رد شدن به محتوای اصلی

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

Link to لابی ایران سوئد Iran & Sweden

سونی‌اریکسون، نوکیا و سیمبین را تنها می‌گذارد

Posted: 25 Sep 2010 05:18 AM PDT

این شرکت چهارمین شرکت بزرگ تولید کننده تلفن همراه پس از شرکت‌های موتورولا، ال.جی و سامسونگ است که تولید گوشی با سیستم عامل سیمبین را متوقف می‌کند.










یکی از دو تولید کننده فعال گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیمبین، اعلام کرد که برنامه‌ای برای تولید گوشی‌های جدید مبتنی بر این سیستم عامل ندارد.

یان اودنفلدت مدیر تکنولوژی سونی اریکسون در گفتگو با نشریه سوئدی تکنیک اعلام کرد این شرکت در حال حاضر قصد تولید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیمبین را ندارد.
آلدو لیگوری سخنگوی سونی اریکسون هم در گفت‌وگو با بیزنس ویک سخنان اودنفلدت را تایید کرده است.

سونی اریکسون به همراه نوکیا تنها شرکت‌هایی بودند که پس از تشکیل بنیاد سیمبین به تولید گوشی با این سیستم عامل پرداخته اند.
سونی اریکسون تاکنون سه گوشی ساتیو، ویواز و ویواز پرو را با سیتم عامل سیمبین یک به بازار عرضه کرده است.

به گزارش ايتنا این شرکت چهارمین شرکت بزرگ تولید کننده تلفن همراه پس از شرکت‌های موتورولا، ال.جی و سامسونگ است که تولید گوشی با سیستم عامل سیمبین را متوقف می‌کند.

سیمبین پرفروش‌ترین سیستم عامل گوشی‌های تلفن همراه هوشمند است که توسط بزرگ‌ترین تولید کننده تلفن همراه جهان یعنی نوکیا بطور گسترده در تلفن‌های همراه هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کمتر از یک ماه پیش این شرکت در مراسم دنیای نوکیا چهار گوشی هوشمند پیشرفته مبتنی بر سیمبین 3 معرفی کرد.

با وجود اینکه که هیچ یک از سه شرکت ال.جی، سامسونگ و سونی اریکسون تاکنون خروج خود را از بنیاد سیمبین اعلام نکرده‌اند ولی با عدم تولید گوشی از سوی این شرکت‌ها به نظر می‌رسد نوکیا تنها شرکتی باشد که به تولید سیمبین ادامه خواهد داد، هرچند که نوکیا هم بطور تلویحی از عدم استفاده از سیمبین در گوشی‌های سری N خود خبر داده است.

انتظار می‌رود رشد فزاینده اقبال به سیستم عامل آندروید گوگل و همچنین ورود سیستم عامل جدید می‌گو که توسط شرکت‌های نوکیا و اینتل پشتیبانی می‌شود، رفته رفته بازار سیمبین را از رونق بیاندازد.

تروریسم سایبری علیه ساختارهای نیروگاهی ایران

Posted: 25 Sep 2010 05:17 AM PDT

متخصصان امنیت شبکه، نرم افزاری به شدت مخرب را که گمان می رود نیروگاه ها و سیستم های آبرسانی ایران را مورد هدف قرار داده شناسایی و اعلام کردند که 60 درصد آلودگی های مرتبط با این ویروس در سراسر جهان شبکه های مجازی ایران را هدف قرار داده اند.




به گزارش مهر، پیچیدگی کرم نرم افزاری Stuxnet به اندازه ای است که برخی از متخصصان حدس می زنند ساخت این نرم افزار مخرب توسط تروریسم سایبری صورت گرفته باشد. به بیانی دیگر گروه یا کشوری با هدف تخریب ساختارهای حیاتی یک کشور این نرم افزار را نوشته و فعال کرده است. گفته می شود این اولین ویروس رایانه ای است که با هدف ایجاد تغییرات فیزیک در جهان واقعی ساخته شده است.

از این نرم افزار می توان برای برنامه ریزی مجدد دیگر نرم افزارها استفاده کرد تا رایانه را مجبور کنند دستورهای متفاوتی را به اجرا بگذارند. برخی از متخصصان امنیتی بر این باورند که این کرم رایانه ای برخی از ساختارهای حیاتی کشور ایران از جمله نیروگاه های اتمی این کشور را نیز مورد هدف قرار داده است.

حتی برخی از متخصصان حدس می زنند که این ویروس با هدف ایجاد اختلال و تاخیر در راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر و یا غنی سازی اورانیم در نطنز ساخته شده است. با این همه بسیاری از کارشناسان نیز شواهد موجود را به اندازه ای کافی نمی دانند تا بتوان بر اساس آنها هدف واقعی ساخته شدن چنین ویروس خطرناکی را آشکار کرد.

یکی از متخصصان شرکت امنیتی سایمنتک می گوید: واقعیت این است که آلودگی های ویروسی سیستم های ایران نسبت به بسیاری از کشورها دیگر جهان بیشتر است و این ما را بر آن می دارد تا در مورد این احتمال که این کرم رایانه ای تنها ایران را هدف گرفته است ، بیندیشیم. به بیانی دیگر چیزی در ایران وجود دارد که برای نویسنده این نرم افزار ویروسی بسیار بسیار ارزشمند است.

تحقیقات اولیه توسط سایمنتک نشان داده است 60 درصد تمامی آلودگی های ناشی از این ویروس در ایران رخ داده است و در پی این کشور هندوستان و مالزی بیشترین آلودگی ها را داشته اند.

کرم Stuxnet برای اولین بار در ماه ژوئن شناسایی شد و از آن زمان تا کنون توسط متخصصان امنیتی و تروریسم سایبری تحت نظر بوده است. نحوه انتقال این کرم با استفاده از حافظه های قابل حمل USB است و این به آن معنی است که حتی رایانه هایی که به دلایل امنیتی به اینترنت اتصال ندارند نیز در معرض خطر آلودگی به آن قرار دارند.

بنابر گزارش های منتشره این کرم به جستجوی نرم افزارهایی می پردازد که به شرکت رایانه ای زیمنس تعلق دارند. معمولا نرم افزارهای این شرکت به عنوان سیستمهای کنترلی در ساختارهایی مانند نیروگاه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. پس از یافتن نرم افزارهای مورد نظر این ویروس نرم افزار را دوباره برنامه ریزی کرده و دستورهای جدیدی را برای تغییر دادن سیستمهای رایانه ای برای نرم افزار تعریف می کند.

به گزارش مهر، این کرم بر اساس کدهای پیچیده ای که از تکنیکهای شناخته شده هک و با هدف توسعه سریعتر و پاکسازی دشوارتر با یکدیگر ساخته شده است. در واقع بسیاری از این تکنیکهای هک تا به حال ناشناخته بوده اند برای مثال شیوه هایی که با استفاده از آنها کرم می تواند خود را به راحتی پنهان کند و یا 6 شیوه ای که با استفاده از آنها به سرعت در سیستم ها پخش می شوند تا کنون مشاهده نشده بودند. در عین حال این ویروس به نقاط ضعف سیستم های عامل ویندوزی که بر اساس کدهای جدید امنیتی به روزرسانی نشده باشند کاملا آگاهی دارد.

