رد شدن به محتوای اصلی

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

Link to گستره جهانی اردیسم Orodism

تارنگار احمد شاه مسعود , حکیم ارد بزرگ Ahmad Shah Massoud & Orod Bozorg

Posted: 15 Oct 2011 05:46 AM PDT

حزب وطن قبلا از تولد سقط شد


باعث تعجب است حزب وطن پیش از آنکه تولد یابد سقط شود و برای دومین بار بمیرد یکبار با مرگ خونخوار کمونیست کشورمان نجیب الله که جیره خوار هند و روسیه بود و چه اینبار که با جیره خواری هند تصور می کرد می تواند ملت مظلوم ما را بفریبد که این خیال خام است . این حزب در چندین مطلب به قلم نیروهای خویش دهها و بلکه بیشتر توهین به شخصیتهای محترم و عزیز مردم ما روا داشته که در زمانی دیگر آنها را پیشکش خواهم نمود .

در سایت کابل پرس خواندم که سایت این حزب معلوم الحال و سایت دروغپرداز مصالحه ملی در ایران تعطیل و مسدود شدند. باید به جانشینان نجیب الله تبریک گفت که آنقدر بد بو و متعفن هستند که پیش از نمایش خود رابطه خارجیشان را با نزدیکترین و قوی ترین کشور به افغانستان به خرابی کشانده اند . برای آنکه بدانید این حزب مفلوک چه کره مطالب زیر را بخوانید :



دو مطلب کوتاه از بخش نظرات سایت کابل پرس :


مسدود شدن سایت حزب وطن افغانستان در ایران

در پی حمله شدید حزب وطن افغانستان به "ارد بزرگ" در طی مقاله ایی که تیتر بخشی از آن ( ارد بزرگ یا شیطان بزرگ ) بود این سایت به همراه سایت مصالحه ملی افغانستان در ایران از سوی بخش نظارتی اینترنت ملی مسدود شد .
لازم به ذکر است در مقاله حزب وطن (هواداران نجیب الله) به برهان الدین ربانی و احمد شاه مسعود نیز حمله شده بود دیگر کسانی که حزب وطن آن ها را جیره خوار ارد بزرگ و استخبارات ایران نامیده بود عبارتند از : لطیف پدرام ، بصیر کامجو ، فوزیه کوفی ، برهان الدین ربانی ، دکتر عبدالله، یونس قانونی ، همت فاریابی ، بیژند پور ، مخدوم رهین ، ثریا بها ، شـــهرانی ، فضل احمد طغیان ، احمد شاه سرخابی ، نجم الدین اخگر کاویانی ، فرید مزدک ، غلام دستگیر پنچشیری .

مقاله حزب وطن را در آدرس های زیر می توانیذ ببینید :
سایت حزب وطن افغانستان :
http://www.hezbe-watan.com/dokument...

سایت مصالحه ملی :
http://www.mosalehaimeli.org/index....



و دومین مطلب :


حزب وطن افغانستان از ابتدای شروع به کار مجدد خود ، طی ماههای اخیر سعی در زمزمه شعار صلح و دوستی و برادری را داشت گویا این ماسک چندان بر چهره این حزب دوام نیاورد و جانشینان نجیب الله چهره واقعی خود را خیلی زود به نمایش گذاردند آنها ضمن توهین به تاجیک تباران و همچنین یاران کرزی عملا بخش بزرگی از مردم افغانستان را در برابر خود قرار دادند از سوی دیگر برای محبوب کردن کشور هند تمامی همسایگان افغانستان و از جمله ایران را به شرارت متهم نمودند .
حزب وطن پا را از این هم پیشتر نهاده و حکیم ارد بزرگ ، کسی که در مورد نقش او در تحولات 15 سال گذشته افغانستان صحبت های بسیاری در جریان است و گفته می شود با احمد شاه مسعود و برهان الدین ربانی روابط دوستانه ایی داشته است تمام نسبت های ناروایی که به ذهنشان می رسیده را روا داشته اند در بخشی از مطلب این حزب می خوانیم :


