رد شدن به محتوای اصلی

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

Link to لابی ایران سوئد Iran & Sweden

سس فلفل

Posted: 29 Nov 2010 08:58 AM PST

مواد لازم :
کره 50 گرم ، آرد 2 قاشق غذاخوری ،فلفل نیمکوب سیاه 1 قاشق چایخوری ، نمک بمقدار لازم
طرز تهیه :کره را گرم کرده آرد را در آن تفت می دهیم سپس آب گوشت را به تدریج داخل آن ریخته مخلوط کرده نمک و فلفل را اضافه می کنیم . سس باید صاف و غلیظ باشد . پس از چند جوش شعله را خاموش می کنیم .

سس قارچ و جگر

Posted: 29 Nov 2010 08:57 AM PST

مواد لازم :
جگر چرخ کرده مرغ یا گوسفند 100 گرم ، قارچ چرخ کرده 100 گرم ، کره 50 گرم
آب گوشت 1 لیوان ، نمک و فلفل بمقدار لازم
طرز تهیه :جگر و قارچ را چرخ کرده روی حرارت قرار می دهیم تا آب آن کشیده شود . کره را اضافه کرده کمی سرخ می کنیم بعد آب گوشت و نمک و فلفل اضافه کرده تا یکی 2 جوش بخورد و سس غلیظ شود . این سس بمصرف شاتوبریان یارتی فیله می رسد .

سس گوجه فرنگی

Posted: 29 Nov 2010 08:54 AM PST

مواد لازم :
گوجه فرنگی رسیده 6 کیلو گرم ،فلفل دلمه درشت 3 عدد ،شکر 0.5 لیوان
روغن زیتون 0.5 لیوان ،سرکه 1 لیوان ،میخک 3 عدد ،نمک 1 قاشق غذاخوری ،فلفل سیاه و قرمز 1 قاشق مرباخوری
سیر 4 حبه ،پیاز متوسط 2 عدد ، دارچین 1 قاشق مرباخوری ، جوز هندی 0.5 قاشق مرباخوری
طرز تهیه :گوجه فرنگی ها راشسته قطعه قطعه می کنیم . فلفل دلمه و پیاز را هم قطعه قطعه کرده همراه با نمک , میخک و جوز و فلفل و سیر روی حرارت ملایم می پزیم تا کاملاً بپزد سپس از صافی رد کرده , سرکه و روغن و دارچین و شکر را اضافه می کنیم . روی حرارت می جوشانیم تا غلیظ شود . پس از خنک شدن در شیشه ریخته در یخچال نگهداری می کنیم.

سس مایونز

Posted: 29 Nov 2010 08:54 AM PST

مواد لازم :
تخم مرغ کامل 2 عدد ،روغن مایع یا روغن زیتون 1 لیوان ،شکر 1 قاشق مرباخوری
نمک بمقدار لازم ،سس خردل 1 قاشق مرباخوری ،سرکه 3/1 استکان چایخوری
طرز تهیه :تخم مرغ ها را داخل مخلوط کن ریخته آنرا روشن می کنیم تا خوب زده شود سپس روغن را آرام آرام به آن اضافه کرده در حالی که همزن کار می کند حدود 4/3 روغن که ریخته شد سس غلیظ می شود در این زمان شکر , نمک و خردل را اضافه کرده سرکه را هم می ریزیم تا باز مایه مخلوط شود . در این حال مایه کمی شل می شود ولی با اضافه کردن بقیه روغن سس غلیظ و آماده است . آن را داخل شیشه ریخته در یخچال نگهداری می کنیم .

سس میگو

Posted: 29 Nov 2010 08:52 AM PST

مواد لازم :
سس مایونز 0.5 فنجان ،خامه غلیظ 150 گرم ،نمک و فلفل بمقدار لازم
سس گوجه فرنگی 2 قاشق مرباخوری ،هات چاپ 1 قاشق مرباخوری،سرکه 2 قاشق غذاخوری
طرز تهیه :سس مایونز را همراه با سرکه , هات چاپ , سس گوجه فرنگی و نمک و فلفل خوب مخلوط کرده سپس خامه را اضافه کنید . اگر مایل باشید می توانید یک قاشق مرباخوری شکر به این سس اضافه کنید .