بر اساس گزارش بی بی سی، متخصصان سایمنتک پروژه ساخت چنین ویروس پیچیده ای را پروژه ای عظیم، با برنامه ریزی قوی و پشتیبانی مالی بسیار قدرتمند می دانند. از سویی دیگر یکی از سخنگوهای شرکت زیمنس با بیان اینکه این شرکت 30 سال است که هیچ همکاری با ایران نداشته اعلام کرد هیچ یک از نیروگاه های ایران از نرم افزارهای کنترلی زیمنس استفاده نکرده اند زیرا این نیروگاه ها با همکاری یک پیمانکار روس ساخته شده اند.

آيا اخوان استعفا داده است و ریاضی می‌رود؟

Posted: 25 Sep 2010 05:16 AM PDT





گمانه‌ها برای ورود دو معاون جدید به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و خداحافظی دو معاون دیگر این وزارتخانه به اوج خود رسیده است.




به گزارش عصر ارتباط، مهدی اخوان بهابادی که در کسوت معاون پژوهش و امور بین‌الملل وارد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شده بود پس از مدت کوتاهی علاوه بر سمت معاونی بر صندلی قائم‌مقامی وزیر و سرپرستی موسسه آموزش و تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تکیه زد.

نام این چهره جدید و جوان با طرح اپراتور چهارم فناوری اطلاعات در رسانه‌ها مطرح شد.
اگرچه پیش از نشستن بر صندلی قائم‌مقامی شنیده‌ها حاکی از استعفاي زود هنگام این مدیر جوان داشت اما پس از تکذیب او و نشستن بر صندلی قائم مقامی این مسئله به فراموشی سپرده شد.

این در حالی است که گفته می‌شود اخیرا قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک میهمانی افطار استعفاي خود را به اسفندیار رحیم مشایی تحویل داده است.
اگرچه هنوز منابع رسمی استعفاي قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را تایید یا تکذیب نکرده‌اند اما همزمان با طرح مجدد نام علی‌اصغر عمیدیان برای نشستن بر صندلی یکی از معاونت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفته می‌شود مرد شاخص فناوری اطلاعات ایران عبدالمجید ریاضی به زودی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات خداحافظی خواهد کرد.

ریاضی پیش از این با طرح و همه‌گیر کردن واژه اینترنت ملی بر صندلی معاونت فناوری اطلاعات و دبیری شورای عالی فناوری اطلاعات تکیه زده بود.
هرچند منابع غیررسمی ورود مجدد عمیدیان که پیش از این مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و رییس مرکز تحقیقات مخابرات سابق بود به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بی‌ارتباط با خروج عبدالمجید ریاضی نمی‌دانند اما هنوز منابع رسمی ارتباط این رفت و آمد را تایید نکرده‌اند.

چنانکه گفته می‌شود عمیدیان در انتظار ابلاغ رسمی حکم معاونت خود و مجوز ورودش به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
شنیده‌ها در خصوص رفت و آمدهای معاونان جدید و قدیم به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از تغییر و تحولات ساختاری در این وزارتخانه به اوج خود رسیده است.
از همین رو به‌رغم اینکه هنوز حکم رسمی معاونت و ریاست شرکت فناوری اطلاعات به دست علی حکیم جوادی مدیرعامل ایزایران نرسیده است اما گفته می‌شود رایزنی‌ها برای مدیرعاملی شرکت ایزایران(از شرکت‌های زیرمجموعه صاایران) آغاز شده است.

جايزه‌ي 10 ميليون دلاري گوگل براي ايده‌هاي تغييردهنده‌ي جهان

Posted: 25 Sep 2010 04:52 AM PDT

گوگل نام پنج گروهي را كه در سرمايه‌گذاري 10 ميليون دلاري اين غول اينترنتي در ايده هاي تغييردهنده جهان سهيم خواهند شد، اعلام كرد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته لورن توهيل، معاون بازاريابي گوگل، بيش از 150 هزار ايده از 170 كشور به "پروژه ده به يك صدم" گوگل ارسال شده بود.

بر اساس اين گزارش، گوگل انتخاب را به 16 ايده بزرگ محدود كرد و كاربران به‌صورت آنلاين راي دادند تا پنج ايده‌اي كه مورد حمايت اين شركت قرار مي‌گيرند، مشخص شوند.

شركت غيرانتفاعي "خان آكادمي" دو ميليون دلار براي تقويب كتابخانه آنلاين رايگان خود با ويديوهاي آموزشي و آثار مهم ترجمه شده به بيش‌تر زبان‌هاي زنده دنيا، دريافت خواهد كرد.

موسسه آفريقايي علوم رياضي در كيپ تاون، دو ميليون دلار براي باز كردن مراكز بيش‌تر براي ترويج سطح تحصيل رياضي و علوم در اين قاره دريافت مي‌كند.

گروه غيرانتفاعي FIRST كه مطالعه علوم و رياضي را در سراسر جهان از طريق رقابت‌هاي گروهي ترويج مي‌كند، سه ميليون دلار براي آغاز يك برنامه روباتيك براي دانش‌آموزان دريافت مي‌كند.

گوگل دو ميليون دلار ديگر نيز براي پشتيباني از ابتكار Law.Gov كه دسترسي راحت به اسناد دادگاهي، فورم‌هاي حقوقي و ساير اسناد دولتي آمريكا را براي همه امكان‌پذير مي‌كند، به Public.Resource.Org مي‌دهد.

جايزه نهايي يك ميليون دلاري گوگل نيز به شركت نوپاي نيوزيلندي Shweeb داده مي‌شود تا يك سيستم حمل و نقل مبتكرانه را طراحي و آزمايش كند.

عذرخواهي فيس ‌بوك براي وقوع بدترين قطعي خدماتش

Posted: 25 Sep 2010 04:51 AM PDT

فيس ‌بوك تلاش كرد برخي از 500 ميليون كاربر اين شبكه اجتماعي را با توضيح درباره قطعي دو ساعت و نيم اخير اين سايت آرام كند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين شركت براي اين حادثه كه پنج‌شنبه گذشته روي داد، عذرخواهي و آن را بدترين قطعي اين شبكه اجتماعي در بيش از چهار سال گذشته توصيف كرد.

به گفته رابرت جانسون، مدير مهندسي نرم‌افزار فيس بوك، اين قطعي ظاهرا حاصل مديريت خطاي نادرست بود كه دربرگيرنده يك سيستم بررسي كننده ارزش‌هاي پيكربندي بود و خسارت‌هاي بيش‌تر از آنچه را كه ترميم كرده بود، به همراه داشت.

وي با ابراز اميدواري كه چنين مشكلي مجددا روي ندهد، عنوان كرد فيس بوك در حال بررسي طراحي‌هاي جديد براي سيستم هاي پيكربندي‌اش است.

به گفته ناظران صنعتي، كاربران فيس بوك كه با اين قطعي دو و نيم ساعته روبه‌رو شدند، مانند معتاداني بودند كه در مرحله ترك به‌سر مي‌بردند زيرا بيش از 500 ميليون كاربر فيس بوك به اندازه‌اي به ارسال به‌روزرساني وضعيت درباره خود و مطالب جالب ديگر عادت كرده‌اند كه مطمئنا دوست ندارند اين سايت شبكه اجتماعي از كار بيفتد.

