رد شدن به محتوای اصلی

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

Link to لابی ایران سوئد Iran & Sweden

آیا اینترنت تهديد کننده حيات انسان است ؟

Posted: 17 Sep 2010 03:34 PM PDT

سوزان گرینفیلد یکی از مشهورترین عصب شناسان انگلیسی درباره خطرات جدی که از جانب اینترنت، شبکه های اجتماعی و بازی های رایانه ای زندگی و عملکرد مغز انسان را تهدید می کند هشدار داد.
گرینفیلد به عنوان یکی از مهم ترین و مشهورترین دانشمندان زن انگلستان اعلام کرد این موضوع از اهمیتی برابر اهمیت تغییرات آب و هوایی برخوردار است به حدی که می تواند چگونگی حیات انسان را با خطر مواجه کند.
به گفته وی باید با این پدیده مانند یک موضوع جدی و مهم برخورد کرد نه اینکه دائما از آن چشم پوشی شود زیرا تاثیر اینترنت و شبکه های اجتماعی بر روی زندگی انسان بی سابقه است و از این رو باید خوب بودن یا مضر بودن آن برای زندگی افراد مورد بررسی جدی قرار گیرد.
گرینفیلد می گوید با وجود تمامی پدیده های خوب و کاربردی که فناوری اطلاعات برای انسان به وجود آورده، باید به شدت درباره بهایی که برای این کاربردها پرداخت می شود احتیاط کرد. به گفته وی اینترنت در کنار ایجاد توانایی هایی مانند ضریب هوشی بالاتر، حافظه بهتر و قدرت پرازش بالاتر در انسانها، توانایی مانند قدرت انتقال را در آنها کاهش داده است.
همچنین استفاده از موتورهای جستجو برای یافتن موضوعات مختلف در یادگیری افراد اختلال ایجاد کرده و بازی های رایانه ای افراد را نسبت به گذشت لحظه های ارزشمند زندگی بی اعتنا می کند.
گرینفیلد معتقد است انسان فراتر از یک خوابگرد بی اختیار باید به جای برده بودن بر تکنولوژی حکمرانی کند و از آن برای انجام کارهای هیجان انگیز و سودمند استفاده کند.
بر اساس گزارش تلگراف، وی با تاکید بر اینکه قصد ایجاد هراس بی مورد ندارد به شواهدی اشاره می کند که از گفتگو با خانواده های مختلف جمع آوری کرده است، خانواده هایی که هر یک درباره تاثیرات تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات بر زندگی فرزندانشان نگران بوده اند. در مورد اینترنت "ارد بزرگ" اندیشمند کشورمان چند جمله ایی در فرگرد اینترنت "کتاب سرخ" دارد :

جهان آینده بدون اینترنت بی معناست . ارد بزرگ

ساده انگاریست اینترنت را با همه داده هایش یکجا رد کنیم و یا یکجا بپذیریم . ارد بزرگ

اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند . ارد بزرگ

ترس از اینترنت همانند نداشتن آن زیان آور است باید ناوشکن های بزرگ ساخت و بر فراز آنها پرچم کشور خویش را برافراشت . ارد بزرگ

بستن سایت های درنده چشم و هوش (مستهجن) از کارهای مهم دولت هاست . ارد بزرگ

برآیند نابود کردن پایگاه های آفرینشگر ، همانند ساختن مرداب است. بازده اینکار برای آفریننده و برخورد کننده زیان آور است . ارد بزرگ

در اینترنت داده ها و اندیشه ها بسیار تند جابجا می شوند در برابر داده های ستیزگر باید میدان پاسخگویی را برای اندیشمندان آگاه هر کشور فراهم آورد و از چالش ها نهراسید . ارد بزرگ