سس هزار جزیره

Posted: 29 Nov 2010 08:52 AM PST

مواد لازم :
سس مایونز 2 فنجان ،تخم مرغ سفت 2 عدد ،خیار شور رنده شده ریز آب گرفته 3/1 فنجان
پیازچه ریز شده 3/1 فنجان ،مغز کرفس ریز شده 0.5 فنجان ،سس تند 2 قاشق مرباخوری
سرکه 3/1 پیمانه ،نمک بمیزان دلخواه ،روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
طرز تهیه :تخم مرغ سفت شده را از رنده ریز رد کرده همراه با خیار شور , پیازچه , مغز کرفس ریز شده , سس تند , سرکه , نمک و روغن زیتون و سس مایونز مخلوط می کنیم . سس آماده مصرف می باشد باید دقت کرد تمام مواد این سس کاملاً ریز خرد شده یا رنده شده باشد . یکی از بهترین و خوشمزه ترین سس ها می باشد که به مصرف سالادهای سبز و غذاها می رسد .

آب نبات چوبی

Posted: 29 Nov 2010 08:47 AM PST

مواد لازم :
شکر 500 گرم، آب 125 گرم، کرم تارتار 0.5 قاشق چایخوری، رنگ خوراکی چند قطره
اسانس چند قطره، جوهر لیمو 4/1 قاشق چایخوری
طرز تهیه :شکر را همراه با کرم تارتار مخلوط کرده ، آب را اضافه کنید بعد روی حرارت قرار دهید . شعله را تند و یکنواخت کنید تا جوش آید . جوهر لیمو را اضافه کرده کمی شربت را هم بزنید . رنگ را اضافه نموده پس از چند دقیقه از روی حرارت برداشته اسانس را اضافه نمایید . آنگاه مایه شکلات را بوسیله قیف فلزی در قالبهای مخصوص ریخته و پس از چند دقیقه چوبهای آب نبات را در داخل آن تا نیمه فرو برید و اجازه دهید شکلات سرد شود . اگر قالب در دسترس نبود کف سینی را کمی چرب کرده از مایه به صورت دایره دایره ریخته بگذارید خنک شود سپس از سینی جدا کنید.

بادام قندی

Posted: 29 Nov 2010 08:46 AM PST

مواد لازم :
سفیده تخم مرغ 3 عدد، شکر یا پودر قند 1 لیوان، وانیل کمی
جوهر لیمو 0.5 قاشق چایخوری، کمی رنگ در صورت تمایل
طرز تهیه :سفیده ها و شکر را با همزن خوب می زنیم . جوهر لیمو و وانیل را اضافه کرده به همزدن ادامه می دهیم تا مایع سفت و غلیظ شود . ظرفی را روی حرارت با آب قرار داده تا جوش آید . ظرف حاوی سفیده ها را داخل آن گذاشته و به زدن ادامه می دهیم تا مایه داغ شود آنگاه مایه را در صورت تمایل با کمی رنگ آغشته کرده داخل قیف می ریزیم و بر روی کاغذ گلهای دلخواه می زنیم. فر را یک لحظه روشن کرده سینی را داخل آن قرار می دهیم و فر را خاموش می کنیم و حدود 6 تا 8 ساعت به همان صورت داخل فر خاموش بماند . شیرینی خشک شده و آماده است ، از کاغذ جدا کرده در ظرفی می چینیم .

پولکی

Posted: 29 Nov 2010 08:45 AM PST

مواد لازم :
شکر 1 لیوان، آب 0.5 لیوان ، سرکه 8 تا 10 قاشق غذاخوری
طرز تهیه :شکر ، آب و سرکه را روی حرارت می دهیم ، حرارت باید ملایم باشد . نکته حساس این است که قاشق یا هر شیء دیگر را در داخل مایه نکنید فقط ظرف را که بهتر است دسته دار باشد روی حرارت حرکت دهید تا مایه حل شده جوش آید و کم کم به کف تبدیل شود و رنگ داخل را پیدا کند آنگاه با قاشق یابا لبه خود ظرف کم کم در سینی ریخته می گذاریم خنک شود . از ظرف جدا کرده در ظرف مخصوص بچینید و میل نمایید. اضافه کردن هر نوع مغزی به دلخواه در آخر طبخ می باشد.

تافی شیری

Posted: 29 Nov 2010 08:45 AM PST

مواد لازم :
شکر 250 گرم، قهوه یا کاکائو بمیزان دلخواه، شیر 0.5 لیوان،بادکا 200 گرم
وانیل 3/1 قاشق چایخوری، کره 25 گرم
طرز تهیه :شیر را همراه با شکر روی حرارت کم می جوشانیم تا کمی قوام بیاید سپس بادکا را اضافه کرده مرتب با قاشق چوبی هم می زنیم . برای اینکه مطمئن شویم ، تافی را در آب سرد ریخته و امتحان می کنیم که باید در دست لوله شود . در اواخر پخت کره و وانیل را اضافه می کنیم و فرصت می دهیم تا آب کره تبخیر شود سپس سینی را چرب کرده تافی را روی آن پهن کرده تا کمی خنک شود . با دست لوله می کنیم و با قیچی به اندازه یک بند انگشت قیچی می کنیم . خنک که شد در ظرف می چینیم . برای نگهداری تافی ها باید زیر پوشش باشند .

