رد شدن به محتوای اصلی

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

Link to لابی ایران سوئد Iran & Sweden

لطیف پدرام و یورش همه جانبه پشتونهای دولتی افغانستان به او

Posted: 07 Nov 2010 08:29 AM PST

آیا "لطیف پدرام" دست پرورده ارد بزرگ و یا جاسوس روسیه بوده است ؟



لطیف پدرام ( سمت چپ عکس)


پریسا آغداشلو:

با انتخاب "عبداللطیف (لطیف) پدرام" به عنوان نماینده پارلمان افغانستان جیغ های بنفش پشتونها به آسمان کشیده شده است . سایت ضد ایرانی کابل پرس در مقاله ایی به قلم شبیر "کاکر" رسما از مسئولین برگزاری انتخابات خواسته است نام لطیف پدرام را از جمع برگزیدگان مردم حذف نماید او می نویسد : (راه یابی افراد مثل لطیف پدرام نه تنها برای پشتونها که برای احاد جامعه خطرناک است. پس بهروسیله ای ممکن ومشروع ونامشروع باید از راه یابی لطیف پدرام به خانهء ملت جلوگیری نمود ولو با تقلب هم باشد.)
واقع امر آن است که پشتونهای تمامیت خواه که سعی دارند زبان و فرهنگ بدوی خود را بر همه بخشهای افغانستان حاکم کنند از هر ندای مردمی شدیدا وحشت دارند . لطیف پدرام برگزیده مردم ولایت بدخشان است . می دانیم که سالهاست بحث تغییر نام افغانستان به خراسان در محافل روشنفکری افغانستان در جریان است و پشتونها معتقدند این فتنه زیر سر "اُرُد بزرگ" و "احمدشاه مسعود" است و اکنون آقای لطیف پدرام نیز معتقد است که افغان مترادف پشتون است و نامیدن این کشور به نام «افغانستان» نادیده گرفتن غیرپشتون‌هاست می‌دانیم که پشتون‌ها با حمایت بریتانیا به قدرت رسیدند و در زمان ناصرالدین شاه هرات را از ایران جدا کردند و کشور «افغانستان» را شکل دادند. پس از آن نیز سیاست‌های پشتون‌سازی را به کار بستند تا فرهنگ و زبان خود را بر دیگران تحمیل کنند. او معتقد است نام افغانستان باید به خراسان تغییر کند .
در مورد لطیف پدرام باید گفته شود که وی شاعر، نویسنده، روزنامه‌نگار و استاد زبان پارسی و از فعالان سیاسی افعانستان است. وی به سال ۱۳۴۲ خ/۱۹۶۳ م در بدخشان زاده شد. پدرام رهبر کنگره‌ی ملی افغانستان نیز هست و در انتخابات رییس جمهوری در سال ۱۳۸۳ خ/۲۰۰۴ م از نامزدها بود.
حالا با انتخاب لطیف پدرام سراسیمگی خاصی در بین مقامات پشتون دولتی برپا شده است در سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان می خوانیم :




قرار اطلاعات رسیده روابط اقای کرزی با فضل احمد معنوی در این اواخر به تیره گی کشانیده شده است زیرا اقای کرزی خواهان حذف نام بعضی از برندگان انتخابات پارلمانی و انتصاب اشخاص دیگر گردیده است که قرار ذیل است:

1. حذف نام عبدالحفیظ منصور برنده از ولایت کابل
2. حذف نام داکتر مهدی برنده بغلان
3. حذف نام عبداللطیف پدرام برنده در بدخشان
4. حذف نام احمد بهزاد برنده در هرات
5. حذف نام شکیلا هاشمی برنده در کندهار
6. حذف هفت برنده هزاره تبار از غزنی و انتصاب هفت پشتون تبار به عوض انها
7. انتصاب گل رحمان همدرد در ولایت بلخ
8. انتصاب معین مرستیال در کندز
9. برنده اعلان کردن حوا علم نورستانی به عوض داکتر پروین نورستانی برنده فعلی در ولایت نورستان
10. انتصاب ملالی شینواری وعصمت الله قانع به عوض دو برنده فعلی (کبرا مصطفوی و حفیظ منصور)