« تا امروز از موجودیت جوخه های (I.S.I ) در گذشته و حال به رهبری دژخیم های شناخته شده چون جنرال اختر ، جنرال حمید گل ، جنرال امام ، جنرال اسلم بیک ، نصیرشاه بابر ، جنرال اشفاق احمد پاکستانی که در عقب هر انفجار ، کشتار ، ترور ، تخریب و غارت در افغانستان قرار داشتند و هم اکنون نیز دست دارند . در مورد تجهیز ، تمویل طالب ها با کلاشنکوف چینایی ، استنگر دزدی شده امریکایی توسط ... ایران مطالب نشر گردیده است . و اما از دسیسه بزرگ هژمونیسـتی تنگ نظرانه ایران که هدفش توسعه و برتری جوی ... است تا در افغانستان توسط عمال داخلی خود شرایط ناگوار تفرقه ، شقاق قومی ، ملیتی ، مذهبی ، زبانی و سمتی را تشدید با تلاش همه جانبه استخباراتی شاخه های از وزارت اطلاعات ج.ا. ایران که عبارت است ازسپاه پاسداران ، بسیجی ها ، و سربازان گمنام امام زمان و در همکاری و شبکه قدس ، موســسـه خیریه خمینی که سرتا سر افغانستان گسترده و فعال است و کمیته های فرهنگی ایران در داخل خاک افغانستان فعالیت های استخباراتی دارند تا افغانستان را تجزیه قسمت های غرب کشور هرات ، غور ، فراه و نیمروز با آمون هلمند یا جـــیهــون نیمروز به ایران الحاق نمایند اگاهی دقیق وجود ندارد که در عقب این نیات شوم و استیلا گرانه... ایران [ کی ؟ ] قرار دارد و [ چگونه فعالیت دارند ؟ ]
در عقب این ( پروژه آرمانی ایران ) در کنار صد ها ( سربازان گمنام امام زمان ) که نام مخفی کارمندان وزارت اطلاعات است و سپاه پاسدارانو بسیجی ها و شبکه قدس رهبری منظم آنرا به اصطلاح فیلسوف ساختگی استخبارات ایران ( اطلاعات ) فرد مجهول ، بی هویت ، سوال برانگیز [ ارد بزرگ ] یاســـــــــــــــــــرگرد ( دگروال ارد بزرگ ) قرار دارد که ضرورت است این خصم سوگند خورده را که در داخل افغانستان صدها شبکه ، کمیته ، رزدنتوری دارد مفصل با جنایات و نیات شومش شناخت تا با دست پر به افشا چهره پلید او پرداخت
«ارد بزرگ » یا « شـــــــــــــــــیطان بـزرگ!!!»
پادشاه ( شـــیا طین ) در ایران کسی نیست جز [ارد بزرگ ]. او مرجع فساد و اختلال در ایران و جهان است . آغشته به جنون تعصب نژادی موهوم و در عین حال از انسانیت بیزار است نگاه او چنان که در نظریه قاره کهن اش دیده می شود آفت بار ، و پرتعفن است بسیاری از شیاطین ایران ، افغانستان رشد ظاهری خود را مدیون فتنه او میدانستن و میدانند . [ ارد بزرگ ] با سخنان و نظریات شیطانیش روح امید و زندگی را از قلب و روح جوانانو نسل امروز ایران و افغانستان پاک نموده در عوض تخم نفرت ، کینه ، نفاق ، شقاق و فساد را کشت میکند [ ارد بزرگ ]دوست رژیم ... ایران دشمن جوانان است . نشریات بیشمار از طرف دستگاه استخبارات ایران در وصف بزرگ نمایی و فیلسوف بودن [ ارد بزرگ] این بنیان گذار تفتن و شقاق کشورهای دری زبان و تاجکی زبان افغانستان و تاجکستان چاپ به مشتریان دائمی اندیشه های این شیطان بزرگ منحیث آئین نامه و دستور ارسال و پست میگردد که صدها نسخه آن در پنچشیر ، بدخشان ، خواجه بهاوالدین ولایت تخار ، اندراب ولایت بغلان و جوزجان و اکنون کابل ، بامیان ، هرات ، فراه و نیمروز یافت و موجوئ است و برای نوکرانش قابل احترام و اجرأ است [ دوست نزدیک او با احمد شاه مسعود بود ؟!!!]
( استاد و رهبر واقعی اتحاد و مقاومت شمال افغانستان ارد بزرگ )(!!!) با رد نظریه دهکده کوچک جهانی و اعتقاد به اینکه[ در دنیای امروز برتری از آن فرهنگ های متعالی همچون اندیشه ایرانی است ؟ !!]
علاقه سران و مهره های معلوم و پنهان اتحاد و مقاومت به اصطلاح شمال افغانستان به او هم خود حدیثی مفصلی است . در سایت هوادران رییس جمهور تاجیکستان نام او را می بینید تا نمایندگان ارشد و حتی هیئت رییسه مجلس افغانستان و حتی هواداران رییسان جمهور گذشته افغانستان اقای ربانی ، همه جا یاد و نام اوست . نکته بارز عملکرد[ ارد بزرگ ]در آن است که به هیچ وجه خود را آغشته درگیریهای روزمره اجتماعی سیاسی افغانستان و تاجکستان نمی کند و همواره همه به گونه خاص شیادانه صدای جدا طلبی ، الحاق پذیری ، طرح خراسان بزرگ ، ایجاد فدرالیزم ، برتری نژادی ، زبانی و تحمل نکردن حاکمیت های ملیت های برزگ فرا می خواند و دستور میدهد این در حالی است که در همه جا اتحاد ملیتهای با هم برادر افغانستان انتقاد نموده و خواستار حرکت و جوشش نسل فریب خورده و یا خریده شده میگردد .
بی شک ارد بزرگ برجسته ترین کار شناس و طراح تجزیه افغانستان در حال حاضر در دستگاه رژیم ... ایران است که هم ردیف و هم طبق با جنرال حمید گل پاکستانی بوده . - تا کنون در دهها کتاب ، وجیبه ، دستور به اشکال گوناگون به طرح نظریات و افکار او مبنی بر الحاق خراسان افغانستان با خراسان اشغال شده ایران ، تجزیه قسمت های از افغانستان و الحاق آن با ایران و به افغانستان گسیل و ارسال گردیده است- از دوستانش می توان به احمد شاه مسعود ، لطیف پدرام ، بصی کامجو ، درویش دریا دلی ، رحمت الله بیژند پور ، بشیر بغلانی ، نجم الدین کاویانی ، فرید مزدک ، امان الله استوار ، فضل احمد طغیان ، پیکارگر ، اسد الله کشتمند ، رسول رهین ، احمد ولی مسعود ، تورن اسماعیل ، مخدوم رهین ، مسعود خلیلی،عنایت الله شهرانی ، خواجه بشی احمد صدیقی ، محبوب الله کوشانی ، واحد فیضی ، نادیه فضل ، همزه واعظی ، دستگیر پنجشیری و جان محمد پنجشیری نام برد اشاره کرد .او بسیاری روابط و ضوابط نزدیک کاری استخباراتی با احمد شاه مسعود در پنج سال پایانی زندگی او داشت به خاطر ارتباط با او از یک چریک صرفا مذهبی تبدیل به یک تجزیه طلب ، الحاق پذیر نمود . »


به نظرتان مطالب حزب وطن نشانه آشتی جویی و دوستی با دیگر گروه های سیاسی افغانستان دارد؟
این چهره واقعی بازماندگان دولت سوسیالیستی نجیب الله است که امروز با نقاب دموکراسی خواهی پیش آمده اند . به نظر می رسد دولت هند این بار کمی زیاده روی کرده است . استراتژیستهای این کشور باید کمی آرامتر در پی مقاصد خویش باشند . چاپاندن یک گروه بیمار در لباس دموکراسی چندان هم ساده نیست . مخصوصا اگر آن گروه بازماندگان دستگاه امنیتی ببرک کارمل و نجیب الله باشند .


سایت : جامعه مجازی cloobzzz کلوب ززز

Posted: 15 Oct 2011 04:14 AM PDT


مستمند کسی است ، که دشواری و سختی ندیده باشد . . . (حکیم ارد بزرگ)


برگرفته از :
http://cloobzzz.com/view/post:1958612

سایت : جامعه مجازی پی سی پارسی

Posted: 14 Oct 2011 05:41 PM PDT


آنچه رخ داده را باید پذیرفت اما آنچه را روی نداده ، می توان به میل خویش بنا نمود . حکیم ارد بزرگ

برگرفته از :
http://my.pcparsi.com/view/post:683382

پورتال تفريحي وطن

Posted: 14 Oct 2011 05:36 PM PDT

تبیان : از زمان گسترش جامعه انسانی، مسئله روابط میان پسر و دختر در جوامع مختلف مطرح بوده است. ولی در دوران توسعه سیاسی، اجتماعی و ظهور رسانه‏های جمعی و سمعی و بصری، این مسئله شکل دیگری به خود گرفته و با نگرشی نو، بار دیگر رخ نموده است.




دختر و پسر-روابط
از آن‏جا که امروزه این موضوع، به ویژه در محیط‏هایی مانند: دانشگاه‏ها، سینماها، پارک‏ها، خیابان‏ها و… نمود بیشتری یافته است، ضرورت بحث و بررسی آن دو چندان شده است. بی‏شک پاک کردن صورت مسئله، در وضعیت کنونی ناممکن است. بنابراین، باید با راهکارهای درست، الگوی متناسب با فرهنگ جامعه اسلامی را به نسل جوان ارائه داد.

وعده ازدواج و بهانه شناخت خصوصیات رفتاری از مهمترین عواملی است که ارتباط بین دخترها و پسرها را در جامعه ما توجیه می کند. بخصوص دخترها که معمولاً با وعده ازدواج تن به دوستی می دهند.

اما جوان امروز در ارتباط با جنس مخالف خود به دنبال چیست؟ ازدواج، عاطفه، محبت، وقت کشی، عشق یا …؟

در گذشته های نه چندان دور ارتباط بین پسرها و دخترها مانند امروز مورد توجه نبود. سن ازدواج پایین بود ارتباطات به شکل وسیع نبود، از این رو کنترل بیشتری بر جوانان صورت می گرفت، اما واقعیت این است که بسیاری از جوانان امروز در ارتباط های خود به ازدواج فکر نمی کنند، به اعتقاد جامعه شناسان در جامعه امروز وجود مسایل اقتصادی، نگاه دوگانه جامعه مدرن و سنتی، فراگیری اطلاعات و دانش و پدیده جهانی شدن که مبتنی بر ارزشهای دینی نیست، احساس دو گانه ای را در این نسل پدیدار کرده است.

