رد شدن به محتوای اصلی

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

Link to لابی ایران سوئد Iran & Sweden

15 مهر ماه،‌ آخرين مهلت ارسال مقالات به همايش علمي - پژوهشي «طب‌الرضا»

Posted: 23 Sep 2010 11:49 PM PDT

دومين همايش علمي - پژوهشي طب‌الرضا (ع) 25 مهر ماه سال جاري برگزار مي‌شود.

به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا، دکتر هادي منوري، دبير اجرايي همايش علمي - پژوهشي طب‌الرضا (ع) گفت: اين همايش از 5/3 امتياز بازآموزي برخوردار است.

منوري، تاريخچه و کتابشناسي طب سنتي - طب اسلامي، مباني بنيادين و ارکان طب سنتي - طب اسلامي، راهکارهاي نجات طب سنتي و طب اسلامي در ايران، مقايسه طب اسلامي با ساير مکاتب طبي و گستره جهاني طب اسلامي را از محورهاي دومين همايش علمي - پژوهشي طب‌الرضا (ع) عنوان كرد.

وي 15 مهر ماه را آخرين مهلت ارسال مقالات به دبيرخانه اين همايش عنوان كرد و از علاقه‌مندان به شركت در اين همايش خواست كه هر چه سريع‌تر نسبت به ارسال مقالات اقدام كنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به عضويت کميسيون علمي هيأت دولت درآمد

Posted: 23 Sep 2010 11:48 PM PDT


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به عضويت کميسيون علمي، تحقيقاتي و فناوري هيات دولت درآمد.

به گزارش سرويس علمي ايسنا هيات وزيران بنا به پيشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و به استناد اصل يکصد و سي و هشتم قانون اساسي با عضويت محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در کميسيون علمي، تحقيقاتي و فناوري هيات دولت موافقت کرد.

پايگاه اطلاع‌رساني دولت اعلام كرد: اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي، معاون اول رييس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.

بيمارستان‌هاي دولتي و دانشگاهي 900 ميليارد تومان از بيمه‌ها طلبكارند برخورد با پديده زيرميزي بدون واقعي شدن تعرفه‌ها و پرداخت ديون ممكن نيست

Posted: 23 Sep 2010 11:46 PM PDT

مطالبات بيمارستان‌هاي دولتي و دانشگاهي از شركت‌هاي بيمه حدود 900 ميليارد تومان است كه عدم پرداخت اين مطالبات مشكلات عديده‌اي به دنبال دارد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دكتر مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اعلام اين خبر گفت: عدم پرداخت مطالبات بيمه‌اي بيمارستان‌هاي مراكز درماني، يكي از موانع اصلي مقابله با پديده‌هايي نظير زيرميزي است.

وي افزود: اقدامات لازم براي برخورد با پديدة زيرميزي، بدون واقعي شدن تعرفه‌ها و پرداخت مطالبات بيمه‌اي بيمارستان‌ها راه به جايي نخواهد برد.

دكتردستجردي عدم پرداخت مطالبات بيمه‌اي را موجب بدهكاري بسيار بيمارستان‌ها به شركت‌هاي دارويي و در نهايت مصوب شدن سيكل درمان و سلامت اعلام كرد و گفت: معاونت درمان كارهاي خوبي در زمينه برخورد با پديده زيرميزي انجام داده كه به زودي در شوراي معاونان وزارت بهداشت تصويب و ابلاغ خواهد شد ولي همان‌طور كه گفتم بدون واقعي شدن تعرفه‌ها و دريافت مطالبات بيمه‌اي، هر اقدامي در اين زمينه، مقابله جدي با پديده زيرميزي نخواهد بود.

نخوردن صبحانه موجب سوء تغذيه و كاهش يادگيري دانش‌آموز مي‌شود

Posted: 23 Sep 2010 11:45 PM PDT

كودكاني كه صبحانه نمي‌خورند به دليل كاهش دريافت مواد غذايي و كاهش انرژي بدن، زودتر خسته مي‌شوند و يادگيري و قوه خلاقيت آنها در كلاس درس، كاهش مي‌يابد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دكتر منصور شهركي، متخصص تغذيه و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان با بيان اين مطلب، افزود: بيشتر دانش‌آموزان در تعطيلات تابستان صبح‌ها ديرتر از خواب بيدار مي‌شوند و عادت به خوردن صبحانه ندارند بنابراين نياز است دانش‌آموز، شب زودتر به رختخواب برود تا صبح، سرحال‌تر بيدار شده و ميل به صرف صبحانه داشته باشد.

