رد شدن به محتوای اصلی

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

Link to لابی ایران سوئد Iran & Sweden

معاون وزير بهداشت: داروهاي توليد داخل از كيفيت مناسبي برخوردارند

Posted: 13 Oct 2010 10:46 PM PDT

معاون غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت :
داروهاي توليد داخل كشور از كيفيت مناسبي برخوردارند و به راحتي در دسترس مصرف‌كنندگان قرار مي‌گيرند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، احمد شيباني روز چهارشنبه در حاشيه بهره برداري از يك مجموعه تجهيزات ويژه آزمايشگاهي در ساري بيان داشت: بهاي مناسب داروهاي توليد داخل در مقايسه با مشابه خارجي آن چشمگير است و حتي قيمت برخي اقلام دارويي توليد داخل كشور در مواردي تا يك هفتم قيمت داروي مشابه خارجي است.

وي افزود: پيشرفت‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي در زمينه‌هاي مختلف از جمله توليد دارو ، از بركات انقلاب اسلامي است كه اين امر با تلاش متخصصين متعهد صورت گرفته است و نتيجه آن، تهيه اغلب داروهاي مورد نياز در داخل كشور است.

معاون غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خاطرنشان كرد :
پزشكان بايد از كيفيت مناسب داروي توليد شده در كشور مطمئن شوند و سپس آن را براي مصرف بيماران تجويز كنند.

شيباني ضمن ابراز خرسندي از راه اندازي تجهيزات آزمايشگاهي پيشرفته در دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت: وزارت بهداشت آمادگي كاملي براي تامين و تهيه امكانات پيشرفته تر براي اين مركز آموزشي را دارد.


وي ابراز اميدواري كرد: با دستيابي به پيشرفت‌هاي علمي در زمينه هاي مختلف بهداشتي، ارائه خدمات مناسبتر به شهروندان ميسر شود. ك/‪۲‬ ‪۵۰۸/۴۰۲/۵۱۹‬


فوق تخصص مغز و اعصاب كودكان: تشنج در هوش و تكلم كودكان، اثر منفي دارد

Posted: 13 Oct 2010 10:45 PM PDT

فوق تخصص مغز و اعصاب كودكان و معاون آموزش مركز طبي كودكان دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: تشنج در كودكان يك عارضه جدي است كه استمرار آن در هوش، حركت و تكلم كودكان تاثير منفي دارد.

دكتر محمودرضا اشرفي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: اختلالات رفتاري مانند كم توجهي و خشم از ديگر عوارض تشنج يا صرع ( اپي لپسي) كودكان به شمار مي‌روند.

وي اضافه كرد: يك درصد كودكان دچار صرع مي‌شوند كه به طور معمول علت دقيق اين تشنج‌ها مشخص نيست.

اين فوق تخصص مغز و اعصاب كودكان گفت: هرچند عامل مشخصي براي بروز صرع كودكان وجود ندارد اما عوامل ژنتيكي، ضربه‌هاي مغزي، تخريب ضايعات ساختمان مغز و كم خوابي مي‌تواند زمينه ساز بروز اين بيماري باشد.

اشرفي افزود: صرع كودكان به طور معمول تا سن ‪ ۱۴‬سالگي، كودكان را مبتلا مي سازد.

وي اضافه كرد: تجويز دارو در بيماري صرع بر حسب نوع تشنج، سن و جنس بيمار صورت مي‌گيرد.

اشرفي خاطرنشان كرد: صرع در اغلب كودكان يك بيماري قابل درمان است كه پس از دو سال مصرف دارو، مي‌توان اين بيماري را كنترل و متوقف كرد.

وي توصيه كرد بهتر است كودكان مبتلا به صرع از انجام ورزشهاي پرخطر مانند شنا و كوهنوردي اجتناب ورزند.

اشرفي گفت: كودكان مبتلا به صرع، محدوديتي در تغذيه ندارند اما در صورت مشاهده واكنش بيماري نسبت به مصرف يك ماده غذايي خاص، لازم است آن ماده غذايي ديگر مصرف نشود.

قاچاقچیان عرب در کمین بازهای شکاری

Posted: 13 Oct 2010 10:43 PM PDT

شکارچیان پولدار عرب بعد از آنکه هوبره ایرانی را از خوزستان قاچاق کردند سر از زیستگاه‌های چابهار درآورده و با همراهی بومیان و مردم محلی بازهای شکاری را در فصل مهاجرت پرندگان زنده‌گیری و قاچاق می‌کنند.

شکارچیان پولدار عرب بعد از آنکه هوبره ایرانی را از خوزستان قاچاق کردند سر از زیستگاه‌های چابهار درآورده و با همراهی بومیان و مردم محلی بازهای شکاری را در فصل مهاجرت پرندگان زنده‌گیری و قاچاق می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست چابهار با تائید خبر قاچاق بازهای شکاری از منطقه چابهار به کشورهای حاشیه خلیج فارس، گفت: کار مبارزه با قاچاقچیان را در دستور کار داریم ولی واسطه‌های محلی که در ازای گونه‌های نادر مبلغی دریافت می‌کنند با عرب‌ها همکاری می‌کنند.

اشرف علی حسینی تاکید کرد: فعالیت میدانی برای کنترل منطقه و آگاهی‌سازی و آموزش مردم محلی در دستور کار اداره کل و اداره محیط زیست چابهار است و تلاش می‌کنیم از قاچاق گونه‌های نادر مثل بازهای شکاری به کشورهای عربی جلوگیری کنیم.

وی از تخریب مکانهای زنده گیری پرنده ها اشاره کرد و گفت: کوخه شکار مکانی است که برای زنده‌گیری پرندگان استفاده می‌شود و در کنترل محیط بانان تعدادی از این کوخه‌ها تخریب شده است ولی مردم محلی دوباره اقدام به همکاری با قاچاقچیان پرنده که عرب هستند می کنند.

وی تاکید کرد: در کنار جلوگیری کار آموزش و فرهنگسازی برای حفظ گونه‌های جانوری و به طور کلی محیط زیست بی‌نظیر منطقه در دستور کار است که البته آرام آرام مردم منطقه با ما همکاری می‌کنند تا دست متجاوزان به محیط زیست را قطع کنیم.

پیش از این مقامات سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه ورود شکارچیان عرب به ایران امری بدیهی است گفته بودند شکارچیان عرب بر خلاف اروپائیان بعد از آنکه برای شکار با مجوز به ایران می‌آیند تمام اطلاعات مسیرها را پیدا می‌کنند و در دوره‌های بعد به شکل قاچاق وارد کشور می‌شوند و به طور قطع حضورشان در خوزستان تایید شده است.

غیر از خوزستان در استان کرمان نیز شایعاتی مبنی‌بر حضور شکارچیان عرب شنیده شده است و به این ترتیب گونه‌های پرنده در ایران کاملا در معرض خطر هستند.

سال گذشته شکارچی سابقه دار کویتی که در حال شکار پرنده در خوزستان دستگیر شده بود تنها به یک و نیم سال حبس تعلیقی و ۵۶ میلیون تومان (یک و نیم میلیون دینار کویت) جریمه نقدی محکوم شده بود که بعدها به سادگی آزاد شد.