نخستین سمپوزیوم" بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین "

Posted: 25 Sep 2010 04:50 AM PDT

نخستین سمپوزیوم" بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین " برگزار می شود
نخستین سمپوزیوم" بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین" با شعار«تحول الکترونیکی در علوم پزشکی » مهر ماه امسال برگزار می شود.
به گزارش ستاد خبری نخستین سمپوزیوم بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین - ایجاد و توسعه بیمارستان الکترونیکی ، توسعه تله مدیسین در کشور ، آشنایی با بیمارستانهای الکترونیکی در کشورهای پیشرفته ، آشنایی با فرآیند تبدیل بیمارستان سنتی به الکترونیکی و فرهنگ سازی بیمارستان الکترونیکی از مهم ترین اهداف برگزاری این سمپوزیوم است.
از مهم ترین محورهای این سمپوزیوم نیز می توان به موضوعاتی همچون تله مدیسین و تشخیص ، تله مدیسین و درمان ، بیمارستان الکترونیکی ، تصویر برداری پزشکی الکترونیکی ، تله مدیسین و سیستم اطلاعات و تصمیم گیری پزشکی ، تله مدیسین و پرونده سلامت الکترونیکی و مدیریت بیمارستان الکترونیکی اشاره کرد.
همچنین جمع آوری و مدیریت داده ها در بیمارستان الکترونیکی ، بیمارستا الکترونیکی و تله مدیسین در کشورهای پیشرفته ، نظام حقوقی و تله مدیسین و بیمارستان سیار و نرم افزارهای بیمارستان های الکترونیکی از دیگر محورهای این سمپوزیوم است.
در این سمپوزیوم یک نشست با حضور محققان و پژوهشگران جهانی از آمریکا و آلمان و .... برگزار می شود که در آن محققان داخلی در خصوص بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین به بحث و تبادل نظر علمی می پردازند.
همزمان با برگزاری اولین سمپوزیوم بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین ، نمایشگاه تخصصی نیز به منظور آشنایی با دستاوردهای داخلی بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین برگزار می شود.
گفتنی است این سمپوزیوم با همکاری ریاست جمهوری ، انجمن تله مدیستن آمریکا ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، سازمان ملی یونسکو و نیز با مشارکت دانشگاههای علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی و و بیمارستان ها برگزار می شود.
قابل ذکر است به شرکت کنندگان در این سمپوزیوم ، امتیاز بازآموزی و گواهینامه شرکت کنندگان با امضای رئیس انجمن تله مدیسین آمریکا اعطا خواهد شد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی :www.ehconf.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 88832777 تماس حاصل فرمایند.

نخستین سمپوزیوم «بیمارستان الکترونیکی

Posted: 25 Sep 2010 04:49 AM PDT

نخستین سمپوزیوم «بیمارستان الکترونیکی و تله‌مدیسین» با شعار«تحول الکترونیکی در علوم پزشکی» به منظور ارائه آخرین یافته‌های پژوهشی و آشنایی با کاربرد و توسعه فناوری اطلاعات در عرصه پزشکی با حضور اساتید داخلی و بین‌المللی در حوزه تله‌مدیسین 19 و 20 مهرماه امسال در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.




به گزارش ايتنا از ستاد خبری نخستین سمپوزیوم بیمارستان الکترونیکی و تله‌مدیسین، ایجاد و توسعه بیمارستان الکترونیکی ، توسعه تله‌مدیسین در کشور، آشنایی با بیمارستان‌های الکترونیکی در کشورهای پیشرفته، آشنایی با فرآیند تبدیل بیمارستان سنتی به الکترونیکی و فرهنگ‌سازی بیمارستان الکترونیکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این سمپوزیوم است.

از مهم‌ترین محورهای این سمپوزیوم نیز می‌توان به موضوعاتی همچون تله‌مدیسین و تشخیص، تله‌مدیسین و درمان، بیمارستان الکترونیکی، تصویر برداری پزشکی الکترونیکی، تله‌مدیسین و سیستم اطلاعات و تصمیم‌گیری پزشکی، تله‌مدیسین و پرونده سلامت الکترونیکی و مدیریت بیمارستان الکترونیکی اشاره کرد.

همچنین جمع‌آوری و مدیریت داده‌ها در بیمارستان الکترونیکی، بیمارستان الکترونیکی و تله‌مدیسین در کشورهای پیشرفته، نظام حقوقی و تله‌مدیسین و بیمارستان سیار و نرم‌افزارهای بیمارستان‌های الکترونیکی از دیگر محورهای این سمپوزیوم است.

در این سمپوزیوم یک نشست با حضور محققان و پژوهشگران جهانی از آمریکا و آلمان و.... برگزار می‌شود که در آن محققان داخلی در خصوص بیمارستان الکترونیکی و تله‌مدیسین به بحث و تبادل نظر علمی می‌پردازند.

همزمان با برگزاری اولین سمپوزیوم بیمارستان الکترونیکی و تله‌مدیسین، نمایشگاه تخصصی نیز به منظور آشنایی با دستاوردهای داخلی بیمارستان الکترونیکی و تله‌مدیسین برگزار می‌شود.

گفتنی است این سمپوزیوم با همکاری ریاست جمهوری، انجمن تله‌مدیسين آمریکا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان ملی یونسکو و نیز با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی و بیمارستان‌ها برگزار می‌شود.

قابل ذکر است به شرکت کنندگان در این سمپوزیوم ، امتیاز بازآموزی و گواهینامه شرکت کنندگان با امضای رئیس انجمن تله مدیسین آمریکا اعطا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.ehconf.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 88832777 تماس حاصل فرمایند.

هورمون "عشق" برای درمان كم‌رویی

Posted: 25 Sep 2010 04:15 AM PDT

گروهی از روانپزشكان در آمریكا می‌گویند: هورمون اكسی توسین كه به هورمون «عشق» معروف است، می‌تواند به افراد خجالتی كمک كند كه در موقعیت‌های اجتماعی به كم رویی خود غلبه كنند.

پزشكان از مدت‌ها پیش می‌دانند كه اكسی توسین احساس همدردی و پیوند را بویژه بین والدین و فرزندان افزایش می‌دهد.

متخصصان خاطرنشان كردند: این هورمون هم چنین می‌تواند مهارت‌های اجتماعی را در افراد خجالتی و كم رو تقویت كرده و بهبود بخشد و تاثیر بسیار ناچیزی روی افرادی دارد كه به طور طبیعی با اعتماد به نفس هستند.

این هورمون كه می‌تواند در قالب اسپری بینی قابل استفاده باشد، كاربردهای مفیدی برای افرادی خواهد داشت كه مانند بیماران مبتلا به اختلال اوتیسم از ناتوانی‌های اجتماعی شدید رنج می‌برند.

متخصصان دانشگاه كلمبیا در آزمایشات خود بررسی كردند: اوكسی توسین كه به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود، چطور می‌تواند روی درك بیشتر افراد از یكدیگر اثر بگذارد.

به گزارش روزنامه تلگراف، آنها آزمایشات خود را روی 27 فرد بالغ و سالم انجام دادند و متوجه شدند كه اوكسی توسین قدرت همدردی را در بین افرادی كه توان و حضور اجتماعی كمتری دارند، تقویت می‌كند.

افزايش تعداد نفرات سرويس كنفرانس تلفني از سه به پنج نفر

Posted: 25 Sep 2010 04:12 AM PDT

شركت ارتباطات سيار ايران طراحي‌هاي جديد براي افزايش تعداد نفرات سرويس كنفرانس تلفني همراه اول از سه به پنج نفر انجام داد.