یک صاحبنظر در این باره می گوید: غرایز احساسی عاطفی و اخلاقی جوان برگرفته از فضیلت های نهفته در ذات اوست که با نکات متعالی و دستورات حیات بخش اسلامی می تواند مورد سنجش عمیق قرار گیرد. آنچه که جوان متهور و متحول امروز ایران طلب می کند، مسلماً آشفتگی ها و نابسامانی های غربی نیست. وظیفه ی والدین ، مربیان و مسئولان است که در زمینه مسائل جوانان به خصوص ارتباط دختر و پسر، روح، فکر و اخلاق اجتماعی آنان را مدنظر قرار دهند و بر این محور که بسیار حساس و پیچیده است، برایشان تعیین تکلیف کنند. اگر فرهنگ ازدواج صحیح را به جوان آموزش ندهیم، غرایز جوانی او ممکن است رشته اخلاق را گسسته و او را به بیراهه بکشد.

می‌توان به جوان‌ها آموزش داد که مباحثه و مکالمه با یک غیر هم‌جنس در صورتی که بر محوری صحیح انجام گیرد، شاید حتی مزیت اخلاقی و اجتماعی و شخصیتی برای او و جامعه در برداشته باشد

اما آیا ارتباط بین دو جنس همیشه به پیوندهای عاطفی و صمیمانه منجر می شود؟ آیا این نوع ارتباط نمی تواند به زمینه های علمی، فرهنگی و … محدود باشد؟ یک صاحبنظر در این باره می گوید:

«از آنجا که در جامعه ما نگاه دوگانه ای نسبت به این مسئله وجود دارد، نتوانسته ایم به تعریف قابل قبولی در این باره برسیم به همین دلیل نوع نگاه به دو جنس مخالفی که کنار یکدیگر قرار می گیرند، عمدتاً با سوء ظن و سوء نیت همراه است و به معنای ناخوشایند موضوع یعنی دوست دختر و پسر تعبیر می شود. در حالی که می توان به جوانها آموزش داد که مباحثه و مکالمه با یک غیر همجنس در صورتی که بر محوری صحیح انجام گیرد، شاید حتی مزیت اخلاقی و اجتماعی و شخصیتی برای او و جامعه در برداشته باشد.»

متفکر و صاحبنظری همچون ارد بزرگ نیز معتقد است:

«در جامعه ایی که هدفمندی و تلاش وجود دارد، کار و کوشش ارزش دارد و فرمانروایان زمینه پویش را فراهم می آورند ناراستی هایی همانند دوستی نابهنجار دختر و پسر گل نمی کند »


عده ای نیز تنگناهای اقتصادی ، گسترش ارتباطات، فردگرایی و بی تفاوتی به ارزش ها را دلیل این گونه رفتارهای اجتماعی می دانند و معتقدند این دلایل موجب شده بسیاری از جوانان امروزی نسبت به ازدواج دید مثبتی نداشته باشند و به نوعی از زیر مسئولیت تشکیل خانواده شانه خالی کنند. یک روان شناس در این باره می گوید:

«متأسفانه مشکلات مالی و تصویب قوانینی که به نوعی حقوق زنان را در جامعه تضمین می کند از عواملی است که موجب شده پسران زیر بار ازدواج نروند. از سوی دیگر بسیاری از جوانان در این زمانه ترجیح می دهند خوش باشند. از این رو به ازدواج با نگاه منفی می نگرند اما از آنجا که زن و مرد هر دو به هم نیازمندند و رفع نیازهای عاطفی و احساسی آنان در حال حاضر از طریق ازدواج به سختی امکان پذیر است، متأسفانه شاهد گسترش ارتباطات از نوع ناسالم هستیم.»

این روان شناس دلیل این گونه نگرش نسل جدید به ارزش ها را بی توجهی مسئولان به نیازهای جوانان می داند و می گوید:

«از آنجا که در موقع بحران نتوانستیم مسائل روز را به موقع هنجاریابی کنیم اغلب جوانان امروزی این حق را برای خود قائل شده اند که به سوی رفتارهای فرد گرایانه گرایش یابند و هنجارهای اجتماعی را نادیده بگیرند.»

وی سوء رفتارها، اضمحلال اخلاقی، رواج بی بندوباری، پریشانی و بی ثباتی احساس و عواطف را از عواقب بی حد و حصر ارتباط جنس ها نام می برد و می گوید:

«اگر اینگونه ارتباطات به عادت تبدیل شود دیگر چیزی به نام هسته یا کانون خانواده شکل نخواهد گرفت. سن ازدواج بالا می رود، جنس ها نسبت به هم بی اعتماد و بی تفاوت می شوند و در نهایت خانواده ای شکل نمی گیرد واجتماع انسانها آسیب میبیند و به این ترتیب شاهد گسترش بسیاری از مسایل رفتاری، ناهنجاری های اخلاقی و حتی بهداشتی در جامعه خواهیم بود. اینجاست که نقش کارشناسان علوم دینی و تربیتی در هنجاریابی و جایگزینی هنجارهای متعادل و مرام تربیتی صحیح و متعالی که مورد پذیرش خانواده، فرد و نهادهای اجتماعی باشد روز به روز آشکارتر می شود.

«از آنجا که در موقع بحران نتوانستیم مسائل روز را به موقع هنجاریابی کنیم اغلب جوانان امروزی این حق را برای خود قائل شده‌اند که به سوی رفتارهای فردگرایانه گرایش یابند و هنجارهای اجتماعی را نادیده بگیرند.»

خداوند در این باره می فرماید : به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنی ورزند که این برای آنها پاکیزه تر است ، زیرا خدا به آنچه می کنند آگاه است و به زنان با ایمان بگو که دیدگان خود را از هر نامحرمی فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند مگر آنچه که از آن پیداست…. ( نور / ۳۰ و ۳۱ )

و در ادامه می فرماید : کسانی که وسیله ی زناشویی نمی یابند باید عفت ورزند تا خدا آنان را از فضل خویش بی نیاز گرداند… ( نور ۳۳ )

اساس هر نظمی در جهان به نظم در رابطه دو جنس مخالف بر می گردد. اگر این نظم برقرار نشود جامعه به سوی انحطاط می رود. مشکل این است که ما در بسیاری از موارد بخصوص در مورد مسائل اقتصادی از غرب الگو گرفته ایم که این مورد موجب بسیاری از ناکامی های اقتصادی و فاصله طبقاتی و فقر در جامعه شده است، در حالی که اگر موازین الهی و اسلامی در جامعه پیاده شود، شاهد این بحران ها نیستیم. یک جوان وقتی عدالت اسلام را ببیند، خودش می خواهد روابط آزاد نداشته باشد و این قید را با طیب خاطر می پسندد. این یک اصل رهایی بخش است که نباید با جنس مخالف ، ناسالم برخورد کنیم. در عین حال جامعه نیز باید بسترسازی کند تا شرایط ازدواج دائم فراهم شود. اما در یک کلام برای حل بحران های اجتماعی ، راهی جز بازگشت به مبانی سنتی و سنت های اصیل دینی نداریم.