گفته میشود که اقای معنوی در برابر این تقاضای اقای کرزی شدیدا مقاومت نشان داده وگفته است که هرگز نمیتواند کاندیدان برنده را ناکام اعلان کرده واشخاص مورد نظر اقای کرزی را برنده اعلان کند. تا حال چندین بار مذاکرات نماینده گان اقای کرزی با شخص معنوی صورت گرفته و یک پست کلیدی برای اقای معنوی هم پیشنهاد گردیده وبرای وی گوشزد گردیده است که با در نظر داشت تقلبات گسترده اقای معنوی نمیتواند بعداز اعلان نهایی نتایج انتخابات به کار خود ادامه بدهد بنا بهتر است که با اقای کرزی کنار امده وبعد از برکناری از این پست به پست جدید به کار اغاز کند. گفته میشود که برای اقای معنوی پست لوی حارنوالی, ولایت کابل, ویا مقام سفارت در یکی از کشور های دلخواه ایشان پیشنهاد گردیده است .
شاید هیچ یک از افرادی که آقای کرزی درخواست رد آرای آنها را نموده است به اندازه آرای آقای پدرام حساس نباشد .
برای مردم تاجیک و اقوام غیر پشتون لطیف پدرام به معنای عدالت طلبی و برابری جویی در جامعه شدیدا قبیله گرای افغانستان است .
و از این روی این روزها برچسب ها و اهانتهای بسیاری به لطیف پدرام و خانواده اش نثار می شود . این توهین ها مرزهای اخلاقی را پشت سر گذاشته و جنبه های ناموسی نیز یافته است ! پشتونها از هر وسیله و هر دریچه ایی استفاده می کنند تا سخنرانی آزاده همچون لطیف پدرام به مجلس افغانستان راه نیابد . عده ایی همانند حامد کرزی حذف او را خواستارند طالبان سالهاست رسما برای ترور او هم عهد شده اند و کسانی همچون شبیر کاکر پا را از این هم فراتر گذاشته خواستار حذف نام پدرام حتی با تقلب رسمی ! از جمع برندگان انتخابات هستند



ارد بزرگ

و روشنفکر نماهای پشتون خارج از افغانستان همچون جلال الدين بايانی ، لطیف پدرام را دست پروده ارد بزرگ و جاسوس روسیه و در خدمت ایران معرفی می کنند .
آنچه از نوشته ها و خبرها بر می آید آنست که سردمداران پشتون افغانستان حاضر به پذیرش اصول دموکراسی و مردم سالاری نیستند . آنها می خواهند با استفاده از ساختار کلی قدرت ، زبان پشتون را جایگزین زبان فارسی کنند و تاریخ مشترک این کشور با ایران را به کلی منهدم سازند .
آنها اخلاقیات و اصول اولیه مردمداری را زیر پا گذاشته ، و سعی در پاکسازی فرهنگ طوایف بزرگ دیگر افغانستان و بخصوص تاجیک ها را دارند .

منبع :
http://iransarzaminpak.blogspot.com/2010/11/blog-post_06.html

عسل و فواید شگفت‌انگیز آن

Posted: 07 Nov 2010 08:24 AM PST

عسل جایگزینی طبیعی‌تر و سالم‌تر برای شکر است که سال‌های زیادی در بسیاری از نقاط دنیا در آشپزی و طبخ غذاها مورد استفاده قرار گرفته است. عسل منبع فوق‌العاده‌ای از انرژی است و به‌عنوان خوردنی کاهش دهنده علائم خستگی هم شناخته شده است.

متخصصان تغذیه می‌گویند: عسل برای تقویت سطح ایمنی بدن فوق العاده مفید است. این خوردنی درمانگر و معجزه آسا همچنین دارای خواص " عسل همچنین برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، با ارزش و مفید است. مصرف آب لیمو در ترکیب با عسل به هنگام صبح مخلوطی کامل برای تقویت میزان متابولیسم بدن است. "

آنتی اکسیدانی و ضد باکتریال قابل توجهی است که برای حفاظت از سیستم گوارشی مفید هستند. به‌علاوه می‌توان از عسل برای درمان مشکلات و بیماری‌های معمول مثل سرماخوردگی و گلودرد استفاده کرد. از سوی دیگر با وجودی که عسل قادر به درمان سرطان نیست اما دارای خواص ضد تومور است و سطح آنتی اکسیدان بین سلولی را افزایش می‌دهد.

شبکه خبری تورنتونیوز در مقاله جدیدی منتشر کرد: عسل حاوی قندهای گلوکز و فروکتوز است و همچنین مقدار منیزیم، پتاسیم، کلسیم، آهن و فسفات را در بدن افزایش می‌دهد. عسل سرشار از ویتامین B و C است.

متخصصان تاکید می‌کنند که از خواص ضدباکتریایی عسل هم نباید غافل شد. عسل نه تنها گلودرد را تسکین می‌دهد بلکه هم چنین می‌تواند باکتری‌های خاصی را که سبب ایجاد عفونت می‌شوند نابود سازد. در واقع اکثر موسیقی دانان و خوانندگان از ترکیب عسل با آب ولرم برای نرم کردن گلو پیش از شروع برنامه‌های خود استفاده می‌کنند.

عسل همچنین برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، با ارزش و مفید است. مصرف آب لیمو در ترکیب با عسل به هنگام صبح مخلوطی کامل برای تقویت میزان متابولیسم بدن است.