شکلات

Posted: 29 Nov 2010 08:43 AM PST

مواد لازم :
نشاسته نرم سفید 3 قاشق غذاخوری پر ،شکر پودر شده 3 قاشق غذاخوری پر
شیر خشک 3 قاشق غذاخوری پر ،پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری،وانیل 3/1 قاشق چایخوری
شیر مایع 3 قاشق غذاخوری، کره آب شده 3 قاشق غذاخوری، مغز فندق بو داده پودر شده 3 قاشق غذاخوری
طرز تهیه :تمام مواد خشک را در ظرفی ریخته شیر و کره را اضافه می کنیم و با دست خوب ورز می دهیم تا حالت خمیر سفتی را پیدا کند . خمیر آماده را بر روی کاغذ روغنی پهن کرده با وردنه سطح آنرا صاف می کنیم به ضخامت 1 سانتی متر و با کارد به صورت لوز لوز می بریم و در یخچال قرار می دهیم . پس از یک ساعت در ظرف می چینیم . اگر خمیر ما سفت بود کمی شیر یا کره اضافه می کنیم تا به سفتی دلخواه برسد.

شکلات با قیسی

Posted: 29 Nov 2010 08:43 AM PST

مواد لازم :
قیسی یکبار چرخ شده 1 لیوان کاملاً فشرده (250 گرم)، پودر نارگیل 2 لیوان(150گرم)
شیر عسلی 3/2 لیتر، چنانچه شیر عسلی در دسترس نبود شیر و عسل را مخلوط نموده یعنی به همان اندازه ای که عسل برمی داریم شیر هم به همان اندازه برداشته مخلوط می کنیم .
طرز تهیه :قیسی چرخ شده و پودر نارگیل را با شیر عسلی کم کم مخلوط نموده با دست ورز می دهیم سپس 2 قاشق پودر نارگیل و یک قاشق پودر قند را در بشقاب ریخته مخلوط نموده سپس از مایه قبلی گلوله نموده داخل پودر نارگیل و پودر قند می غلطانیم سپس در کاغذ رنگی قرار داده رویش را کمی فشار داده یک خلال پسته روی آن قرار می دهیم و ترفل روی آن می پاشیم .

شکلات تخته ای

Posted: 29 Nov 2010 08:42 AM PST

مواد لازم :
پودر قند 2 پیمانه، پودر کاکائو 1 پیمانه، روغن جامد 4/3 تا 1 پیمانه، پارافین در صورت دلخواه 50 گرم
طرز تهیه : روغن را آب کرده تا حدی گرم شود ، از روی حرارت برداشته کاکائو را اضافه نموده با روغن خوب مخلوط می نماییم تا حل شود بعد پودر قند را اضافه کرده با همزن برقی می زنیم تا تمام مواد با هم مخلوط شود سپس روی کاغذ روغنی در سینی می ریزیم و در یخچال می گذاریم بمدت 3 تا 4 ساعت تا بشکل شکلات تخته ای در آید . می توانیم مایه شکلات را در قالبهای کوچک چرب شده بریزیم.

شکلات فرانسوی با خمیر مارسیپان

Posted: 29 Nov 2010 08:41 AM PST

مواد لازم :
شکر 0.5 لیوان ، گردو یا بادام درسته بمقدار لازم
طرز تهیه : نصف لیوان شکر را کارامل نموده نصف لیوان گردو یا بادام درسته را هک در فر بو داده ایم داخل کارامل ریخته ابتدا کمی بهم می چسبد سپس جدا می گردد . با قاشق هم زده سپس با پنس دانه دانه در کف سینی که قبلاً چرب نموده ایم قرار می دهیم طوری که ته گردو در کف سینی قرار گیرد . زمانی که کاملاً خنک شد نصف گردو را داخل کاغذ شکلات قرار داده رویش را با خمیر مارسیپان که در قیف پیستون دار ریخته ایم گل زده نصفه دیگر گردو را رویش قرار داده سپس شکلات را در یخچال می گذاریم تا سفت شود . (جهت تهیه خمیر مارسیپان به طرز تهیه این خمیر در مباحث قبل مراجعه شود)