محمدمهدي عطوفي - معاون بازاريابي و امور مشتركان شركت ارتباطات سيار ايران - در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: پيش از اين امكان مكالمه همزمان در اين سرويس با سه نفر امكان‌پذير بود كه با طراحي‌هاي جديد به پنج نفر افزايش يافت.

وي توضيح داد: هزينه استفاده از اين سرويس مثل يك تماس عادي است و اين ويژگي را فراهم مي‌كند كه پنج نفر با هم مكالمه داشته باشند.

عطوفي در ادامه گفت: مشترك در سرويس كنفرانس تلفني مي‌تواند به‌صورت هم‌زمان با چند نفر و به‌صورت كنفرانسي صحبت كند كه در اين مواقع هزينه مكالمات براي هر شماره مثل هزينه معمولي مكالمه با تلفن همراه محاسبه مي‌شود.

معاون بازاريابي و امور مشتركان شركت ارتباطات سيار ايران تصريح كرد: به عنوان مثال اگر مشترك با سه نفر هم‌زمان مكالمه داشته باشد، در آن صورت هزينه مكالمه با سه نفر براي او محاسبه مي‌شود.

ساخت نخستين پردازنده‌ي سه‌هسته‌يي براي تلفن‌هاي هوشمند

Posted: 25 Sep 2010 04:11 AM PDT

پردازنده سه‌هسته‌يي جديدي با قدرت 1.5 گيگاهرتز از سوي مارول براي به‌كارگيري در تلفن‌هاي هوشمند و رايانه‌هاي لوحي ساخته شد.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سازنده پردازنده "آرمادا 628" مدعي است كه اين تراشه از نظر مصرف نيرو بهينه بوده و كمك مي‌كند عمر باتري دستگاه‌هاي قابل حمل طولاني‌تر شود، به‌عنوان مثال امكان مي‌دهد بيش از 140 ساعت آهنگ در اين دستگاه‌ها پخش شود.

آرمادا قادر است بيش از 10 ساعت ويديو را با قدرت رايانشي سه گيگاهرتز ارايه كند و به‌صورت هم‌زمان تصاوير را به دو نمايشگر LCD و هم‌چنين برروي HDMI ارسال كند.

طبق اعلام مارول، آرمادا از سيستم عامل RIM، آندرويد، لينوكس و ويندوز موبايل و هم‌چنين ادوب فلش پشتيباني مي‌كند. هم‌چنين از دايركت ايكس، Open GL ES 2.0 و Open VG 1.1 و USB 3.0 كه سرعت انتقال اطلاعات با استفاده از آن 10 برابر سريع‌تر از USB 2.0 است، پشتيباني مي‌كند.

اين تراشه در حال حاضر براي آزمايش در اختيار مشتريان مارول قرار گرفته است.

برندهای برتر جهان دیجیتال

Posted: 25 Sep 2010 04:10 AM PDT

مترجم: ندا لهردی


برندهای برتر جهان دیجیتال

3 مهر 1389 - تجارت و تبلیغات در این روزگار، دنیایی از برندها و مارک­ها را در ذهن هر کدام از ما به وجود آورده است. این اتفاقی است که نه در یک روز و چند ساعت بلکه در طول روزها و ماه­ها و سال­های گذشته روی داده است.

وقتی به خیابان­ها می­رویم یا در بزرگراه­ها رانندگی می­کنیم تبلیغات مربوط به برندهای مختلف و محصولاتشان بیش از هر چیز دیگری توجه ما را به خودشان جلب می­کنند. با این حال اما در میان این تبلیغات رنگارنگ و متنوع معمولا نام چند برند برای اغلب ما آشنا هستند که این آشنایی یا به واسطه تجربه شخصی از این برند است یا حتی از طریق گفت‌وگوهای روزمره به وجود آمده است. هر چه هست اما تنها بعضی از این برندها براي اغلب ما شناخته شده و محبوب هستند.

این درست همان موضوعی است که شاید برای بسیاری از ما در ابهام باشد؛ اینکه این برندهای محبوب چطور و از چه طریقی به این محبوبیت رسیده­اند شاید سوالی باشد که در ذهن ما بارها و بارها تکرار شده است.

با این اوصاف تصورتان را از دنیای برندها به سطح جهان و تمام کشورها گسترش بدهید. با این دیدگاه تصور ما از برندها و میزان محبوبیت آن­ها هم تغییر می­کند. درست به همین دلیل هم هست که وقتی یک برند در سطح جهان و کشورها به محبوبیت می­رسد، قطعا روند رشد و داستان موفقیت آن برای اغلب ما جالب توجه خواهد بود. وب­سایت Interberand مطابق روند هر ساله خودش به تازگی فهرستی از 100 برند برتر و محبوب دنیا را اعلام و منتشر کرده است.

در این فهرست برندهای متفاوتی از صنایع مختلف به چشم می­خورند، اما نکته جالب آن است که در میان این 100 برند بیش از 20 برند به صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات تعلق دارد و این نشان‌دهنده رشد کاربردهای این صنعت در میان مردم دنیا و افزایش سطح دسترسی آنها به این خدمات است. علاوه بر اینها، حضور بیست و سه برند برتر دنیای تکنولوژی در این فهرست نشان از آن دارد که محبوبیت محصولات و خدمات تکنولوژی در سرتاسر دنیا در حال افزایش است.


مقبولیت یا مدیریت و سرمایه­گذاری درست روشی که Interberand برای تشخیص و معرفی برندهای برتر دنیا به‌کار برده است، در واقع جواب همان سوالی است که در ذهن همه ما وجود دارد. این وب­سایت اعلام کرده است که در این بررسی بیشتر بر مدیریت و حجم سرمایه‌گذاری­های انجام شده در یک برند تمرکز شده است. به عقیده کارشناسان این وب‌سایت، این دو عامل مهم در حقیقت دارایی­های یک برند را به وجود می­آورند. البته در این میان تمام آنچه که یک برند از طریق آنها به محبوبیت رسیده از شیوه تبلیغات و فروش گرفته تا نحوه ارسال و تحویل کالا به مشتریان هم عوامل مهم و تاثیرگذاری در افزایش میزان مقبولیت و البته جذب سرمایه در یک برند است. بر اساس اعلام این کارشناسان سه عامل مهم عملکرد مالی یک برند در محصولات و خدماتش، نقش یک برند در متقاعد کردن خریداران به خرید و بالاخره قدرت و نفوذ یک برند در محبوبیت آن بیشترین نقش را دارند.


عملکرد مالی یک برند در حقیقت تعیین کننده­ترین عامل در افزایش سود و رشد اقتصادی آن برند است. البته مدیریت درست و مناسب یک شرکت و برند می­تواند عملکرد مالی آن را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

نقش یک برند در میزان متقاعد کردن یک خریدار به خرید محصولی خاص آن‌قدر مهم است که ما بارها و بارها شنیده‌ایم که مردم و خریداران یک محصول را با نام یک برند خاص می­شناسند و این باور حتی تا نسل­های بعد هم ادامه پیدا می­کند. این همان عامل مهمی است که در میزان فروش و محبوبیت یک برند تاثیر چشمگیری دارد.


در نهایت قدرت و نفوذ یک برند همان عاملی است که باعث می­شود آن برند بتواند درآمد و سود آینده خودش را به صورت تضمین شده تخمین زده و روی آن برنامه ریزی کند. این عامل به صورت یک نمره از حداقل 0 تا حداکثر 100 متغیر است و در واقع با بررسی روند تاریخی موفقیت، یک برند بدست می‌آید. این عامل است که می­تواند یک برند را به برندی جهانی و شناخته شده در کشورهای مختلف تبدیل کند.