کشورهای افزون خواه و بیمار همواره پیشتازان یورش از راه اینترنت هستند راهکار مبارزه با این تیره اندیشان تکیه بر ایده ها و باورهای میهنی ست ایده هایی که مردم و بویژه جوانان بر آن ها ببالند ، نمی توان از پاسخگویی گریخت و به دور خود دیوار کشید . ارد بزرگ

هیچ شمشیری همچون پرداختن بر اسطوره ها و سرآمدان نمی تواند دشمنان ریز و درشت کشورها را در جهان اینترنت ناکام گذارد . ارد بزرگ

اسطوره ها و سرآمدان ملی ، گنجینه های با ارزشی هستند که باید آنها را زنده نگاه داشت اسطوره ها جایشان در موزه نیست ، می بایست به سرآمدان درخششی ویژه بخشید و آنها را دوباره پروراند تا با اندیشه جوانان امروز گره بخورند و بدینگونه نیرنگ های دشمنان را ناکام گذارند . ارد بزرگ

نگاه دشمنانه به اینترنت ، دست خبرچینان و نیرنگ بازان را باز می گذارد . ارد بزرگ

برای داشتن اینترنتی ایمن باید بر داشته های فرهنگی و میهنی خویش تکیه کرد آنها را گسترش داد و هنرمندانه ترین گونه آنها را بیان نمود ، آزادی اندیشه را پاس داشت . خوراک اندیشه جوانان بدون همکاری آنها ساخته نمی شود ، پس نیاز به همکاری دو سویه است . ارد بزرگ

کشوری از گردونه اینترنت بهره بیشتری می برد که میوه تمدن خویش را بیشتر و ساده تر در دامان کاربران بگذارد . ارد بزرگ

پیشه و هنر بدون اینترنت گران و بی خریدار است کشوری که زمینه داد و ستد های اینترنتی خویش را گرفته توان رشد و هماوردی خویش را از دست می دهد . ارد بزرگ

اگر همکاری میهنی برای بالندگی و هم اندیشی در اینترنت وجود داشته باشد جام های زهرآگین ، نوشنده ی نخواهند داشت . ارد بزرگ



در فضای سایبر، ایران می‌تواند قطب امنیت در منطقه شود

Posted: 17 Sep 2010 03:33 PM PDT

با توجه به استراتژی‌های تعریف شده ایران می‌تواند براساس چشم‌انداز 1404 تبدیل به قطب امنیت در فضای سایبر و در فضای تبادل اطلاعات شود.



به گزارش واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا تقی‌پور، در مراسم افتتاحیه هفتمین کنفرانس رمز ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: رسیدن به این مطلوب، یعنی قطب امنیتی در فضای سایبر بودن، نیازمند یک استراتژی بوده و البته این استراتژی خلق‌الساعه نیست بلکه نیازمند یک رویکرد سیستماتیک هستیم.

وی گفت: اکثر دانشگاهیان ما سابقه خوبی در بخش امنیت دارند و در این حوزه اساتید برجسته‌ای داریم و این امر زمینه‌ای شده است تا اطمینانی از نفوذ ناپذیری زیرساخت‌های "فا" داشته باشیم.

وی ادامه داد: این اطمینان حاصل از جریانات و خطراتی است که کشور ما در حوزه سایبر به سلامت سپری کرد و این امر به گونه‌ای بود که به زعم رتبه‌بندی‌ها، ایران رتبه ششم را در بحث امنیت در فضای سایبر در جهان به خود اختصاص داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: رویکرد ی که در بحث امنیت اتخاذ می‌شود باید بسته‌ای باشد تا سیستم پایدار بوده و به حلقه‌های مختلف توجه شود.
وی ادامه داد: این تهدیدات ادامه دارد اما اگر به همان نسبت از نظر دانش پیشرو باشیم می‌توانیم پاسخگوی تهدیدات باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تعداد 100 مقاله که هر ساله در حوزه امنیت منتشر می‌شود گفت : این رقم در سال 1404 باید به 900 مقاله برسد.
تقی‌پور افزود: انتظار می‌رود تعداد کنفرانس‌های بین‌المللی در این خصوص افزایش یافته و مقالات علمی ما در نشریات معتبر جهانی منتشر شود.

