رد شدن به محتوای اصلی

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

Link to لابی ایران سوئد Iran & Sweden

عکس هایی از کارتون های کودکانه

Posted: 21 Nov 2010 11:47 AM PST

سنجاب کوچولو









گل ها

Posted: 21 Nov 2010 08:05 AM PST

شما مي‌توانيد؛ تنها اگر بخواهيد

Posted: 21 Nov 2010 07:44 AM PST

اگر نتوانيم شكست در مسائل عاطفي، كار يا رفتارهاي ناعادلانه را تحمل كنيم، مسلما هيچ وقت شاد نخواهيم بود و نمي‌توانيم از هيچ چيز به خوبي لذت ببريم. مهم نيست چه شرايطي داريم؛ اگر بخواهيم و سعي كنيم باز هم قادر هستيم سرگرمي و كارهاي لذت‌بخشي پيدا كنيم.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگهاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ در وبلاگي به نشاني http://mmm61.blogfa.com/ آمده است: گاهي از اوضاع و شرايط بيروني خود بسيار ناراحت هستيم و تحمل‌مان خيلي كم مي‌شود در واقع وقتي خودمان را ناراحت كرده يا برخلاف ميل و خواسته خود عمل مي‌كنيم، خواسته‌هاي صحيح و سالم خود را به بايدها و نبايدهاي غيرمنطقي و ناسالم تبديل مي‌كنيم، بنابراين بهتر است بدانيم كه چگونه مي‌توانيم اين باورهاي غلط را تشخيص دهيم و در جهت از بين بردن آنها گام برداريم.

به عنوان يك اصل ساده و آسان براي پي‌بردن به اين باورهاي نامعقول، مي‌توانيم تمام باورهاي خشك و متعصبانه خود را كه وقتي احساس ناراحتي مي‌كنيم بايد به دنبال آنها بگرديم؛ عبارتند از:

- احساس افسردگي شديد، ترس، نگراني و خودكم‌بيني؛ «من حتما بايد همه كارها را درست انجام دهم و ديگران هم بايد مرا تاييد كنند، در غير اين صورت دوست داشتني نيستم و ارزشي ندارم!»

- احساس عصبانيت شديد و دائمي، خشم، بي‌قراري و رنج؛ «همه آدم‌ها- به‌ويژه آنهايي كه براي من مهم هستند- بايد رفتار خوب و منصفانه‌اي با من داشته باشند، در غير اين صورت آدم‌هاي بدي هستند كه ناراحتي‌شان براي من اهميتي ندارد!»

- احساس بدبختي و كم‌تحملي در برابر شكست؛ «شرايط و موقعيت‌هاي زندگي من بايد آسان، خوشايند و دلپذير باشند، در غير اين صورت دنيا جايي غيرقابل تحمل است كه من هيچ‌گاه نمي‌توانم در آن احساس خوبي داشته باشم!»

اگر شما هم هر يك از اين احساسات مزاحم و ناخوشايند را داريد و رفتار و اعمالتان برخلاف علايق‌تان است، بايد حتما به دنبال اين بايدهاي اساسي در خودتان باشيد.

اين را بپذيريد كه ممكن است بعضي از اين موارد در شما وجود داشته باشند بنابراين مستعد هستيد كه اين خواسته‌ها را به راحتي به بدبختي‌هاي زندگي خود پيوند دهيد.

با خود بينديشيد چرا اين‌قدر به بايدهايي كه خودتان ايجاد مي‌كنيد اهميت مي‌دهيد زيرا طبيعتا شما هم مثل ديگران خواسته‌هاي بزرگي داريد و جاه‌طلب هستيد. شما يك‌بار متولد مي‌شويد و ميل زيادي به شادبودن و زنده‌ماندن داريد اما خيلي راحت براي خود گرفتاري به وجود مي‌آوريد.

بعضي وقت‌ها با تغيير باورهايي مثل «من واقعا مي‌خواهم موفق شوم» به «من بايد موفق شوم» يا «واقعا اميدوارم كه دوستم داشته باشي» به «تو بايد مرا دوست داشته باشي» يا تبديل اين خواسته كه «آرزو مي‌كنم شرايط راحتي در زندگي داشته باشم» به «من بايد زندگي راحتي داشته باشم» براي خود گرفتاري‌هاي زيادي به وجود مي‌آوريد.

آيا شما هميشه آرزوهاي بزرگ خود را به حكم‌هاي بلندپروازانه تبديل مي‌كنيد؟ آيا اگر آرزوهاي معقول‌تان برآورده نشوند، مي‌توانيد بدون اينكه زياد ناراحت شويد، باز هم به مبارزه ادامه دهيد؟ اما اگر ميل و اشتياق زيادي براي قهرمان‌شدن داريد يا دلتان مي‌خواهد هميشه برنده باشيد، نبايد زياد به برنده‌شدن وابسته باشيد.

در واقع آرزوهاي بزرگ شما، هم ذاتي و هم اكتسابي هستند. شما به طور طبيعي آرزوها و تمايلات شديدتان را به خواسته‌ها و نيازهاي مطلق و بلندپروازانه تبديل مي‌كنيد. براي اينكه اين كار را نكنيد لازم است وقت و انرژي زيادي صرف كنيد.

اما بهتر است با خودتان رورواست باشيد! همه ما هنوز با خواسته‌ها و آرزوهاي دوران كودكي‌مان زندگي مي‌كنيم. اگر دقت كنيم مي‌بينيم اين آرزوها در بسياري مواقع باعث ناراحتي ما مي‌شوند؛ چون بايدها و نبايدهايمان با واقعيت‌هاي اجتماعي تناقض دارند ما نمي‌توانيم در تمام مراحل موفق شويم چون معمولا اشتباهاتي مرتكب مي‌شويم.

اگر انتظار داريد ديگران دائم شما را راضي و خشنود كنند، دوست‌تان داشته باشند و به درخواست‌هايتان پاسخ دهند، آنها هميشه اين كار را نخواهند كرد، بنابراين اينگونه تفكرات و توقعات را فراموش كنيد.

آيا شما مي‌خواهيد همه كارها را درست انجام دهيد؟ دوست داريد ديگران با شما مهربان باشند و شرايط زندگي مناسبي داشته باشيد؟ خوب، ادامه دهيد و همچنان بخواهيد كه اينگونه باشيد! اما مراقب باشيد خواسته‌هايي كه خودتان به خودتان تحميل مي‌كنيد، ممكن است به نارضايتي، نااميدي و ترس منتهي شوند.

اما براي كاهش اين بايدها و نبايدها و خود تخريبي ناشي از آن، چه بايد بكنيم. هرگاه احساس بدي داشتيد مي‌توانيد به دنبال بايدهايتان بگرديد، آنها را پيدا كرده و راه ديگر و مؤثرتري را انتخاب كنيد.

اگر واقعا نتوانيم شكست در مسائل عاطفي، كار يا رفتارهاي ناعادلانه را تحمل كنيم، مسلما هيچ وقت شاد نخواهيم بود و نمي‌توانيم از هيچ چيز به خوبي لذت ببريم. مهم نيست چه شرايطي داريم؛ حتي با وجود فقر يا بيماري‌هاي مهلك، اگر بخواهيم و سعي كنيم باز هم قادر هستيم سرگرمي و كارهاي لذت‌بخشي پيدا كنيم، بنابراين مي‌توانيم هر چيزي را كه واقعا دوست نداريم تحمل كرده و با آن كنار بياييم.

سرمايه‌گذاري 312 ميليارد ريالي در دفاتر مخابرات روستايي

Posted: 21 Nov 2010 07:43 AM PST

همايشICT روستايي با حضور معاون فني شركت پست در شهر زنجان برگزار شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مجتبي نصيري در همايش استاني خدمات ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات روستاي که با حضور كليه كارگزاران دفاتر روستايي استان زنجان تشکيل شد، خواستارهمت و تلاش مضاعف كارگزاران شد.

وي در اين همايش ضمن تشريح اهداف تشكيل دفاتر روستايي گفت: استان زنجان داراي رتبه چهارم كشوري و پيشرو در ارائه خدمات پستي و دفاتر مخابرات است.

معاون فني شركت پست به مذاكرات صورت گرفته براي ارائه خدمات سازمان‌ها در اين دفاتر اشاره كرد و گفت: در حال حاضر با سرمايه‌گذاري 100 ميليون ريالي در هر دفتر مي‌توان خدمات پستي، الكترونيكي، مخابراتي و بانكي را به مردم ارايه داد.

وي افزود: شركت‌هاي بيمه، برق، آب و فاضلاب، گاز، پخش و پالايش فرآورده‌هاي نفتي، نيروي انتظامي، مخابرات، نهاد رياست جمهوري، ثبت اسناد و املاك و سازمان‌هاي جهاد كشاورزي، آمار ايران، بيمه و خدمات درماني و حمل و نقل و پايانه‌ها و وزارت‌خانه‌هاي بازرگاني و رفاه، بانك‌ها، نهضت سوادآموزي، سازمان‌هايي هستند كه مي‌توانند همه خدمات خود را در اين دفاتر به روستاييان ارائه كنند.

نصيري، هزينه‌هاي جاري و ماهيانه هر دفتر مخابرات روستايي را چهار ميليون و 800 هزار ريال اعلام كرد و افزود: تا پايان سال 88 در تمامي اين دفاتر سرمايه‌گذاري معادل 312 ميليارد ريال صورت گرفته است.

رونمايي تمبر ملي زعفران

Posted: 21 Nov 2010 07:43 AM PST

تمبر ملي زعفران همزمان با پنجمين جشنواره ملي طلاي سرخ رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين تمبر مزين به نقشه جمهوري اسلامي ايران و موقعيت جغرافيايي استان خراسان جنوبي و شهرستان قاينات، نام پرآوازه خليج هميشه فارس و قطعه‌اي از زمين‌هاي مزروعي زعفران است.

شرکت پست قرار است تعدادي از اين تمبرها برروي مرسولات پستي که به مقاصد بين‌المللي ارسال مي‌شود، الصاق کند تا به اين وسيله سرزمين طلايي قاينات و زعفران با کيفيت ايراني را به جهانيان معرفي كند.

برپايي نمايشگاه تمبر بازي‌هاي آسيايي در موزه‌ي ارتباطات

Posted: 21 Nov 2010 07:42 AM PST

به مناسبت ايام بازي‌هاي آسيايي 2010، موزه ارتباطات نمايشگاه تمبرهاي ورزشي بر پا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تمبرهاي به نمايش درآمده مربوط به سال‌هاي 1332 تا 1385 و با موضوعاتي چون پانزدهمين دوره مسابقات فوتبال جوانان آسيا، بازي‌هاي پارالمپيک آتن 2004، يکصدمين سالگرد تأسيس فيفا، هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي، بيست و پنجمين سالگرد شوراي ورزشي ارتش‌هاي جهاني، شصت و پنجمين کنگره المپيک، هفتمين کنگره بين‌المللي ورزش بانوان، قويترين مرد جهان و دهها موضوع متنوع ديگرمي‌باشد.