شکلات مغزدار

Posted: 29 Nov 2010 08:40 AM PST

مواد لازم :
پودر قند 1 لیوان، تخم مرغ 1 عدد، پسته خرد شده 1 استکان،گردو خرد شده 1 لیوان
بیسکویت مادر خرد شده 1 بسته ,وانیل 3/1 قاشق چایخوری،کره 100 گرم، کاکائو 4 قاشق سرصاف
طرز تهیه : زرده و سفیده را خوب می زنیم ، کره را گرم کرده پودر کاکائو را در آن حل می کنیم . پودر قند ، تخم مرغ زده شده ، بیسکویت پودر شده ، وانیل ، گردو و پسته را اضافه کرده با دست خوب مخلوط می کنیم تا حالت خمیر سفتی پیدا کند . اگر شل شد با پودر بیسکویت آنرا سفت می کنیم بعداً خمیر شکلات را لوله کرده داخل آلومینیوم می چینیم و در یخچال قرار می دهیم . یکی دو ساعت بعد از یخچال بیرون آورده حلقه حلقه می بریم و در ظرف می چینیم . برای نگهداری باید در یخچال حفظ شود.

مارسیپان یا خمیر بادام

Posted: 29 Nov 2010 08:39 AM PST

مواد لازم :
شکر 0.5 کیلوگرم، بادام سفید شده 1 کیلوگرم، سفیده تخم مرغ 2 عدد ، پودر قند 0.5 کیلوگرم
طرز تهیه :بادامها را در آب گرم خیس کنید بعد پوست آنرا گرفته بادام های سفید شده را همراه با شکر و سفیده تخم مرغ با هم مخلوط کرده و از چرخ گوشت سه بار رد کنید بعد با نیم کیلوگرم پودر قند مخلوط کرده این خمیر مارسیپان است که می توانید با این خمیر شکلات تهیه کرده یا به شکل حیوانات در آورده در شکر بغلطانیم یا گلوله ای از این خمیر را ما بین دو نصف گردو قرار داده کمی فشار داده در ظرف بچینیم.

مارش مالاد

Posted: 29 Nov 2010 08:38 AM PST

مواد لازم :
آب سرد 1 فنجان،شکر 4 فنجان، آب جوش 2 فنجان، وانیل 2 قاشق چایخوری
آبلیمو 2 قاشق چایخوری، نارگیل 250 گرم ، پودر ژلاتین 4 قاشق سوپخوری
طرز تهیه :ژلاتین را در آب سرد گذاشته تا نرم شود ، شکر و آب جوش را در ظرف بزرگی ریخته روی حرارت ملایم گذاشته تا حل شود . وقتی جوش آمد ژلاتین را اضافه کرده می گذاریم بمدت 20 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد ، سپس کنار می گذاریم تا کمی سرد شود ، مواد بالا را با همزن برقی می زنیم . وانیل و آبلیمو را اضافه کرده با درجه تند زده تا سفت شود ، سپس داخل قالب 20 سانتی متری ریخته (قالب قبلاً کاملاً سرد باشد) سپس بمدت 2 ساعت در فریزر می گذاریم . نارگیل را در ماهیتابه ریخته با قاشق چوبی مرتب با حرارت ملایم هم زده تا طلایی شود سپس می گذاریم سرد گردد . مارش مالاد را با چاقوی خیس بریده و از قالب با قاشق یا کارد برداشته در نارگیل می غلطانیم . در یخچال نگه می داریم.

نبات

Posted: 29 Nov 2010 08:38 AM PST

مواد لازم :
شکر سفید 3 کیلوگرم، آب نیم لیتر
طرز تهیه :شکر و آب را در ظرفی مناسب (بهتر است پاتیل مسی باشد) ریخته روی حرارت می گذاریم تا شربت غلیظی بدست آید ، بطوری که وقتی شربت را بین انگشتان قرار می دهیم حداقل 3 تا نخ بدهد . این شربت را می گذاریم سرد شود . در صورتیکه بخواهیم نبات تخته ای درست نماییم می توانیم شربت را در ظرف پهن تری بریزیم . در صورتی که بخواهیم نبات شاخه ای تهیه نماییم می توانیم در قسمت بالای ظرف میله ای قرار داده که روی آن رشته های نخ بسته شده و نخها در انتها به جسم سنگینی شبیه نعل بسته شده اند . ظرف حداقل 24 شاعت و حداکثر 48 ساعت بلورهای نبات دور نخها بسته می شود