وی تصریح کرد: تامین محیطی امن برای حفاظت از ارزش‌ها و هنجارها و برای حفظ دارایی‌های فضای اطلاعات بخشی از موارد اهمیت امنیت در فضای سایبر است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش از تهدیدات اینترنت ناپاک به بستر خانواده‌ها اظهار نگرانی کرد و گفت: علیرغم خطراتی که اینترنت ناپاک به امینت خانواده‌ها وارد کرده است جهان نسبت به این موضوع غافل است بر همین اساس در نشست سران مختار در مکزیک، ایران این بحث چالشی را در میان دانشمندان حوزه مطرح خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد و گفت: بر خلاف شعارهایی که غربیان مبنی بر آزادی ادیان و اعتقادات سر می‌دهند و با وجود آن که قرآن این کتاب آسمانی یک مکتب انسان ساز است، متاسفانه شاهدیم که به شکل انسان‌های قرون وسطا و به صورت بسیار فجیعی، ارزش‌های 1.5میلیارد نفر از مردم جهان چنین پایمال می‌شود.

هك شدن بيش از يك هزار سايت آمريكايي

Posted: 17 Sep 2010 03:32 PM PDT

مدير گروه امنيتي آشيانه از هك كردن بيش از هزار سايت آمريكايي در اعتراض به هتك حرمت قرآن كريم خبر داد.

بهروز كماليان در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: سايت‌هايي در ليست ما براي هك قرار گرفت كه از سايت‌هاي مهم دولتي آمريكا بودند.

وي ادامه داد: سايت ايالت فلوريدا كه كشيش مطرح‌كننده به آتش كشيدن قرآن كريم در كليسايي در آن ايالت بود از جمله سايت هاي هك شده است.

به گفته مدير گروه امنيتي آشيانه از روز پنج‌شنبه، يك تيم 20 نفره برروي اين پروژه كار كرد و هنوز هم اين كار ادامه دارد.

كماليان هم‌چنين اظهار كرد: به دليل اين كه با اين هتك حرمت احساسات بيش از يك ميليارد مسلمان خدشه‌دار شده است، فكر نمي‌كنم كسي به هك كردن سايت‌هاي آمريكايي اعتراض داشته باشد؛ ما خواستيم با اين كار با تظاهركنندگان در سراسر جهان در اعتراض به اين حركت هم صدا شويم.

وي در پايان خاطر نشان كرد: سايت امنيتي آشيانه يك گروه شخصي است.

هك شدن 20 هزار صفحه‌ي شبكه‌هاي اجتماعي

Posted: 17 Sep 2010 03:31 PM PDT

شركت امنيتي AVG به كاربران اينترنت هشدار داد بيش از 20 هزار صفحه هك شده، به 50 سايت برتر شبكه اجتماعي تعلق دارد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس پژوهش جديد اين شركت امنيتي كه با استفاده از ابزار اسكن وب آنلاين جديد آزمايشگاه AVG انجام گرفته، بدون هيچ تعجبي از 19 هزار و 491 صفحه وب هك شده، 11 هزار و 701 صفحه در فيس بوك كه بزرگ‌ترين شبكه اجتماعي جهان است، قرار دارند.

سايت اشتراك‌گذاري ويديويي يوتيوب مسوول هفت هزار و 163 صفحه وب هك شده است. به گفته مدير محصولات رايگان AVG، اين حقيقت كه تقريبا 20 هزار صفحه وب اين سايت‌ها هك شده‌اند، بايد كاربران رسانه اجتماعي را به هوشياري بياورد، به‌ويژه فعال‌ترين مخاطبان اين سايت‌ها را كه پايين 25 سال بوده و بيش‌تر در خطر هستند.