برندهای محبوب تکنولوژی

اگرچه اولین برند محبوب در این فهرست متعلق به دنیای تکنولوژی نیست، اما دومین برند به این عرصه تعلق دارد. IBM نامی است که برای هر کاربری در هر جای این دنیا شناخته شده است. به عقیده کارشناسان Interberand این شرکت در طول نه سال گذشته روند رو به رشدی را با خریدهای استراتژیک و مناسب خودش داشته است. اما سومین برند محبوب دنیا، محبوب­ترین برند دنیای نرم­افزار یعنی Microsoft است. این شرکت اما محبوبیت نام خود را با تولید سیستم عامل­های محبوب ویندوز در سرتاسر دنیا افزایش داده است. Google چهارمین برند محبوب دنیاست که در سال 2009 در جایگاه هفتم این فهرست قرار داشت. قدرت نفوذ این برند تا حدی است که این روزها بسیاری از کاربران با شنیدن نام جستجو بلافاصله به یاد نام این برند می­افتند. Intel بزرگ‌ترین تولید کننده پردازنده دنیا هم که در سال 2009 رتبه نهم این فهرست را در اختیار داشت، امسال به جایگاه هفتم صعود کرده است.

بزرگ­ترین و محبوب­ترین برند در بازار جهانی موبایل یعنی Nokia در جایگاه هشتم این فهرست قرار دارد. دهمین رتبه اما به یکی از بزرگ­ترین تولید کنندگان بازار کامپیوترهای شخصی یعنی HP اختصاص دارد. کمی پایین‌تر شرکت بزرگ Cisco در جایگاه چهاردهم قرار گرفته است.

Apple یکی از محبوب­ترین برندهای دنیای تکنولوژی اما امسال با سه پله صعود در جایگاه هفدهم این فهرست قرار گرفته است.

اما در این میان نکته جالب توجه آن است که برندهای مربوط به شرکت­های تولیدکننده لوازم مصرفی الکترونیکي یا هیچ تغییری نداشته­اند یا حتی با چند پله سقوط در فهرست امسال قرار گرفته­اند. با این اوصاف شرکت­های Samsung، SAP، Canon، Sony، Amazon، Nintendo، Dell، Philips، eBay، BlackBerry، Xerox، Yahoo، Panasonic و Adobe به ترتیب در جایگاه­های 19، 22، 26، 33، 34، 36، 38، 41، 42، 43، 54، 59، 66، 73 و 88 فهرست صد برند برتر امسال قرار گرفته­اند.

جشنواره اسوس به مناسبت بازگشایی مدارس

Posted: 25 Sep 2010 04:07 AM PDT

ايتنا- اسوس به مناسبت بازگشایی مدارس اقدام به برگزاری جشنواره فروش ویژه محصولات خود کرده است.



به گزارش روابط عمومی اسوس، کلیه افرادی که از تاریخ 27 شهریور ماه لغایت 30 مهرماه اقدام به خرید هریک از محصولات این شرکت کرده و شماره سریال محصول خریداری شده را در سایت asus.co.ir ثبت و یا به شماره 30002787 پیامک کنند، می‌توانند در قرعه کشی جوایز جشنواره مدارس اسوس شرکت کنند.

گفتنی است اسوس 12 جایزه ارزشمند برای خریداران خود که در این جشنواره شرکت کرده‌اند درنظر گرفته است که به قید قرعه به آنها اهدا خواهد شد.

حوزه‌ي ICT توان زيادي در جذب نيروهاي متخصص دارد

Posted: 25 Sep 2010 04:02 AM PDT

حوزه ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات به لحاظ گستردگي در بخش توليد خدمات، سرويس‌ها و محتوا حوزه‌اي‌ است که بيش‌تر از بقيه حوزه‌ها مي‌تواند نيروهاي انساني کارآمد، نخبه و متخصص را جذب کند.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر رضا تقي‌پور در جشن بزرگ موفقيت فرزندان خانواده ارتباطات، با بيان اين مطلب اظهار كرد: امروز بخش مخابرات، نرم‌افزار و رايانه نيازمند نوآوري، خلاقيت و حضور ذهن‌هاي فعال و پويا است.
وي افزود: طبيعتا در ICT رقابت بسيار شديد است اما به همين نسبت، امروز شاهد آن هستيم که رتبه‌هاي نخست کنکور در رشته‌هاي الکترونيک، مخابرات و کامپيوتر جذب مي‌شوند.
وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات تصريح کرد: ‌علي‌رغم اين رقابت و فشردگي، اين حوزه گسترده بوده و افق آينده روشني دارد و بسياري از مسائل و مشکلاتي که در دنياي فيزيکي قابل حل نيست، امکان مديريت آن در فضاي مجازي وجود دارد.
او خاطر نشان کرد: ‌اين به معني آن است که شما جوانان مي‌توانيد با خلاقيت‌ و نوآوري خود آينده درخشان کشور در اين حوزه را رقم بزنيد.
تقي‌پور با بيان اين که در حال حاضر بيش از 90 درصد فعاليت‌ها توسط بخش خصوصي انجام مي‌شود، گفت: امروز الگوي توسعه کشور توسعه در بخش خصوصي است و توسعه به صورت همکاري‌هاي غيرمستقيم با دولت است.
وي ادامه داد: ‌هم اکنون فضاي کسب و کار و اشتغال در اين حوزه با وزارت براي هرکسي که با خلاقيت و نوآوري به ارايه سرويس و خدمات به مردم مي‌پردازد باز است.
او تاکيد کرد: اميدواريم با توسعه اين فضاي کسب و کار، شاهد رشد رتبه کشور در سطح بين‌المللي و بهره‌مندي همه آحاد هموطنان از نعمت فن‌آوري‌هاي پيشرفته در جهت رفاه و تسهيل امور باشيم.

سرويس وايمکس موفقيت زيادي در ايران نخواهد داشت

Posted: 25 Sep 2010 03:59 AM PDT

عضو اسبق هيئت مديره شرکت مخابرات ايران معتقد است که وايمکس در نگاه کاربر خانگي تفاوت چنداني با ADSL نخواهد داشت و اين سرويس به دليل قيمت بالايي که دارد فعلا در سبد اقتصادي خانوار ايراني نمي‌گنجد.

به گزارش وايمکس نيوز منصور کبيري رهني در تشريح وضعيت فعلي سرويس وايمکس در کشور با توجه به سرمايه‌گذاري کلان اپراتورها براي دريافت پروانه فعاليت آن، گفت: به طور قطع وايمکس در کوتاه مدت نمي‌تواند کاربر زيادي را به خود جذب کند چرا که اين سرويس با توجه به پهناي باند وسيعي که به صورت بي‌سيم ارائه مي‌دهد تفاوت خاصي با ADSL نخواهد داشت و براي کاربر خانگي آنچنان فرقي ندارد که از اينترنت پرسرعت باسيم استفاده کند و يا بي‌سيم، مگر آنکه اين سرويس، ارزش افزوده‌هاي ديگري نيز داشته باشد.

اين کارشناس ارشد مخابرات با تاکيد بر اينکه اپراتورهاي وايمکس بايد با ارائه سرويس‌هاي ارزش افزوده ديگري روي اين سرويس، ميزان جذابيت آن را بالا ببرند، افزود: وايمکس نسبت به ADSL مزيت مازادي به کاربران خانگي نمي‌دهد و از نگاه يک کاربر با وجود ADSL و با توجه قيمت پايين‌تر اين سرويس از وايمکس استفاده نخواهد شد.