اين نمايشگاه که از 22 آبان‌ماه جاري آغاز شده به مدت 2 ماه براي بازديد عموم علاقمندان و گروه‌هاي دانش‌آموزي و دانشجويي داير است.

گفتني است تعداد تمبرهاي به نمايش درآمده 75 بلوک (300 قطعه ) ‌است و ساعات بازديد اين نمايشگاه از روز شنبه تا چهارشنبه ساعت 8:30 تا 14 و پنج‌شنبه‌ها 8:30 تا 12 اعلام شده است.

آدرس موزه، تهران، ميدان امام خميني(ره)، ابتداي خيابان امام خميني(ره)، موزه ارتباطات (پست و مخابرات) است.

وجود نقص فني در برخي تلفن‌هاي همراه N8

Posted: 21 Nov 2010 07:40 AM PST

شركت نوكيا، بزرگ‌ترين شركت سازنده تلفن همراه، اعلام كرد كه برخي از تلفن‌هاي هوشمند N8 ساخت اين شركت، داراي نقص فني هستند و خود به خود خاموش مي‌شوند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كارشناسان مي‌گويند: ‌موفقيت تلفن همراه N8 براي شركت نوكيا در شرايط فعلي اهميت به‌سزايي دارد، زيرا اين شركت سازنده براي رقابت با آيفون ساخت اپل اين تلفن را به بازار عرضه كرده است.

نيكلاس ساواندا، مسوول بخش فروش نوكيا اظهار كرد: تعداد محدودي از خريداران تلفن‌هاي N8 با اين مشكل روبه‌رو هستند كه تلفن‌هايشان برخي اوقات خود به خود خاموش مي‌شوند و قادر نيستند دوباره آن‌ها را روشن كنند.

سخنگوي شركت نوكيا نيز خاطر نشان كرد: اين نقص فني به خاطر مشكل در كارخانه و در خط توليد ايجاد شده و هم اكنون رفع شده است؛ اين مشكل به مدل N8 محدود شد و ساير توليدات نوكيا چنين مشكلي ندارند.

اين سخنگو از اظهارنظر درباره تعداد تلفن‌هايي كه داراي نقص فني هستند امتناع كرد.

سامي ساركاميز - يك كارشناس - اظهار كرد: شايد تمامي خريداران اين تلفن همراه مشكل مذكور را به اطلاع شركت نوكيا نرسانده‌اند، بنابراين اين احتمال وجود دارد كه شمار تلفن‌هاي N8 محبوب افزايش يابد.

ارتقاي موقعيت پست استان خراسان رضوي در افزايش ترافيك سرويس پست ويژه

Posted: 21 Nov 2010 07:40 AM PST

مديرعامل شركت پست شهر مشهد را به دليل موقعيت خاص از پتانسيل و ظرفيت بالاي جذب ترافيک برخوردار دانست و افزايش ترافيك سرويس پست ويژه را براي ارتقاي موقعيت پست اين استان مساعد عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جلسه شوراي اداري پست خراسان رضوي با حضور محمدحسن کرباسيان - رييس هيات‌ مديره و مدير عامل جديد شركت پست - در شهر مقدس مشهد برگزار شد.

مدير عامل شركت پست در اين جلسه ارتقاي کيفيت و ايجاد بازارها و سرويس‌هاي جديد را بهترين راه بهبود وضعيت شرکت دانست و گفت: همه ما بايد به دنبال ايجاد ترافيک‌ جديد باشيم.

کرباسيان سرويس پست ويژه را مورد تأکيد قرار داد و گفت: شهر مشهد به دليل موقعيت خاص از پتانسيل و ظرفيت بالاي جذب ترافيک برخوردار است و به همين دليل بايد بتوان با افزايش ترافيک اين سرويس، موقعيت پست استان را ارتقاء بخشيد.

وي با بررسي عملکرد 7 ماهه شهرهاي مختلف استان خاطرنشان کرد: با مقايسه شهرها متوجه مي‌شويم در برخي شهرستان‌ها و نواحي پستي تلاش زيادي براي جذب ترافيک در برخي سرويس‌ها نشده که اين امر نياز به بررسي بيش‌تري از سوي مسوولان دارد.

کرباسيان جذب ترافيک و انعقاد قراردادهاي جديد را از مهم‌ترين اولويت‌هاي پست عنوان کرد و خواستار استاني شدن قراردادها در شهرستان‌ها و نواحي مختلف يک استان به‌صورت يک شبکه کاملاً مرتبط شد.

وي در پايان اظهار اميدواري کرد با پتانسيل امکانات و نيروهاي توانمندي که در استان وجود دارد و با همدلي و تلاش بيشتر برنامه‌ها صددرصد تحقق يابد.

در ادامه اين مراسم نيز مدير کل پست خراسان رضوي به انعقاد 29 قرارداد جديد با سازمان‌ها و ادارات طي دو ماه اخير اشاره کرد.

توکلي افزود: طي 7 ماهه سال ‌جاري ترافيک ويژه 176 درصد رشد داشته و از 24 هزار مرسوله به 68 هزار مرسوله افزايش يافته است.

دستاوردهاي مرکز تحقيقات کامپيوتري علوم اسلامي در مالزي عرضه شد

Posted: 21 Nov 2010 07:39 AM PST

همزمان با آغاز دهه ولايت، براي نخستين بار توليدات و دستاوردهاي علوم اسلامي و انساني مرکز تحقيقات کامپيوتري علوم اسلامي در نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در مالزي به نمايش درآمد.

به گزارش ايسنا مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه با حضور مقامات مالزي برگزار شد و محمدمهدي زاهدي به‌عنوان سفير کشورمان در اين مراسم سخن گفت.

سفير جمهوري اسلامي ايران در مالزي گفت كه ايران و مالزي ظرفيت‌هاي بالايي براي گسترش روابط در همه زمينه‌ها به ويژه در عرصه‌هاي اقتصادي و بازرگاني دارند.

محمدمهدي زاهدي که در مراسم افتتاح نمايشگاه اختصاصي بازرگاني ايران در مالزي سخن مي‌گفت، افزود: دو كشور مي‌توانند برمبناي ظرفيت‌هاي موجود روابط خود را بيش از پيش مستحكم كنند.

وي در ادامه روابط اقتصادي مناسب دو كشور ايران و مالزي را فرصت مناسبي در اختيار صنعتگران و بازرگانان ايراني دانست و گفت: بر اين اساس بازرگانان و تجار ايراني مي‌توانند در بازار مالزي حضور بيشتري داشته باشند.

سفير ايران در مالزي با اشاره به وضعيت اقتصادي مناسب دو كشور، تاكيد كرد: حضور موثر تجار و صنعتگران ايراني در بازار مالزي هم‌چنين مي‌تواند زمينه‌ساز ورود به بازارهاي كل منطقه شرق آسيا باشد.

زاهدي با اشاره به عضويت مالزي در اتحاديه كشورهاي جنوب شرق آسيا (آ.سه.آن) و ظرفيت‌هاي اقتصادي اين اتحاديه، گفت: آ.سه.آن با 600 ميليون نفر جمعيت و 800 ميليارد دلار توليد ناخالص سرانه فرصت اقتصادي خوبي براي بخش خصوصي ايران محسوب مي‌شود.

سفير ايران در مالزي همچنين با اشاره به برنامه اقتصادي جديد دولت مالزي، گفت: اين برنامه كه به تازگي اعلام شده است ظرفيت‌هاي مناسبي براي فعاليت اقتصادي در اين كشور ايجاد مي كند، مبادلات تجاري دو كشور كه در سال گذشته به 1/1ميليارد دلار رسيده بود در سال جاري 15درصد رشد داشته است.

وي با اشاره به اينكه سهم صادرات مالزي به ايران بيش‌تر از واردات آن است، گفت: بايد تلاش كنيم تا با صادرات صنعتي موازنه تجاري را تغيير داده و تلاش كنيم كه اين صادرات يك طرفه از سوي مالزي به ايران نباشد.

سفير ايران در مالزي با اشاره به اهداف بالاي نظام جمهوري اسلامي ايران در سند چشم‌انداز و برنامه‌هاي اقتصادي چهارم و پنجم توسعه كشور، گفت: با رفع موانع توليد و تجارت بستر لازم براي شكوفايي اقتصادي كشور فراهم شده است.

گوگل بيش از دو هزار نيروي جديد استخدام مي‌كند

Posted: 21 Nov 2010 07:38 AM PST

شركت گوگل قصد دارد به استخدام دو هزار نيروي جديد بپردازد تا از اين طريق قدرت خود را در بازارهاي جديد و هم‌چنين در رقابت با رقبايش افزايش دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گوگل كه بزرگ‌ترين موتور جست‌وجوگر اينترنتي جهان است، قصد دارد نزديك به دو هزار و 76 تن را در سراسر جهان به استخدام خود درآورد.

تعداد افرادي كه گوگل قصد دارد در سال جاري ميلادي به استخدام خود درآورد، تقريبا شش برابر افرادي است كه در سال 2009 به استخدام اين شركت درآمده‌اند.

هم‌اكنون شركت گوگل داراي 23 هزار و 300 كارمند است؛ جردن نيومن - سخنگوي شركت گوگل - اظهار كرد: ما در سال گذشته نيز تعداد نيروهاي استخدامي خود را افزايش داديم و در سال جاري نيز اين روند را ادامه خواهيم داد.

وي درباره تعداد موقعيت‌هاي شغلي كه شركت گوگل در سال جاري ميلادي ايجاد خواهد كرد، آمار دقيقي ارائه نكرد.

شركت گوگل تقريبا دو سوم بازار جست‌وجوي اينترنتي را در جهان به خود اختصاص داده است و درصدد است در بازارهاي جديد وارد شود، به عنوان مثال در بازار نرم‌افزار تلفن‌هاي همراه هوشمند و همچنين تبليغات آنلاين.

به گزارش خبرگزاري رويترز، از جمله رقباي اصلي شركت گوگل مي‌توان به شبكه‌ي اجتماعي فيس بوك و شركت اپل اشاره كرد.

گوگل قصد دارد در حوزه‌ي تبليغات آنلاين به رقابت با فيس بوك بپردازد، از طرفي قصد دارد با شركت اپل در بخش برنامه‌هاي نرم‌افزاري تلفن‌هاي همراه هوشمند رقابت كند.

در ماه جاري ميلادي شركت گوگل اعلام كرد حقوق تمامي كاركنانش 10 درصد افزايش يافته است؛ بسياري از كارشناسان معتقدند اين اقدام گوگل براي حفظ نيروهاي كارآزموده و با تجربه خود صورت گرفته است.