وي افزود: استفاده از شام سبك، نرمش صبحگاهي و صرف وعده صبحانه با حضور تمامي اعضاي خانواده از جمله ديگر مواردي است كه دانش‌آموز را به استفاده از وعده صبحانه تشويق مي‌كند.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان همچنين به والدين توصيه كرد: در وعده صبحانه از غذاهاي مقوي مانند، تخم‌مرغ، شير و عسل، خامه و مايعات مانند چاي استفاده كنند.

دكتر شهركي درباره ميان وعده مورد نياز دانش‌آموزان در مدرسه گفت: ميوه يا شير و كيك و يا غذاهايي كه در منزل طبخ شده مانند كتلت بهترين گزينه براي استفاده دانش‌آموزان در دومين زنگ تفريح است.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه دانش‌آموزان از خوراكي‌هاي فاقد ارزش غذايي مانند چيپس، پفك، لواشك و تمبرهندي استفاده نكنند، افزود: اين خوراكي‌ها علاوه بر ايجاد سيري كاذب، در درازمدت موجب ابتلاء دانش‌آموز به سوء تغذيه مي‌شود.

وي همچنين در پايان به دانش‌آموزاني كه شيفت عصر در كلاس درس حاضر مي‌شوند، توصيه كرد: در وعده ناهار از غذاهاي پرچرب و سنگين استفاده نكنند به دليل اين كه موجب خواب‌آلودگي دانش‌آموز و كاهش تمركز و يادگيري وي مي‌شود.

وضعيت دكتر سرابي وخيم است، منتظر قطع خونريزي هستيم

Posted: 23 Sep 2010 11:43 PM PDT

به گفته رييس بخش ICU بيمارستان امام حسين(ع)، در حال حاضر وضعيت دكتر سرابي وخيم است و وضعيت وي تا 72 ساعت ديگر مشخص مي‌شود.

دكتر مهران كوچك در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره آخرين وضعيت دكتر سرابي كه شب گذشته از سوي فرد يا افرادي ناشناس از ناحيه پهلوي چپ مورد ضرب گلوله قرار گرفت، اظهار كرد: دكتر سرابي در حدود ساعت 20:30 شب گذشته به بيمارستان امام حسين (ع) منتقل شد و در ساعت 21:30 تا 5:30 بامداد امروز تحت عمل جراحي قرار گرفت.

وي اظهار كرد: در حال حاضر دكتر سرابي در بخش ICU قرار دارد و با توجه به خونريزي شديدي كه دارد، منتظر قطع خونريزي هستيم.

رييس بخش ICU بيمارستان امام حسين (ع) خاطر نشان كرد: در حال حاضر وضعيت دكتر سرابي وخيم است و تا 72 ساعت وضعيتشان مشخص مي‌شود، اين در حاليست كه وي نسبتا بيدار است.

وي افزود: تاكنون پنج عمل جراحي بر روي وي انجام شده و 23 واحد خون دريافت كرده است.

سفر سه روزه وزير بهداشت براي بازديد از نظام سلامت خوزستان

Posted: 23 Sep 2010 11:42 PM PDT

وزير بهداشت به همراه هيأتي از مديران ارشد اين وزارتخانه به منظور بازديد و بررسي بخش هاي مختلف نظام سلامت به استان خوزستان سفر کردند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، دکتر مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به همراه هيأتي متشکل از معاونان درمان و پارلماني به منظور بازديد و افتتاح از مراکز بهداشتي، درماني استان خوزستان شب گذشته وارد اهواز شد.

براساس اين گزارش وزير بهداشت امروز صبح به همراه هيأت همراه، مسئولين استان و دانشگاه علوم پزشکي، با حضور در بيمارستان اميد در شهرستان لالي ضمن بازديد از قسمت هاي مختلف بيمارستان در جمع مردم اين شهر حاضر و از نزديک با مشکلات آنها آشنا و دستورات لازم را براي رفع مشکلات صادر کرد.

در ادامه اين بازديد، وزير بهداشت به همراه هيأت همراه به روستاي تراز در 45 کيلومتري شهر لالي رفته و مرکز بهداشت اين روستا را افتتاح کرد.

گفتني است وزير بهداشت و هيأت همراه در اين سفر 3 روزه از مراکز بهداشتي درماني شهرهاي اهواز، رامهرمز، بهبهان، خرمشهر بازديد نموده و به بررسي مشکلات آنها مي پردازند.

کنگره آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت برگزار مي‌شود

Posted: 23 Sep 2010 11:40 PM PDT


اولين کنگره بين المللي و چهارمين کنگره ملي آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت 27 لغايت 29 ارديبهشت ماه سال آينده در دانشگاه علوم پزشکي تبريز برگزار مي گردد.