نقل خلال بادام

Posted: 29 Nov 2010 08:36 AM PST

مواد لازم :
شکر 1 لیوان، خلال بادام 100 گرم
طرز تهیه :خلال بادام را در ظرف دسته داری ریخته آنرا روی حرارت گرفته تا نیمه گرم شود بعد شکر را در کمی آب ریخته جوشانده تا قوام آمده سفت شود . با یک کفگیر یا ملاقه که کف آن سوراخ باشد مایه قوام آمده را روی خلال ریخته و ظرف دسته دار را روی شعله مرتب تکان داده تا بادام ها درشت گردند بعد از چند دقیقه بادامها را از هم جدا کرده بگذارید خنک شوند.

نوتلا یا شکلات فندقی

Posted: 29 Nov 2010 08:35 AM PST

مواد لازم :
شکلات تخته ای 30 گرم، خامه 0.5 پیمانه ، کاکائو 6.5 قاشق سوپخوری سرصاف
کره یا روغن جامد 4/1 پیمانه ، پودر قند 0.5 پیمانه + 2 قاشق سوپخوری
شیر داغ 2 قاشق سوپخوری، تخم مرغ 2 عدد، فندق خرد شده 0.5 پیمانه، وانیل 4/1 قاشق چایخوری
طرز تهیه :شکلات تخته ای را روی بخار آب با حرارت ملایم حل کرده و از کره 2 قاشق سوپخوری برداشته و با کاکائو روی حرارت ملایم می گذاریم تا کاکائو کاملاً آب شود سپس پودر قند را اضافه نموده و از روی حرارت برداشته و با همزن برقی می زنیم و شیر را اضافه نموده و تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه نموده و شکلات آب شده و وانیل را نیز به این مواد اضافه نموده و مابقی کره را نیز اضافه کرده و خامه را زده و به مواد بالا اضافه می نماییم . سپس به همزدن ادامه می دهیم تا پف کند و لطیف شود . در آخر فندق را اضافه کرده در یخچال می گذاریم .

شامی پوک

Posted: 29 Nov 2010 08:33 AM PST

مواد لازم
گوشت مغز ران بدون چربی 500 گرم ، لپه 300 گرم ، تخم مرغ 5عدد ، پیاز 2 عدد
زعفران سائیده شده 1 قاشق چایخوری ، نمک و فلفل بمقدار لازم ، بیکینگ پودر یا جوش شیرین یک قاشق مرباخوری
طرز تهیه :گوشت را شسته تکه تکه می کنیم .پیاز را با تکه های درشت خرد کرده با 1 قاشق روغن روی حرارت کمی تفت می دهیم تا آب گوشت کشیده شود . بعد لپه را تمیز کرده با آب می پزیم تا کاملا پخته شود . در صافی ریخته تا بدون آب شود . لپه و گوشت و پیاز را دوبار از چرخ رد می کنیم و نمک و فلفل و زعفران حل شده را به آن اضافه می کنیم . تخم مرغها را در آن می شکنیم و خوب مخلوط می نمائیم . جوش شیرین را در یک قاشق آب گرم حل کرده اضافه می کنیم . وقتی مایه کاملا مخلوط شد روغن را در ماهیتابه داغ کرده پارچه تمیز ی را مرطوب کرده روی دهانه نعلبکی می کشیم . ته پارچه را در دست جمع میکنیم . با دست مرطوب گلوله ای از مایه برداشته روی سطح پارچه ای که روی نعلبکی کشیده ایم بصورت دایه باز می کنیم تا سطح آنرا بپوشاند . با انگشت وسط آنرا سوراخ کرده در روغن داغ سرخ می کنیم . روغن باید بحدی باشد که تمام سطح شامی را بپوشاند.یکطرف شامی که برشته شد با کفگیر آنرا بر می گردانیم تا طرف دیگر هم برشته شود . در صافی قرار می دهیم تا روغن اضافی جدا شود . در دیس می چینیم . بقیه مواد را هم بهمین صورت سرخ می کنیم . اگر شامی در روغن وا رفت یک تخم مرغ به مایه اضافه کنید . اگر شامی خوب پف نکرد کمی جوش اضافه کنید اگر مایه شل بود 1 تا 2 قاشق آرد نخودچی اضافه کنید.