برگرفته از :
http://www.vatanportal.com/%D9%86%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1-%D9%88-%D9%BE%D8%B3%D8%B1.html

تارنگار : حکیم بزرگ

Posted: 14 Oct 2011 05:31 PM PDT



میهن یکی از سه رکن فلسفه اردیسم است می دانیم که ارکان اردیسم را ( شادی ، آزادی و میهن ) تشکیل می دهند .
ارزش
نهادن به میهن و سرزمین را حکیم ارد بزرگ نشانه پاکی روح و روان ، و عشق
به آن را همانند عشق به مادر با ارزش و با شکوه می داند .
میهن در
اندیشه اردیسم در جایگاه و شان واقعی خویش است برای همین حکیم بزرگ فداکاری
در راه میهن را خوی بزرگان و جاودانه ها می داند و ستایش گران میهن را
زنان و مردان آزاده .
در واقع حکیم ارد بزرگ عاشق میهن اش ایران است او
شورانگیزترین عشق را دلدادگی به میهن می داند و می گوید : به آنهایی که می
گویند "اُرد" عشق نمی شناسد بگویید او هم عاشق شد ! ... یک بار و برای
همیشه ... عاشق میهن پاکش "ایران" ...
در اندیشه حکیم بزرگ عشق به میهن از سر اجبار و جبر به خواستن نیست او این خواست را از سر آزادی و آزادگی می داند و می گوید :
راهی را که در زندگی برگزیده ایم می تواند برآیند بازخورد کنش دیگران ، با ما باشد . پرسش آن که :
آیا ماخویشتن خویشیم ؟
و یا همواره باید پاسخگوی برخوردهای بد دیگران باشیم ؟
این
پرسش ها را که پاسخ گفتیم ! آزادی در ما بارور می شود و پس از آن ، آرمانی
بزرگ همچون عشق به میهن در چشمه وجودمان جاری می گردد .
اندیشه او براستی حکیمانه است و برای پیشگیری از افراطی گری در میهن پرستی می گوید :
آنگاه که آزادی فدای میهن پرستی می شود و وارون بر این میهن پرستی فدای چیزهای دیگر ، کشور رو به پلشدی می گرایید و درد .
حکیم
از سیاسیونی که به نام میهن بیداد می کنند بیزاری می جوید و معتقد است :
میهن دوستی ، دسته و گروه نمی خواهد ! این خواستی است همه گیر ، که اگر جز
این باشد باید در شگفت بود .

حکیم ارد بزرگ در جای جای سخنانش درمان درد ها را در رسیدن به آزادی و میهن پرستی می داند و می گوید :
میهن پرستی و آزادیخواهی کلید درمان بسیاری از ناراستی هاست .
و باز حکیمانه می گوید : روزی که میهن و کشور خویش را از یاد ببریم امنیت خویش را از دست داده ایم .

فلسفه
اردیسم میهن را تنها از بعد اجتماعی و یا به عکس شخصی نمی نگرد عشق به
میهن ،شادی و آزادی از شخص شروع و در پهنه اجتماع امتداد می یابد .



منبع : انجمن اردیست های شهر ونکوور

http://vancouver.subjectdone.com/t47-topic
برگرفته از :
http://hakim-bozorg.persianblog.ir/post/34/

تارنگار : hello dear friends .....یاران همدل سلام

Posted: 14 Oct 2011 05:24 PM PDT

[b] هفته دفاع مقدس بر غیور مردان هشت سال دفاع مقدس مبارک[/b]


چند خبر!

*- بیست و پنجم شهریور
ماه همایشی دیگر از گردهمایی دوستان هنردوست به دعوت آقای گوهر تاجی
(عروسی سنتی) و با حضور هنرمند میلیونی (مظفر حمیدی) و هنرمند پرآوازه
کرمانج ، میرزازاده در روستای کلاته بالی شیروان برگزار شد.


هلهله و گل افشانی و تاخت سواران و شلیک گلوله
های شادی روزی فراموش ناشدنی را برایمان رقم زد. استاد کلیم الله توحدی
نیز ضمن تاکید بر حفظ اصالتهای زیبای محلی ودر تجلیل از قهرمانی های
گذشتگان این روستا در حمایت از سردار عوض خان و تحفه گل دقایقی سخن
گفتند.




*- فیلم
عروسی تکمران بصورت مستند -تحقیقی با نویسندگی و گویندگی استاد اسماعیل
حسین پور و به همت هنرمندان و دوستان و دست اندرکاران این مجموعه آماده
توزیع شد.




*-مجله(ماه نامه) مهاباد با حضور(مقاله) نویسندگان خراسان شمالی

:۱- آقایان: امانی
-توحدی-حسین پور-سپاهی -روشان-حمید نجف زاده -تقدیسی-رحمتی - اکبر زاده
-فروزانفر - متولی -بیگلری -قارشی-عاقل- قدیمی----در موضوعات مختلف ، و مقاله اینجانب (سهم فرهنگهای بومی محلی از اینترنت)چاپ و منتشر گردید.


====================================

ارد بزرگ (orod)



هشت جمله از ارد بزرگ در میان اردیستها :


1- اگر پایکوبی و شادی نباشد ، جهان را ارزش زیستن نیست .
2- زندگی بدون آزادی ، شرم آور است .
3- تا چیزی از دست ندهی چیز دیگری بدست نخواهی آورد این یک هنجار همیشگی است .
4- آنانیکه همیشه در آرامش هستند لاابالی ترین آدمهایند .
5- رسیدن به راستی و درستی چندان سخت و پیچیده نیست کافیست کمی به خوی کودکی برگردیم .
6- دشمنی و پادورزی ، به آدم خردمند انگیزه زندگی می دهد .
7- اگر می خواهی بزرگ شوی ، از کردار نیک دیگران فراوان یاد کن .
8- عشق به میهن نشان پاکی روان آدمی ست.

اردیسم
یک حکمت و فلسفه برای خوشبختی است برای همین می توان در میان اردیستها همه
نوع آدمی با مسلک ها و آیین های گوناگون دید . وجه اشتراک همه آنها عشق به
شادی ، آزادی و میهن است .

زندگینامه حکیم ارد بزرگ ( پدر حکمت اردیسم)

پدر او محمد تقی و پدر بزرگش "بابا شرکاء" ( از بزرگان و ریش سفیدان
شیروان ) بوده است . مادرش "فاطمه جاهد طبسی" است او فرزند یکی از خوانین
ایل قشقایی شیراز است که پس از درگیریهای مشروطیت مدتی به شهر طبس می رود و
فامیل خویش را به "جاهد طبسی" تغییر می دهد و در نهایت عازم مشهد می شود .
شاید یکی از بیشترین انگیزهای فعالیت های اجتماعی او را عمویش "محمد حسین
شرکا" ( از ریش سفیدان برجسته پیش از انقلاب در شهرستان شیروان ) بوجود
آورده باشد از دیگر چهره های تاثیر گذار زندگی اش می توان به نام استاد
"محمدابراهیم حمیدی" اشاره کرد .
اندیشه های او وجوه مختلفی دارند که
قوی ترین وجه آن توجه ویژه اش به اخلاقیات و پاک زیستی انسان است . توجه
ویژه ارد به اخلاقیات باعث نمی شود رازهای زندگی مدرن امروز را در نظر
نگیرد ، فرآیند و بازده اندیشه خردگرایانه او موجب پیراستن ناراستی هاست .
حوزه
فلسفه اجتماعی اش ریشه در سنت ایران باستان دارد می توان او را میهن پرست
ترین اندیشمند صد ساله اخیر ایران دانست جایی که می گوید :
"ستایش گران میهن ، زنان و مردان آزاده اند" و یا : "میهن پرستی ، همچون عشق فرزند است به مادر "
دو نظریه مشهور حکیم ارد بزرگ :