گوگل قصد دارد در سري جديد استخدام نيرو بيش‌تر به استقبال مهندسان كامپيوتر و مسوولان فروش برود؛ تقريبا بيش از نيمي از كاركنان در ايالات متحده آمريكا هستند.

توسعه‌ي شبكه‌ي تبليغات موبايل اپل به اروپا

Posted: 21 Nov 2010 07:36 AM PST

به دنبال موفقيت زودهنگام شبكه تبليغات تلفن‌هاي همراه شركت اپل در آمريكا، اين شركت در حال گسترش اين شبكه داخل بازارهاي اروپاست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شركت اپل اعلام كرد: شبكه تبليغات اين شركت (IAD) از ماه دسامبر در انگليسي و از ماه ژانويه در آلمان فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.

شبكه تبليغات اپل از ماه ژانويه سال جاري ميلادي، فعاليت خود را در آمريكا شروع كرد؛ اين شبكه در بازار تبليغات موبايل با چندين رقيب قدرتمند از جمله شركت گوگل رقابت مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، اپل اعلام كرد: اين شبكه فعاليت خود را با تبليغاتي از L OREAL، RENAULT، لوييسي و ويتون و نمايشگرهاي ال‌ جي و ساير برندها آغاز مي‌كند.

تصويب لايحه عليه وب‌سايت‌هاي ارائه‌دهنده محصولات تقلبي در آمريكا

Posted: 21 Nov 2010 07:35 AM PST

براساس لايحه‌اي كه در كميته قضاي مجلس سناي آمريكاي به تصويب رسيد، مقامات و آژانس‌هاي‌ آمريكايي مي‌توانند وب سايت‌هاي خارجي را كه به تكثير غيرمجاز موسيقي، فيلم، كتاب و هم‌چنين فروش اجناس تقلبي مي‌پردازند، تحت پيگرد قانوني قرار دهند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين لايحه كه حاميان آن اميدوارند در سال آتي ميلادي عملياتي شود، وب سايت‌هاي شرور در كشورهايي مانند چين را هدف قرار مي‌دهد كه خارج از حوزه قانوني آمريكا هستند.

اين لايحه روز پنجشنبه در كميته قضايي مجلس سناي آمريكا با 19 راي موافق در مقابل هيچ راي مخالف به تصويب رسيد.

شركت‌هاي ديسني، نايك، مرك و شركت برادران وانر از جمله حاميان اين لايحه هستند. البته اين لايحه منتقداني نيز دارد، مانند بنياد جبهه الكترونيك كه يك گروه حقوقي ديجيتال است.

اين بنياد اعلام كرده كه اين لايحه نوعي سانسور اينترنتي است كه مي‌تواند به اعتبار ايالات متحده آمريكا به‌عنوان عرضه‌كننده سيستم نام دامنه در جهان آسيب وارد كند.

اين لايحه براي تبديل شدن به قانون بايد به تصويب كنگره آمريكا نيز برسد. انتظار مي‌رود كه اين لايحه در دسامبر در كنگره آمريكا مطرح شود.

پس از رقابت‌هاي انتخاباتي ميان‌دوره‌اي آمريكا كه چند هفته برگزار كنگره جديد اين كشور در ماه ژانويه 2011 آغاز به كار كرد.

اين لايحه به وزارت دادگستري آمريكا اجازه مي‌دهد خواستار صدور حكم دادگاه عليه نام دامنه وب‌سايت‌هايي شود كه به ارائه غيرمجاز موسيقي و فيلم براي دانلود مي‌پردازند.

برخي ديگر از وب‌سايت‌هايي كه در اين لايحه به آن‌ها اشاره شده است، وب‌سايت‌هايي هستند كه به فروش اجناس تقلبي از كفش‌هاي تنيس گرفته تا توليدات ديگر مي‌پردازند.

در صورت صدور حكم عليه اين وب‌سايت‌ها، دادستان كل آمريكا مي‌تواند از ارائه‌دهندگان سرويس‌هاي اينترنتي در آمريكا درخواست كند تا فعاليت‌هاي تجاري با اين سايت‌ها را متوقف كنند.

اعتراض كارگران يكي از توليدكنندگان اصلي آيفون در چين

Posted: 21 Nov 2010 07:29 AM PST

شركت فاكسكان چين كه يكي از توليدكنندگان اصلي آيفون و آي‌پد براي اپل است، با اختلافات جديد داخلي مواجه شده و كارگران اين شركت هفته گذشته نسبت به حقوق خود و برنامه‌هاي مربوط به نقل و انتقال كارگران اعتراض كردند.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كارگران شركت فاكسكان چين روز جمعه به خبرگزاري رويترز گفتند كه در هفته گذشته اعتراضاتي گسترده نسبت به حقوق خود داشته‌اند.

يكي از كارگران در مقابل كارخانه اين شركت به خبرگزاري رويترز گفت: تمامي طول خيابان مقابل كارخانه مملو از كارگران معترض بود. نزديك شش يا هفت هزار كارگر در اين اعتراض شركت داشتند، ما همگي ناراضي هستيم.

اين كارگر گفت: كارگران معترض خواستار افزايش دستمزد خود هستند و نسبت به برنامه‌هاي شركت براي نقل و انتقال و كارگران به كارخانه‌هاي مختلف زيرمجموعه شركت اعتراض دارند.

به‌دنبال خودكشي چندين تن از كارگران فاكسيكان در جنوب چين، اين شركت به‌دنبال ترميم وجهه خود است اما به نظر مي‌رسد مشكلات جديد اين اقدام را براي فاكسكان دشوارتر كند.

آغاز مرحله‌ي دوم توزيع اوراق پيش‌نويس سهام عدالت

Posted: 21 Nov 2010 07:28 AM PST

مدير كل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي گفت كه يارانه مطبوعات حذف نخواهد شد كه ارتقاي 10 درصدي حمايت‌هاي امسال دولت از اين يارانه‌ها گواه اين مدعا است.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان(ايسنا)، احسان قاضي‌زاده - مدير كل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي - با بيان اين كه ثبت‌نام سهام عدالت از ارديبهشت‌ماه سال 88 آغاز شده بود، اظهار كرد:‌ در طول روال ثبت‌نام حدود هشت هزار نفر ثبت نام كردند كه دو هزار و 300 نفر از آن‌ها سهام خودشان را از ساير نهادها و ارگان‌ها قبل از اين فرايند دريافت كرده بودند كه تنها پنج هزار و 700 نفر واجد دريافت اين سهام بودند كه ما آن را براي خود و خانواده‌هايشان اعطا كرديم.

وي ادامه داد: بعد از روند پرداخت سهام عدالت متوجه شديم كه عده‌اي از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران موفق به ثبت‌نام اوليه خود نشده‌اند كه درنتيجه ثبت‌نام را مجددا تا مهرماه امسال تمديد كرده‌ايم تا باقي مانده سهام عدالت را نيز بين خبرنگاران توزيع كنيم و بايد گفت در اين فرايند حدود دو هزار ديگر از خبرنگاران مجددا ثبت‌نام كردند.

او افزود: در مرحله اول، سهام حدود 440 نفر آماده شد و هم‌اكنون در حال توزيع اوراق پيش‌نويس سهام عدالت براي هزار و 560 نفر ديگر هستيم كه بايد در مرحله دوم خبرنگاران به اداره خبرنگاران اين معاونت مراجعه كنند.

وي درباره رقم پرداخت شده سهام عدالت در سال گذشته عنوان كرد: اين سهام نيز همچون سهام عدالت ديگر ارگان‌ها يك تا دو ميليون بود كه دقيقا رقمش را به ياد نمي‌آورم.

قاضي‌زاده با اشاره به اين كه در گذشته ليست خبرنگاران در بانك اطلاعاتي معاونت امور مطبوعاتي موجود نبود، تصريح كرد: خوشبختانه توانستيم اين ليست را وارد بانك اطلاعاتي كنيم تا بتوانيم براساس آن حقوق و مزاياي خبرنگاراني كه براي انجام فعاليتشان مجوز دارند، اعطا كنيم.

وي بيان كرد: ليست خبرنگاراني كه براي دريافت هديه رياست جمهوري توسط معاونت، به دفتر رياست جمهوري ارسال شد، هشت هزار و 300 نفر را شامل مي‌شد كه با ارسال اطلاعات تكميلي خبرنگاران آزاد اين تعداد به حدود 9 هزار و 200 نفر ارتقاء مي‌يابد.

او ادامه داد: طي تحقيقات حدود شش هزار نفر از اين خبرنگاران متاهل و مابقي مجرد هستند كه رقم پرداختي به متاهلان 400 هزار تومان و مجردها 300 هزار تومان است.

قاضي‌زاده افزود: بايد گفت كه در اين ميان دو هزار و 500 نفر متعلق به پرسنل فعال در 16 خبرگزاري بود كه ليست تكميلي آن‌ها براي دريافت هداياي رياست جمهوري تكميل شد.

مدير كل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي با اعلام اين خبر ‌كه بانك اطلاعات خبرنگاران را تا قبل از عيد غدير تحت وب در مي‌آوريم، اظهار كرد: اين پروژه با حضور وزير ارشاد افتتاح خواهد شد كه طي آن هر روزنامه‌نگار مي‌تواند با كلمه عبور و كلمه كاربري خود، اطلاعاتش را در اين سامانه به‌روزرساني كند.

به گفته او در اين راستا خبرنگاران بايد هر ماه، دو عدد از آثار و كارهايشان را با تاييديه رسانه مورد فعاليت خود در سيستم قرار دهند كه با اين روند ديگر نيازي به ارائه ليست از سمت مديران مسوول رسانه‌ها وجود نخواهد داشت.

طبق گفته‌هاي او هر خبرنگار براي ثبت اطلاعات خودش نيازمند آن است كه اي‌ميلش را به سامانه پيامكي كه از طريق اين سايت اعلام مي‌شود، ارسال كند تا به‌واسطه آن نام كاربري و رمز عبور جهت ورود به سيستم، برايش ارسال شود.

او هم‌چنين درباره سامانه جديدي مبني بر نظرات مردمي درباره مطبوعات داخلي اذعان كرد: تلاش ما اين است كه سامانه پيام كوتاهي را نيز همپاي پروژه قبل افتتاح كنيم تا به واسطه آن هر شهروند ايراني به بيان نظراتش درباره اخبار و ديدگاه‌هاي رسانه‌ها و مطبوعات بپردازد.