از سوی دیگر سعود عبدالعزیز بابتین معروف‌ترین شکارچی عرب کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ۸ سال متمادی است که برای شکار به خوزستان می‌آید و هر بار پس از دستگیری آزاد می‌شود.

معرفي نرم افزار آزمون رانندگي در نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال

Posted: 13 Oct 2010 10:42 PM PDT

معرفي نرم افزار آزمون رانندگي در نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال و چند خبر و رويداد خبري از چهارمين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي رسانه هاي ديجيتال

**دريافت گواهينامه براي كارآموزان رانندگي در يك لحظه
در هفتمين روز از برگزاري جشنواره رسانه‌هاي ديجيتال، نرم افزاري معرفي شده كه توانايي برگزاري آزمون رانندگي را داشته و مي‌تواند گواهينامه كارآموزان را درلحظه صادر كند.

اين نرم افزار در بخش اول به عنوان يك معلم همراه به كارآموز موارد آيين نامه و فني يك خودرو را آموزش مي‌دهدو در ادامه از كاراموز به صورت تعامل سوال مي‌كند و در صورت كسب امتياز مناسب كارآموز را وارد مرحله آموزش علمي رانندگي كرده و با كنترل عملكرد وي ايرادهاي مربوط به تمركز و توجه فرد به علايم را گوشزد مي‌كند.

تاكنون كارآموزان رانندگي بايد با صرف هزينه و زمان بسيار به آموزش پرداخته و توانايي‌هاي لازم را براي كنترل وسيله نقليه به دست مي‌آورند اما با وجود چنين نرم افزاري مي‌توان در مدت زمان كم ميزان مهارت كارآموز را ارزيابي كرد.

نرم افزارهاي مشابه با اين نسخه به صورت يك سويه بوده و كارآموز مي توانست از آن‌ها بياموزداما امتياز اين نرم افزار مديريت بر تمام مراحل آموزش و كسب گواهينامه است.


**امكان گفت و گو (چت ) با سينماگران
به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا،بازديدكنندگان چهارمين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال اين امكان را به دست آوردند تا با هنرمندان از طريق سايت‌هاي شركت‌كننده ارتباط برقرار كرده و به گفتگو بپردازند.

سايت‌هاي شركت‌كننده گوناگون در اين نمايشگاه فضاي رسانه‌اي را ايجاد كرده‌اند كه بازيدكنندگان هر هنرمندي را كه مد نظرشان باشد در سايت ها جستجو و با استفاده از سرويس اتاق گفتگو با وي ارتباط برقرار كرده و سوالات خود را بپرسند.

اين ارتباط كه براي نخستين بار به اين شكل ايجاد شده مورد توجه بسياري از بازديدكنندگان قرار گرفته و هر روز بر تعداد آن در اين بخش افزوده مي شود.


**آموزش نقاشي سه بعدي در نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال ارايه شد طراحي و نقاشي سه بعدي از پرطرفدارترين هنرهاي دنياي امروز است كه فناوري مدرن در آن نهادينه شده است.

بخش هنري در نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال براي علاقمندان دوره‌هاي كوتاه مدت يك روزه و كارگاهي را برگزار مي‌كند تا علاقمندان با مباني طراحي در دنياي ديجيتال آشنا شوند.

در اين كارگاه‌هاي آموزشي يك روزه طراحي داخلي، گرافيك، طراحي وب و هنرهاي سه بعدي نقاشي ديجيتال به بازديدكنندگان عرضه مي‌شود.

همچنين مي‌توان به نرم افزارهاي ارايه شده در اين بخش از جمله نرم افزار مايا، سه بعدي ساز مكس، افتر و افكت و غيره اشاره كرد كه در ميان كاربران و مخاطبان آشنا با گرافيك و طراحي از جايگاه ويژه‌اي برخوردارند.

شركت‌كنندگان در اين كارگاه‌هاي آموزشي و كساني كه پيش از اين در زمينه هاي ياد شده تجربه‌اي داشته‌اند مي‌توانند علاوه برشركت در اين كارگاه، كار تدريس را نيز انجام دهند.

اين دوره‌هاي كوتاه مدت به صورت رايگان براي بازديدكنندگان نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال برگزار مي‌شود و در پايان به كارآموزان برتر جوايزي اهدا مي‌شود.


**بازديدكنندگان نمايشگاه ديجيتال نقاشي ديواري ترسيم مي‌كنند
بازديدكنندگان از چهارمين نمايشگاه و جشنواره رسانه‌هاي ديجيتال براي نخستين بار مي‌توانند نقاشي ديواري ترسيم كنند.

تابلوي نقاشي در ابعاد يك ديوار بزرگ در نظر گرفته شده است كه
بازديدكنندگان مي‌توانند در طراحي آن شركت كنند و ايده‌هاي خود را در رابطه با نقش رسانه‌هاي ديجيتال در زندگي روزمره به تصوير درآورند.

اين نقاشي كه بخش قابل توجهي از آن در روزهاي گذشته طراحي شده، مورد توجه خانواده‌هاي بازديدكننده از نمايشگاه قرار گرفته است به گونه‌اي كه خانواده‌ها در مقابل آن جمع شده و هريك نظري متفاوت در رابطه با اجراي آن بيان مي‌كنند.

اين تابلوي ديواري را به نوعي مي‌توان محور بحث‌هاي خانواده‌ها در رابطه با رسانه‌هاي ديجيتال دانست.

عمده‌ترين سوالات بازديدكنندگان در رابطه با اين تابلو ديواري، مفهومي است كه از جمع بندي ايده‌هاي گوناگون به دست خواهد آمد.

بازديدكنندگان از اين بخش به سه دسته تقسيم مي‌شوند. دسته اول تنها به بازديد از اين تابلو پرداخته و ايده‌هاي خود را براي طراحان بيان مي‌كنند و دسته دوم علاقمند هستند تا خود در اجراي اين اثر نقش داشته باشند و دسته آخر ترجيح مي‌دهند كه در رابطه با اندازه و حجم اين تابلو به بحث بپردازند.

اين نخسين بار است كه تابلويي در اين اندازه به صورت تعاملي ميان هنرمندان وبازديدكنندگان در دست اجرا قرار گرفته است.

نقاشي ديواري نمايشگاه ديجيتال كه از روز گشايش آن در ‪ ۱۵‬مهر ماه تا روز آخر كه از سوي بازديدكنندگان به تصوير كشيده مي‌شود اكنون به نيمه رسيده است.


**شماره ي پنجمدانستني‌هاي ديجيتال منتشر شد.

در شماره جديد اين نشريه ماهانه كه ازسوي گروه مجلات همشهري و به عنوان راهنماي سبك زندگي در دنياي فناوري منتشر مي‌شود مي‌توانيد از تازه‌هاي محصولات و خدمات فناوري اطلاعات آشنا شويد.

در شماره ي مهرماه دانستني‌هاي ديجيتال شما شاهد رقابتي تنگاتنگ بين لپ تاپ‌هاي باريك و سبك خواهيد بود. نگاهي به مسير تغييرات ظاهري گوشي‌هاي تلفن همراه در دهه گذشته خواهيد انداخت و ازتاريخچه اينترنت گرفته تا روبات‌هاي انسان نما را در اين شماره دانستني‌هاي ديجيتال خواهيد خواند.