- نظریه قاره کهن
حوزه
تمدنی ایران را در قالب یک قاره جدید مطرح می‌کند قاره ایی از کشمیر و
پامیر تا مدیترانه این قاره شامل بیست کشور می‌شود. تا کنون بحث‌های بسیاری
برای تحقق این خواست انجام شده و همچنان ادامه دارد و صد البته بزرگترین
مخالفین این نظریه تجزیه طلبان کشورهای این محدوده هستند چرا که آنها از
روح همگرایی و نزدیکی کشورهای منطقه احساس خطر می‌کنند. ارد بزرگ جایگاه
ایران در قاره کهن را همانند یونان در اروپا می‌داند یعنی یک مادر فرهنگی
بزرگ که بخش اصلی گنجینه تاریخی و فرهنگی قاره را در خود دارد.
او به
صراحت از تبانی شرق و غرب برای بلعیدن حوزه فرهنگی مرکز جهان یاد کرده‌است
نظریه او مبتنی بر سخن فردوسی است که می‌گوید سلم و تور دو فرزند فریدون که
یکی بر غرب و دیگری بر شرق جهان حکومت می‌نمودند برای تصاحب این سرزمین
ایرج حاکم منطقه قاره کهن (نامیست که ارد بزرگ بر این قاره نهاده‌است) را
می‌کشند. و او می‌گوید قاره کهن امروز توسط آسیا و اروپا بلعیده شده‌است.
در نظریه قاره کهن ارد بزرگ قاره‌های آسیا و اروپا متجاوزین به حریم قاره
کهن معرفی شده‌اند. قاره کهن از کوهستان پامیر و کشمیر آغاز و تا مدیترانه
ادامه می‌یابند و ۲۰ کشور در داخل آن قرار می‌گیرند . کشورهای قزاقستان ،
ازبکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، افغانستان ،
شمال غربی هندوستان ( سرزمین کشمیر ) ، پاکستان ، ایران ، عراق ، ترکیه ،
سوریه ، لبنان ، قبرس ، جنوبی ترین بخش روسیه در میانه استراخان در شمال
دریای خزر تا جنوب اکراین ، آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان در قاره کهن
جای می گیرند .

- نظریه کهکشان اندیشه
نظریه
کهکشان بزرگ اندیشه دقیقا نقطه عکس نظریه دهکده کوچک جهانی مارشال مک
لوهان کانادایی است او با دلایل مستدل ثابت می‌کند جهان رو به انفجار
اندیشه‌های گوناگون است. ارد بزرگ پیش بینی نموده که تعداد وبلاگها و
سایتها بزودی چندین برابر جمعیت کل جهان بشود و برای هر سئوالی دهها راه حل
پیدا می‌شود که بعضا مغایر هم هستند . او رشد ترجمه داده‌ها را باعث تشدید
جریان حاضر می‌داند و در نهایت معتقد است رستاخیز و انقلابی در صحنه
اندیشه در حال شکل گیری است. و در آخر بر این اصل پای می‌فشارد که ایرانیان
بخاطر پیشینه سترگ و بزرگشان و همچنین خلاقیت و نو آوری در صحنه اندیشه
می‌توانند پاشاهان آینده این کهکشان باشند .
=========================================

[b]IP چیست؟



و چگونه ای پی خود و دیگران را بدست آوریم؟(مقدمات هک)

توضیحات در ادامه مطلب

[/b]

ادامه مطلب




برگرفته از :
http://jnajafzadeh.blogfa.com/9005.aspx












بنام حضرت دوست که هر چه داریم از اوست..................................
به توصیه دوستان ودانشجویان عزیز که مرتبا بنده را مورد لطف قرار می دهند
اندکی از دست نوشته ها ی خودم و مطالب خواندنی سایتهای سایر دوستان را به
عرصه نمایش گذاشته ام تا چه قبول افتد و چه در نظرآید....بدرود
×××××××××××××××
جواد
نجف زاده : مهندس کامپیوتر-متخصص ارشد شبکه -مدیر شبکه کامپیوتر سازمان
تامین اجتماعی -عضو کمیته بازنشستگی سازمان-عضو هیئت رئیسه کاراته شهرستان
شیروان- مدرس دانشگاه (دانشگاه آزاد و آموزشکده پروفسور حسابی شیروان -
علمی کاربردی شیروان و بجنورد







تارنگار : my horth

Posted: 14 Oct 2011 05:03 PM PDT

درباره مکتب اردیسم و ارد بزرگ

تقریبا در تمام جملاتی که از "حکیم ارد بزرگ" Orod Bozorg در کتاب سرخ جمع آوری شده است هر جا نامی از مرد برده می شود نام زن هم هست . نمونه شاخص این توازن در "فرگرد مردان و زنان کهن" که نهمین بخش از کتاب سرخ است بخوبی دیده می شود ، در این فرگرد تمامی جملات بجز دو سخن ، کلمات مرد و زن همراه هم آورده شده است آن دو جمله نیز یکی مربوط به مردان و دیگری در وصف زنان است ، این فرگرد را با هم می خوانیم :

فرگرد مردان و زنان کهن از کتاب سرخ حکیم ارد بزرگ :

چو گرمای تن مردان و زنان کهن به آسمان پر کشید با یاد خویش اندیشه هواخواهان خود را گرما دهند .

مردان و زنان کهن در راه رسیدن به هدف ، یک آن هم نمی ایستند .

دودمان بی نیا و مردان و زنان کهن ، به هزار آیین اهریمنی گردانده می شود .

مردان و زنان کهن برآیند خوی و منش مردمان سرزمین خویش اند .

در کتاب سرخ 123 فرگرد (بخش) وجود دارد
1. فرگرد آرمان



آدمهای ماندگار به چیزی جز آرمان نمی اندیشند . حکیم ارد بزرگ


مردمان توانمند در میان جشن و بزم نیستند . آنها هر دم به آرمانی بزرگتر می اندیشند و برای رسیدن به آن در حال پیکارند . حکیم ارد بزرگ


میندیش که دیگران ، تو را به آرمانت خواهند رساند . حکیم ارد بزرگ


پیش نیاز رسیدن به دلیری و بی باکی ، یافتن آرمان و خواسته ای هویداست . حکیم ارد بزرگ


تنها آرمانهای بزرگ ، به ما بینشی فرا دنیوی می دهند . حکیم ارد بزرگ


مهم نیست تا چه میزان رشد کرده ایم ، مهم این است که از آرمان هایمان دور نشده باشیم . حکیم ارد بزرگ


هدف آدمهای کارآمد ، پیدا نمودن راهی مناسب برای ساختن ایده هاست . حکیم ارد بزرگ


آنکه در بیراهه قدم بر می دارد آرمان و هدف خویش را گم کرده است . حکیم ارد بزرگ


سفر ، نای روان است برای اندیشه و آرمان بزرگ فردا . حکیم ارد بزرگ


به جای خود کم بینی و آرمان گریزی ، پای در راه نهیم که این تنها درمانگر دردهای زندگی ست . حکیم ارد بزرگ


اگر آرمان برایمان هویدا باشد ابزار های رسیدن به آن را خیلی زود خواهیم یافت . حکیم ارد بزرگ


آرمان ما باید دارای شور و برانگیختگی باشد . انگیزشی که آدمی را به هست و جوشش نیاورد ، خسته کننده است . حکیم ارد بزرگ


یادآوری آرمانها ، از بیراهه روی بازمان می دارد . حکیم ارد بزرگ


آرمان را نباید فراموش ساخت اما می توان هر دم ، به روشی بهتر برای رسیدن به آن اندیشید . حکیم ارد بزرگ


هیچ گاه از داشتن دشمن نترس ، از انجام ندادن درست آرمان های خویش بترس . حکیم ارد بزرگ


میان گام نخست و آرمان بازه ای نیست ، آنچه داریم اندازه نیروی کنونی ماست . حکیم ارد بزرگ


کمر راه هم در برابر آرمان خواهی برآزندگان خواهد شکست . حکیم ارد بزرگ


آدمهای آرمانگرا هنگامیکه به نادرست بودن آرزویی پی می برند بر ادامه آن پافشاری نمی کنند . حکیم ارد بزرگ