شامی نخودچی پوک

Posted: 29 Nov 2010 08:32 AM PST

مواد لازم :
گوشت چرخ کرده 300 گرم ، پیاز درشت 1 عدد ، آرد نخود چی 300 گرم ، نمک و فلفل و زرد چوبه بمقدار لازم
زعفران یک دوم قاشق چایخوری ، آب بمقدار لازم ، روغن برای سرخ کردن بمقدار لازم ، تخم مرغ 3 عدد
طرز تهیه :گوشت چرخ کرده را همراه با پیازرنده شده , نمک و فلفل و زعفران و زرد چوبه خوب مخلوط کرده سپس تخم مرغها راهمراه با آرد نخود چی داخل گوشت ریخته خوب مخلوط نمائید آنگاه آب بریزید و مخلوط کنید تا حالت ماست پیدا کند . روغن را در ماهیتابه داغ کرده با ملاقه از مایه برداشته در روغن بریزید و با پشت قاشق صاف کنید . پس از اینکه یکطرف سرخ شد طرف دیگر را به همین ترتیب و تمام شامی ها را سرخ کنید.

فلافل

Posted: 29 Nov 2010 08:32 AM PST

مواد لازم :
نخود 1 پیمانه ، سیب زمینی متوسط 1 عدد متوسط ، پیاز متوسط 1 عدد
سیر 4 حبه ، نمک و فلفل و زعفران به اندازه کافی ، گشنیز خرد کرده 1 قاشق سوپخوری
جوش شیرین 2/1 قاشق چایخوری ، آرد 1 قاشق غذاخوری
طرز تهیه : نخود را از قبل در اب خیس می کنیم کلیه مواد را بجز جوش شیرین 3 بار چرخ می کنیم , جوش شیرین را اضافه کرده 2 تا 3 ساعت بماند . روغن را داغ کرده داخل قالب مخصوص ریخته سرخ می کنیم و در ظرف می چینیم . با جعفری و گل گوجه فرنگی تزئین می کنیم.

فلافل عربی

Posted: 29 Nov 2010 08:31 AM PST

مواد لازم :
نخود 1 کیلو گرم (24 ساعت خیس شود) ، سیر 4 حبه ، زیره پودر شده 4 قاشق مرباخوری
تخم گشنیزپودر شده 1 قاشق مرباخوری ، نمک بمقدار دلخواه ، فلفل سیاه و فلفل قرمز بمقدار دلخواه
آب لیمو ترش 2/1 استکان ، جعفری 200 گرم ، پیاز درشت 1 عدد ، زنجبیل 1 قاشق چایخوری ، آرد 2 قاشق غذاخوری
طرز تهیه : نخود را پس از خیس کردن خوب با آب بشوئید سپس در آبکش بریزید بعد آنرا از چرخ با درجه ریز رد کنید . پیاز و سیر و جعفری را هم از چرخ رد کنید سپس پودر زیره , گشنیز,نمک و فلفل و زنجبیل را اضافه کنید .آبلیمو تازه را همراه با آرد مخلوط مایه کرده آنگاه از مایه گلوله های کوچک برداشته در قالب فلافل قرار دهید و در روغن داغ سرخ کنید

کتلت با سیب زمینی خام و پخته

Posted: 29 Nov 2010 08:29 AM PST

مواد لازم :
گوشت چرخ کرده بدون چربی 500 گرم ، سیب زمینی پخته 2 عدد متوسط
تخم مرغ 2 عدد ، نمک و فلفل و زعفران و ادویه بمقدار لازم ، پیاز متوسط 2 عدد
سیب زمینی خام متوسط 1 عدد ، آرد سوخار بمقدار لازم
طرز تهیه :سیب زمینی ها را پخته می گذاریم کاملا خنک شود.گوشت و سیب زمینی خام را یکبار از چرخ رد می کنیم . سپس نمک و فلفل و ادویه و زعفران و پیاز رنده شده و تخم مرغ را اضافه کرده همه را خوب مخلوط می کنیم اگر مایه شل بود 1 تا 2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی به آن اضافه نموده از مایه گلوله هایی بداشته در دست بشکل بیضی بزرگ در آورده در ارد سوخاری می غلتانیم و در دست پهن کرده و در روغن داغ سرخ می کنیم . حرارت باید ملایم باشد تا مغز پخت شود . روغن باید روی کتلت را بپوشاند

ساندویچ پنیر و تخم مرغ سفت (سرد)

Posted: 29 Nov 2010 08:25 AM PST

مواد لازم :پنیر لیقوان کم نمک 100 گرم ، تخم مرغ سفت شده 3 عدد ، سس مایونز 3/1 فنجان
زرده تخم مرغ له شده با کره 2 عدد ، نان تست بمقدار کافی ، نعناع برای تزئین چند شاخه
طرز تهیه : پنیررا رنده رد می کنیم و بعد تخم مرغ ها را تیز رنده کرده با پنیر مخلوط می کنیم سپس سس مایونز را اضافه کرده , در صورتیکه پنیر بی نمک باشد, کمی نمک به آن اضافه می کنیم . کلیه مواد را کاملا مخلوط نموده و روی نانهای تست قالب زده می مالیم و سطح آن را با زرده تخم مرغ له شده و کره که قبلا مخلوط کرده ایم با قیف خامه پاش یک غنچه گذاشته و در کنار آن یک شاخه نعناع جهت تزئین می گذاریم.