شهروندان تهراني نيز مي‌توانند اطلاعات دست اول و جذابي در مورد خدمات جديد پرداخت الكترونيكي دست پيدا كنند و از اين پس عوارض شهرداري و ساير خدمات مالي خود را در تعامل با شهرداري تهران به شكل الكترونيكي انجام بدهند.

چهارمين نمايشگاه و جشنواره رسانه‌هاي ديجيتال از ‪۱۵‬تا ‪۲۴‬مهرماه در مصلاي امام خميني ( ره ) برپاست.

سه ميليون و ‪ ۵۰۰‬هزار نفر دانشجو در كشور مشغول به تحصيل هستند

Posted: 13 Oct 2010 10:41 PM PDT

كرمان- معاون اداري و مالي و سرپرست منابع انساني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: سه ميليون و ‪ ۵۰۰‬هزار نفر دانشجو در كشور مشغول به تحصيل هستند.

علي اكبر متكان روز چهارشنبه در حاشيه بازديد از دانشگاههاي سيرجان و افتتاح دانشگاه صنعتي اين شهر در گفت و گو با ايرنا افزود: دانشگاه صنعتي سيرجان يكي از ‪ ۱۰‬دانشگاه صنعتي دركشور است كه از امروز براي داشتن يك مركز مهم علمي، در رديف بودجه دولت و وزارت علوم قرار گرفت.

وي خاطرنشان كرد: اين دانشگاه ‪ ۴‬هزار مترمربع فضاي آماده و ‪ ۴‬هزار متر مربع در حال ساخت دارد كه اميدواريم بتوانيم با مساعدت لازم از نظر تامين اعتبار مشكلات ساخت و ساز و توسعه فضاهاي مورد نياز را برطرف كنيم.

متكان ادامه داد: شهرستان سيرجان با موقعيت ويژه خود يك شهر دانشگاهي با ‪۱۲‬هزار دانشجو است و دانشگاه اين شهر يكي از ‪ ۱۰‬دانشگاه برتر كشور خواهد بود.

سرپرست منابع انساني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در بازديد از دانشگاههاي پيام نور و آزاد اسلامي سيرجان نيز براي رفع مشكلات اين دانشگاهها قول مساعد داد.

علي كريمي، رييس دانشگاه پيام نور سيرجان نيز در اين بازديد گفت: در اين دانشگاه ‪ ۶‬هزار نفر دانشجودر‪ ۴۷‬رشته كارشناسي و كارشناسي ارشد مشغول به تحصيل هستند.

اردیسم

Posted: 13 Oct 2010 10:39 PM PDT

اردیسم چیست ؟
"اردیسم" ، تلفظ انگلیسی آن "Orodism" می باشد به هشت اصل مهم در اندیشه های "ارد بزرگ" (اندیشمند و فیلسوف ایرانی) اشاره دارد . این هشت پند و اندرز ارد بزرگ به اعتقاد اردیست ها می تواند موجب ترقی و سعادت بشر با هر مرام و اندیشه ایی باشد . بارزترین مشخصه این اندیشه تاکید بر شادی است . شادزیستن را نخستین اندرز این تفکر می دانند . و معتقدند زندگی بدون شادی ارزشی ندارد . پس از شادی ، آزادی مهترین اصل اردیسم می باشد اردیستها زندگی بدون آزادی را شرم آور می دانند و بر ارزش آن پافشاری نموده اند اصول دیگر اردیسم به از خودگذشتگی ، کوشش خستگی ناپذیر ، ارزش نهادن به سرشت پاک آدمها ، پذیرفتن دشمنی دیگران و استفاده از این موج منفی برای هدفمندی در زندگی و یاد کردن بسیار از کردارهای نیک دیگران اشاره دارد . آخرین اصل فلسفه اردیسم ارزش نهادن بر میهن است . که می گوید : عشق به میهن نشان پاکی روان آدمی ست .

پیدایش اردیسم
اندیشه اردیسم ریشه در "کتاب سرخ" دارد ، کتاب سرخ نزدیک به هزار جمله و سخن حکیمانه ارد بزرگ است . این کتاب شامل 122 فرگرد (بخش) می باشد . در کتاب سرخ می توان دیدگاه های ارد بزرگ در مورد اکثر موضوعات حوزه علوم انسانی را مشاهده نمود . اما اگر دقیقتر شویم جریان عمومی اندیشه های ارد بزرگ را می توان خلاصه و خلاصه تر نمود . هشت اصل اردیسم شیره و عصاره باورهای ارد بزرگ است .

میهن پرستی و اردیسم
همیشه وطن دوستان نخستین همراهان اندیشه های ارد بزرگ بوده اند اردیست ها جملات ارد بزرگ در وصف میهن را به یاد دارند ، ارد بزرگ می گوید : ستایش گران میهن ، زنان و مردان آزاده اند . بخش اصلی نظرات ارد بزرگ در مورد میهن را می توان در نظریه قاره کهن و فرگردهای میهن ، ارد و ایران کتاب سرخ ، به شکلی مدون مشاهده نمود .

دشمنان اردیستها
پان های دو آتیشه با اندیشه های ارد بزرگ مشکل داشته و دارند پان تورکها و پان فارسهای افراطی ایران ، ترکیه ، آذربایجان و همچنین پشتونهای افراطی افغانستان با اردیستها دشمنی دیرینه دارند اندیشه های ارد بزرگ بخش بزرگی از حوزه تمدنی ایران زمین را در بر می گیرد . دشمنان اردیست ها می گویند ما این تکثر را نمی توانیم بپذیریم مگر آنکه اندیشه ما بزور حاکم شود . ارد بزرگ می گوید باید به زبانها و فرهنگ های همه این مناطق بها داد . مهم آن است که ما نکات مشترک بسیاری با بیست کشور حوزه تمدنی ایران داشته ، و می توانیم همانند قاره اروپا ، قاره ایی همگن از کشورهای حوزه تمدنی ایران تاسیس بنماییم . در نظریه قاره کهن ، ایران امروز همانند یونان ، نقشی مادر فرهنگی بر عهده خواهد داشت . ارد بزرگ از ایران اینگونه یاد می کند : "کشوری که زایشگاه اندیشه های فراست" . پان ها و پشتونها می گویند حوزه فرهنگی ایران (قاره کهن) باید تحت سیطره خودکامگی آنها باشد و البته این با روح همه گیر و آزادمنش حاکم بر نظریه قاره کهن سازگاری ندارد . بخشی از دشمنی پشتونهای افغانستان و پاکستان با ارد بزرگ بخاطر دشمنی با تاجیک های شمال افغانستان است . که این خود بحثی طولانی می طلبد . به همان نسبتی که پشتونها دشمن ارد بزرگ هستند ، تاجیکها و فارس زبانان افغانستان ، ازبکستان و تاجیکستان از دوستداران ارد بزرگ می باشند . مخالفین اردیسم می گویند ارد بزرگ دست پروده نظام و حاکمیت ایران است برای مشغول کردن اذهان جوانان ، اما این نظر را اردیستها رد می کنند و می گویند تا به امروز هیچ نشانی از همراهی دولتمردان با اندیشه های ارد بزرگ دیده نشده است . مثلا هشدارهای چند ساله ارد بزرگ در مورد همراهی اشتباه با نام "جاده ابریشم" (ارد بزرگ گفته است این "راه ایران" است و در بی طرفانه ترین شکل آن "راه فرهنگها") چندان جدی گرفته نشده است نظریه قاره کهن در وزارت خارجه و دستگاه مربوطه مورد بررسی قرار نگرفته است . خود ارد بزرگ هم هیچگاه در صدا و سیمای ایران دیده نشده است . جمع بندی اینها نشان می دهد ارد بزرگ تنها یک فیلسوف و اندیشمند ایرانی است فارغ از تعلق به مراکز قدرت .