وي افزود: توسط اين سيستم يك شماره پيام كوتاهي به مخاطبان داده خواهد شد كه توسط آن مي‌توانند نظرها و عقايد خود را توسط پيامك براي ما ارسال كنند كه متعاقبا پيامك آن‌ها به مدير مسوول مطبوعه مورد نظرشان با پوشيده شدن شماره تلفن فرد ارسال خواهد شد تا خود مديران و مسوولان رسانه‌ها نيز از بازتاب مطالبشان آگاه باشند.

قاضي‌زاده گفت: البته نسخه‌اي از آن پيامك نيز برروي سامانه نظارت ما قرار مي‌گيرد كه با طبقه‌بندي‌ها و پيگيري‌هايي كه صورت مي‌گيرد، مرجع گزارشات عمومي ما خواهد شد زيرا فرصت بررسي تمام نشريات و مطبوعات از جانب ما وجود ندارد.

وي خاطر نشان كرد: تاييد و بررسي مجوز نشريات استاني را در اولويت كار خود قرار داده‌ايم و حتي با تشكيل دبيرخانه هيات نظارت نيز اين روند گسترده‌تر شده تا جايي كه مجوز برخي نشريات استان‌هاي قزوين و سيستان و بلوچستان تا هفته ديگر اعطا خواهد شد.

او با اشاره به اين‌كه پروژه اخذ مجوز طولاني است گفت: هر فردي مي‌تواند با اخذ برخي شرايط ساده قانون مطبوعات تقاضاي مدير مسوولي كند؛ در اين راستا نيازمند يك تغيير در قانون هستيم زيرا حجم گسترده تقاضاها كار را حتي براي هيات نظارت بر مطبوعات نيز مشكل كرده است تا جايي كه در حال حاضر حدود چهار هزار متقاضي در نوبت حضور قرار دارند.

قاضي‌زاده افزود: اگر هيات نظارت هفته‌اي سه تا چهار ساعت هم براي تاييد تقاضاها وقت بگذارد، باز هم در نهايت تنها 30 يا 40 تقاضا را مي‌تواند تاييد كند. در حالي كه بايد شاخص‌هايي به ماده 9 قانون مطبوعات از قبيل سابقه روزنامه‌نگاري و فعاليت مطبوعاتي اضافه شود تا اين چالش رفع شود.

او اشاره‌اي هم به قانون نظام جامع رسانه‌يي كشور داشت و اذعان كرد: ما در اين قانون همه امور را در نظر گرفته‌ايم و اگر اين قانون به تصويب برسد، قانون مطبوعات فعلي كشور منسوخ خواهد شد زيرا تمام نشريات الكترونيكي، خبرگزاري‌ها، مطبوعات و پايگاه‌هاي الكترونيكي در اين قانون ديده شده است و حتي ماده 9 قانون مطبوعات نيز با ارائه صلاحيت حرفه‌يي در قانون جديد رفع شده است. به اين ترتيب كه سابقه كار و فعاليت مطبوعاتي بسته به نوع فعاليت يك رسانه از حداقل 5 تا 15 سال براي مسوولان مطبوعات تعريف كرده‌ايم.

قاضي‌زاده معتقد است كه قانون مطبوعات توسط يك مجموعه حرفه‌يي تدوين شده كه تمام نظرات فني و دقيق در آن دخيل است و فارغ از هر موضوعي نظام حرفه‌يي مطبوعات را در كشور ساماندهي مي‌كند كه به موجب آن هرج و مرج‌هاي كنوني عرصه مطبوعات رفع خواهد شد و نوعي فضاي ايمن بر اين عرصه حاكم مي‌شود و به واسطه اين قانون نه تنها به نسبت آينده بلكه نسبت به حال حاضر نيز تا حدي منضبط و هماهنگ‌تر مي‌شود.

مدير كل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي با تاكيد بر اين كه در حال حاضر هيچ نشريه‌اي نمي‌تواند به بهانه اخذ يارانه مجوز بگيرد، ابراز كرد:‌ در ابتدا براي شكل‌گيري يك نشريه، يك تاييديه توسط مدير مسوول آن نشريه امضا مي‌شود كه به واسطه آن استطاعت مالي آن نشريه احراز مي‌گردد.

او خاطر نشان كرد: ‌تلاش ما اين است كه يارانه مطبوعات باقي بماند ولي به نحوي هدفمند كه به واسطه آن نشرياتي كه مطالب توليدي و جهش فكري مساعدي در اين عرصه دارند، بتوانند از اين يارانه بهره‌مند گردند و بر همين اساس جداول تخصيص يارانه بايد داراي ضرايب مشخص حمايتي باشد و بناي پرداخت يارانه به مطبوعات بايد براساس پارامترهاي آن شكل بگيرد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اين كه آيا يارانه مطبوعات قرار است كه تا مدت زمان خاصي تعلق بگيرد و سال آينده حذف خواهد شد، تصريح كرد: يارانه مطبوعات حذف نخواهد شد در حاليكه طبق برنامه، دولت بايد ميزان حمايت‌هايش را از اين حوزه كم‌تر مي‌كرد اما شاهد بوديم كه ميزان اين حمايت‌ها 10 درصد نسبت به سال گذشته ارتقاء يافت.

او افزود: معتقدم كه يارانه‌ها بايد براي شكل‌گيري نشريات فرهنگي وجود داشته باشد ولي به نحوي كه مدت زمان خاصي براي پرداخت آن‌ها در نظر گرفت و اين طور نباشد كه نشريه‌اي ساليان متمادي از يارانه مطبوعات بهره ببرد و در آخر كار نيز هيچ سياست و خط مشي براي خودكفا شدن و استقلال در نظر نگرفته باشد.

قاضي‌زاده درباره نشريه هم‌ميهن كه حكم دادگاه مبني بر انتشار گرفته است، خاطر نشان كرد: انتشار اين نشريه براساس راي دادگاه خواهد بود و زماني كه راي ابلاغ شود و مورد اعمال ماده 16 نگردد، آن نشريه براي انتشار مدت شش ماه فرصت خواهد داشت.

وي در پايان يادآور شد: هداياي رياست جمهوري به خبرنگاران هم‌چنين بن‌كارت‌ها كه ظرف دو هفته آينده آماده خواهد شد و تا پايان آذرماه به دست آن‌ها خواهد رسيد.

امكان هديه دادن كتاب‌هاي الكترونيكي كيندل از طريق اي‌ميل فراهم شد

Posted: 21 Nov 2010 07:27 AM PST

هم‌زمان با نزديك شدن به تعطيلات سال نوي ميلادي، سايت آمازون اين امكان را فراهم كرد تا از طريق اي‌ميل كتاب‌هاي الكترونيكي كيندل را به عزيزان خود هديه دهند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كتاب‌هاي الكترونيكي كيندل برروي رايانه‌ها، تلفن‌هاي همراه هوشمند، آي‌پد، آي‌پادهاي لمسي و لوح‌هاي رايانه‌يي قابل خواندن هستند.

راس گراندينتي، نايب رييس كيندل در اين باره اظهار كرد: بسيار خوشحاليم كه براي مشتريان خود اين امكان را فراهم كرده‌ايم تا كتاب‌هاي مورد علاقه‌ كيندل خود را به دوستان و اعضاي خانواده خود هديه كنند.

وي افزود: در تعطيلات سال نو اين امكان براي همه و نه تنها صاحبان كيندل فراهم خواهد شد تا خريد آسان و بدون استرس داشته باشند. در كتابخانه بزرگي كه در سايت آمازون در دسترس است، كتاب‌هاي بسيار ارزشمندي وجود دارد.

براساس نتايج تحقيقات موسسه تحقيقاتي فورستر در مجموع در سال جاري ميلادي 966 ميليون دلار در‌ آمريكا صرف كتاب‌هاي الكترونيكي شده است، اين در حالي است كه در سال 2009 ميلادي 301 ميليون دلار در آمريكا صرف اين نوع از كتاب‌ها شده بود.

فورستر هم‌چنين اعلام كرد: انتظار مي‌رود تعداد خوانندگان كتاب‌هاي الكترونيكي در آمريكا از 3.7 ميليون تن در پايان سال گذشته ميلادي به 10.3 ميليون تن در پايان سال جاري ميلادي برسد.

اين موسسه هم‌چنين پيش‌بيني كرد كه در سال 2015، شمار خوانندگان كتاب‌هاي الكترونيكي به رمز 29.4 ميليون تن در سال 2015 برسد؛ هفت درصد از بزرگسالان آمريكايي كه به‌صورت آنلاين كتاب‌ مي‌خوانند كتاب الكترونيكي (e-book) مطالعه مي‌كنند و انتظار مي‌رود اين ميزان در سال آتي ميلادي دو برابر شود.

براساس نتايج تحقيقات موسسه تحقيقاتي فورستر، فروشگاه كيندل آمازون از افزايش مطالعه كتاب الكترونيكي سود سرشاري خواهد كرد.

رفتارهايي که رييس شما را آزار مي‌دهد

Posted: 21 Nov 2010 07:25 AM PST

به‌خاطر داشته باشيد که ايجاد عادت‌هاي خوب نياز به تلاش بسيار دارد؛ درحاليکه عادت‌هاي بد خيلي سريع در انسان رشد مي‌کند پس قبل از اينکه اين عادت‌ها در شما ريشه بدواند، بهتر است با انواع عادت‌هاي بدي که کارفرما و رييس از آنها متنفر است، آشنا شده و از پرورش آنها جلوگيري کنيد.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگي به نشاني http://modirestan.mihanblog.com آمده است: تازه به اين محل کار آمده‌ايد و مي‌خواهيد تاثيري مثبت روي رييستان بگذاريد كه اين خيلي خوب است، اما کافي نيست. حقيقت اين است که وقتي وارد دنياي حرفه‌اي مي‌شويد، بعضي عادات شخصي خودتان را هم وارد کار مي‌کنيد که ممکن است خوشايند رييستان باشد يا نباشد و اين احتمال وجود دارد که شما ديدگاه درستي در مورد تفاوت آن نداشته باشيد.

محيط شرکت طبق روال از قبل مقرر شده و ثابت عمل مي‌کند و براي کارکرد خوب و بهره‌ور، بر الگوها، سيستم‌ها، چرخه‌ها، و پروسه‌هاي مختلف متکي است. چنين جوي رفتارهاي مختلفي در هر فرد ايجاد مي‌کند. واقعيتي که فراموش کردن آن خيلي آسان‌تر از به خاطر داشتن آن است.

همين‌طور که سعي مي‌کنيد جاي پايتان را در شرکت محکم کنيد، عاقلانه است که به‌خاطر داشته باشيد که ايجاد عادت‌هاي خوب نياز به تلاش بسيار دارد؛ درحاليکه عادت‌هاي بد خيلي سريع در انسان رشد مي‌کند. پس قبل از اينکه اين عادت‌ها در شما ريشه بدواند، بهتر است با انواع مختلف عادت‌هاي بدي که کارفرما و رييس از آنها متنفر است آشنا شده و از پرورش يافتن آنها جلوگيري کنيد.