عرضه‌ي سه خدمت الكترونيكي جديد

Posted: 07 Nov 2010 08:22 AM PST

بهترين مكان براي چابك‌سازي دولت و واگذاري امور به بخش خصوصي نمايشگاه‌هاي فن‌آوري اطلاعات از جمله الكامپ است چراكه در اين نمايشگاه هم مشتري‌ها كارفرماي خود و هم كارفرما، مجري توانمندي براي انجام پروژه‌هاي خود پيدا مي‌كند.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر علي رادمهر - مدير كل دفتر آمار و فن‌آوري اطلاعات وزارت جهاد كشاورزي - با بيان اين مطلب ضمن اشاره به حضور اين وزارت‌خانه در سالن دولت الكترونيك نمايشگاه الكامپ و ارائه سه خدمت الكترونيك اظهار كرد: نخستين خدمت صدور مجوزهاي الكترونيكي صنايع و تبديلي بخش كشاورزي شامل صدور جواز تاسيس، پروانه بهره‌برداري و طرح و توسعه به متقاضيان است كه تمام اين خدمات به‌صورت الكترونيكي و به كمك يك نرم‌افزار هوشمند انجام مي‌شود.
وي صدور مجوز‌هاي الكترونيكي دام و طيور شامل تمديد و يا ابطال پروانه صدور جواز تاسيس و پروانه بهره‌برداري را دومين خدمت جديد الكترونيكي ذكر كرد و گفت: ارائه الكترونيكي درخواست زمين و تغيير كاربري در سطح وزارت جهاد كشاورزي به منظور يكپارچه‌سازي و سهولت كاربران و يكسان‌سازي پرونده‌ها از سوي متقاضيان و ايجاد انگيزه براي بخش خصوصي و در نهايت طرح تكريم ارباب رجوع، خدمات جديد و الكترونيكي ما در نمايشگاه الكامپ خواهد بود.
او هدف از ارائه اين خدمات از سوي جهاد كشاورزي را رعايت عدالت اجتماعي، تسريع در روند امور، جلوگيري از اتلاف وقت و منابع مالي، كاهش تردد برون شهري و دسترسي همگان به منابع كشاورزي و دامداري اعلام كرد و گفت: وزارت جهاد كشاورزي سالانه حدود 40 هزار متقاضي دارد كه همين متقاضيان بايد حدود 240 هزار مراجعه به شهرها يا مراكز استان‌ها و يا حتي تهران داشته باشند كه بيش‌تر مراجعه‌كنندگان نيز روستاييان است، اما با استفاده از اين خدمات از سفرهاي جانبي جلوگيري شده و عدالت اجتماعي به طور كامل اجرا مي‌شود.
رادمهر افزود: اين خدمات به‌صورت آزمايشي برروي پرتال وزارت جهاد كشاورزي قرار گرفته است كه تمام مراحل استفاده از نرم‌افزار توضيح داده شده است؛ ضمن اينكه تمام اين خدمات با مراجعه حضوري متقاضيان به غرفه جهاد كشاورزي در الكامپ نيز تشريح خواهد شد.
به گزارش ايسنا از ستاد خبري بخش دولتي الكامپ، وي به نقش نمايشگاه الكامپ در توسعه فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات در كشور اشاره كرد و گفت: با وجود محدوديت زماني برگزاري نمايشگاه، ‌ارزش‌گذاري بخش خصوصي و دولتي در اين نمايشگاه و فضاي رقابتي بي‌نظير است.
به گفته او در اين نمايشگاه مي‌توان به خدمات جديد نرم‌افزاري، سخت‌افزاري، زيرساخت‌هاي شبكه، بلوغ دولت الكترونيكي و رشد فن‌آوري اطلاعات در كشور پي برد و هيچ جايي بهتر از نمايشگاه براي ديدن توانايي‌هاي بخش خصوصي و ارزيابي آن‌ها نيست، ضمن اينكه بخش دولتي مي‌تواند با فراغ بال و آگاهي كامل از توانايي‌هاي شركت‌ها در اين فضاي رقابتي، شركت مناسب را براي انجام پروژه‌هاي خود انتخاب كند.
مدير بخش آمار و فن‌آوري اطلاعات در پايان ضمن اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري و رييس ‌جمهور به احياي اصل 44 و كاهش تصدي‌گري دولت اظهار كرد: در وزارت جهاد كشاورزي احياي اصل 44 بسيار جدي در قالب تشكيل يك ستاد اجرايي دنبال مي‌شود و هم‌اكنون زمينه‌هاي لازم براي واگذاري امور به بخش خصوصي فراهم شده است.

ایمیل ملی در الکامپ رونمایی می‌شود

Posted: 07 Nov 2010 08:22 AM PST

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات در خصوص برنامه‌های این سازمان برای نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: مدیریت اینترنت در کشور توسط مرکز متبا (امنیت فضای تبادل اطلاعات توسط مرکز ماهر)، ارائه پورتال IRAN.IR و رونمایی از ایمیل ملی از جمله خدماتی است که در نمایشگاه الکامپ شانزدهم توسط این سازمان ارائه خواهد شد.



به گزارش ستاد خبری الکامپ شانزدهم، پرویز سبزکار در خصوص بحث مدیریت اینترنت در کشور گفت: سازمان فناوری اطلاعات یک سازمان حاکمیتی است و موضوع اطلاع رسانی و حمایت از توسعه اینترنت در کشور و مدیریت اینترنت توسط این سازمان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های اخیر مرکز ماهر در خصوص ویرس استاکس‌نت گفت: موضوع امنیت فضای تبادل اطلاعات نیز یکی دیگر از مسوولیت‌های این سازمان بوده و در زمینه شناسایی آسیب‌های امنیتی و مبارزه با مباحث خلاف امنیت در فضای تبادل اطلاعات فعالیت‌های زیادی هم انجام شده است.