اردیست ها چه کسانی هستند ؟
همراهان اردیسم را اغلب جوانانی تشکیل می دهند که دغدغه شادی و میهن دوستی دارند . اهل مدارا و میانه رو ، گریزان از بحث و جدل و در عین حال تعقل گرا می باشند . مهمترین خواستگاه اردیسم مراکز آموزشی و دانشگاهی است . هر چند می توان سالمندانی را دید که عاشقانه دوست اش دارند .

هشت اصل در فلسفه اُرُدیسم

1- اگر پایکوبی و شادی نباشد ، جهان را ارزش زیستن نیست .
2- زندگی بدون آزادی ، شرم آور است .
3- تا چیزی از دست ندهی چیز دیگری بدست نخواهی آورد این یک هنجار همیشگی است .
4- آنانیکه همیشه در آرامش هستند لاابالی ترین آدمهایند .
5- رسیدن به راستی و درستی چندان سخت و پیچیده نیست کافیست کمی به خوی کودکی برگردیم .
6- دشمنی و پادورزی ، به آدم خردمند انگیزه زندگی می دهد .
7- اگر می خواهی بزرگ شوی ، از کردار نیک دیگران فراوان یاد کن .
8- عشق به میهن نشان پاکی روان آدمی ست .

ارد بزرگ ، اندیشمند و متفکر ایرانی ست . بیش از هزار جمله قصار و حکیمانه از او در کتاب سرخ گردآوری شده است . در هشت اصل اردیسم ، شیره و عصاره آن جملات در نظر گرفته شده است . شهدی که می تواند کام هر انسان آزاده ای را شیرین نماید .


http://negahe-yazdan.blogfa.com/post-49.aspx

زیرزمینی پر از قلب های پادشاهان اتریش

Posted: 13 Oct 2010 10:34 PM PDT

قلب های پادشاهان اتریش داخل ظروفی مخصوص در کلیسای سنت آگوستین نگهداری می شود.
کشیشان کلیسای سنت آگوستین با قدمتی بیش از400 سال، پنجاه و چهار قلب پادشاهان اتریشی را از بدن جدا کرده و در زیرزمین این کلیسا نگهداری می کنند.

کشیش آلبین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما با اعلام این خبر افزود: شاید دوربین گروه خبری تلویزیون ایران جزو معدود دوربین هایی است که توانسته است، تصاویر محل نگهداری این قلب ها را در اتریش ثبت کند.

وی علت نگهداری قلب ها را مذهبی و فیزیکی خواند و گفت: این ها قلب پادشاهانی است که در همین کلیسا ازدواج کردند و در همین کلیسا نیز دفن شدند.

کلیسای سنت آگوستین در وین واقع شده است، اما نکته جالب اینکه بسیاری از مردم این شهر از راز کلیسای سنت آگوستین، بی خبرند.

بررسي مرخصي دو هفته‌اي مردان براي زايمان همسر

Posted: 13 Oct 2010 10:33 PM PDT

خبر خوش براي زنان باردار
بررسي مرخصي دو هفته‌اي مردان براي زايمان همسر
جام جم آنلاين: عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران از بررسي پيشنهاد مرخصي دو هفته‌اي آقايان همزمان با زايمان همسرانشان در جلسه مشترك مجمع بانوان شوراهاي كلان شهرها و مجلس خبر داد.

به گزارش مهر، معصومه آباد چهارشنبه در نشست تخصصي شهر دوستار مادران كه در محل برگزاري نخستين جشنواره غنچه‌هاي شهر برگزار شد افزود: با توجه به شرايط خانمها پس از زايمان و ضرورت همراهي همسرانشان در ابتدا پيشنهاد مرخصي يك ماهه مطرح شد اما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اين مدت را داراي بار مالي قابل توجه براي كارفرما تشخيص دادند و در حال حاضر دو هفته مرخصي در حال بررسي در مجلس شوراي اسلامي است.

اين عضو شوراي شهر با اشاره به بندهاي ارزشمندي كه در مصوبه شهر دوستار كودك در نظر گرفته شده است اظهار كرد: در صورتي كه 25 بند اصلي اين مصوبه اجرايي شود بسياري از نيازهاي لازم براي رسيدن به شهر دوستار مادران نيز تامين مي‌شود چرا كه اين دو به هيچ وجه از هم جدا نيستند ضمن اين‌كه در چنين شهري كه براي اين دو قشر آرامش بخش و راحت باشد قطعا ساير گروه‌هاي سني نيز آرامش و آسايش را احساس مي‌كنند.

عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران به نوعي پيشنهاد روز گذشته مرتضي طلايي رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران مبني بر ضرورت همراه بودن زنان شاغل به عنوان مادر تا پنج سالگي كودكان تازه متولد شده خود را غير قابل اجرا ارزيابي كرد و گفت: در شرايطي كه اشتغال بانوان در جامعه با چالش‌هاي زيادي رو به روست و تعداد دختران در دانشگاه‌ها و مراكز علمي افزايش قابل توجهي داشته است و زنان هر روز به دنبال مهارت‌هاي جديدتري هستند رقابت بين زنان با هم و زنان با مردان بسيار زياد است.

وي ادامه داد: در عين حال كارفرما مرخصي 6 ماهه زنان را به عنوان عاملي منفي براي كارمند زن خود محاسبه مي‌كند و اگر اين مدت مرخصي را به چند سال افزايش دهيم به طور قطع كارفرمايان نسبت به پذيرش زنان نگاه منفي دارد.

افتتاح دو پارك بانوان تا پايان سال در تهران

معصومه آباد با اعلام اين‌كه براي احداث پاركهاي بانوان جديد هيچ مشكلي وجود ندارد و تا پايان سال دو پارك بانوان ديگر در شرق و غرب تهران آماده بهره برداري مي‌شود افزود: در ابتداي شروع فعاليت براي احداث پاركهاي بانوان با چالشهايي مواجه بوديم و بسياري از مسوولان سوالاتي را از ما داشتند اما به مرور زمان با مشاهده ميزان استقبال مردم از ما تشكر هم كردند.

وي با اشاره به بازديدي كه از آخرين مراحل ساخت دو پارك جديد بانوان داشته است گفت: اين پارك‌ها با حدود 70 درصد پيشرفت مراحل نهايي احداث را طي مي‌كنند.