عليرضا جوادزاده رييس دانشگاه علوم پزشکي تبريز در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا با اعلام اين خبر گفت: آخرين دستاوردها و دانش بهداشت در اولين کنگره بين المللي و چهارمين کنگره ملي آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

وي گفت: برگزاري اين رويداد علمي امکان تبادل آخرين دستاوردها در زمينه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت به منظور بررسي عميق چالش هاي پيش رو جهت دست يابي عموم مردم به زندگي سالم را براي دانشمندان و محققين فراهم خواهد ساخت.

وي افزود: بديهي است تغييرات سريع جهاني در الگوي بيماري‌ها و سلامت، افق جديدي را در عرصه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ايجاد نموده که اين امر تبادل آخرين يافته ها و تجارب جهت بيان چالش هاي مطرح در حوزه آموزش و ارتقا سلامت را به عنوان رسالت مشترک محققين و دانشمندان از يک سو و مسئولين نظام سلامت از سوي ديگر ايجاب مي نمايد و اين کنگره فرصت مناسبي جهت تبادل اطلاعات و تجارب اساتيد و پژوهشگران در زمينه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت فراهم خواهد آورد.

برگزاري جشن تكميل خانه بهداشت با تكميل 193 خانه تا پايان سال درشهرستان

Posted: 23 Sep 2010 11:40 PM PDT

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي سبزوار گفت: با توجه به طرح گسترش شبكه‌ها هم‌اكنون 190 خانه بهداشت در حوزه اين معاونت به ارائه خدمات مي‌پردازند كه تا پايان سال به 193 خانه بهداشت پيش‌بيني شده در طرح گسترش مي‌رسيم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)- منطقه خراسان، دكتر محمدرضا شگرف نخعي در مراسمي كه به مناسبت روز بهورز برگزار شد، به 187 خانه بهداشت در گذشته و بهره‌برداري از 3 خانه بهداشت در سال قبل اشاره كرد.

وي تعداد مراكز بهداشتي درماني اين دانشگاه را 36 مركز دانست و با اشاره به پيش‌بيني 37 مركز در طرح گسترش تصريح كرد: درماه گذشته مركز بهداشتي درماني عباس‌آباد عرب در شبكه جوين به بهره‌برداري رسيد.

رئيس مركز بهداشت شهرستان سبزوار به 10 خانه بهداشت استيجاري و يك مركز بهداشتي درماني استيجاري حوزه اين دانشگاه اشاره و خاطرنشان كرد: با توجه به انجام شدن اقدامات اوليه مقرر شده عمليات اجرايي خانه‌هاي بهداشت و مركز بهداشتي درماني تا پايان سال جاري شروع شود.

وي در ادامه تعداد بهورزان حوزه معاونت اين دانشگاه را 330 نفر مرد و زن عنوان و به بازنشسته شدن 32 نفر از اين تعداد در سال گذشته و ابتداي سال جاري اشاره كرد.

وي اضافه كرد: در حال حاضر 12 دانش‌آموز بهورز شامل 10 نفر ديپلم و 2 نفر فوق ديپلم مشغول به تحصيل هستند كه به زودي 2 نفر فوق ديپلم كار خود را آغاز مي‌كنند.

نخعي با اشاره به كاهش مرگ و مير كودكان، نوزادان و مادران و همچنين كنترل بيماري‌هاي عفوني در كشور به نقش بهورزان در اين امر پرداخت و گزينش بهورزان از نيروهاي بومي و موثر بودن اين گزينش در برقراري ارتباط بيشتر و موثرتر با اهالي روستا را از ويژگي‌هاي مثبت اين شغل برشمرد.

در ادامه علي بروغني نماينده مردم شهرستان‌هاي سبزوار، جوين و جغتاي در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: مقرر شده تا پايان برنامه پنجم توسعه و با كمك كميسيون تلفيق سهم پرداخت حق بيمه توسط مردم به 30-40 درصد و سهم دولت 60-70 درصد برسد.

وي در ادامه ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي دوران 8 سال دفاع مقدس به نقش حوزه بهداشت و سلامت در جنگ تحميلي پرداخت و رمز جاودانگي شهيد رجايي و باهنر را اخلاص دانست و خطاب به بهورزان برانگيزه الهي داشتن در حوزه كاريشان تاكيد كرد.