ساندویچ پنیر و خامه(سرد)

Posted: 29 Nov 2010 08:24 AM PST

مواد لازم :پنیر لیقوان یا پنیر پاستوریزه رنده شده کم نمک 150 گرم ، خامه 100 گرم
ترخان و جعفری و گشنیز خرد شده 100 گرم ، گردوی چرخ شده 75 گرم
نان تست بریده شده بمقدار لازم
طرز تهیه :پنیر و خامه و گردو را مخلوط کرده سپس سبزی را اضافه کنید و مخلوط نمائید تا تمام مواد کاملا مخلوط شود . از مایه روی نانها بمقدارکافی ...ه و روی آنرا با قیف خامه پاش عنچه ای از پنیر له شده گذاشته و با یک نصفه گردو تزئین کنید

ساندویچ ژامبون با پنیر

Posted: 29 Nov 2010 08:24 AM PST

مواد لازم : کره نرم شده 50 گرم ،ژامبون 150 گرم ، پنیر گرویر 100 گرم
نان تست به تعداد لازم ، گوجه فرنگی 2 عدد (جهت تزئین)، جعفری چند شاخه
طرز تهیه : روی نانها تست را کمی کره ...ه و سپس یک یا دو ورق ژامبون روی آن قرار داده و روی سطح ژامبون ها را با پنیر رنده شده می پوشانیم . نانها را در سینی فر چیده و به مدت 15 دقیقه ساندویچ ها را در طبقه وسط فر در درجه حرارت 350 درجه می پزیم تا پنیر آب شود , پس از بیرون آوردن ساندویچ ها از فر روی آن را با حلقه ها ی گوجه فرنگی و جعفری تزئین می نمائیم.

ساندویچ ژامبون و تخم مرغ (سرد)

Posted: 29 Nov 2010 08:23 AM PST

مواد لازم :ژامبون 150 گرم ، کره 50 گرم ، نان تست بمقدار کافی ،جعفری چند شاخه
تخم مرغ سفت شده 3 عدد حلقه شده
طرز تهیه :روی نانهای تست را کره نرم شده ...ه و سپس یک ورقه چهارگوش ژامبون روی آن قرار داده و با نصف حلقه تخم مرغ سفت شده و یک برگ جعفری تزئین می نمائیم.

ساندویچ میگو و پنیر

Posted: 29 Nov 2010 08:22 AM PST

مواد لازم :میگو 250 گرم ،
پنیر گرویر رنده شده 100 گرم ،
نان تست به مقدار لازم
کره 50 گرم ،
کاهوی خرد شده مقداری
طرز تهیه :روی نانها را کره نرم شده ...ه و سپس میگوهای آب پز شده را روی آن می چینیم و سطح آن را با پنیر رنده شده می پوشانیم . نانها را در سینی فر چیده به مدت 15 دقیقه سینی را در طبقه وسط فر در درجه حرارت 350 می پزیم پنیرها آب شود .پس از بیرون آوردن از فر روی آن را با کاهوی خرد شده تزئین می نماییم

وصیت نامه وحشی بافقی !!!! ...

Posted: 29 Nov 2010 08:15 AM PST

روز مرگم، هر که شيون کند از دور و برم دور کنيد
همه را مســــت و خراب از مــــي انــــگور کنيـــــد

مزد غـسـال مرا سيــــر شــــرابــــــش بدهيد
مست مست از همه جا حـــال خرابش بدهيد

بر مزارم مــگــذاريــد بـيـــايد واعــــــظ
پـيــر ميخانه بخواند غــزلــي از حــــافـــظ

جاي تلقــيـن به بالاي سرم دف بـــزنيـــد
شاهدي رقص کند جمله شما کـــف بزنيد

روز مرگــم وسط سينه من چـــاک زنيـد
اندرون دل مــن يک قـلمه تـاک زنـيـــــــد

روي قــبـــرم بنويـسيــد وفــــادار برفـــت
آن جگر سوخته خسته از اين دار برفــــتت

عکاسی که از روی مرگ می پرد !