تمام گسل‌هاي ايران فعال است

Posted: 13 Oct 2010 10:32 PM PDT

رئيس پژوهشگاه بين‌المللي زلزله‌شناسي گفت: تمام گسل‌هاي ايران فعال است و از ابتداي سال تاكنون 584 زلزله بالاي 2.5 ريشتر در كشور رخ داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عباسعلي تسنيمي رئيس پژوهشگاه بين‌المللي زلزله‌شناسي صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: پژوهشگاه زلزله در آستانه 21 سالگي خود قرار دارد و در 4 محور زلزله‌شناسي، ژئوتكنيك لرزه‌اي، سازه و مديريت خطرپذيري فعاليت مي‌كند.

وي ادامه داد: ما براي انجام تحقيقات زلزله بايد پهنه ايران را بشناسيم كه متأسفانه سرمايه‌گذاري در بحث مطالعات تطبيقي كافي نيست.

تسنيمي تأكيد كرد: زلزله بلا نيست بلكه ما آن را به بلا تبديل مي‌كنيم اگر ما بتوانيم براي ايمني در برابر زلزله برنامه‌ريزي و فعاليت كنيم، زلزله را ديگر بلا نيست.

وي با اشاره به زلزله‌هاي اخير شيلي و هائيتي گفت: زلزله شيلي 8.8 ريشتر و زلزله هائيتي 7.6 ريشتر بود در شيلي 500 نفر كشته شدند و بر اثر زلزله در هائيتي 140 نفر جان خود را از دست دادند و دولت اين كشور به علت خسارات زلزله در حال ساقط شدن بود.

وي افزود: نخستين آيين‌نامه استاندار مربوط به زلزله در سال 1362 تدوين شد و بايد سازو ساخت‌ها براي بالا بردن ضريب ايمني و كاهش خطرات زلزله متناسب با استانداردها باشد و در حالي كه آزمايش‌ها و پژوهش‌هاي متعددي در مورد ساخت و ساز انجام مي‌شود و در مورد اتصال‌هاي ساختماني تحقيقات گسترده‌اي انجام مي‌شود و نتايج آن روي كاغذ مي‌آيد، اما متأسفانه در عمل از جوشكارهايي كه تخصص و آموزش‌هاي لازم را نديده‌اند، استفاده مي‌شود.

رئيس پژوهشگاه بين‌المللي زلزله‌شناسي گفت: تمام گسل‌هاي ايران فعال هستند و همين لحظه خيلي از نقاط ايران در حال لرزه است و البته اين زمين‌لرزه‌ها بسيار خفيف هستند.

وي با تأكيد بر اين‌كه تمام نقاط كشور لرزه‌خيز است، افزود: گسل البرز از شرق گرگان تا لاهيجان، رشت كشيده شده، گسل فيروزكوه از فيروزكوه تا آبيك قزوين، گسل سمنان از شرق سمنان تا نزديك گرمسار و اطراف تهران، گسل البرز غربي از شمال ايران تا شيراز و بندرعباس مي‌گذرد و در شرق‌ هم تعداد زيادي گسل داريم.

* هر 10 سال 2 زلزله بالاي 7 ريشتر در ايران اتفاق مي‌افتد

تسنيمي افزود: از ابتداي سال 89 تا ساعت 24 روز گذشته 20 مهر، 196 زلزله به بزرگاي 2.5 تا 3 ريشتر، 340 زلزله از 3 تا 4 ريشتر، 38 زلزله به بزرگاي 4 تا 5 ريشتر و 9 زلزله با بزرگاي 5 تا 6 ريشتر و يك زلزله بيشتر از 6 ريشتر داشتيم در حالي كه در سال 88 تنها 9 زلزله با بزرگاي بيش از 5 ريشتر داشته‌ايم.

وي تصريح كرد: تا پيش از اين پيش‌بيني شده بود كه هر 10 سال يكبار يك زلزله بالاي 7 ريشتر در كشور رخ مي‌دهد، اما با توجه به افزايش زمين‌لرزه‌ها و شواهد موجود احتمال مي‌دهيم كه هر 10 سال 2 زلزله بالاي 7 ريشتر در ايران اتفاق بيفتد.

تسنيمي گفت: از ابتداي سال 89 تا ساعت 24 روز گذشته 584 زلزله اتفاق افتاده است.

دستگيري آشپزان كيك غيراخلاقي!

Posted: 13 Oct 2010 10:32 PM PDT


پليس قطر اعلام كرد نيروهايش دو روز پيش تعدادي آشپز غير قطري كه در يكي از آشپزخانه‌هاي پخت كيك و شيريني كار مي‌كردند را به جرم اشاعه فحشا بازداشت كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پليس قطر در ادامه افزود: اين آشپزهاي غير قطري تلاش مي‌كردند با مواد مختلفي همچون خامه، وانيل، شكلات و غيره، اشكالي غير اخلاقي بر روي كيك‌هاي توليدي خود به تصوير بكشند.

خبرگزاري رسمي قطر نيز ضمن اعلام و تأييد اين خبر، به نقل از پايگاه اينترنتي وزارت كشور قطر نوشت: ابتدا گزارشاتي توسط برخي شهروندان به اداره امنيت عمومي قطر كه در ساختمان وزارت كشور قرار دارد، رسيد. پس از آن مسئولان اداره امنيت عمومي قطر بلافاصله دستور بازداشت عاملان اين كار را صادر كردند.

خبرگزاري رسمي قطر در ادامه همچنين نوشت: اين افراد در حال حاضر در حبس به سر مي‌برند و در انتظار زمان محاكمه و مجازات خود مي‌باشند.

بعد از 9 سال طلسم نفقه ندادن مرد شكست

Posted: 13 Oct 2010 10:30 PM PDT

بعد از 9 سال
طلسم نفقه ندادن مرد شكست
جام جم آنلاين: زني به دادگاه، آمد و گفت: شوهرم طي 9 سال به غير از يك 10 هزار توماني به من خرجي نداده و من حالا نفقه‌ام را مي‌خواهم كه بايد اين طلسم بشكند.

به گزارش فارس ، زني با مراجعه به دادگاه خانواده شهيد محلاتي دادخواست نفقه خود را به قاضي يكي از شعب ارائه كرد.

اين زن در حضور قاضي شعبه 254 اين مجتمع قضايي خانواده، بيان كرد: من طي 9.5 سال زندگي مشترك يك بار به جز يك 10 هزار توماني، از شوهرم خرجي نگرفته‌ام.

وي با بيان اينكه من پول توجيبي مي‌خواهم ، افزود: من نفقه‌ام را مي‌خواهم و شوهرم اصلاً به حق و حقوق من توجهي ندارد.

زن در مقابل قاضي اين شعبه، افزود: ما يك فرزند 7 ساله داريم كه شوهرم خرجي آن را كامل مي‌دهد ولي به من يك ريال نيز روا ندارد. با گرفتن نفقه اين طلسم 9 ساله براي دادن خرجي شكسته مي‌شود و من در زندگي انگيزه بيشتري پيدا مي‌كنم.

مرد 33 ساله در دادگاه حاضر شد و گفت: مي‌خواهم از همسرم جدا شوم حالا كه او به دنبال مال و منال من است من نيز ديگر او را نمي‌خواهم.

وي با اشاره به اينكه تا حالا به خاطر فرزندم، همسرم را تحمل كردم ، اضافه كرد: نفقه وظيفه من است ولي در صورتي كه من چيزي براي زنم تهيه نكنم؛ من هر چيزي كه او خواسته تهيه كردم فقط پول توجيبي به او ندادم.