همچنين در اين مراسم رييس دانشگاه علوم پزشكي سبزوار به سخنان وزير بهداشت درخصوص جشن تكميل خانه بهداشت اشاره كرد و بيان داشت: اين دانشگاه جزو 5 دانشگاه كشور مي‌باشد كه اين شرايط را فراهم كرده است.

دكتر كاظم حسن‌پور با بيان اينكه طرح گسترش شبكه اين دانشگاه مورد تاييد معاونت بهداشتي وزارت قرار گرفته است، اظهار اميدواري كرد: با تكميل 193 خانه بهداشت تا پايان سال اين جشن برگزار شود.

وي در ادامه ضمن گراميداشت روز بهورز خاطرنشان كرد: امروز بهورزان در وسعت بيشتر از 420 روستا با جامعه 220 هزار نفري از كوچكترين مسايل تا ارجاع به مراكز بالاتر به ارائه خدمات مي‌پردازند.

وي سپس با اشاره به طرح پزشك خانواده و اجرايي شدن اين طرح به صورت پاليوت در 2 استان كشور، اين دانشگاه را جزو اولين دانشگاه‌هاي كشور جهت اعلام آمادگي براي پزشك خانواده دانست.

در اين مراسم از اعضاي نمونه تيم بهداشتي و واحد گسترش شبكه معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي با اهدا لوح تقدير تجليل شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! گفت و گوی من و خدا تست آلزایمر دختر فداکار کفر دخترا رو در بیارید! داستان جالب امتحان داماد ها! ( انده خنده! ) تصاویری شگفت انگیز و جالب راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! Posted: 31 Jan 2011 11:09 AM PST فرهنگ > تجسمی - محققان با استفاده از اشعه ‌ایکس در مطالعه نقاشی معروف لئوناردو داوینچی موفق شدند از شیوه رنگ‌آمیزی و قرار گرفتن این لایه‌ها در نقاط مختلف چهره مونالیزا سر دربیاورند. به گزارش خبرآنلاین، دانشمندان موفق به کشف این نکته شده‌اند که داوینچی در نقاشی‌هایش جلوه‌ای به کار می‌برد که به «سفوماتو» یا محوکاری شهرت دارد. آنها به نتیجه رسیده‌اند داوینچی برای خلق این جلوه بصری حدود 40 لایه بسیار نازک رنگی روی نقاشی‌هایش بکار برده و برای این کار از انگشت دستش استفاده کرده است. این لایه‌های نازک رنگدانه‌های هم‌خانواده نوعی سایه دور دهان مونالیزا ا

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 2 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 1 تارنگار : زيبا ترين كلام ها Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Posted: 19 Oct 2011 08:07 AM PDT رمز جذابیت برخی افراد چیست؟ یکی از مهمترین رازهای رسیدن به آن جذابیت است و قبل از هر چیز باید بدانیم که جذابیت چیزی غیر از زیبایی است‌. شخص می‌تواند صورت زیبایی نداشته باشد اما بسیار جذاب باشد و هم چنین می‌تواند بسیار زیبا باشد اما اصلاً جذابیت نداشته باشد. جذابیت و گیرایی یک ویژگی کاملاً اکتسابی است و به راحتی می‌توانیم صاحب آن باشیم‌: ظاهری آراسته داشته باشید. تمیز و مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. بعضی از افراد براساس تصوری اشتباه برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌افتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند. مهمترین مسئله این است که مرتب

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ داستان : قلب هدیه... Posted: 27 Jan 2011 11:39 AM PST پسر به دختر گفت اگه یه روزی به قلب احتیاج داشته باشی اولین نفری هستم که میام تا قلبمو با تمام وجودم تقدیمت کنم.دختر لبخندی زد و گفت ممنونم تا اینکه یک روز اون اتفاق افتاد..حال دختر خوب نبود..نیاز فوری به قلب داشت..از پسر خبری نبود..دختر با خودش میگفت :میدونی که من هیچوقت نمیذاشتم تو قلبتو به من بدی و به خاطر من خودتو فدا کنی..ولی این بود اون حرفات..حتی برای دیدنم هم نیومدی…شاید من دیگه هیچوقت زنده نباشم.. آرام گریست و دیگر چیزی نفهمید چشمانش را باز کرد..دکتر بالای سرش بود.به دکتر گفت چه اتفاقی افتاده؟دکتر گفت نگران نباشید پیوند قلبتون با موفقیت انجام شده.شما باید استراحت کنید..درضمن این نامه برای شماست..! دختر نامه رو برداشت.اثری از اسم روی پاکت دیده نمیشد. بازش کرد و درون آن چنین نوشته شده بود : سلام عزیزم.الان که این نامه رو میخونی