کبيري رهني با بيان اينکه اپراتورهاي وايمکس براي توجيه سرمايه‌گذاري کلاني که براي دريافت پروانه متحمل شده‌اند، بايد مشتريان خاص و کلان نظير بانک‌ها و شرکت‌هاي خدماتي براي خود تعريف کنند، افزود: چالش‌هاي موجود در عرضه اينترنت پرسرعت وايمکس، باعث خواهد شد اين سرويس در کوتاه مشترک زيادي جذب نکند و بازگشت سرمايه در اين فناوري احتمالا طولاني مدت خواهد بود.

وي گفت: با توجه به آنکه فناوري وايمکس بر مبناي تجهيزات بي‌سيم پايه‌گذاري شده است، مشکل ديگري که احتمال آن مي‌رود وجود داشته باشد اختلالاتي است که هم اکنون در تلفن سيار نيز با آن روبرو هستيم.

عضو سنديکاي اپراتور خصوصي تلفن ثابت با تاکيد بر اينکه وايمکس به دليل قيمت بالايي که دارد در سبد خانوار نمي‌گنجد، بيان کرد: با توجه به هزينه فعلي وايمکس به نظر نمي‌رسد اين سرويس موفقيت زيادي را در ميان کاربران کسب کند.

کبيري رهني با بيان اينکه وايمکس مشترکان خانگي را آن‌طور که بايد جذب نمي‌کند، با اشاره به وضعيت ارتباطي استان‌هاي کوچک و محروم کشور، گفت: در اين استان‌ها به تازگي خط تلفن به عنوان اولين وسيله ارتباطي راه‌اندازي شده است و اين استان‌ها حتي قابليت استفاده از اينترنت دايال‌آپ را نيز ندارند چه رسد به اينکه بخواهند از وايمکس استفاده کنند.

عضو اسبق هيئت مديره شرکت مخابرات ايران با اشاره به اينکه وايمکس به دليل شناخته نشدن هنوز نمي‌تواند رقيبي براي شرکت‌هاي PAP (ارائه دهنده اينترنت پرسرعت باسيم) باشد، افزود: بايد توجه داشت که شرکت‌هاي PAP نيز در چند سال اخير و با توجه به سرمايه‌گذاري کلاني که در اين حوزه انجام داده‌اند موفق نبوده و سرمايه‌گذاري‌شان توجيه اقتصادي نداشته است.

وي بيان کرد: بيش از 5 سال از ارائه مجوز به اپراتورهاي PAP مي‌گذرد اما تاکنون اين شرکت‌ها تنها حدود 300 هزار مشترک جذب کرده‌اند و به همين دليل زمان زيادي لازم خواهد بود که وايمکس در ميان کاربران اينترنت جاي خود را پيدا کند.

کبيري رهني رقابتي کردن قيمت‌ها و معرفي اين سرويس به مردم را از مهم‌ترين اقداماتي عنوان کرد که مي‌تواند در جهت فرهنگ‌سازي اين سرويس در ميان کاربران موثر باشد.

وي گفت: اپراتورها بايد نوع و مزاياي اين سرويس را براي کاربران تعريف کرده و نيز به سمت کاهش قيمت بروند تا خانواده‌ها بتوانند از عهده هزينه‌هاي آن برآيند و نيز به تدريج از سمت مخاطبان اصلي و تجاري به سمت مخاطبان خانگي حرکت کنند.

تیم‌های پاکسازی ويروس استاكس‌نت آماده شدند تیم‌های پاکسازی ويروس استاكس‌نت آماده شدند

Posted: 25 Sep 2010 03:56 AM PDT

رایانه‌های ایران از اوایل مرداد ماه مورد هجوم کرم خطرناک رایانه‌ای به نام استاکس نت که اطلاعات سیستم‌های کنترل صنعتی را به سرقت می‌برد قرار گرفتند اما با وجود تلاش‌ها، فعالیت این بدافزار که سازندگان آن تروریسم سایبری نامیده شده‌اند ادامه دارد. ‌
به گزارش مهر، حدود دو ماه است که رایانه‌های ایرانی در معرض تاخت و تاز ویروس خطرناک استاکس نت قرار گرفته اند که تلاش می‌کند اطلاعات سیستم‌های کنترل صنعتی را به سرقت برده و آنها را بر روی اینترنت قرار دهد.

پیچیدگی کرم نرم‌افزاری Stuxnet به اندازه‌ای است که برخی از متخصصان خارجی حدس می‌زنند ساخت این نرم‌افزار مخرب توسط تروریسم سایبری صورت گرفته باشد. به بیانی دیگر گروه یا کشوری با هدف تخریب ساختارهای حیاتی یک کشور این نرم‌افزار را نوشته و فعال کرده است.

گفته می‌شود این اولین ویروس رایانه‌ای است که با هدف ایجاد تغییرات فیزیک در جهان واقعی ساخته شده است. بر اساس اطلاعاتی که شرکت سایمنتک منتشر کرده است در حدود 60 درصد از سیستم‌های رایانه‌ای که به این ویروس آلوده شده‌اند در ایران قرار دارند و در همین حال اندونزی و هندوستان نیز به واسطه این بدافزار مورد هجوم قرار گرفته‌اند.

البته این شرکت اعلام کرده که تاریخ نشانه‌های دیجیتالی که از این کرم رایانه‌ای به جا مانده نشان می‌دهد که این بدافزار از ماه ژانویه سال میلادی (دی ماه 88) میان رایانه‌ها در گردش بوده است. این کرم به دنبال سیستم مدیریتی SCADA زیمنس که معمولا در کارخانه‌های بزرگ تولیدی و صنعتی مانند شرکت‌های نفتی و نیروگاه‌های تولید برق است و تلاش می‌کند اسرار صنعتی رایانه‌های این کارخانه‌ها را بر روی اینترنت بارگذاری کند.

اگرچه تاکنون اعلام نشده که چرا ایران و یا چند کشور خاص به این اندازه تحت تاثیر آلودگی‌های این ویروس قرار دارند اما گفته شده افرادی که این نرم‌افزارهای خاص را ساخته‌اند آن را ویژه حمله به این نقاط جغرافیایی خاص طراحی کرده‌اند.

همچنین اعلام شده است که کرم استاکس نت توسط ابزارهای USB دار انتقال پیدا می‌کند و زمانی که ابزاری آلوده به این شکل به رایانه اتصال پیدا می‌کند، کدهای آن به جست‌وجوی سیستم‌های زیمنس گشته و خود را بر روی هر ابزار USB دار دیگری که بیابد، کپی خواهد کرد.

شنیده‌ها همچنین حاکی از آن است که تعداد کمی از رایانه‌های خانگی در سرتاسر جهان نیز به این کرم آلوده شده‌اند که تعداد دقیق رایانه‌های آلوده می‌تواند در حدود 15 تا 20 هزار باشد زیرا بسیاری از شرکت‌ها برای چند رایانه یک آدرس IP در نظر می‌گیرند.

البته موسسه سایمنتک در آخرین بررسی‌های خود اعلام کرده که فعالیت این کرم مخرب صنعتی مجدداً تشدید شده است. با توجه به اینکه سازمان‌ها و واحدهای صنعتی کشور دیر متوجه نفوذ ویروس جاسوسی به سیستم‌های خود شده‌اند، آخرین اخبار نشان می‌دهد که حدود 30 هزارIP در کشور شناسایی شده‌اند که به این ویروس آلوده‌اند.