قاضي اين شعبه مرد را محكوم به پرداخت نفقه به صورت ماهيانه كرد و همچنين پرونده را مختومه اعلام كرده و حكمي مبني بر طلاق صادر نكرد.

نجات از معدن مرگ

Posted: 13 Oct 2010 10:29 PM PDT

تاكنون 17 معدنچي شيليايي نجات يافته‌اند
نجات از معدن مرگ
جام جم آنلاين: تا زمان ارسال اين خبر 17 معدنچي كه مدت بيش از دو ماه در عمق 700 متري زمين به كمك يك كپسول ويژه نجات از معدن مرگ بيرون آورده شدند. عمليات نجات براي بيرون آوردن ساير معدنچيان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاريها، رسانه‌هاي دولتي شيلي از آغاز عمليات ويژه نجات 33 معدنچي گرفتار در معدن مرگ با گذشت بيش از دو ماه از وقوع حادثه خبر دادند.

بر اساس اعلام سازمان معادن شيلي و رسانه‌هاي اين كشور، اولين معدنچي نجات يافته «فلورنسيو آوالوس» 31 ساله بود. اين مرد كمي بعد از نيمه شب گذشته از عمق 700 متري معدن فرو ريخته در صحراي شيلي نجات يافت و به گرمي از او استقبال شد.

گفتني است، وي به دليل اين كه در وضعيت روحي و جسمي خوبي نسبت به ديگر معدنچيان قرار داشت، به عنوان اولين نفر به صورت داوطلبانه به داخل كپسول رفته و بيرون كشيده شد.

حضور رئيس‌جمهور شيلي در محل عمليات

نجات معدنچيان در حالي ادامه دارد كه «سباستين پينرا» ـ رييس جمهوري شيلي با حضور در محل عمليات از نجات يافتگان استقبال مي‌كند.

در گزارش رسانه‌هاي بين‌المللي حاضر در محل عمليات نجات، اين موضوع ذكر شده كه بيرون كشيدن هر يك از اين معدنچيان نزديك به 20 دقيقه به طول مي‌انجامد، در حالي كه در اولين برآوردهايي كه توسط گروه عمليات و دپارتمان معادن شيلي صورت گرفته بود، اعلام شده بود كه براي نجات هر يك از اين افراد پنج تا شش ساعت زمان نياز است.

حضور بيش از هزار خبرنگار و عكاس از سراسر جهان

عمليات امداد و نجات را بيش از يك‌هزار خبرنگار و عكاس از سراسر جهان تحت پوشش قرار دارند و همگي در فاصله 90 متري از محل عمليات مستقر شدند.

همچنين بالگردهاي ارتش شيلي و آمبولانس‌ها نيز در محل مستقر هستند تا بلافاصله پس از خروج هر يك از معدنچيان، آن‌ها را به بيمارستان مركزي شيلي منتقل كنند.

گفتني است، درون كپسول‌هاي نجات بي‌سيم و دوربين تعبيه شده تا بين معدنچيان و امدادگران ارتباط برقرار شود و وضعيت داخل كپسول كنترل شود.

«جيمي ماناليچ» ـ وزير بهداشت شيلي ـ هم در سخناني اظهار كرد: به دليل اينكه اين 33 معدنچي به مدت 69 روز در داخل عمق 600 تا 700 متري از سطح زمين و در دمايي حدود 90 درجه سانتيگراد محبوس بوده‌اند، به شدت آسيب پذير شده‌اند و براي محافظت از آن‌ها عينك‌ها، لباس‌ها و وسايل خاص تهيه شده است. براي آن‌هايي كه در شب بيرون مي‌آيند لباس پشمي در نظر گرفته شده است؛ چرا كه دماي خارج براي آن‌ها در حد انجماد است و براي آن دسته هم كه در روز نجات مي‌يابند، عينك‌هاي مخصوص تهيه شده كه نور خورشيد چشمانشان را آزار ندهد.

به گفته وزير بهداشت شيلي، معدنچيان بايد به مدت 48 ساعت در قرنطينه بمانند و پس از آن مي‌توانند نزد خانواده‌هاي خود باز گردند.

ايران نجات معدنچيان شيليايي را تبريك گفت

سخنگوي وزارت امورخارجه نجات معدنچيان شيليايي را به خانواده‌هاي آنان، دولت و ملت شيلي تبريك گفت.

رامين مهمانپرست افزود: دولت جمهوري اسلامي ايران با كمال خرسندي، نجات معدنچيان شيليايي را كه پس از ماه‌ها تلاش طاقت فرسا در عملياتي بي نظير و موفقيت آميز با كمك موثر و بي‌وقفه امدادگران پرتلاش، مردم و دولت شيلي از اعماق 700 متري زمين بيرون آورده شده اند به خانواده‌هاي اين افراد، ملت و دولت شيلي تبريك مي‌گويد.

وي براي اين معدنچيان، حاميان و ناجيان آنها سلامتي، پيروزي و موفقيت در همه عرصه‌هاي زندگي آرزو كرد.

بسياري از داروهاي ظاهرا بي‌ضرر بي‌خوابي ، پيامد «اختلال شناختي» دارد

Posted: 13 Oct 2010 10:27 PM PDT

داروهايي که براي مجموعه متنوعي از وضعيت‌هاي پزشکي رايج مانند بي‌خوابي، حساسيت يا بي‌كنترلي ادرار استفاده مي‌شود، بر مغز تاثيرات منفي داشته و در درازمدت سبب اختلال‌هاي شناختي در سالمندان مي‌شود.

به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا، اين، نتيجه مطالعه‌اي است که در شماره 13 جولاي "نورولوژي" (عصب شناسي) مجله علمي - پزشکي آکادمي آمريکايي عصب‌شناسي منتشر شده است.

به گفته محققان، داروهايي که آنتيکلينرژيک‌ها ناميده مي‌شود، به صورت گسترده‌اي در درمان‌هاي پزشکي استفاده دارد. اين داروها بدون نسخه و تحت نامهاي برندهاي متفاوت به فروش مي‌رسند. ديگر داروهاي انتيکلينرژيک مانند پکسيل، دترول، دمرول، و الاويل تنها با تجويز پزشک قابل دسترسي است. افراد بالغ مسن‌تر بيشتر از همه از داروهاي حاوي تاثيرهاي انتيکلينرژيک به عنوان داروهاي خواب‌آور و جهت تسکين مشکل عدم کنترل مثانه استفاده مي‌کنند.

پژوهشگران موسسه ريگنستريف و خدمات بهداشتي ويشارد وابسته به دانشکده پزشکي دانشگاه اينديانا مطالعه مشاهده‌اي شش ساله‌اي را بر روي 1652 آفريقايي-آمريکايي بالاي 70 سال که داراي عملکردهاي شناختي عادي در هنگام شروع مطالعه بودند انجام دادند.

پژوهشگران، علاوه بر زير نظر داشتن عملکرد شناختي تمامي داروهاي بدون نسخه و نسخه‌اي را که توسط شرکت‌کنندگان استفاده شد، پيگيري کردند.