رييس متنفر مي‌شود، وقتي در کارتان انگيزه نشان نمي‌دهيد

هيچ رييسي دوست ندارد مجبور باشد مدام به شما بگويد که چه بايد بکنيد و چه نکنيد. اين‌کار علاوه بر اينکه وقت‌گير و خسته‌کننده است، اعتماد و اطمينان او را به توانايي‌هايتان از بين مي‌برد. اين رفتار نشانه تنبلي است و رييس‌ها از آن متنفرند.

نبايد آنقدر صبر کنيد تا رييس به شما بگويد چه بايد بکنيد، مخصوصا در ساعت استراحت شرکت، وقتي رييس ببيند در ساعت استراحت به‌جاي گشت و گذار بي‌خود در اينترنت، با ابتکار يک قفسه از فايل‌ها را به ترتيب الفبا مي‌چينيد، مطمئنا نظرش درمورد شما عوض مي‌شود.

وقتي خودتان را فردي بي‌انگيزه نشان دهيد، ناخودآگاه رييستان نظري منفي به شما پيدا مي‌کند. رييستان احتمالا خيلي در کارش سرمايه‌گذاري کرده است، به همين خاطر چيزي که خيلي او را ناراحت مي‌کند اين است که شما به کارتان بي‌علاقه و بي‌انگيزه باشيد.

رييس متنفر مي‌شود، وقتي بهانه‌گيري مي‌کنيد

اين يکي از آزاردهنده‌ترين رفتارهايي است که رييس از آن متنفر است. اگر براي او بهانه بياوريد، به اين معني است که از وظيفه‌اي چشم پوشي کرده‌ايد و با اين بهانه‌ها مي‌خواهيد از اين غفلت و اهمال‌کاري، دفاع کنيد.

"من نتوانستم فلان کار را انجام بدهم چون در راه پنچر شدم و وقتي به خانه رسيدم ديگر خيلي دير شده بود." اين گفته چه درست باشد و چه غلط، چيزي که رييستان مي‌شنود اين است: "تقصير من نبوده، پنچر شدن ماشين باعث شد نتوانم کارم را انجام دهم." چيزي که براي رييستان مهم است اين است که کار را انجام نداده‌ايد، همين.

سرانجام بايد تفاوت بين بهانه و توجيه را بدانيد. اولي دنبال معاف کردن خود از تقصير است، اما دومي به دنبال روشن کردن ابهام است. جزئيات غيرلازم که به بهانه بال و پر مي‌دهد فقط ابهام بيشتري ايجاد مي‌کند؛ نکته اصلي را اشتباه شما بوده، عنوان نمي‌کند. وقتي اشتباهتان را عنوان کنيد با فهميدن و قدم گذاشتن براي اصلاح آن تنها چيزي است که براي رييستان مهم است.

و آخر اينکه بايد در مقابل پروبال دادن به بهانه‌هايتان مقاومت کنيد. ممکن است راه حلي براي خلاص کردن خود از گيرودار اين بهانه‌ها را مي‌تراشيد، اما با اينکار مشکلات ديگري براي خودتان درست مي‌کنيد.

رييس متنفر مي‌شود، وقتي شکايت مي‌کنيد

گله و زاري و آه و ناله مترادف‌هايي منطقي براي شکايت کردن است و هيچ کس، به ويژه رييستان، علاقه‌اي به شنيدن اينها ندارد اين هم يکي از رفتارها و عادت‌هايي است که رييس از آنها متنفر است.

فقط به اين خاطر که رييستان هم در همان‌جا کار مي‌کند و پول بيشتري در مي‌آورد، به اين معنا نيست که در بعضي جوانب کار، مثل شب دير ماندن سر کار، از شما کمتر زحمت مي‌کشد. او هم براي خود زندگي دارد و مي‌داند که چه موقعيت‌هايي در اداره بدون تذکر شما، خوشايند نيست.

قبل از اينکه دهانتان را باز کنيد، بايد فرق بين شکايت و انتقاد را بدانيد. شکايت خيلي شخصي است و همه مي‌توانند شکايت کنند. انتقاد نيازمند تلاش است چون بايد سازنده باشد، يعني قصد اصلاح چيزي را داشته باشد. اگر حرفي که مي‌خواهيد به زبان بياوريد، راه حلي را ارائه نمي‌دهد، اگر پيش پا افتاده و معمولي باشد حتي نمي‌تواند از يک راه حل دفاع کند. پس اينطور حرف‌ها را براي وقتي نگه داريد که خانه هستيد نه محل کار.

رييس متنفر مي‌شود، وقتي زياد سوال مي‌پرسيد

به‌طور طبيعي سوال کردن چيز بدي نيست، مخصوصا وقتي بخواهيد قبل از انجام کاري که به شما محول شده، ابهامات خود را برطرف کنيد. در واقع بايد همه را به سوال کردن ترغيب کرد. اما سوال کردن بيش از حد، به ويژه سوالات احمقانه، رفتار و عادتي است که رييس از آن متنفر است و ممکن است باعث عصباني کردن او شود.

اين کار باعث هدر دادن وقت رييس و نشانه بي‌کفايتي شما است. همچنين هوش و ذکاوت شما را هم زير سوال مي‌برد. اين‌کار باعث مي‌شود مدير قبل از محول کردن کاري به شما به خاطر بياورد که بار قبل به يک نفر نياز داشتيد که دست شما را بگيرد و به شما بگويد چه بکنيد و چه نکنيد.

خط آخر اينکه رييس‌ها معمولا به کارمنداني ارزش مي‌گذارند که آنقدر کاردان و چاره‌ساز باشند که بتوانند پاسخ اينگونه سوال‌ها را خودشان پيدا کنند.

پس عادت‌هاي بد را کنار بگذاريد؛ بدون استثنا يک اصل در همه اين عادت‌ها جاري است و آن اولين دليلي است که باعث مي‌شود رييس از آنها متنفر باشد.

*300 هزار وبلاگ طي هفته اخير در بلاگفا فعال بوده‌اند

Posted: 21 Nov 2010 07:24 AM PST

مدير بلاگفا گفت: حدود دو ميليون وبلاگ فارسي فعال وجود دارد كه حدود 200 هزار مورد آن وبلاگ‌ تاثيرگذار است.

عليرضا شيرازي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در حال حاضر 800 هزار وبلاگ در بلاگفا وجود دارد كه حدود 300 هزار وبلاگ طي يك هفته اخير فعال بوده‌اند.

وي اظهار كرد: تعداد وبلاگ‌هاي ساخته شده با تعداد وبلاگ‌هايي كه محتوا دارد و همچنان فعال است، بسيار متفاوت بوده و وبلاگي كه قدمت بالاتري دارد نقش بيشتري نسبت به وبلاگ‌هاي جديد خواهد داشت چراكه مخاطب و كاربران بيشتري دارد.

شيرازي اظهار كرد: حدود دو ميليون وبلاگ فارسي فعال وجود دارد كه حدود 200 هزار مورد آن وبلاگ‌ تاثيرگذار است.

مدير بلاگفا با بيان اينكه تاكنون چهار ميليون و 500 هزار وبلاگ در سرويس بلاگفا ثبت شده است، گفت:‌ تعداد وبلاگ‌هايي كه در يك سرويس ساخته شده مهم نيست بلكه وبلاگ‌هايي كه فعال هستند و سابقه كار دارند، ارزش دارد.

وي با تاكيد بر اينكه وبلاگ‌هاي غيرفعال مرتب از سرويس بلاگفا حذف مي‌شوند، افزود: در اين سرويس، وبلاگي كه سه سال فعال نباشد، وجود ندارد و مرتبا وبلاگ‌هاي غيرفعال براساس تاريخ ثبت، آخرين مطلب و تعداد مطالب ثبت شده و ... حذف مي‌شوند.

به اعتقاد شيرازي، وبلاگي كه يك سال فعاليتي نداشته باشد، وبلاگ غيرفعال؛ وبلاگي كه طي شش ماه گذشته فعاليت كرده، وبلاگ نيمه فعال و وبلاگي كه طي 90 روز گذشته فعاليت داشته، وبلاگ فعال محسوب مي‌شود.

وي اظهار كرد: هرچه سابقه فعاليت يك سرويس وبلاگ بيشتر مي‌شود، تعداد وبلاگ‌هاي غيرفعال آن نيز بيشتر خواهد شد.

مدير بلاگفا اظهار كرد: مي‌توان گفت سرويس وبلاگي كه بيش از سه سال فعاليت داشته، يك سوم از وبلاگ‌هايش فعال است.

شيرازي با اشاره به اينكه بلاگفا سرويس وبلاگ اول كشور است، گفت: يك ميليون و نيم وبلاگ فعال در اين سرويس وجود دارد كه بر اساس فرمول‌هايمان تاكنون حذف نشده‌اند.

وي بلاگفا، ميهن بلاگ، پرشين بلاگ، وبلاگ اسكاي و پارسي بلاگ را سرويس وبلاگ‌هاي اصلي كشور عنوان و اظهار كرد: حدود 30 سرويس وبلاگ جديد فعال شده كه تعداد كاربران آن بسيار محدود بوده و قابل توجه نيست.

اجراي نخستين پروژه‌ي دورکاري تحت وب در يکي از سازمان‌هاي دولتي

Posted: 21 Nov 2010 07:24 AM PST

مديرعامل يكي از شرکت‌هاي ايراني از اجراي نخستين پروژه دورکاري تحت وب در يکي از سازمان‌هاي دولتي کشور خبر داده گفت: با استفاده از اين سيستم سازمان‌ها مي‌توانند در زمان کوتاهي نيازهاي مديريت دورکاري خود را نيز برطرف کنند.

اميرمسعود اسکويي‌لر در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: دوركاري الكترونيكي در واقع نوعي سازمان كاري است كه طي آن افراد به شكلي انعطاف‌پذير مستقل از مكان و زمان انجام کار در طول شبانه‌روز، به انجام امور محوله مي‌پردازند و درواقع فن‌آوري اطلاعات اين اجازه را به افراد مي‌دهد تا قسمتي از فعاليت‌هاي خود را از راه دور و با استفاده از شبکه اينترنت انجام دهند.

وي ادامه داد: در ايران نيز آيين‌نامه "دوركاري" يا "كار در خانه" (تله‌وركينگ) كارمندان دولت به‌منظور انجام وظايف محول شده بدون حضور فيزيكي كارمند واجد شرايط در محل كار سازمان خود توسط وزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك تصويب ابلاغ شده است.