دبیر شورای فناوری اطلاعات وزارت صنایع و معادن از شناسایی این 30 هزار IP صنعتی آلوده به ویروس جاسوس استاکس نت خبر داده و اعلام کرده که هدف‌‌گیری این ویروس در راستای جنگ الکترونیکی علیه ایران است و این ویروس، اطلاعات مربوط به خطوط تولید را به خارج از کشور منتقل می‌کند.

محمود لیایی دراین باره گفته است که سیستم‌های اتوماسیون صنعتی در ایران و بسیاری از کشورها تحت برند اسکادا زیمنس تولید شده‌اند که این سیستم‌ها هدف اصلی این ویروس قرار دارند و حتی اگر IPهای آلوده از ویروس پاکسازی شوند تا زمانی که این ویروس در کل کشور نابود نشود خطر آن همچنان وجود خواهد داشت.

به گفته وی با فعال شدن ویروس استاکس نت، سیستم‌های اتوماسیون صنعتی، اطلاعات خط تولید را به مرکز اصلی مشخص شده توسط ویروس منتقل می‌کنند و این اطلاعات توسط طراحان ویروس مورد پردازش قرار می‌گیرد و به این ترتیب برای ضربه‌زدن به کشور برنامه‌ریزی می‌شود.

وی همچنین از تجهیز سیستم‌های صنعتی به آنتی ویروس خاص برای مبارزه با این ویروس خبر داده و به صنعتگران توصیه کرده که از آنتی ویروس شرکت اسکادا زیمنس استفاده نکنند زیرا ممکن است حتی در این آنتی‌ویروس‌ها نیز نسخه‌های جدید ویروس و یا برنامه به روز‌رسانی ویروس قبلی وجود داشته باشد.

لیایی با تاکید بر اینکه عزمی که باعث ایجاد و انتشار ویروس جاسوس استاکس نت شده است، یک عزم دولتی و سیاسی است و این سرویس فقط یک هرزنامه یا ویروس معمولی نیست از تشکیل ستادی با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط این موضوع برای تصمیم‌گیری در مورد چگونگی مبارزه با این ویروس جاسوس خبر داد.

وی تصریح کرد: تخصص و سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای مقابله با ویروس جاسوس در کشور وجود دارد و هم اکنون نیز آنتی‌ویروس مخصوص برای مقابله با ویروس جاسوس توسط برخی شرکت‌های تولیدی تهیه شده است.

در همین حال کارگروه مبارزه با ویروس‌های صنعتی جاسوسی با عضویت وزارت ارتباطات، وزارت صنایع، سازمان پدافند غیرعامل، کمیته افتای وزارت ارتباطات و مدیران انجمن رمز ایران تشکیل شد تا به بررسی ویروس‌های صنعتی با تمرکز بر جاسوس‌افزار صنعتی استاکس نت و راه‌های پیشگیری،‌ پاکسازی و ایمن‌سازی سیستم‌های صنعتی آسیب‌پذیر از حملات امنیتی بپردازد.

براین اساس هفته گذشته نیز نشستی با حضور نمایندگان این سازمان‌ها در وزارت صنایع برگزار شد که در آن میزان شیوع این جاسوس‌افزار در سیستم‌های صنایع کشور مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت آشنایی هرچه بیشتر مسئولان با روش‌های نفوذ ویروس‌های صنعتی و ابزارهای مقابله با آن تاکید شد که این امر می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش تخریب حملات ویروسی به فضای مجازی و سایبری صنعت کشور داشته باشد.

در این کارگروه همچنین مقرر شد تا اطلاع‌ رسانی مناسب به واحدهای صنعتی در خصوص روش‌های مقابله با این ویروس‌ها انجام شود، همچنین از توان تولید داخل به منظور تهیه ابزارهای مقابله‌ای، حداکثر استفاده صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات نیز درباره راهکار مقابله با کرم جاسوس سیستم‌های صنعتی از پاکسازی توسط تیم‌های امدادی دستگاه‌ها و تحت هماهنگی تیم ماهر خبر داده و اعلام کرده نمایندگان تمام دستگاه‌های حیاتی و حساس نیز در مرکز ماهر (مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد رایانه‌ای) مستقر هستند.

سعید مهدیون با تاکید بر اینکه مرکز ماهر آماده پاسخگویی و اطلاع‌رسانی در این زمینه است گفت: در حال حاضر تیم‌های مربوطه کار را شروع کردند و با همکاری ماهر کارهای پاکسازی را انجام می‌دهند. در همین حال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی تیم‌های عملیاتی این وزارتخانه برای پاکسازی سیستم‌های صنعتی آلوده به کرم جاسوسی استاکس نت خبر داده و گفته است تاکنون خسارت جدی از خرابی و از کاراندازی سیستم‌های صنعتی گزارش نشده است.

رضا تقی‌پور با اشاره به اقدامات مدنظر این وزارتخانه برای پاکسازی سیستم‌های صنعتی آلوده به کرم جاسوسی استاکس نت اعلام کرد که سیستم‌هایی که از وجود این بدافزار در شبکه‌های خود آگاهی دارند می‌توانند با مراجعه به مراکز ماهر و گوهر شرکت فناوری اطلاعات در خصوص پاکسازی این ویروس رایانه‌ای اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در این مراکز ابزاری برای پاکسازی سیستم‌ها از این بدافزار وجود دارد ادامه داد: در صورتیکه این ابزارها برای سیستم‌های مورد نظر کفایت نکند تیم‌های عملیاتی وزارت ارتباطات آمادگی آن را دارند تا برای پاکسازی شبکه‌ها و رایانه‌های آلوده به این ویروس اقدام کنند.

تقی‌پور در مورد خطر این ویروس رایانه‌ای در سیستم‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه سیستم‌های دولتی کم و بیش از فایروال (دیواره‌های آتش) و مسائلی نظیر این استفاده می‌کنند اضافه کرد: نفوذ و آسیب این کرم جاسوسی در سیستم‌های دولتی جدی نیست اما سیستم‌های موسسات و سازمان‌هایی که این ابزارهای امنیتی را در اختیار ندارند طبیعتا مورد تهدید و آسیب هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اقدامات موثر برای ریشه‌کن کردن این بدافزار در کشور تاکید کرد و گفت: از شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌های مختلف درخواست می‌شود از طریق اطلاع‌گیری از طریق سایت‌های مربوط نسبت به انجام امور لازم برای ریشه کن کردن این بدافزار اقدام کنند.

تقی‌پور در مورد میزان خسارت وارده به سیستم‌های صنعتی در برابر نفوذ این کرم جاسوسی گفت: الیته نمی‌توان بر روی اطلاعات قیمت گذاشت اما خسارت خیلی جدی که باعث خرابی و از کاراندازی سیستم‌ها شود گزارش نشده اما قطعا باید به صورت کامل این بدافزار پاکسازی شود.