دکتر نول کمپبل، داروساز و نويسنده اصلي گزارش اين مطالعه مي‌گويد: ما دريافتيم که استفاده از يک داروي آنتيکلينرژيک به ميزان قابل توجهي اين خطر که فرد به نوع خفيف اختلال شناختي مبتلا شود را بالا مي‌برد، و استفاده از دو عدد از از اين داروها آن خطر را به دو برابر افزايش مي‌دهد.

اين براي مردم – آفريقايي-آمريکايي – که از پيش ريسک بالايي براي ابتلا به اختلال شناختي داشتند بسيار اهميت دارد.

مالاز بوستاني، پزشک و استاديار دانشکده پزشکي دانشگاه اينديانا نيز گفت: به زبان ساده، ما تاييد کرده‌ايم که به خاطر آنتيکلينرژيک ها، چيزي به ظاهر بي‌ضرر مانند دارويي براي مقابله با بيخوابي در شب، يا براي حالت تهوع ناشي از حرکت، مي‌تواند سبب ايجاد و يا تشديد اختلال‌هاي شناختي شود. اين امر به طور مشخص شامل اختلال شناختي خفيف و از دست دادن تدريجي حافظه مي‌شود. به عنوان يک پزشک سالمندي، من به بيماران خود در مرکز مغز سالمند سالم ويشارد مي‌گويم که از اين داروها استفاده نکنند و تمامي افراد بالغ مسن‌تر را نيز تشويق مي‌کنم که براي استفاده هر يك از اين داروها با پزشکان خود مشورت کنند.

ورزش مناسب براي آرتروز زانو

Posted: 13 Oct 2010 10:26 PM PDT


شما هم از درد زانو شكايت داريد؟ براي بالا و پايين رفتن از پله‌ها با مشكل مواجه هستيد؟ اگر اين مشكل شماست، بهتر است در مورد آن اطلاعاتي داشته و براي بهبود آن كاري انجام دهيد. يكي از مشكلاتي كه ممكن است براي زانوها پيش بيايد آرتروز زانو است.

آرتروز زانو يكي از عوامل شايع ايجاد درد در افراد بالاي 40 سال محسوب مي‌شود و شايع‌ترين بيماري تخريبي ميان مفاصل بدن است. ميزان ابتلا به اين بيماري در خانم‌ها نسبت به آقايان بيشتر است.

محمد عالمي ، فيزيوتراپيست در اين‌باره به جام‌جم مي‌گويد: «يكي از مشكلات شغلي كه در هر كار و فعاليتي احتمال بروز آن وجود دارد، آرتروز است. آرتروز به معناي تخريب غضروف مفاصل زودتر از موعد مقرر است.»

وي اشاره مي‌كند: «با انجام ورزش‌هاي ملايم به مدت 30 دقيقه در روز مي‌توانيم فشارهايي را كه در طول روز به بدن وارد مي‌شود، كاهش دهيم. در حقيقت با ورزش به نوعي بدن را در برابر اين فشارها تقويت مي‌كنيم؛ البته مهم است بدانيم رفت و آمدها چه از خانه به محل كار و بالعكس و چه در محيط كار و منزل، به هيچ وجه جاي ورزش را نخواهند گرفت و حتي مي‌تواند فشارهاي وارد بر بدن را نيز افزايش دهد.»

او تاكيد مي‌كند: «ورزش تعريف مشخص خود را دارد و به معناي همراه كردن جسم و روح با هم است. به همين دليل فعاليت‌هاي روزمره نمي‌تواند جايگزين مناسبي براي ورزش باشد. زماني كه شرايط ورزش فراهم نباشد، آن حركات، تنها فشاري بر بدن محسوب مي‌شوند.»

علائم اوليه آرتروز

عالمي درباره علائم اوليه آرتروز مي‌گويد: «از اولين نشانه‌هاي آرتروز كاهش عملكرد زانوي فرد است. همچنين تورم، خشكي مفاصل در صبحگاه كه كمتر از 30 دقيقه طول بكشد، بدشكلي و ناصافي سطوح مفصلي و وجود صداهاي غيرمتعارف از جمله ديگر علائم آرتروز هستند.»

عوامل موثر در ايجاد آرتروز

اين فيزيوتراپيست درباره عوامل موثر در ايجاد آرتروز اضافه مي‌كند: «عوامل ارثي، جنسيت، عوامل هورموني، عوامل شغلي، چاقي و پوكي استخوان مي‌توانند از جمله علل موثر در بروز آرتروز باشند. به علاوه ورزش‌هاي شديد، افزايش سن، استعمال دخانيات، يا حتي ضربه نيز مي‌توانند باعث بروز اين مشكل شوند.»

آرتروز زانو

يكي از شايع‌ترين انواع آرتروز كه خيلي از افراد با آن درگيرند، آرتروز زانو است. بايد بدانيم در هر شغلي (در ميان افرادي كه زياد در حالت ايستاده به سر مي‌برند يا افرادي كه بيش از حد معمول مي‌نشينند) احتمال بروز آرتروز وجود دارد. شايد بتوانيم بگوييم كه آرتروز زانو در بيشتر اقشار جامعه ديده مي‌شود.

اين فيزيوتراپيست مي‌افزايد: «به علاوه اين مشكل ميان خانم‌ها بيشتر از آقايان ديده مي‌شود. عوامل هورموني و كم‌تحركي خانم‌ها نيز مي‌تواند از جمله دلايل اين مساله باشد. در مورد افراد چاق نيز همين طور است؛ اين مشكل ميان اين گروه بيشتر ديده مي‌شود.»

وي درباره درمان و روش‌هاي كنترل آرتروز مي‌گويد: «بهتر است بگوييم كه مي‌توانيم جلوي پيشرفت آرتروز را بگيريم يا روند آن را كند كنيم.»

توصيه‌هايي براي مبتلايان به آرتروز

عالمي به روش‌هايي براي كنترل پيشرفت بيماري اشاره كرده و مي‌افزايد: «بهتر است افرادي كه دچار آرتروز زانو هستند در منزل از صندلي‌هاي بلند استفاده كنند. به اين معني كه هنگام نشستن، كف پاها بالاتر از سطح زمين قرار گيرد. بعلاوه استفاده از سرويس‌هاي بهداشتي فرنگي نيز مي‌تواند به اين افراد كمك كند. كاهش مدت زمان راه‌رفتن و پوشيدن كفش‌هايي داراي كفي نرم نيز مي‌تواند كمك موثري باشد. همچنين بهتر است اين افراد از بالا و پايين رفتن از پله‌ها، دوزانو يا چهارزانو نشستن نيز اجتناب كنند. ورزش درماني نيز از ديگر راه‌هايي است كه به اين بيماران توصيه مي‌شود.»

ورزش مناسب

ورزشي كه بعد از انجام آن، درد مفاصل بيشتر از 2 ساعت ادامه پيدا كند، يك علامت هشداردهنده است. در اين مواقع بايد شدت ورزش را كاهش دهيم. ورزش همچنان كه بر استحكام مكانيكي و تقويت عضلات موثر است مي‌تواند روي تغذيه غضروف نيز اثر بگذارد. بعلاوه ورزش باعث افزايش جريان خون مي‌شود و به انعطاف‌پذيري مفصل كمك مي‌كند. يكي ديگر از فوايدي كه ورزش براي اين گروه از افراد در بر خواهد داشت، كاهش وزن است. زيرا يكي از نكات مهم در ارتباط با آرتروز زانو كاهش وزن است.