او با بيان اينکه دوركاري رويكردي است كه در آن كاركنان مي‌توانند به كمك فن‌آوري‌هاي مختلف اطلاعات و ارتباطات بيرون از محل سازمان خود، در زمان دلخواه كارشان را انجام دهند و نتايج كار را به كارفرما يا مشتريان منتقل كنند، ابراز كرد: دوركاري را در دوره‌هاي مختلف براي افزايش بهره‌وري، صرفه‌جويي در هزينه‌ها، كاهش آلودگي هوا، بهبود وضعيت ترافيک و هماهنگي بين ساعات زندگي و كار مورد توجه قرار داده‌اند ولي مزاياي آن محدود به موارد مذکور نمي‌باشد و امکانات جديدي با توسعه زيرساخت‌ها و گسترش کاربري فن‌آوري‌اطلاعات به‌طور روزافزون به آن اضافه مي‌شود.

وي با اشاره به سامانه دورکاري الکترونيکي فايلر و با بيان اينکه شركت مهندسي ايران رايانه با 25 سال سابقه حضور در توليد نرم‌افزارهاي کاربردي با احساس نياز بازار انفورماتيک به سيستم‌هاي مديريت دورکاري با به‌کارگيري محصولات خود، به توسعه و توليد اين سامانه اقدام كرده است.

اين كارشناس ادامه داد: نگارش‌ سامانه دوركاري به‌صورت الكترونيك فايلر با توجه به ابزارهاي قدرتمندي همچون طراحي فرم، موتور گردش كار، موتور جست‌وجوي پيشرفته و گزارش ساز پويا، پياده‌سازي شده و به انجام رسيده است.

وي افزود: يك سيستم دوركاري الكترونيكي بايد امكانات تعريف معيار‌هاي سنجش، كارشناسان، سرتيم‌ها و مديران گروه‌ها با اختصاص حقوق دسترسي و شرح وظايف افراد را دارا باشد. هر فرد بر اساس فرآيند‌هاي تعريف شده، وظيفه محوله خود را در بازه زماني مشخص انجام داده و در نهايت در پايان هر پروژه و يا دوره زماني مشخص ارزيابي عملكردها جمع‌آوري و به كارتابل الكترونيكي هر شخص ارسال مي‌گردد. وجود يك گزارش ساز پويا كه كاملا با سيستم دوركاري تهيه شده سازگاري داشته باشد.

به گزارش ايسنا به‌طور کلي نيازهاي عمده يك سيستم دوركاري شامل تنظيمات، عمليات، كنترل و ارزيابي بوده و شامل مواردي از جمله مديريت پرونده‌هاي پرسنلي، تعريف گروه‌هاي كاري و زيرگروه‌هاي مربوط جهت ورود اطلاعات، كنترل مجوز دسترسي و عمليات به تفكيك اسناد و مدارك، تخصيص مجوزهاي كاري كاربران تا جزئي‌ترين عمليات سيستم و استفاده از كليه امكانات و قابليت‌هاي سيستم تحت وب.

شناخت موانع پرداخت الكترونيكي و راهكارهاي آن در برنامه‌ي پنجم توسعه كليد مي‌خورد؟

Posted: 21 Nov 2010 07:22 AM PST

به گفته نايب رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات، در زمان فعاليت وي در شوراي عالي فن‌آوري اطلاعات فعاليتي با بانك مركزي پيرامون بحث شناخت موانع پرداخت الكترونيكي و راهكارهاي آن ارايه شد كه قرار است اين موضوع در برنامه پنجم كليد بخورد.

به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شركت فن‌آوري اطلاعات از آن دسته شركت‌هايي است كه در سال 82 براساس مصوبه شوراي عالي اداري آن زمان تشكيل شد و در سال 83 اساسنامه آن آمده كه حوزه‌هاي فعاليت آن پيرامون موضوع شبكه بود كه در سال 85 با توجه به بحث واگذاري مخابرات به بخش خصوصي تصميم گرفته شد كه در سال 86 اين شركت از شركت مخابرات منفك شده و برروي وظايف جديدش كار كند كه اكنون به سازمان تبديل شده است.

به گفته كارشناسان در بررسي‌هاي زياد به اين نقطه رسيديم كه ما اگر بتوانيم در سيستم بانكي در فاز اول بحث پرداخت الكترونيك را حل كنيم، قدم موثري براي دولت الكترونيك و روان‌سازي فعاليت‌هاي مردم خواهد بود. بنابراين تمامي هم و غم ما اين شد كه مراجعات حضوري مردم به شعب بانك‌ها را كاهش دهيم و آن را به مراجعات نيمه حضوري تبديل كنيم.

تحليل اين بود كه يك ميليارد مراجعه حضوري به بانك‌ها براي خدمات مختلف شهري، مالياتي، شهرداري‌ها، دفاتر ثبت اسناد، پرداخت قبوض و مشابه آن وجود دارد؛ براي اين منظور هدف اين بود كه با ارائه خدمات الكترونيك، شعب بانكي را خلوت كنيم كه اين كار موجب راحتي مردم و ثمرات خاص خود بود.

بنابراين هدف اول خود را برروي حل مشكلات پرداخت و تنوع‌سازي درگاه‌هاي مختلف پرداخت معطوف كرديم و فعاليت‌هاي بزرگي در سازمان‌هاي مختلف همچون ثبت‌نام كنكور و پرداخت شهريه در سطح دانشگاه آزاد الكترونيك شد.

به عقيده كارشناسان، ضعف در بخش‌بندي مشتريان و ارائه خدمات متناسب با هر بخش، استفاده ناكافي از ابزارهاي تبليغات براي توسعه فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني بانكداري الكترونيك، تعداد تراكنش بسيار كم پايانه‌هاي فروش نسبت به ديگر كشورهاي دنيا، تعداد كم مشتريان خدمات بانكداري اينترنتي و تلفن همراه و نبود توسعه زيرساخت‌هاي امضاي ديجيتال و كليد عمومي و خصوصي و ضعف بانك‌ها در پاسخگويي سريع در مشكلات پيش آمده براي مشتريان بانكداري الكترونيك، از جمله كمبودهاي بانكداري الكترونيك است.

هرچند بانكداري الكترونيك خصوصاً در حوزه پرداخت در ميان عموم جامعه در اثر آشنايي مردم و اعتماد تدريجي آن‌ها به پرداخت‌هاي الكترونيك رو به افزايش است، اما توسعه سيستم‌هاي بين بانكي در ميان بانك‌هاي كشور و هماهنگ‌سازي سيستم‌هاي درون بانكي و سيستم‌هاي بين بانكي با يكديگر و به تدريج با شبكه‌ها و پروتكل‌هاي جهاني از اقدامات قابل توجه در اين زمينه به شمار مي‌رود.

هم‌چنين بانك‌ها تدريجا در حال آشنايي با سيستم‌هاي مديريتي مبتني بر فن‌آوري اطلاعات از جمله CRM و سيستم‌هاي مديريت ريسك هستند اما در زمينه پشتيبان امور اجرايي ضعف‌هايي وجود دارد.

سياست‌هاي تدوين شده براي بخش بانكداري الكترونيك بيشتر حول موضوعات خاصي نظير افزايش تقاضا براي پرداخت از طريق ابزارهاي الكترونيك و ارائه زيرساخت‌هاي متناسب و كافي، افزايش امنيت و كاهش ريسك، يكپارچه‌سازي عمليات پشت باجه بانك‌ها و يكپارچه‌سازي اطلاعات بين بانكي، توسعه شناخت و آگاهي جامعه و مديران از ابزارها و روش‌هاي پرداخت الكترونيك، مطرح هستند.

در اين حوزه سياست‌هاي تدوين شده در زمينه عملكردي شامل توسعه پرداخت‌هاي الكترونيك ريز از طريق توسعه پول الكترونيك در حمل و نقل شهري، كمك به شكل‌گيري و افزايش تقاضا، تنظيم بازار رقابتي عرضه خدمات پرداخت الكترونيك، توسعه امكان به كارگيري سيستم پرداخت كلان الكترونيك در جامعه از طريق به كارگيري بستر ساتنا و امضاي ديجيتال، يكپارچه‌سازي اطلاعات سيستم‌هاي بانكي در قالب Core Banking در همه بانك‌هاي كشور است.

به گزارش خبرنگار ايسنا همچنين تفاهم‌نامه‌هايي با آموزش و پرورش منعقد شد كه به گفته مهديون در اين راستا مدارس به سمت هوشمند شدن و الكترونيكي شدن پيش مي‌روند، در كشور نيز چند استان پيشگام دولت الكترونيكي شدند و تفاهم‌نامه‌اي نيز با جهاد كشاورزي براي توسعه فن‌آوري اطلاعات در آن حوزه به امضا رسيد.

در بحث اينترنت نيز مباحثي در زمينه آگاه‌سازي مردم از حقوقشان را انجام داديم كه يكي از آن‌ها بحث سنجش بود كه در اين زمينه كيفيت اينترنت سنجيده مي‌شود تا در اين زمينه كم‌فروشي صورت نگيرد و بقيه شاخص‌ها نيز در اين زمينه براي كليد خوردن آماده است ولي هنوز به گفته مسوولان پروايدرها آمادگي زيادي براي آن ندارند، بنابراين بايد اين آمادگي ايجاد شود كه بقيه مباحث نيز در اين زمينه اجرايي شوند.

سعيد مهديون با بيان اين كه فعاليت‌هاي جديد شكل گرفته ولي با توجه به فعاليت‌هايي كه در آينده بايد انجام شود، بسيار كم و كوچك است و مي‌شود گفت كه هنوز هيچ كاري انجام نشده اظهار كرد: فرآيند تبديل شركت به سازمان نمونه قبلي ندارد، بنابراين پيچيدگي‌هايي دارد كه بايد در زمان كوتاه انجام شود و به اعتقاد من كم‌تر از شش هفته بايد اين كار انجام شود كه برنامه چهارم به اتمام مي‌رسد.

در اين راستا ماموريت‌هايي تعريف شده و به گفته مهديون از آن جمله ارايه گزارشي از وضعيت موجود و بررسي آن و وضعيت مطلوب، چالش‌هاي پيش رو بود كه يكي از آن‌ها چالش‌هاي هويتي است كه بايد ماموريت خودمان را در اين فضا مشخص مي‌كرديم و زماني كه اين فضا و جايگاه نقش سازمان نيز براي ما تعيين و روشن شد، ماموريت ديگري كه داشتيم تعريف نقش و شروع پروژه‌ها در فعاليت‌ها و سازهاي جديدي بود كه اين نيز انجام و به اتمام رسيد.