وی همچنین گفت: در این دوره از نمایشگاه در رابطه با گروه‌های مطالعاتی امنیت فضای تبادل اطلاعات به کارشناسان اطلاعاتی را ارائه خواهیم کرد. وی در باره پورتال IRAN .IR نیز گفت: با توجه به اینکه ما هزار و شصت و یکمین خدمت خود را روی این پورتال قرار داده ایم این پورتال به احتمال زیاد در نمایشگاه الکامپ شانزدهم ارائه خواهد شد.

سبز کار در باره ارائه ایمیل ملی نیز گفت: ممکن است در این دوره از نمایشگاه ایمیل ملی رونمایی و به متقاضایان واگذار شود. وی در خصوص یکی دیگر از خدمات سازمان اظهار داشت: در نمایشگاه اطلاع‌رسانی در خصوص بحث ISMS (استانداردسازی امنیت فضای تبادل اطلاعات) شده و کارگاه آموزشی برای علاقه‌مندان تشکیل خواهد شد.

وی همچنین گفت: بخش کارگروه تخصصی فاوا نیز در این نمایشگاه ارائه خدمات خواهند داشت. مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به مرحله دوم حمایت از اتصال و تجهیز مدارس به شبکه ملی اینترانت گفت: این سازمان در نمایشگاه برنامه‌هایی هم در خصوص امضای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش برای حمایت از اتصال و تجهیز مدارس به شبکه ملی اینترانت خواهد داشت.

حضور همراه اول با شركت‌هاي همكار و خارجي در تلكام 2010

Posted: 07 Nov 2010 08:21 AM PST



ايتنا - همراه اول در نمايشگاه امسال تلكام، با شعار «ايده‌هاي نو، خدمات جديد» شركت مي‌كند.

به گزارش روابط عمومي شركت ارتباطات سيار ايران، همراه اول در يازدهمين نمايشگاه اطلاع رساني و صنايع مخابراتي (تلكام 2010) در قالب «گروه مخابرات ايران» حضور مي‌يابد.

بر اساس اين گزارش گروه مخابرات ايران در سالن هاي 6 و 7 حضور خواهد داشت كه سالن شماره 6 مختص غرفه شركت‌هاي مخابرات ايران، مخابرات استان‌ها، مخابرات استان تهران، تاليا، ايران مبين و آرياسل و سالن 7 به غرفه همراه اول و شركت مبين نت اختصاص خواهد داشت.

در نمايشگاه امسال ايران تلكام، همراه اول در كنار سه شركت خارجي و 27 شركت همكار ايراني با وضعيتي جديد و متفاوت حضور مي‌يابد.

اين گزارش مي‌افزايد اين شركت با شعار «ايده‌هاي نو، خدمات جديد»، در چهار بخش عمده:
1. سرويس‌هاي مخابراتي نظيرGPRS، مكالمه گروهي(Call conferance)، پرداخت موبايلي (Mobile payment)، رومينگ، سرويس هاي بر بستر SMS و ...
2. سرويس هاي غير مخابراتي نظير عرضه سيم كارتي با قابليت جديد، سيم كارت با گوشي، طرح‌هاي تشويقي، خدمات غيرحضوري(e-care)، پرديس همراه اول، خدمات اول (1868)، مشتركين VIP و شركت‌هاي داراي ايده و طرح جديد
3. شركت‌هاي Vasداخلي شامل 27 شركت داخلي كه در زمينه سرويس هاي ارزش افزوده فعاليت مي كنند.
4. شركت‌هاي Vas خارجي شامل سه شركت خارجي تأمين محتوا از كشورهاي آلمان، ايتاليا و يونان
در نمايشگاه ايران تلكام 2010 حضور مي‌يابد.

نمايشگاه اطلاع‌رساني و صنايع مخابراتي امسال از روز شنبه 22 آبان الي سه شنبه 25 آبان ماه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار مي‌شود.

الكامپ شانزدهم فردا با حضور دو وزير افتتاح مي‌شود

Posted: 07 Nov 2010 08:21 AM PST






ايتنا - بزرگ‌ترين نمايشگاه فناوري اطلاعات كشور ‌فردا هفدهم آبان ماه رسما شروع به كار مي‌كند.




نمايشگاه بين‌المللي الكامپ شانزدهم فردا با حضور دو وزير افتتاح مي‌شود.

به گزارش ايتنا تقي‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و نيز حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش فردا اين نمايشگاه را افتتاح مي‌كنند.

اين گزارش همچنين حاكي است ميان اين دو وزارتخانه در اين مراسم، تفاهمنامه اي نيز در حوزه IT امضاء خواهد شد.

تسهيلات ويژه بازديدكنندگان از غرفه پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران

Posted: 07 Nov 2010 08:20 AM PST

پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران در شانزدهمين نمايشگاه الكامپ تسهيلات ويژه اي را براي پايگاه‌هاي اطلاعاتي، دوره‌هاي آموزشي و انتشارات ارائه مي‌كند.



به گزارش پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران در شانزدهمين نمايشگاه الكامپ، بازديدكنندگان از غرفه پژوهشگاه علاوه بر جستجوي رايگان پايگاه‌هاي اطلاعاتي، از 20 درصد تخفيف ويژه براي انتشارات پژوهشگاه و 10 درصد تخفيف دوره هاي آموزشي بهره‌مند مي‌شوند.