بازديد معاون امور مطبوعاتي ارشاد از مدرسه‌ي شهداي رسانه‌ي تهران

Posted: 25 Sep 2010 03:53 AM PDT

معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: دانش‌آموزان بايد با اطاعت از اوامر خداوند، پيامبر(ص)، امامان معصوم و نائب بر حقشان امام خامنه‌اي و تلاش براي آموختن علم مفيد، مربيان شايسته و مديران توانمند در دولت مهدوي باشند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، روابط عمومي معاونت مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد: محمدعلي رامين به مناسبت آغاز سال تحصيلي و بزرگداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز از مدرسه شهداي رسانه تهران بازديد کرد.
وي در اين بازديد با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد گفت: امتحانات شما از همين امروز آغاز شده و ممکن است تصور کنيد هنوز به شما درسي ارائه نشده تا امتحاني گرفته شود، اما نکته مهم اين است که ما از زمان تولد در معرض امتحانات مختلف هستيم و بايد در برابر هر آنچه که آموخته و فهميده‌ايم به‌گونه‌اي عمل کنيم که موفق باشيم.
معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار كرد: شما بايد خوب درس بخوانيد تا رشد کنيد؛ چراکه علم و آگاهي پايه توانمندي است.
وي در پايان با اشاره به هفته دفاع مقدس تاكيد كرد: دانش‌آموزان بايد تلاش کنند تا در کنار علم‌آموزي، عزيزاني باشند که خداوند آن‌ها را به‌عنوان بهترين بندگان خود دوست داشته باشد.
معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان تصريح كرد: ما امروز مديون پدران و مادراني هستيم که 30 سال پيش در جبهه و پشت جبهه‌هاي حق عليه باطل حضور پيدا کردند و هشت سال در مقابل دشمنان مقاومت کرده و آرامش و امنيت را براي ما به ارمغان آوردند و امروز هم با کمک معلمان، مربيان و مسوولان کشور، امنيت و زمينه رشد، پيشرفت و بندگي خدا را با پيروي از نائب امام زمان (عج) براي ما فراهم مي‌کنند.

بر اساس اين گزارش بازديد از کلاس‌هاي مدرسه ابتدايي شهداي رسانه، گفت‌وگو با دانش‌آموزان و کسب اطلاع از فعاليت معلمان از جمله برنامه‌هاي معاون امور مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در بازديد از اين مدرسه بود كه او در پايان براي ارتقاء و افزايش ميزان مطالعه معلمان و مسوولان اين مدرسه مقداري بن کتاب به آن‌ها هديه کرد.

دو برادر

Posted: 24 Sep 2010 01:44 PM PDT

[size=12]

سال ها دو برادر با هم در مزرعه ای که از پدرشان به ارث رسیده بود ،زندگی می کردند.
آنها یک روز به خاطر یک سوﺀتفاهم کوچک ،با هم اختلاف پیدا کردند و از هم جدا شدند.
یک روز صبح مرد نجار به خانه ی برادر بزرگتر رفت و گفت:"من دنبال کار می گردم ،اگر کاری در خانه یا مزرعه داشته باشید انجام می دهم."
برادر بزرگتر جواب داد: "بله،یک مقدار کار دارم .به آن نهر در وسط مزرعه نگاه کن .آن همسایه برادر کوچکم است .او هفته ی گذشته چند نفر را استخدام کرد تا وسط مزرعه را بکنند و این نهرآب بین مزرعه ما افتاد . او این کار را به خاطر کینه ای که از من به دل دارد انجام داده ."سپس به انبار اشاره کرد و گفت:"بین مزرعه ی من و برادرم نرده بکش تا دیگر او را نبینم ."
نجار پذیرفت .برادر بزرگتر برای خرید به شهر رفت .وقتی برگشت، چشمانش از تعجب گرد شد.نرده ای در کار نبود .نجار به جای نرده ،یک پل روی نهر ساخته بود.برادر بزرگتر با عصبانیت گفت :"مگر من به تو نگفته بودم برایم نرده بسازی ؟"
در همین لحظه برادر کوچکتر از راه رسید و با دیدن پل فکر کرد که برادرش دستور ساختن آن را داده ،به همین خاطر از روی پل عبور کرد و برادر بزگترش را در آغوش گرفت و از او برای کندن نهر معذرت خواست.
برادر بزرگتر از نجار تشکر کردو از او خواست تا چند روزی مهمان او و برادرش باشد.
نجار گفت:"دوست دارم بمانم ولی پل های زیادی هست که باید آنها را بسازم."


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! گفت و گوی من و خدا تست آلزایمر دختر فداکار کفر دخترا رو در بیارید! داستان جالب امتحان داماد ها! ( انده خنده! ) تصاویری شگفت انگیز و جالب راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! Posted: 31 Jan 2011 11:09 AM PST فرهنگ > تجسمی - محققان با استفاده از اشعه ‌ایکس در مطالعه نقاشی معروف لئوناردو داوینچی موفق شدند از شیوه رنگ‌آمیزی و قرار گرفتن این لایه‌ها در نقاط مختلف چهره مونالیزا سر دربیاورند. به گزارش خبرآنلاین، دانشمندان موفق به کشف این نکته شده‌اند که داوینچی در نقاشی‌هایش جلوه‌ای به کار می‌برد که به «سفوماتو» یا محوکاری شهرت دارد. آنها به نتیجه رسیده‌اند داوینچی برای خلق این جلوه بصری حدود 40 لایه بسیار نازک رنگی روی نقاشی‌هایش بکار برده و برای این کار از انگشت دستش استفاده کرده است. این لایه‌های نازک رنگدانه‌های هم‌خانواده نوعی سایه دور دهان مونالیزا ا

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 2 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 1 تارنگار : زيبا ترين كلام ها Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Posted: 19 Oct 2011 08:07 AM PDT رمز جذابیت برخی افراد چیست؟ یکی از مهمترین رازهای رسیدن به آن جذابیت است و قبل از هر چیز باید بدانیم که جذابیت چیزی غیر از زیبایی است‌. شخص می‌تواند صورت زیبایی نداشته باشد اما بسیار جذاب باشد و هم چنین می‌تواند بسیار زیبا باشد اما اصلاً جذابیت نداشته باشد. جذابیت و گیرایی یک ویژگی کاملاً اکتسابی است و به راحتی می‌توانیم صاحب آن باشیم‌: ظاهری آراسته داشته باشید. تمیز و مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. بعضی از افراد براساس تصوری اشتباه برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌افتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند. مهمترین مسئله این است که مرتب

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ داستان : قلب هدیه... Posted: 27 Jan 2011 11:39 AM PST پسر به دختر گفت اگه یه روزی به قلب احتیاج داشته باشی اولین نفری هستم که میام تا قلبمو با تمام وجودم تقدیمت کنم.دختر لبخندی زد و گفت ممنونم تا اینکه یک روز اون اتفاق افتاد..حال دختر خوب نبود..نیاز فوری به قلب داشت..از پسر خبری نبود..دختر با خودش میگفت :میدونی که من هیچوقت نمیذاشتم تو قلبتو به من بدی و به خاطر من خودتو فدا کنی..ولی این بود اون حرفات..حتی برای دیدنم هم نیومدی…شاید من دیگه هیچوقت زنده نباشم.. آرام گریست و دیگر چیزی نفهمید چشمانش را باز کرد..دکتر بالای سرش بود.به دکتر گفت چه اتفاقی افتاده؟دکتر گفت نگران نباشید پیوند قلبتون با موفقیت انجام شده.شما باید استراحت کنید..درضمن این نامه برای شماست..! دختر نامه رو برداشت.اثری از اسم روی پاکت دیده نمیشد. بازش کرد و درون آن چنین نوشته شده بود : سلام عزیزم.الان که این نامه رو میخونی