اندیشه فراگیر مردمی همیشگی نیست زیرا همواره دستخوش دگرگونی بدست جوانان پس از خود است ورود جوانان به آرامی ، آرمانهای نو پدید می آورد ، و اگر آرمان گذشتگان نتواند خود را بازسازی کند ناگریز نابود می گردد . حکیم ارد بزرگ


هرگز هنگام گام برداشتن به سوی آرمان بزرگ ، نگاهت به آنانی که دستمزد خویش را پیشاپیش می خواهند نباشد ! تنها به توانایی های خود اندیشه کن . حکیم ارد بزرگ


همیشه بدنبال سرنوشتی بهتر برای خود باش ، و اگر کسب دانش آرمانت است هر آنچه در این مسیر رنج ببری ارزشش را دارد . حکیم ارد بزرگ


آرمان ما نباید موجب نابودی دیگران گردد آرمانی ارزشمند است که بهروزی ما و دیگران را در پی داشته باشد . حکیم ارد بزرگ


آدم های هدفمند فرمندند ، چرا که برآیند هدفمندی ، پاکی ست و پاکی شاهراه فرمندیست . حکیم ارد بزرگ


آنکه هدفش را ساده و باز نموده کمتر دچار سر در گمی می گردد . حکیم ارد بزرگ

برگرفته از :
http://rozita6052.blogfa.com/

وبلاگ اقتصاد من

Posted: 14 Oct 2011 03:57 PM PDT

نجات دختر ده ساله از چنگال پیرمرد ۶۱ ساله

با عجله روزنامه را می خرم و در آخرین لحظه وارد مترو می شوم خوشبختانه جای مناسبی در میان دو ردیف صندلی وجود دارد ، روزنامه را باز می کنم و چشمم به مطلبی می افتد که تیتر آن این است : ((نجات دختر ۱۰ ساله از ازدواج اجباری با پیر مرد ۶۱ ساله)) و در ادامه نوشته :
میم الف دختری که فقط ۱۰ سال دارد در آستانه ازدواج با پیر مرد ۶۱ ساله ی بود که توسط یک زن نیکوکار نجات یافت .
مادر دختر که دو سال پیش شوهرش را در یک سانحه رانندگی از دست داده است به خاطر تنگناهای مالی و شرایط بسیار نامناسب اقتصادی حاضر شده بود که دخترش را در ازای گرفتن یک آپارتمان کوچک در جنوب شهر به عقد پیرمردی روستای در بیاورد .
با حمایت مالی زن نیکوکار نه تنها دخترک از این ازدواج تباه کننده نجات یافت بلکه او و خانواده اش صاحب آپارتمانی شیک در شمال شهر شده اند . خبرنگار ما از مادر دختر کوچک می پرسد چگونه می توان این زن خیرخواه را دید ؟ و او می گوید آن خانم از ما خواسته به کسی معرفی اش نکنیم و در ادامه می گوید در ضمن من شنیده ام آن خانم از این کارها زیاد می کنند و وقتی از آن خانم پرسیدم چطور این همه محبت شما را جبران کنیم ؟ گفتند من یک اُرُدیست هستم و وظیفه دارم در حد توانم به هم میهنان خودم کمک کنم و این کمک به خودم است .

بقیه متن خبر صحبت های دختر کوچک است که زندگی اش به شرایط عادی برگشته ، روزنامه را می بندم و به حرف زن اردیست فکر می کنم .
اصلا اردیسم یعنی چه ؟
به محض اینکه می رسم شرکت ، وارد اینترنت می شوم و در گوگل سرچ می کنم اردیسم چیست ؟ سایتی را باز می کنم در آنجا نوشته :

اردیسم به لاتین ( Orodism ) نام فلسفه و حکمتی است که بر اساس اندیشه های حکیم ارد بزرگ در کتاب جاودانه "سرخ" شکل گرفته است .
اردیسم دارای سه رکن اساسی است که اردیست ها بر اساس آموزه های کتاب سرخ آنها را گرامی می دارند و دوست دارند ، این سه رکن عبارتند از : شادی ، آزادی و میهن .
اردیست ها لباس ها و اغلب وسایلشان به رنگ سرخ است .

هشت جمله از حکیم ارد بزرگ در میان اردیستها ویژگی خاصی دارد که عبارتند از :
۱- اگر پایکوبی و شادی نباشد ، جهان را ارزش زیستن نیست .
۲- زندگی بدون آزادی ، شرم آور است .
۳- تا چیزی از دست ندهی چیز دیگری بدست نخواهی آورد این یک هنجار همیشگی است .
۴- آنانیکه همیشه در آرامش هستند لاابالی ترین آدمهایند .
۵- رسیدن به راستی و درستی چندان سخت و پیچیده نیست کافیست کمی به خوی کودکی برگردیم .
۶- دشمنی و پادورزی ، به آدم خردمند انگیزه زندگی می دهد .
۷- اگر می خواهی بزرگ شوی ، از کردار نیک دیگران فراوان یاد کن .
۸- عشق به میهن نشان پاکی روان آدمی ست.

و در انتهای مطلب نوشته : اردیسم یک حکمت و فلسفه برای خوشبختی است برای همین می توان در میان اردیستها همه نوع آدمی با مسلک ها و آیین های گوناگون دید ، وجه اشتراک همه آنها عشق به شادی ، آزادی و میهن است .
وارد سایت کتاب سرخ می شوم جالبه چند جمله ایی در مورد بخشش از حکیم ارد بزرگ اومده :
با گذشت ، شما چیزی را از دست نمی دهید بلکه بدست می آورید .
بخشش میزان فر و شکوه آدمی را نشان می دهد .
راز اندوختن خرد ، یکرنگی است و بخشش .
برای رسیدن به جایگاهی بالاتر ، گذشت را نیز بیاموزیم .


برگرفته از :
http://www.myeconomy.ir/?p=87

تارنگار عاشقانه ها

Posted: 14 Oct 2011 03:51 PM PDT

نجات دختر ده ساله از چنگال پیرمرد 61 ساله

با عجله روزنامه را می خرم و در آخرین لحظه وارد مترو می شوم خوشبختانه جای مناسبی در میان دو ردیف صندلی وجود دارد ، روزنامه را باز می کنم و چشمم به مطلبی می افتد که تیتر آن این است : ((نجات دختر 10 ساله از ازدواج اجباری با پیر مرد 61 ساله)) و در ادامه نوشته :
میم الف دختری که فقط 10 سال دارد در آستانه ازدواج با پیر مرد 61 ساله ی بود که توسط یک زن نیکوکار نجات یافت .
مادر دختر که دو سال پیش شوهرش را در یک سانحه رانندگی از دست داده است به خاطر تنگناهای مالی و شرایط بسیار نامناسب اقتصادی حاضر شده بود که دخترش را در ازای گرفتن یک آپارتمان کوچک در جنوب شهر به عقد پیرمردی روستای در بیاورد .
با حمایت مالی زن نیکوکار نه تنها دخترک از این ازدواج تباه کننده نجات یافت بلکه او و خانواده اش صاحب آپارتمانی شیک در شمال شهر شده اند . خبرنگار ما از مادر دختر کوچک می پرسد چگونه می توان این زن خیرخواه را دید ؟ و او می گوید آن خانم از ما خواسته به کسی معرفی اش نکنیم و در ادامه می گوید در ضمن من شنیده ام آن خانم از این کارها زیاد می کنند و وقتی از آن خانم پرسیدم چطور این همه محبت شما را جبران کنیم ؟ گفتند من یک اُرُدیست هستم و وظیفه دارم در حد توانم به هم میهنان خودم کمک کنم و این کمک به خودم است .