در اخبار مرتبطي نيز شركت امنيتي "وب سنس" درباره فعاليت هرزنامه‌يي جديدي به كاربران هشدار داد كه حاوي لينك‌هاي مخرب و ضميمه‌هايي است كه ممكن است كاربران رايانه را به تروژان سارق اطلاعات زئوس آلوده كند.

تغيير مدير عامل ال‌جي به‌دنبال ضرردهي

Posted: 17 Sep 2010 03:30 PM PDT

ال‌جي الكترونيكس كه سومين سازنده بزرگ تلفن همراه در جهان است، مدير عامل خود را به‌دنبال ضرر در كسب و كار پراهميت گوشي تلفن همراه اين شركت، تغيير داد.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق بيانيه ال‌جي، "كو بون جون"، برادر جوان‌تر "كو بون مو"، رييس هيات مديره گروه ال جي از اول ماه اكتبر جايگزين "نام يونگ" مي‌شود؛ "نام" 62 ساله از مسووليت خود به دليل شرايط دشوار فعلي كناره‌گيري كرد.

تغييرات مديريتي معمولا در اواخر سال انجام مي‌گيرد اما اين تغيير كه از اول ماه اكتبر اجرايي مي‌شود، بازتاب فوريت بازسازي بخش تلفن همراه اين شركت است.

ارزش سهام ال‌جي در بيش از يك ماه در بورس سئول با گمان‌ زني‌ها درباره توانايي "كو" براي ايجاد تحول در اين شركت كه موفق نشده برروي افزايش تقاضا براي تلفن‌هاي هوشمند سرمايه‌گذاري كند، از همه بيش‌تر افزايش يافته است.

شركت ال‌جي الكترونيكس پس از ضرر سه ماهه قبلي كسب و كار تلفن همراه خود و هشدار نسبت به ضرر مشابه در سه ماهه جاري به دليل نبود مدل‌هاي تلفن هوشمند قوي، تحت فشار بوده است.

اين دومين تغيير مديريت در صنعت تلفن همراه در كم‌تر از يك ماه است. ال‌جي در حالي به تغيير مدير عامل دست مي‌زند كه حدود يك هفته قبل نوكيا كه بزرگ‌ترين سازنده تلفن همراه جهان است، مدير عامل خود را براي افزايش توان رقابت در برابر شركت‌هاي اپل و RIM تغيير داد.

رونمايي نمايشگر ورق الكترونيكي انعطاف‌پذير سوني

Posted: 17 Sep 2010 03:29 PM PDT

سوني نمونه اوليه از نمايشگر ورق الكترونيك تك رنگ انعطاف‌پذيري را در نمايشگاه سالانه خود براي فروشندگان ژاپني معرفي كرد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، معمولا ورق‌هاي الكترونيكي از لايه شيشه‌يي استفاده مي‌كنند اما سوني لايه پلاستيكي را طراحي كرده تا انعطاف لازم براي خم شدن را براي نمايشگرش فراهم كند.

سوني هم‌چنين مقاومت ورق الكترونيكي جديد در برابر شكستن در هنگامي كه به زمين مي‌افتد يا نحوه لوله شدن آن را نمايش داد؛ يكي از مزاياي افزوده شدن لايه پلاستيكي، روشنايي نسبي آن است كه احتمال كاربرد وسيع‌تر آن را در دستگاه‌هايي مانند كتابخوان‌هاي الكترونيكي آينده سوني فراهم مي‌كند.

در حالي كه اين شركت در نمايشگاه خود جزييات بيش‌تري درباره زمان عرضه اين فن‌آوري به بازار ارايه نكرد، الكترونيستا گزارش داد كه سوني نخستين سازنده‌اي نيست كه چنين فن‌آوري را نمايش مي‌دهد؛ ال‌جي نيز ماه گذشته ورق الكترونيكي ساخت خود را رونمايي كرده و برنامه‌هاي محكم‌تري دارد به طوري كه نه تنها قصد دارد ورق الكترونيكي تك رنگ انعطاف پذير خود را به بازار روانه كند بلكه سرگرم طراحي نمايشگر ورق الكترونيكي رنگي 9.7 اينچي نيز است.