هم‌چنين، پژوهشگاه در نظر دارد به منظور استفاده از خدمات جدید پایگاه‌های اطلاعاتی پژوهشگاه که از بهمن ماه سال جاری به صورت اعتباری ارائه خواهد شد، از متقاضيان در نمايشگاه، ثبت‌نام رايگان به‌عمل آورد.

متقاضيان مي‌بايست برای ثبت‌نام رایگان در نمایشگاه ابتدا در سایت http://irandoc.ac.ir/elecomp پیش ثبت‌نام نموده و برگه تایید آن را در غرفه پژوهشگاه در الكامپ ارائه نمایید.

علاوه بر اين، پژوهشگاه به منظور مديريت اطلاعات علم و فناوري در مراكز علمي كشور، نرم‌افزارهايي را به شرح زير طراحي و براي اولين بار در نمايشگاه الكامپ عرضه مي‌نمايد؛

نرم‌افزار سيستم مديريت پژوهش(مجموعه ابزارهاي مديريت پژوهش)، نرم‌افزار سيستم يكپارچه مديريت سبد پروژه‌ها در سازمان، نرم‌افزار سيستم مديريت نشريات، نرم‌افزار راه‌حل مديريت دانش سازماني از طريق شيرپوينت، نرم‌افزار سيستم جامع كتابخانه‌اي و كتابخانه ديجيتالي سنا و نرم‌افزار قاموس2 (توليد اصطلاحنامه) از جمله اين نرم‌افزارها مي‌باشد.

علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از غرفه پژوهشگاه در نمايشگاه الكامپ، از تاريخ 17 تا 20 آبان، به محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي، سالن دولت الكترونيك، غرفه شماره سه مراجعه نمايند.

چرا ظرفیت چند میلیونی اینترنت پرسرعت در کشور خالی مانده است؟

Posted: 07 Nov 2010 08:19 AM PST

ایران حداقل ظرفیت 10 میلیون مشترک اینترنت پرسرعت را داشته و بازار ADSL کشورمان توانایی و قابلیت 9 میلیون ظرفیت ADSL دیگر را نیز داراست که فعلا این ظرفیت خالی است.

دکتر داود زارعیان - مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران
با بیان این مطلب اظهار کرد: بنابراین هم برای شرکت مخابرات ایران و هم برای شرکت‌های ندا جای کار دارد و بهتر است این شرکت‌ها بیشتر وارد این بازار شده و ما نیز عرصه فعالیت را برای آن‌ها فراهم می‌کنیم.

او با اشاره به برخی اظهارات مطرح شده از شرکت‌های ندا یا ارائه‌کنندگان اینترنت پرسرعت مبنی بر اینکه شرکت مخابرات ایران بر اساس طرح تجاری خود به جای رگولاتوری در حال تنظیم بازار است، گفت: شرکت‌های ندا جنجال رسانه‌یی می‌کنند و در حالی که شرکت مخابرات در حالی وارد حوزه اینترنت شده که اکنون ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت پایین‌ترین ضریب نفوذ نسبت به سایر کشورهاست و حدود 800 هزار مشترک اینترنت پرسرعت دارد که این خوب نیست.

وی گفت: اصولا یکی از شگردهای شرکت‌های ندا این است که همیشه جاهایی به مردم خدمت‌رسانی دارند که برایشان سودآور است و سرویس‌هایی هم که ارائه می‌دهند بر اساس پروانه است.

او ادامه داد: بارها به شرکت‌های ندا گفتیم که مخابرات قصد کناره‌گیری یا رقابت با این شرکت‌ها را ندارد و اعلام آمادگی کردیم که حاضریم با آن‌ها وارد تعامل شویم و نمی‌خواهیم به فاز اجرا در همه‌ی حوزه‌ها وارد شویم.

زارعیان با اشاره به پروانه شرکت مخابرات ایران گفت: در این پروانه تاکید شده که شرکت مخابرات ایران سرویس‌های تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت و دیتا را ارائه می‌دهد و ما غیر از این سرویس‌ها را ارائه نمی‌دهیم که بخواهیم در این زمینه خودمان تنظیم کننده باشیم.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به تعرفه‌های تلفن ثابت گفت: علی‌رغم اینکه تعرفه‌های مخابرات حدود 10 سال است که بدون تغییر مانده از جمله تلفن ثابت و ارتباط روستایی، از طرفی شرکت مخابرات نیز در حال حاضر یارانه زیادی پرداخت کرده ولی قیمت تمام شده را نیز دریافت نمی‌کند چون رگولاتوری تعرفه‌های قدیمی را اجرا می‌کند و تغییر تعرفه‌ها را تایید نکرده است.

تصویر اولین خودروی چاپی جهان با تکنیک چاپ 3 بعدی

Posted: 07 Nov 2010 08:19 AM PST

تکنیک‌های چاپ 3 بعدی تا حدی پیشرفت کرده‌اند که پا از تولید ریز قطعات فراتر گذاشته و توانایی‌های خود را در صنعت خودروسازی مورد آزمایش قرار داده‌اند.