اما مدير عامل شركت مخابرات ايران هم درباره وضعيت استفاده ما در زمينه پرداخت الكترونيكي گفته بود كه نسبت به كشورهاي جهان، حداقل پنج سال عقبيم كه در اين بين هم ارائه‌دهندگان و هم استفاده‌كنندگان خدمات ضرر كردند؛ ما وقتي مي‌توانيم با بهترين هزينه، بيش‌ترين خدمات را ارائه دهيم، چه دليلي وجود دارد كه به مشتري هزينه بيش‌تري تحميل كنيم؟

هشدار نيروي هوايي آمريكا به استفاده از خدمات آگاه به موقعيت مكاني توسط سربازان

Posted: 21 Nov 2010 07:22 AM PST

نيروي هوايي آمريكا به سربازان خود هشدار داده استفاده از خدمات آگاه به موقعيت مكاني در فيس بوك و ساير شبكه‌هاي اجتماعي ممكن است عواقب "مخربي" براي عمليات‌هاي نظامي به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نيروي هوايي‌ آمريكا به سربازان خود هشدار داد كه همه سربازان بايد نسبت به عواقب استفاده از خدمات آگاه به مكان هوشيار باشند.

طبق اعلام خبرگزاري فرانسه، در پيام نيروي هوايي آمريكا به سربازان آمده است: خدماتي مانند check-in فيس بوك، فوراسكوئه، گووالا و لوپت به افراد داراي تلفن همراه هوشمند اجازه‌ مي‌دهد تا به آساني موقعيت مكاني خود را به دوستانشان بگويند.

در اين پيام آمده است:‌ استفاده همراه‌ با بي‌توجهي از اين خدمات توسط سربازان عواقب مخرب امنيتي و اطلاعاتي براي عمليات‌هاي نظامي به همراه دارد.

چاد استفي، سخنگوي نيروي هوايي آمريكا، در اين باره به خبرگزاري فرانسه گفت: به افسران ارشد ناظر بر ارتباطات نيروي هوايي دستور داده شد تا اين نكته را به سربازان گوشزد كنند. مقامات پنتاگون اعلام كردند هنوز مشخص نيست كه ساير سرويس‌هاي نظامي از جمله ارتش و نيروي دريايي كه داراي هزاران سرباز پياده در افغانستان و عراق هستند، هشداري مشابه به سربازان خود بدهند.

وزارت دفاع آمريكا مدت زمان زيادي است كه نگران استفاده سهل‌انگارانه از رسانه‌هاي اجتماعي توسط سربازان و افشاي اسرار نظامي است.

پنتاگون در ماه فوريه اعلام كرد كه سربازان آمريكايي مي‌توانند از شبكه توييتر استفاده و وبلاگ‌ها و صفحات فيس بوك خود را در شبكه رايانهياي غيرمحرمانه ارتش آمريكا به‌روزرساني كنند.

راه‌اندازي شبكه‌ي اجتماعي بخشي از استراتژي گوگل

Posted: 21 Nov 2010 07:21 AM PST

گوگل اعلام كرد راه‌اندازي شبكه اجتماعي حتما بخشي از استراتژي اين شركت است و در بسياري از محصولات گوگل نصب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پاتريك پيچته، مسوول ارشد امور مالي شركت گوگل، امروز اظهار كرد: گوگل در مركز اقتصاد ديجيتال در حال انفجار است، يعني مكاني كه قدرت رايانه‌يي در آن به‌طور بي‌رحمانه و چشمگيري در حال افزايش است و ابتكار و نوآوري براي بقاء بسيار مهم است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، پيچته در مصاحبه با يك شبكه تلويزيوني استراليايي خاطرنشان كرد: جست‌وجو محصول اصلي گوگل است اما بسياري از محصولات ديگر داراي خط سير خارق‌العاده‌اي هستند.

وي تاكيد كرد: شبكه اجتماعي حتما بيش از استراتژي ماست و در بسياري از محصولات گوگل نصب خواهد شد. البته بايد به خاطر داشت كه در دنياي ديجيتال در حال انفجار امروز، شبكه اجتماعي تنها يك فصل از كل كتاب است؛ دنياي ديجيتال امروز در حال انفجار است و داراي فصل‌ها و عناصر متعدد است.

افزايش 20 هزار كيلومتري فيبر نوري كشور تا سه سال آينده

Posted: 21 Nov 2010 07:20 AM PST

معاون شركت زيرساخت با بيان اينكه بيش از 45 هزار كيلومتر فيبر نوري در كشور داريم گفت: در برنامه‌ و توسعه‌هاي آتي هم حدود 20 هزار كيلومتر فيبر در دستور كار قرار دارد كه اميدواريم اين ميزان پيشرفت ظرف سه سال آينده در حوزه توسعه شبكه فيبر نوري كشور و در لايه بك بون ايجاد شود.

مهدي کريمي نيسياني ـ معاون طرح و توسعه و فن‌آوري‌هاي نوين شركت ارتباطات زيرساخت ـ در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اميدواريم با اين ميزان پيشرفت، آمادگي خوبي براي برنامه 5 ساله توسعه و همين طور اهداف بلندي كه در راستاي سند چشم‌انداز تحقق دولت الكترونيك در نظر گرفته شده است، ايجاد شود.

وي ادامه داد: سرويس‌هاي بسيار بزرگي مثل FTTX (فيبر نوري در منازل) و امثال آن نياز دارد كه در لايه بك بن، شبكه بسيار بزرگي ايجاد شود كه بتواند ترافيك را به خوبي در بسته شبكه مخابراتي هندل كند و مشكل خاصي در راستاي انتقال اين ترافيك نباشد بنابراين ما 20 هزار كيلومتر فيبر نوري در برنامه پنجم توسعه خواهيم داشت.

او افزود: البته براي اتمام و انجام اين پروژه بزرگ به همكاري سازمان و دستگاه‌هاي ديگري مثل وزارت راه، سازمان حفاظت محيط زيست و كليه سازمان‌ها و ارگان‌هاي ديگر نياز داريم كه شايد بيش‌تر از 10 دستگاه مختلف باشد و همين طور اين فيبرها ممكن است از اراضي و زمين‌هاي مردم عبور كند و اميدواريم كه همكاري مردم را دراين زمينه داشته باشيم زيرا كمك مي‌كند تا مردم هرچه بهتر امكانات و سرويس‌هاي شبكه را دريافت كنند و طبيعي است لازمه آن احداث و ايجاد يك شبكه بك‌ بون بسيار قوي در كشور است كه اميدواريم اين موضوع تحقق پيدا كند.

معاون طرح و توسعه و فن‌آوري‌هاي نوين شركت ارتباطات زيرساخت تصريح كرد: البته غير از اين مسير اصلي، شبكه‌هاي فرعي فيبر نيز وجود دارد ولي شبكه فيبري كه در مالكيت شركت ارتباطات زيرساخت و شبكه بك‌بون كشور است، چيزي حدود 45 هزار كيلومتر فيبر نوري است.

نيوزكورپ براي آي‌پد روزنامه منتشر مي‌كند

Posted: 21 Nov 2010 07:17 AM PST

غول رسانه‌يي نيوزكورپ، روزنامه‌ ديجيتالي با عنوان ديلي (The daily) براي آي‌پد منتشر خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نيوزكورپ تا به حال درباره اين پروژه سكوت كرده بود و در حال حاضر نيز جزئيات بيش‌تري ارايه نكرده است.

اما دو تن از مقامات اين غول رسانه‌يي در آمريكا كه خواستند نامشان فاش نشود، تاييد كردند: تا پيش از پايان سال جاري ميلادي، روزنامه ديلي برروي آي‌پد از محصولات اپل منتشر خواهد شد.

آيفون هم‌چنان داراي بالاترين سطح رضايتمندي خريداران

Posted: 21 Nov 2010 07:17 AM PST

تلفن همراه آيفون 4 بالاترين ميزان رضايتمندي مصرف‌كنندگان تلفن‌هاي همراه هوشمند را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، موسسه تحقيقاتي چينج ويو براساس نتايج تحقيقات جديد خود اعلام كرد كه هزار و 212 تن را كه در طول شش ماه گذشته تلفن همراه هوشمند خريداري كرده‌اند، مورد سوال قرار داد و 77 درصد خريداران آيفون اظهار كردند از انتخاب خود بسيار راضي هستند.

تلفن همراه موتورولا در رده دوم قرار گرفت و 71 درصد از خريداران اعلام كردند از خريد خود راضي هستند.

HTC نيز جايگاه سوم را به خود اختصاص داد و 63 درصد از خريداران اين گوشي نسبت به خريد آن ابراز رضايتمندي كردند.

طبق اعلام اين موسسه تحقيقاتي، سامسونگ با 45 درصد در رده چهارم و RIM با 44 درصد در رده بعدي قرار گرفت.

كنفرانس ملي امنيت اطلاعات ايران به تعويق افتاد

Posted: 21 Nov 2010 07:16 AM PST

كنفرانس ملي امنيت اطلاعات با تعويقي 12 روزه در روزهاي 12 و 13 ديماه برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، همايش ملي امنيت اطلاعات ايران كه قرار بود در روزهاي 29 و 30 آذرماه سال جاري با حضور متخصصان و کارشناسان حوزه امنيت کشور برگزار شود، پيرو استقبال و درخواست‌هاي متعدد شرکت‌ها و سازمان‌ها براي برنامه‌ريزي بهتر جهت حضور در اين کنفرانس طبق تصميم دبيرخانه كنفرانس به روزهاي 12 و 13 ديماه موكول شد.

اين همايش به‌عنوان يك رويداد علمي و کاربردي ايران در حوزه امنيت اطلاعات قصد دارد به جنبه‌هاي اجرايي پياده‌سازي و محافظت از امنيت اطلاعات بپردازد.

طبق گزارش دبيرخانه اين كنفرانس، شرکت امنيتي آشيانه به عنوان يکي از پنج شرکت برتر امنيت اطلاعات در سطح جهان با ارايه مقالات و سخنراني هاي علمي در اين همايش حضور خواهد داشت.

علاقه‌مندان براي مشارکت در کارگاه‌هاي آموزشي و کسب اطلاعات بيش‌تر مي‌توانند به نشاني www.infosecevent.com مراجعه كنند.

هشدار نسبت به امنيت خريد اينترنتي در آستانه‌ي كريسمس

Posted: 21 Nov 2010 07:15 AM PST

يك شركت امنيت اينترنتي اعلام كرد كه بيش از 55 درصد از كاربران اينترنتي قصد دارند براي نيمي از خريدهاي كريسمس خود از اينترنت استفاده كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بررسي‌هاي انجام شده توسط شركت وبروت نشان مي‌دهد كه شمار كاربران اينترنتي كه به دنبال خريد اينترنتي براي كريسمس هستند، نسبت سال گذشته افزايش چشمگيري داشته است؛ سال گذشته 38 درصد از كاربران اينترنتي براي كريسمس خريد اينترنتي داشتند.