بر اساس اين گزارش قرار است هر دوي اين نمايشگرها تا پيش از پايان سال 2010 در محصولاتي كه هنوز معرفي نشده‌اند مورد استفاده قرار بگيرند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! گفت و گوی من و خدا تست آلزایمر دختر فداکار کفر دخترا رو در بیارید! داستان جالب امتحان داماد ها! ( انده خنده! ) تصاویری شگفت انگیز و جالب راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! Posted: 31 Jan 2011 11:09 AM PST فرهنگ > تجسمی - محققان با استفاده از اشعه ‌ایکس در مطالعه نقاشی معروف لئوناردو داوینچی موفق شدند از شیوه رنگ‌آمیزی و قرار گرفتن این لایه‌ها در نقاط مختلف چهره مونالیزا سر دربیاورند. به گزارش خبرآنلاین، دانشمندان موفق به کشف این نکته شده‌اند که داوینچی در نقاشی‌هایش جلوه‌ای به کار می‌برد که به «سفوماتو» یا محوکاری شهرت دارد. آنها به نتیجه رسیده‌اند داوینچی برای خلق این جلوه بصری حدود 40 لایه بسیار نازک رنگی روی نقاشی‌هایش بکار برده و برای این کار از انگشت دستش استفاده کرده است. این لایه‌های نازک رنگدانه‌های هم‌خانواده نوعی سایه دور دهان مونالیزا ا

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 2 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 1 تارنگار : زيبا ترين كلام ها Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Posted: 19 Oct 2011 08:07 AM PDT رمز جذابیت برخی افراد چیست؟ یکی از مهمترین رازهای رسیدن به آن جذابیت است و قبل از هر چیز باید بدانیم که جذابیت چیزی غیر از زیبایی است‌. شخص می‌تواند صورت زیبایی نداشته باشد اما بسیار جذاب باشد و هم چنین می‌تواند بسیار زیبا باشد اما اصلاً جذابیت نداشته باشد. جذابیت و گیرایی یک ویژگی کاملاً اکتسابی است و به راحتی می‌توانیم صاحب آن باشیم‌: ظاهری آراسته داشته باشید. تمیز و مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. بعضی از افراد براساس تصوری اشتباه برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌افتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند. مهمترین مسئله این است که مرتب

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ داستان : قلب هدیه... Posted: 27 Jan 2011 11:39 AM PST پسر به دختر گفت اگه یه روزی به قلب احتیاج داشته باشی اولین نفری هستم که میام تا قلبمو با تمام وجودم تقدیمت کنم.دختر لبخندی زد و گفت ممنونم تا اینکه یک روز اون اتفاق افتاد..حال دختر خوب نبود..نیاز فوری به قلب داشت..از پسر خبری نبود..دختر با خودش میگفت :میدونی که من هیچوقت نمیذاشتم تو قلبتو به من بدی و به خاطر من خودتو فدا کنی..ولی این بود اون حرفات..حتی برای دیدنم هم نیومدی…شاید من دیگه هیچوقت زنده نباشم.. آرام گریست و دیگر چیزی نفهمید چشمانش را باز کرد..دکتر بالای سرش بود.به دکتر گفت چه اتفاقی افتاده؟دکتر گفت نگران نباشید پیوند قلبتون با موفقیت انجام شده.شما باید استراحت کنید..درضمن این نامه برای شماست..! دختر نامه رو برداشت.اثری از اسم روی پاکت دیده نمیشد. بازش کرد و درون آن چنین نوشته شده بود : سلام عزیزم.الان که این نامه رو میخونی