چاپ 3 بعدی در حال حاضر پیشرفت‌های متعددی را در صنایع تولیدی به‌وجود آورده است، اما با ارائه محصولی در نوع خود بی‌نظیر، قدمی بزرگ به سوی پیشرفت دوباره برداشته است.

اولین خودروی جهان که با استفاده از تکنیک چاپ و تولید سه‌بعدی ساخته شده با همکاری دو شرکت Kor Ecologic و Startasys در نمایشگاه سما در لاس وگاس رونمایی شد.

خودوری هیبریدی Urbee با کمک چاپگرهای سه بعدی و سیستم تولید سه بعدی به نام "فورتوس" تولید شده است. نمونه‌های نهایی این خودرو هنوز تکمیل نشده، اما تمامی قطعات بیرونی از قبیل شیشه‌ها کلا چاپ خواهند شد تا در نهایت با پاشیدن رنگ بر روی بدنه چاپ شده خودرو، Ubree کاملی را در برابر داشته باشید.

این خودرو در بزرگراه ها 200 مایل بر گالن و در شهر 100 مایل بر گالن مسافت را طی کرده و می‌تواند علاوه بر بنزین، با شارژ الکتریکی آن از منابعی مانند جریان برق خانگی، انرژی بادی و یا ردیفی از صفحه‌های خورشیدی Urbee را به خودرویی پاک تبدیل کند.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، Urbee که عنوان اولین خودروی جهان که با کمک چاپ سه بعدی تولید شده را به خود اختصاص داده است، اکنون در نمایشگاه سما در لاس وگاس در معرض نمایش قرار دارد.

ويندوز فون سون به سيستم امنيتي جنجالي مجهز شد

Posted: 07 Nov 2010 08:18 AM PST

مايكروسافت نيز همانند گوگل و اپل يك سيستم امنيتي جنجالي ايجاد كرده تا عليه بدافزارها يا حذف برنامه‌ها در سيستم عامل تلفن همراه ويندوز فون سون به‌كار بگيرد.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين قابليت كه در سيستم‌هاي عامل آندرويد گوگل و iOS اپل نيز وجود دارد، به مايكروسافت امكان مي‌دهد از طريق فروشگاه ويندوز فون سون يك برنامه را منتشر نكند يا در برخي موارد نرم‌افزاري را كه خطرناك به نظر مي‌رسد از يك تلفن حذف كند.

فروشگاه ويندوز فون در ويندوز فون سون گنجانده شده و برنامه‌هاي عرضه شده از طريق آن يك لايه امنيتي هستند كه مايكروسافت را قادر مي‌سازند تا يك برنامه را در دستگاه كاربر غيرفعال يا حذف كند. اين ويژگي امنيتي كه به Kill Switch معروف است، براي ويندوز 6.5 نيز وجود داشته است.

به گفته مدير مديريت محصول فروشگاه ويندوز فون، اين يك تدبير امنيتي پيش‌بيني شده براي موارد وخيم است كه بعيد به نظر مي‌رسند زيرا مايكروسافت روند آزمايش و تاييد برنامه خودكاري براي برنامه‌هاي ويندوز فون سون ايجاد كرده و اين شركت انتظار دارد سيستم مذكور برنامه‌هاي مشكل‌زا را شناسايي كند.

نخستين گوشي‌هايي كه با ويندوز فون سون كار مي‌كنند، از هشتم ماه نوامبر از سوي اپراتورهاي آمريكايي AT&T و تي موبايل عرضه خواهند شد.

چگونگی فعال کردن اینترنت موبایل

Posted: 07 Nov 2010 08:18 AM PST

سرویس اینترنت همراه اول به‌ازای هر کیلو بایت تبادل اطلاعات با تعرفه‌های 8 ریال در زمان پیک ترافیک یعنی از 8 صبح تا 23 شب و زمان غیر پیک از 23 الی 8 صبح و روزهای تعطیل 2 ریال محاسبه می‌شود.

اینترنت موبایل یا GPRS می‌تواند جایگزین دسترسی به اینترنت خانگی در حد و اندازه "دایل آپ" باشد که امکان مرور وب را ممکن می‌سازد اما استفاده از این سرویس نیازمند تنظیمات و فعال‌سازی است که کاربران به دلیل عدم آشنایی کمتر از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.

GPRS در واقع روشی نوین برای ارسال داده‌ها از طریق تلفن همراه است و استفاده از اینترنت را در هر زمان و مکان و به صورت 24 ساعته از طریق لپ تاپ با در اختیار داشتن دیتا کارت، رایانه دستی (PDA) یا مرورگر WAP روی گوشی موبایل مشترک فعال می کند و کاربر می تواند حتی در هنگام حرکت و رفت و آمد به شبکه جهانی اینترنت متصل شود.

هم اکنون سرویس GPRS موبایل توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به مشترکان عرضه می شود اما بررسی ها نشان می دهد که این سرویس به دلایل مختلف آنطور که باید از سوی مشترکان به کار گرفته نمی شود.

یکی از دلایل این عدم استفاده مربوط به آگاهی نداشتن از نحوه فعالسازی این سرویس است که اطلاع یافتن از آن می تواند امکان جستجو در وب را به صورت آنلاین و حتی در برخی مواقع سریعتر از اینترنت خانگی دایل آپ برای مشترکان فراهم می کند.