وبروت اعلام كرد:‌48 درصد از افرادي كه به‌صورت‌ آنلاين براي كريسمس خريد مي‌كنند، براي يافتن كالاهاي مورد نياز خود از كسب موتور جست‌وجوگر مانند گوگل استفاده مي‌كنند و بيش از نيمي از آن‌ها به نخستين صفحات نتيجه جست‌وجو اعتماد مي‌كنند.

بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد 37 درصد يعني بيش از يك سوم از آن‌ها از رمز عبورهايي متفاوت براي هر سايت فروش اينترنتي استفاده مي‌كنند.

بيش از 52 درصد ادعا كردند تنها از سايت‌هايي خريداري مي‌كنند كه به نوعي داراي يك مدرك اعتماد است، مانند مداركي كه وري‌ساين منتشر مي‌كند.

وبروت هم‌چنين نسبت به انجام اقدامات احتياطي در زمان خريد اينترنتي هشدار داده است.

چشم‌انداز توسعه‌ي كاربري خط و زبان فارسي در محيط رايانه‌يي عرضه شد

Posted: 21 Nov 2010 07:14 AM PST

"چشم‌انداز توسعه كاربري خط و زبان فارسي در محيط رايانه‌يي" به همت شوراي فني كارگروه خط و زبان فارسي در محيط رايانه‌يي دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني تهيه، تنظيم و به‌صورت رايگان در وب‌گاه دبيرخانه با آدرس www.scict.ir عرضه شد.

به گزارش ايسنا از واحد ارتباطات دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني، طرح تسما به عنوان طرحي براي توليد و ساماندهي محتواي الكترونيكي با تكيه بر ميراث ادبي ارزشمند زبان فارسي مسيري را براي توسعه كاربري خط و زبان فارسي در محيط رايانه‌يي ترسيم كرده كه به محتوا اشاره دارد اما بر آن است كه در مسير توسعه زباني از آن به عنوان موتور محرك استفاده كند.

كتاب ياد شده تصويري كلي از تعريف مسائل كلان مسير توسعه زبان فارسي براي همراهي با تحولات سيستم‌هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي است. مسائلي كه با اين نگرش مطرح مي‌شود، به استقرار و بهينه‌سازي ذخيره‌سازي و بازيابي اطلاعات به خط و زبان فارسي مي‌پردازد.

دسترسي به اطلاعات ذخيره شده به خط و زبان فارسي و جست‌و‌جوي معنادار آن نيازمند زنجيره‌اي بلند از عمليات است كه با تحقق هر مرحله‌اي از آن، بهبودي در اثربخشي ابزراهاي رايانه‌اي حاصل خواهد آمد.

دانستنی های مهاجرت و ادامه تحصیل

Posted: 20 Nov 2010 04:36 PM PST

به نظر شما بهترین خط هواپیمایی برای رفتن به سوئد (استکهلم) چیه؟

پیشنهاد جدید استخدام نیروی کار از خارج سوئد

Posted: 20 Nov 2010 04:35 PM PST

کار فرمایان می توانند کارمند خود را در صورت نیافتن آن در سوید حتی از بیرون از کشور های اروپایی نیز استخدام کنند. به شرط اینکه در آمد شخص مصارف زندگی اش را تامین کند.
به اساس این قوانین در آینده اداره ای امور کار arbetsförmedlingen نیاز ندارد که در مورد هر استخدام زمینه موجودیت نیروی کار در داخل سویدن را بررسی کند. قضاوت کار فرما در مورد استخدام مورد نیازش مهم است.
در این مقرره آمده است که تماس میان کارفرما و کارجو در خارج از سوید و اروپا به اندازه امکان تسهیل شود. اجازه ای ورود به سوید برای مصاحبه استخدام اسانتر شود و کسانی که بعد از مصاحبه استخدام می شوند ضرورت ندارند که از سوید بیرون بروند و تقاضای اجازه ای کار کنند. طولانی ترین زمانی که برای اجازه ای کار پیشنهاد می شود، مدت دو سال است. این اجازه قابل تمدید است. و کسانی که مدت چهار سال در سویدن می مانند، می توانند اجازه ای اقامت دایمی را دریافت کنند.
همچنین پناهجویان امکان کار کردن را در دوران که دوسیه ای شان مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرد، دارند و در صورت گرفتن جواب منفی می توانند درخواست کار بدهند و در سویدن بمانند. این ماده از قوانین موجود مستثناست. افرادی که جواب رد می گیرند مجبور به بازگشت به کشورشان نیستند تا بعدآ از آنجا درخواست کار نمایند. در عوض می توانند اجازه کار را در داخل سوید بدست آورند و در سوید بمانند.
دانشجویان خارجی که یک ترم درس خوانده اند می توانند درخواست اجازه کار کنند. این پیشنهاد را احزاب الیانس و حزب محیط زیست پشتیبانی می کنند، ولی احزاب سوسیال دموکرات و حزب چپ خواهان قوانین سختگیرانه تری هستند.
حزب مردم از جمله احزابی است که طرفدار این قوانین است زیرا به عقیده ای این حزب انسانها آزاد اند تا آزادانه در هر جای دنیا که بخواهند کار و زندگی کنند و از طرف دیگر اقتصاد شرکت ها و سوید با آمدن نیروی کار از بیرون کشور بهتر خواهد شد.
حزب سوسیال دموکرات این قوانین را به مفاد شرکت های بورژوازی می داند و خواهان قوانین دیگری در رفع کمبود نیروی کار در سوید است.

قانون جدید مهاجرت نیروی کار به سوئد

Posted: 20 Nov 2010 04:33 PM PST

از پانزدهم دسامبر اجرای قانون جدید مهاجرت نیروی کار به سوئد آغازمی شود. تاکنون اداره ی کاریابی Arbetsförmedlingen باید باتوجه به نیاز بازار و وجود نیروی کار داخلی درمورد استخدام و مهاجرت نیروی کار تصمیم می گرفت، اما از ۱۵ دسامبر دیگر نیازی به مجوز اداره ی کاریابی نخواهدبود و کارفرما خواهدتوانست برای استخدام افراد مورد نیاز خود در خارج از اتحاداروپا شخصا اقدام کند. صدوراجازه ی اقامت و کار برای چنین افرادی نیز توسط اداره ی کل امورمهاجرت انجام خواهدشد.
افراد متخصص و تحصیل کرده به ویژه در زمینه های صنعتی و مهندسی مورد نیاز شرکت های سوئدی هستند و به تخمین اداره ی کل امور مهاجرت در سال ۲۰۰۹ حدود ۳۷ هزارنفر با محاسبه ی افراد خانواده ی آنها، اجازه ی اقامت و کار در سوئد را دریافت خواهندکرد. دراین زمینه سوئد از کشورهای دیگر اروپایی جلوتر است و پس از آمریکا قراردارد. کشورهای دیگر اروپا با پیشنهاد مهاجرت نیروی کار که با عنوان کارت آبی در ماه سپتامبر مورد بحث قرارگرفت چندان موافق نیستند، اما سوئد به گفته ی Per Lundborg استاد اقتصاد در دانشگاه استکهلم از تجربه ای دراین زمینه برخورداراست. او به مهاجرت نیروی کار از فنلاند در دهه ی ۱۹۵۰ به سوئد اشاره می کند که به گفته ی او ازنظر کارفرماها، اتحادیه ها و مردم سوئد پرفایده بود.
قانون جدید مهاجرت نیروی کار ازجمله با مخالفت LO سازمان سراسری کارگران سوئد و دیگر اتحادیه های شغلی روبروشده و نسبت به بروز مشکلاتی درپرداخت حقوق و تخلف از قانون کار،هشدارداده شده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! گفت و گوی من و خدا تست آلزایمر دختر فداکار کفر دخترا رو در بیارید! داستان جالب امتحان داماد ها! ( انده خنده! ) تصاویری شگفت انگیز و جالب راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! Posted: 31 Jan 2011 11:09 AM PST فرهنگ > تجسمی - محققان با استفاده از اشعه ‌ایکس در مطالعه نقاشی معروف لئوناردو داوینچی موفق شدند از شیوه رنگ‌آمیزی و قرار گرفتن این لایه‌ها در نقاط مختلف چهره مونالیزا سر دربیاورند. به گزارش خبرآنلاین، دانشمندان موفق به کشف این نکته شده‌اند که داوینچی در نقاشی‌هایش جلوه‌ای به کار می‌برد که به «سفوماتو» یا محوکاری شهرت دارد. آنها به نتیجه رسیده‌اند داوینچی برای خلق این جلوه بصری حدود 40 لایه بسیار نازک رنگی روی نقاشی‌هایش بکار برده و برای این کار از انگشت دستش استفاده کرده است. این لایه‌های نازک رنگدانه‌های هم‌خانواده نوعی سایه دور دهان مونالیزا ا

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 2 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 1 تارنگار : زيبا ترين كلام ها Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Posted: 19 Oct 2011 08:07 AM PDT رمز جذابیت برخی افراد چیست؟ یکی از مهمترین رازهای رسیدن به آن جذابیت است و قبل از هر چیز باید بدانیم که جذابیت چیزی غیر از زیبایی است‌. شخص می‌تواند صورت زیبایی نداشته باشد اما بسیار جذاب باشد و هم چنین می‌تواند بسیار زیبا باشد اما اصلاً جذابیت نداشته باشد. جذابیت و گیرایی یک ویژگی کاملاً اکتسابی است و به راحتی می‌توانیم صاحب آن باشیم‌: ظاهری آراسته داشته باشید. تمیز و مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. بعضی از افراد براساس تصوری اشتباه برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌افتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند. مهمترین مسئله این است که مرتب

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ داستان : قلب هدیه... Posted: 27 Jan 2011 11:39 AM PST پسر به دختر گفت اگه یه روزی به قلب احتیاج داشته باشی اولین نفری هستم که میام تا قلبمو با تمام وجودم تقدیمت کنم.دختر لبخندی زد و گفت ممنونم تا اینکه یک روز اون اتفاق افتاد..حال دختر خوب نبود..نیاز فوری به قلب داشت..از پسر خبری نبود..دختر با خودش میگفت :میدونی که من هیچوقت نمیذاشتم تو قلبتو به من بدی و به خاطر من خودتو فدا کنی..ولی این بود اون حرفات..حتی برای دیدنم هم نیومدی…شاید من دیگه هیچوقت زنده نباشم.. آرام گریست و دیگر چیزی نفهمید چشمانش را باز کرد..دکتر بالای سرش بود.به دکتر گفت چه اتفاقی افتاده؟دکتر گفت نگران نباشید پیوند قلبتون با موفقیت انجام شده.شما باید استراحت کنید..درضمن این نامه برای شماست..! دختر نامه رو برداشت.اثری از اسم روی پاکت دیده نمیشد. بازش کرد و درون آن چنین نوشته شده بود : سلام عزیزم.الان که این نامه رو میخونی