به گفته اين فيزيوتراپيست: «ورزش‌هاي انعطاف‌پذيري مانند كشش عضلات اطراف مفصل، ورزش‌هاي قدرتي و ورزش‌هاي هوازي مانند شنا، ورزش در آب و پياده‌روي، ورزش‌هايي مناسب هستند؛ البته براي هر نوع از آرتروز و براي هر شخص بايد ورزش خاص خود او و اغلب متفاوت با ديگران توصيه شود. بنابراين بهتر است كه اين كار را به متخصص بسپاريم.»

عالمي مي‌افزايد: «اين افراد بايد قبل از ورزش و براي شروع آن 5 دقيقه ورزشي ملايم و سبك يا پياده‌روي انجام دهند. بعد از ورزش‌هاي سبك بايد چند حركت كششي مناسب براي عضلات اطراف مفصل انجام شود. البته اين كشش بايد حتما 5 تا 10 ثانيه ادامه پيدا كند. حتما بايد هر مفصل را در حالت بدون تحمل وزن و در تمام طول دامنه حركتي‌اش حركت داد. در ضمن نبايد روي مفاصل ملتهب زياد فشار وارد كنند.»

وي درباره تاثير پله‌ها مي‌گويد: «بالا و پايين رفتن از پله هم بهتر است انجام نشود. اما شايد نتوانيم از اين كار اجتناب كنيم. در اين موارد بهتر است براي بالا رفتن از پله اول پاي سالم را بالا بگذاريد و براي پايين آمدن از پله اول پاي ناسالم را.»

محمد عالمي توصيه مي‌كند: استفاده مداوم از دمپايي و كفش‌هاي پاشنه‌دار و خواباندن پشت كفش را هم بايد كاهش داد. بهتر است اين افراد ورزش‌ها را در رختخواب و بلافاصله پس از بيدار شدن انجام دهند و بعد از انجام ورزش از جاي خود بلند شوند. اين ورزش‌ها بايد 3 تا 5 روز در هفته نيز ادامه پيدا كنند.»

نيلوفر اسعدي‌بيگي
‌ گروه سلامت

خوابيدن با چراغ روشن سبب افزايش وزن مي‌شود

Posted: 13 Oct 2010 10:25 PM PDT

متخصصان روانشناسي در گزارش جديدي اعلام كردند كه اگر در شب، اتاق زياد روشن باشد اين وضعيت سبب افزايش وزن مي‌شود.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا،‌ اين متخصصان مي‌گويند: موشهايي كه به هنگام شب در معرض نور شديد قرار مي‌گيرند پس از گذشت هشت هفته حدود 50 درصد بيشتر از موشهايي كه در يك چرخه استاندارد نور - تاريكي قرار داشتند، دچار اضافه وزن مي‌شوند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، دكتر لائورا فونكن نويسنده اصلي اين مقاله از دانشگاه ايالتي اوهايو در اين باره تصريح كرد: هرچند هيچ تفاوتي بين ميزان تحرك يا مصرف غذاي روزانه اين دو گروه از موشها وجود ندارد، اما موشهايي كه شب را در نور زياد مي‌گذرانند به مراتب چاق‌تر هستند.

رندي نلسون، پروفسور روانشناسي نيز در اين رابطه خاطرنشان كرد: نور در شب باعث مي‌شود كه الگوي تغذيه‌اي در موش‌ها تغيير كرده و در نتيجه نتوانند متابوليسم غذا را به درستي انجام دهند.

اين متخصصان تاكيد كردند كه زمان خوردن بدون توجه به مقدار آن در متابوليسم صحيح بدن بسيار حائز اهميت است. آنها مي گويند اين آزمايشات مي‌تواند سرنخي براي بررسي دلايل اپيدمي چاقي در كشورهاي غربي باشد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! گفت و گوی من و خدا تست آلزایمر دختر فداکار کفر دخترا رو در بیارید! داستان جالب امتحان داماد ها! ( انده خنده! ) تصاویری شگفت انگیز و جالب راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! Posted: 31 Jan 2011 11:09 AM PST فرهنگ > تجسمی - محققان با استفاده از اشعه ‌ایکس در مطالعه نقاشی معروف لئوناردو داوینچی موفق شدند از شیوه رنگ‌آمیزی و قرار گرفتن این لایه‌ها در نقاط مختلف چهره مونالیزا سر دربیاورند. به گزارش خبرآنلاین، دانشمندان موفق به کشف این نکته شده‌اند که داوینچی در نقاشی‌هایش جلوه‌ای به کار می‌برد که به «سفوماتو» یا محوکاری شهرت دارد. آنها به نتیجه رسیده‌اند داوینچی برای خلق این جلوه بصری حدود 40 لایه بسیار نازک رنگی روی نقاشی‌هایش بکار برده و برای این کار از انگشت دستش استفاده کرده است. این لایه‌های نازک رنگدانه‌های هم‌خانواده نوعی سایه دور دهان مونالیزا ا

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 2 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 1 تارنگار : زيبا ترين كلام ها Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Posted: 19 Oct 2011 08:07 AM PDT رمز جذابیت برخی افراد چیست؟ یکی از مهمترین رازهای رسیدن به آن جذابیت است و قبل از هر چیز باید بدانیم که جذابیت چیزی غیر از زیبایی است‌. شخص می‌تواند صورت زیبایی نداشته باشد اما بسیار جذاب باشد و هم چنین می‌تواند بسیار زیبا باشد اما اصلاً جذابیت نداشته باشد. جذابیت و گیرایی یک ویژگی کاملاً اکتسابی است و به راحتی می‌توانیم صاحب آن باشیم‌: ظاهری آراسته داشته باشید. تمیز و مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. بعضی از افراد براساس تصوری اشتباه برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌افتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند. مهمترین مسئله این است که مرتب

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ داستان : قلب هدیه... Posted: 27 Jan 2011 11:39 AM PST پسر به دختر گفت اگه یه روزی به قلب احتیاج داشته باشی اولین نفری هستم که میام تا قلبمو با تمام وجودم تقدیمت کنم.دختر لبخندی زد و گفت ممنونم تا اینکه یک روز اون اتفاق افتاد..حال دختر خوب نبود..نیاز فوری به قلب داشت..از پسر خبری نبود..دختر با خودش میگفت :میدونی که من هیچوقت نمیذاشتم تو قلبتو به من بدی و به خاطر من خودتو فدا کنی..ولی این بود اون حرفات..حتی برای دیدنم هم نیومدی…شاید من دیگه هیچوقت زنده نباشم.. آرام گریست و دیگر چیزی نفهمید چشمانش را باز کرد..دکتر بالای سرش بود.به دکتر گفت چه اتفاقی افتاده؟دکتر گفت نگران نباشید پیوند قلبتون با موفقیت انجام شده.شما باید استراحت کنید..درضمن این نامه برای شماست..! دختر نامه رو برداشت.اثری از اسم روی پاکت دیده نمیشد. بازش کرد و درون آن چنین نوشته شده بود : سلام عزیزم.الان که این نامه رو میخونی