GPRS به جای استفاده از یک شماره تلفن برای اتصال به اینترنت از یک (APN (Access Point Node استفاده می کند که باید در گوشی مشترک تنظیم شود.

از دیگر مزایای اینترنت موبایل می توان به اتصال دائمی به اینترنت اشاره کرد که کاربر صرفاً برای ارسال و دریافت اطلاعات هزینه می پردازد و دیگر نگران هزینه آنلاین بودن خود نخواهد بود.

مشترکان همراه اولی GPRS خود را فعال کنند

مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول برای استفاده از سیستم GPRS باید به سایت اینترنتی این شرکت به آدرس www.mci.ir مراجعه کرده و در قسمت تنظیمات GPRS با انجام چند مرحله گوشی خود را برای استفاده از این سرویس فعال کنند.

خدماتی که به مشترکان همراه اول از طریق سرویس GPRS ارائه می شود شامل استفاده از پست الکترونیکی و دسترسی به سایت‌های اینترنتی و دریافت فایل برروی گوشی موبایل است.

برای فعال سازی GPRS مشترک باید به تکمیل فرم الکترونیکی ثبت ‌نام بپردازد و اطلاعات شخصی خود شامل نام، نام خانوادگی و شماره کد ملی، اطلاعات تماس شامل، شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی را از طریق فرم موجود وارد کند.

نشانی پست الکترونیکی که وارد می‌شود همان نشانی است که پس از فعال شدن سرویس برای اطلاع‌رسانی به مشترک از آن استفاده خواهد شد که پس از تکمیل این فرم و ارسال اطلاعات به سیستم، پیامی در مرورگر به وی نشان داده می‌شود و مشترک را ملزم به فعال سازی GPRS روی گوشی می‌کند.

در مرحله بعدی فعال سازی که مربوط به تنظیم گوشی خواهد بود از طریق لینک ارسال تنظیمات گوشی با وارد کردن شماره تماس و انتخاب نوع و مدل گوشی از سوی کاربر، تنظیمات لازم از طریق پیامک برای متقاضی ارسال می‌شود.

امکان ارسال تنظیمات برای همه گوشی‌هایی که توانایی دریافت تنظیمات از طریق شبکه را دارند در این بخش وجود داشته و سایر گوشی‌هایی که این توانایی را ندارند باید به طور دستی و مطابق با راهنمای موجود تنظیم شوند.

همراه اول پس از دریافت درخواست مشترک، تنظیمات مربوط به گوشی را در قالب یک پیام کوتاه برای وی ارسال می کند که تنظیمات GPRS پس از بازکردن پیام و زدن کد 1234، به طور خودکار در گوشی مشترک قرار خواهد گرفت و مشترک با ارسال مدل گوشی بصورت انگلیسی به شماره 8008 تنظیمات GPRS را می تواند دریافت کند.

چنانچه به هر دلیل این کار با مشکل مواجه شود، ابتدا لازم است مشترک درخواست خود را تکرار کند و در صورت عدم موفقیت مجدد بهتر است‎‎‎‎‎‎‎‎ با مرکز پاسخگویی همراه اول به شماره 09990 ‎‎‎‎‎‎‎‎ برای حل مشکل تماس گرفته سپس تنظیمات را به صورت دستی در گوشی خود فعال کند.

مشترکان ایرانسلی GPRS خود را فعال کنند

ارسال تنظیمات GPRS برای مشتریان ایرانسل بسیار آسان بوده و تنها از طریق پیام کوتاه ارسـال می شود. به این معنی که مشترک چنانچه تاکنون پیام کوتاه حاوی تنظیمات را دریافت و یا ذخیره نکرده است باید کد دستوری *130*3*5# [Yes/Ok] را شماره گیری کرده تا این اطلاعات را دریافت کند.

پس از دریافت پیام کوتاه حاوی تنظیمات، مشترک باید آن را در گوشی ذخیره (save) کند تا تنظیمات GPRS به گوشی منتقل شود. چنانچه گوشی مشترک دارای قابلیت استفاده از GPRS باشد این سرویس برای وی فعال خواهد شد و برای تمامی مشترکان سیمکارتهای دائمی و اعتباری ایرانسل هم کارآیی خواهد داشت.

مشترک برای دسترسی به اینترنت پس از آنکه از تنظیمات گوشی خود مطمئن شد و علامت اتصال به شبکه GPRS (یک علامت G یا یک مثلث برعکس در کنار علامت آنتن) بر روی صفحه موبایل وی ظاهر شد، می تواند با انتخاب مرورگر (WAP/ Web browser) در منوی گوشی خود و سپس وارد کردن آدرس اینترنتی (URL) به شبکه جهانی اینترنت دسترسی پیدا کنید.

توجه به این نکته نیز ضروری است که این مرورگر (browser) در اغلب گوشی ها با علامت "کره زمین" نشان داده شده است.