بقیه متن خبر صحبت های دختر کوچک است که زندگی اش به شرایط عادی برگشته ، روزنامه را می بندم و به حرف زن اردیست فکر می کنم .
اصلا اردیسم یعنی چه ؟
به محض اینکه می رسم شرکت ، وارد اینترنت می شوم و در گوگل سرچ می کنم اردیسم چیست ؟ سایتی را باز می کنم در آنجا نوشته :

اردیسم به لاتین ( Orodism ) نام فلسفه و حکمتی است که بر اساس اندیشه های حکیم ارد بزرگ در کتاب جاودانه "سرخ" شکل گرفته است .
اردیسم دارای سه رکن اساسی است که اردیست ها بر اساس آموزه های کتاب سرخ آنها را گرامی می دارند و دوست دارند ، این سه رکن عبارتند از : شادی ، آزادی و میهن .
اردیست ها لباس ها و اغلب وسایلشان به رنگ سرخ است .

هشت جمله از حکیم ارد بزرگ در میان اردیستها ویژگی خاصی دارد که عبارتند از :
1- اگر پایکوبی و شادی نباشد ، جهان را ارزش زیستن نیست .
2- زندگی بدون آزادی ، شرم آور است .
3- تا چیزی از دست ندهی چیز دیگری بدست نخواهی آورد این یک هنجار همیشگی است .
4- آنانیکه همیشه در آرامش هستند لاابالی ترین آدمهایند .
5- رسیدن به راستی و درستی چندان سخت و پیچیده نیست کافیست کمی به خوی کودکی برگردیم .
6- دشمنی و پادورزی ، به آدم خردمند انگیزه زندگی می دهد .
7- اگر می خواهی بزرگ شوی ، از کردار نیک دیگران فراوان یاد کن .
8- عشق به میهن نشان پاکی روان آدمی ست.



و در انتهای مطلب نوشته : اردیسم یک حکمت و فلسفه برای خوشبختی است برای همین می توان در میان اردیستها همه نوع آدمی با مسلک ها و آیین های گوناگون دید ، وجه اشتراک همه آنها عشق به شادی ، آزادی و میهن است .
وارد سایت کتاب سرخ می شوم جالبه چند جمله ایی در مورد بخشش از حکیم ارد بزرگ اومده :
با گذشت ، شما چیزی را از دست نمی دهید بلکه بدست می آورید .
بخشش میزان فر و شکوه آدمی را نشان می دهد .
راز اندوختن خرد ، یکرنگی است و بخشش .
برای رسیدن به جایگاهی بالاتر ، گذشت را نیز بیاموزیم .


برگرفته از :
behnam mvp
http://behnam305.mihanblog.com/post/56

3ecret بروزترین سایت ایران

Posted: 14 Oct 2011 03:46 PM PDT

نجات دختر 10 ساله

با عجله روزنامه را می خرم و در آخرین لحظه وارد مترو می شوم خوشبختانه جای مناسبی در میان دو ردیف صندلی وجود دارد ، روزنامه را باز می کنم و چشمم به مطلبی می افتد که تیتر آن این است : ((نجات دختر 10 ساله از ازدواج اجباری با پیر مرد 61 ساله)) و در ادامه نوشته :
میم الف دختری که فقط 10 سال دارد در آستانه ازدواج با پیر مرد 61 ساله ی بود که توسط یک زن نیکوکار نجات یافت .
مادر دختر که دو سال پیش شوهرش را در یک سانحه رانندگی از دست داده است به خاطر تنگناهای مالی و شرایط بسیار نامناسب اقتصادی حاضر شده بود که دخترش را در ازای گرفتن یک آپارتمان کوچک در جنوب شهر به عقد پیرمردی روستای در بیاورد .
با حمایت مالی زن نیکوکار نه تنها دخترک از این ازدواج تباه کننده نجات یافت بلکه او و خانواده اش صاحب آپارتمانی شیک در شمال شهر شده اند . خبرنگار ما از مادر دختر کوچک می پرسد چگونه می توان این زن خیرخواه را دید ؟ و او می گوید آن خانم از ما خواسته به کسی معرفی اش نکنیم و در ادامه می گوید در ضمن من شنیده ام آن خانم از این کارها زیاد می کنند و وقتی از آن خانم پرسیدم چطور این همه محبت شما را جبران کنیم ؟ گفتند من یک اُرُدیست هستم و وظیفه دارم در حد توانم به هم میهنان خودم کمک کنم و این کمک به خودم است .

بقیه متن خبر صحبت های دختر کوچک است که زندگی اش به شرایط عادی برگشته ، روزنامه را می بندم و به حرف زن اردیست فکر می کنم .
اصلا اردیسم یعنی چه ؟
به محض اینکه می رسم شرکت ، وارد اینترنت می شوم و در گوگل سرچ می کنم اردیسم چیست ؟ سایتی را باز می کنم در آنجا نوشته :

اردیسم به لاتین ( Orodism ) نام فلسفه و حکمتی است که بر اساس اندیشه های حکیم ارد بزرگ در کتاب جاودانه "سرخ" شکل گرفته است .
اردیسم دارای سه رکن اساسی است که اردیست ها بر اساس آموزه های کتاب سرخ آنها را گرامی می دارند و دوست دارند ، این سه رکن عبارتند از : شادی ، آزادی و میهن .
اردیست ها لباس ها و اغلب وسایلشان به رنگ سرخ است .

هشت جمله از حکیم ارد بزرگ در میان اردیستها ویژگی خاصی دارد که عبارتند از :
1- اگر پایکوبی و شادی نباشد ، جهان را ارزش زیستن نیست .
2- زندگی بدون آزادی ، شرم آور است .
3- تا چیزی از دست ندهی چیز دیگری بدست نخواهی آورد این یک هنجار همیشگی است .
4- آنانیکه همیشه در آرامش هستند لاابالی ترین آدمهایند .
5- رسیدن به راستی و درستی چندان سخت و پیچیده نیست کافیست کمی به خوی کودکی برگردیم .
6- دشمنی و پادورزی ، به آدم خردمند انگیزه زندگی می دهد .
7- اگر می خواهی بزرگ شوی ، از کردار نیک دیگران فراوان یاد کن .
8- عشق به میهن نشان پاکی روان آدمی ست.
و در انتهای مطلب نوشته : اردیسم یک حکمت و فلسفه برای خوشبختی است برای همین می توان در میان اردیستها همه نوع آدمی با مسلک ها و آیین های گوناگون دید ، وجه اشتراک همه آنها عشق به شادی ، آزادی و میهن است .
وارد سایت کتاب سرخ می شوم جالبه چند جمله ایی در مورد بخشش از حکیم ارد بزرگ اومده :
با گذشت ، شما چیزی را از دست نمی دهید بلکه بدست می آورید .
بخشش میزان فر و شکوه آدمی را نشان می دهد .
راز اندوختن خرد ، یکرنگی است و بخشش .
برای رسیدن به جایگاهی بالاتر ، گذشت را نیز بیاموزیم

برگرفته :
http://www.3ecret.com/post59638-1.html

تارنگار : و غیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــره

Posted: 14 Oct 2011 03:44 PM PDT

با عجله روزنامه را می خرم و در آخرین لحظه وارد مترو می شوم خوشبختانه جای مناسبی در میان دو ردیف صندلی وجود دارد ، روزنامه را باز می کنم و چشمم به مطلبی می افتد که تیتر آن این است : ((نجات دختر 10 ساله از ازدواج اجباری با پیر مرد 61 ساله)) و در ادامه نوشته :
میم الف دختری که فقط 10 سال دارد در آستانه ازدواج با پیر مرد 61 ساله ی بود که توسط یک زن نیکوکار نجات یافت .
مادر دختر که دو سال پیش شوهرش را در یک سانحه رانندگی از دست داده است به خاطر تنگناهای مالی و شرایط بسیار نامناسب اقتصادی حاضر شده بود که دخترش را در ازای گرفتن یک آپارتمان کوچک در جنوب شهر به عقد پیرمردی روستای در بیاورد .
با حمایت مالی زن نیکوکار نه تنها دخترک از این ازدواج تباه کننده نجات یافت بلکه او و خانواده اش صاحب آپارتمانی شیک در شمال شهر شده اند . خبرنگار ما از مادر دختر کوچک می پرسد چگونه می توان این زن خیرخواه را دید ؟ و او می گوید آن خانم از ما خواسته به کسی معرفی اش نکنیم و در ادامه می گوید در ضمن من شنیده ام آن خانم از این کارها زیاد می کنند و وقتی از آن خانم پرسیدم چطور این همه محبت شما را جبران کنیم ؟ گفتند من یک اُرُدیست هستم و وظیفه دارم در حد توانم به هم میهنان خودم کمک کنم و این کمک به خودم است .