Posted: 28 Nov 2010 08:46 PM PST

ماجرای یک عکاس دیوانه !!

یک عکاس آمریکایی موقعی که در حال عکس گرفتن از غروب آفتاب در گراند کانیون آریزونا بود
به صحنه جالبی از یک عکاس دیگر برخورد !


او میگوید در این موقع سه سوال برای من پیش آمده بود:
1- او چطور از این صخره بالا رفته است؟
2- چرا صخره کناری که امنیت بیشتری دارد را برای عکس برداری انتخاب نکرده است؟
3- چطور قصد برگشن دارد؟
.
چند لحظه بعد عکاس فوق وسایلش را جمع کرد که برگردد :



.
.


.

.

.
توجه داشته باشید که ارتفاع این صخره 900 متر است!
.


.
.


او در حالی که وسایل خود را در دست چپ گرفته بود با دست راست صخره را نگه داشته بود،
وسایل خود را به بالای صخره پرتاب کرد و بعد خود را بالا کشید!
او حتی کفش مناسب هم نپوشیده و صندل به پا دارد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! گفت و گوی من و خدا تست آلزایمر دختر فداکار کفر دخترا رو در بیارید! داستان جالب امتحان داماد ها! ( انده خنده! ) تصاویری شگفت انگیز و جالب راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! Posted: 31 Jan 2011 11:09 AM PST فرهنگ > تجسمی - محققان با استفاده از اشعه ‌ایکس در مطالعه نقاشی معروف لئوناردو داوینچی موفق شدند از شیوه رنگ‌آمیزی و قرار گرفتن این لایه‌ها در نقاط مختلف چهره مونالیزا سر دربیاورند. به گزارش خبرآنلاین، دانشمندان موفق به کشف این نکته شده‌اند که داوینچی در نقاشی‌هایش جلوه‌ای به کار می‌برد که به «سفوماتو» یا محوکاری شهرت دارد. آنها به نتیجه رسیده‌اند داوینچی برای خلق این جلوه بصری حدود 40 لایه بسیار نازک رنگی روی نقاشی‌هایش بکار برده و برای این کار از انگشت دستش استفاده کرده است. این لایه‌های نازک رنگدانه‌های هم‌خانواده نوعی سایه دور دهان مونالیزا ا

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 2 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 1 تارنگار : زيبا ترين كلام ها Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Posted: 19 Oct 2011 08:07 AM PDT رمز جذابیت برخی افراد چیست؟ یکی از مهمترین رازهای رسیدن به آن جذابیت است و قبل از هر چیز باید بدانیم که جذابیت چیزی غیر از زیبایی است‌. شخص می‌تواند صورت زیبایی نداشته باشد اما بسیار جذاب باشد و هم چنین می‌تواند بسیار زیبا باشد اما اصلاً جذابیت نداشته باشد. جذابیت و گیرایی یک ویژگی کاملاً اکتسابی است و به راحتی می‌توانیم صاحب آن باشیم‌: ظاهری آراسته داشته باشید. تمیز و مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. بعضی از افراد براساس تصوری اشتباه برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌افتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند. مهمترین مسئله این است که مرتب

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ داستان : قلب هدیه... Posted: 27 Jan 2011 11:39 AM PST پسر به دختر گفت اگه یه روزی به قلب احتیاج داشته باشی اولین نفری هستم که میام تا قلبمو با تمام وجودم تقدیمت کنم.دختر لبخندی زد و گفت ممنونم تا اینکه یک روز اون اتفاق افتاد..حال دختر خوب نبود..نیاز فوری به قلب داشت..از پسر خبری نبود..دختر با خودش میگفت :میدونی که من هیچوقت نمیذاشتم تو قلبتو به من بدی و به خاطر من خودتو فدا کنی..ولی این بود اون حرفات..حتی برای دیدنم هم نیومدی…شاید من دیگه هیچوقت زنده نباشم.. آرام گریست و دیگر چیزی نفهمید چشمانش را باز کرد..دکتر بالای سرش بود.به دکتر گفت چه اتفاقی افتاده؟دکتر گفت نگران نباشید پیوند قلبتون با موفقیت انجام شده.شما باید استراحت کنید..درضمن این نامه برای شماست..! دختر نامه رو برداشت.اثری از اسم روی پاکت دیده نمیشد. بازش کرد و درون آن چنین نوشته شده بود : سلام عزیزم.الان که این نامه رو میخونی