هزینه استفاده از GPRS چقدر است

بطور کلی حجم داده ها براساس بایت سنجیده می شود به‌طوری‌که به هر 1000 بایت یک کیلوبایت (KB) و به هر 1000 کیلوبایت یک مگابایت (MB) می گویند. با این توضیح کاربران کافی است تا تعداد بایت‌هایی که ارسال یا دریافت کرده اند را در تعرفه ها ضرب کنند تا در هر لحظه هزینه استفاده از اینترنت موبایل خود را محاسبه کنند. کارکرد دیتای کاربر شامل تمامی اطلاعاتی خواهد بود که توسط کاربر یا به صورت خودکار از گوشی، رایانه دستی یا لپ تاپ ارسال و یا دریافت می‌شود.

سرویس اینترنت همراه اول به ازای هر کیلو بایت تبادل اطلاعات با تعرفه های 8 ریال در زمان پیک ترافیک یعنی از 8 صبح تا 23 شب و زمان غیر پیک از 23 الی 8 صبح و روزهای تعطیل 2 ریال محاسبه می‌شود.

نرخ ارسال و دریافت دیتا از طریق GPRS ایرانسل نیز در ساعات اوج مصرف 7 ریال و برای ساعات کاهش مصرف 2 ریال خواهد بود.

همراه اول و ایرانسل برای تشویق مشترکان خود به استفاده از اینترنت موبایل و نیز سهولت و ارزانی برای مشترکانی که استفاده از GPRS برای آنها ضرورت دارد بسته‌های پیشنهادی خود را با تخفیف‌های قابل توجهی عرضه کرده‌اند که در این شرایط مشترک با خرید هر بسته می‌تواند از مزایای استفاده از اینترنت و تخفیف دراستفاده از آن به صورت همزمان بهره‌مند شود.

قورباغه های رمانتیک

Posted: 06 Nov 2010 10:25 PM PDT







عکس عاشقانه حیوانات , عشق بازی قورباغه ها





عکس عاشقانه حیوانات , قورباغه های رمانتیک

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! گفت و گوی من و خدا تست آلزایمر دختر فداکار کفر دخترا رو در بیارید! داستان جالب امتحان داماد ها! ( انده خنده! ) تصاویری شگفت انگیز و جالب راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! Posted: 31 Jan 2011 11:09 AM PST فرهنگ > تجسمی - محققان با استفاده از اشعه ‌ایکس در مطالعه نقاشی معروف لئوناردو داوینچی موفق شدند از شیوه رنگ‌آمیزی و قرار گرفتن این لایه‌ها در نقاط مختلف چهره مونالیزا سر دربیاورند. به گزارش خبرآنلاین، دانشمندان موفق به کشف این نکته شده‌اند که داوینچی در نقاشی‌هایش جلوه‌ای به کار می‌برد که به «سفوماتو» یا محوکاری شهرت دارد. آنها به نتیجه رسیده‌اند داوینچی برای خلق این جلوه بصری حدود 40 لایه بسیار نازک رنگی روی نقاشی‌هایش بکار برده و برای این کار از انگشت دستش استفاده کرده است. این لایه‌های نازک رنگدانه‌های هم‌خانواده نوعی سایه دور دهان مونالیزا ا

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 2 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 1 تارنگار : زيبا ترين كلام ها Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Posted: 19 Oct 2011 08:07 AM PDT رمز جذابیت برخی افراد چیست؟ یکی از مهمترین رازهای رسیدن به آن جذابیت است و قبل از هر چیز باید بدانیم که جذابیت چیزی غیر از زیبایی است‌. شخص می‌تواند صورت زیبایی نداشته باشد اما بسیار جذاب باشد و هم چنین می‌تواند بسیار زیبا باشد اما اصلاً جذابیت نداشته باشد. جذابیت و گیرایی یک ویژگی کاملاً اکتسابی است و به راحتی می‌توانیم صاحب آن باشیم‌: ظاهری آراسته داشته باشید. تمیز و مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. بعضی از افراد براساس تصوری اشتباه برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌افتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند. مهمترین مسئله این است که مرتب

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ داستان : قلب هدیه... Posted: 27 Jan 2011 11:39 AM PST پسر به دختر گفت اگه یه روزی به قلب احتیاج داشته باشی اولین نفری هستم که میام تا قلبمو با تمام وجودم تقدیمت کنم.دختر لبخندی زد و گفت ممنونم تا اینکه یک روز اون اتفاق افتاد..حال دختر خوب نبود..نیاز فوری به قلب داشت..از پسر خبری نبود..دختر با خودش میگفت :میدونی که من هیچوقت نمیذاشتم تو قلبتو به من بدی و به خاطر من خودتو فدا کنی..ولی این بود اون حرفات..حتی برای دیدنم هم نیومدی…شاید من دیگه هیچوقت زنده نباشم.. آرام گریست و دیگر چیزی نفهمید چشمانش را باز کرد..دکتر بالای سرش بود.به دکتر گفت چه اتفاقی افتاده؟دکتر گفت نگران نباشید پیوند قلبتون با موفقیت انجام شده.شما باید استراحت کنید..درضمن این نامه برای شماست..! دختر نامه رو برداشت.اثری از اسم روی پاکت دیده نمیشد. بازش کرد و درون آن چنین نوشته شده بود : سلام عزیزم.الان که این نامه رو میخونی