بقیه متن خبر صحبت های دختر کوچک است که زندگی اش به شرایط عادی برگشته ، روزنامه را می بندم و به حرف زن اردیست فکر می کنم .
اصلا اردیسم یعنی چه ؟
به محض اینکه می رسم شرکت ، وارد اینترنت می شوم و در گوگل سرچ می کنم اردیسم چیست ؟ سایتی را باز می کنم در آنجا نوشته :

اردیسم به لاتین ( Orodism ) نام فلسفه و حکمتی است که بر اساس اندیشه های حکیم ارد بزرگ در کتاب جاودانه "سرخ" شکل گرفته است .
اردیسم دارای سه رکن اساسی است که اردیست ها بر اساس آموزه های کتاب سرخ آنها را گرامی می دارند و دوست دارند ، این سه رکن عبارتند از : شادی ، آزادی و میهن .
اردیست ها لباس ها و اغلب وسایلشان به رنگ سرخ است .

هشت جمله از حکیم ارد بزرگ در میان اردیستها ویژگی خاصی دارد که عبارتند از :
1- اگر پایکوبی و شادی نباشد ، جهان را ارزش زیستن نیست .
2- زندگی بدون آزادی ، شرم آور است .
3- تا چیزی از دست ندهی چیز دیگری بدست نخواهی آورد این یک هنجار همیشگی است .
4- آنانیکه همیشه در آرامش هستند لاابالی ترین آدمهایند .
5- رسیدن به راستی و درستی چندان سخت و پیچیده نیست کافیست کمی به خوی کودکی برگردیم .
6- دشمنی و پادورزی ، به آدم خردمند انگیزه زندگی می دهد .
7- اگر می خواهی بزرگ شوی ، از کردار نیک دیگران فراوان یاد کن .
8- عشق به میهن نشان پاکی روان آدمی ست.



و در انتهای مطلب نوشته : اردیسم یک حکمت و فلسفه برای خوشبختی است برای همین می توان در میان اردیستها همه نوع آدمی با مسلک ها و آیین های گوناگون دید ، وجه اشتراک همه آنها عشق به شادی ، آزادی و میهن است .
وارد سایت کتاب سرخ می شوم جالبه چند جمله ایی در مورد بخشش از حکیم ارد بزرگ اومده :
با گذشت ، شما چیزی را از دست نمی دهید بلکه بدست می آورید .
بخشش میزان فر و شکوه آدمی را نشان می دهد .
راز اندوختن خرد ، یکرنگی است و بخشش .
برای رسیدن به جایگاهی بالاتر ، گذشت را نیز بیاموزیم .


برگرفته از :
http://bihal-bahal.mihanblog.com/post/730

سایت شبکه اجتماعی مهر چت Mehr Chat

Posted: 14 Oct 2011 03:37 PM PDT



کوشش های سیاسی برای جوانان ، مردابی مرگبار است . ارد بزرگ

کسی که همسر و کودک خویش را رها می کند ، در پی خفت ابدیست . ارد بزرگ

مهم ترین رازهای نهان سیاست بازان ، چیزی جز پیگری اندیشه مردم کوچه و بازار نیست . ارد بزرگ



برگرفته از :
http://mehrchat.ir/view/post:132557
http://mehrchat.ir/shamim

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! گفت و گوی من و خدا تست آلزایمر دختر فداکار کفر دخترا رو در بیارید! داستان جالب امتحان داماد ها! ( انده خنده! ) تصاویری شگفت انگیز و جالب راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! Posted: 31 Jan 2011 11:09 AM PST فرهنگ > تجسمی - محققان با استفاده از اشعه ‌ایکس در مطالعه نقاشی معروف لئوناردو داوینچی موفق شدند از شیوه رنگ‌آمیزی و قرار گرفتن این لایه‌ها در نقاط مختلف چهره مونالیزا سر دربیاورند. به گزارش خبرآنلاین، دانشمندان موفق به کشف این نکته شده‌اند که داوینچی در نقاشی‌هایش جلوه‌ای به کار می‌برد که به «سفوماتو» یا محوکاری شهرت دارد. آنها به نتیجه رسیده‌اند داوینچی برای خلق این جلوه بصری حدود 40 لایه بسیار نازک رنگی روی نقاشی‌هایش بکار برده و برای این کار از انگشت دستش استفاده کرده است. این لایه‌های نازک رنگدانه‌های هم‌خانواده نوعی سایه دور دهان مونالیزا ا

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 2 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 1 تارنگار : زيبا ترين كلام ها Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Posted: 19 Oct 2011 08:07 AM PDT رمز جذابیت برخی افراد چیست؟ یکی از مهمترین رازهای رسیدن به آن جذابیت است و قبل از هر چیز باید بدانیم که جذابیت چیزی غیر از زیبایی است‌. شخص می‌تواند صورت زیبایی نداشته باشد اما بسیار جذاب باشد و هم چنین می‌تواند بسیار زیبا باشد اما اصلاً جذابیت نداشته باشد. جذابیت و گیرایی یک ویژگی کاملاً اکتسابی است و به راحتی می‌توانیم صاحب آن باشیم‌: ظاهری آراسته داشته باشید. تمیز و مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. بعضی از افراد براساس تصوری اشتباه برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌افتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند. مهمترین مسئله این است که مرتب

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ داستان : قلب هدیه... Posted: 27 Jan 2011 11:39 AM PST پسر به دختر گفت اگه یه روزی به قلب احتیاج داشته باشی اولین نفری هستم که میام تا قلبمو با تمام وجودم تقدیمت کنم.دختر لبخندی زد و گفت ممنونم تا اینکه یک روز اون اتفاق افتاد..حال دختر خوب نبود..نیاز فوری به قلب داشت..از پسر خبری نبود..دختر با خودش میگفت :میدونی که من هیچوقت نمیذاشتم تو قلبتو به من بدی و به خاطر من خودتو فدا کنی..ولی این بود اون حرفات..حتی برای دیدنم هم نیومدی…شاید من دیگه هیچوقت زنده نباشم.. آرام گریست و دیگر چیزی نفهمید چشمانش را باز کرد..دکتر بالای سرش بود.به دکتر گفت چه اتفاقی افتاده؟دکتر گفت نگران نباشید پیوند قلبتون با موفقیت انجام شده.شما باید استراحت کنید..درضمن این نامه برای شماست..! دختر نامه رو برداشت.اثری از اسم روی پاکت دیده نمیشد. بازش کرد و درون آن چنین نوشته شده بود : سلام عزیزم.الان که این نامه رو میخونی