رد شدن به محتوای اصلی

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

Link to لابی ایران سوئد Iran & Sweden

اشكالات واريز يارانه به حساب سرپرستان خانوار استان رفع مي‌شود

Posted: 14 Nov 2010 09:42 AM PST

ستاد هدفمند كردن يارانه‌هاي استان تهران طي اطلاعيه‌اي اعلام كرد: آن دسته از سرپرستان خانوار استان تهران كه در واريز مبالغ يارانه‌ها به حساب خود اشكالاتي مشاهده كرده‌اند، به هيچ عنوان نگران نبوده و اين اشكالات رفع مي‌شود.

به گزارش سرويس «اجتماعي» ايسنا، همچنين سرپرستان خانوار مي‌توانند با مراجعه به سامانه refahi.ir و با وارد كردن كد ملي و شماره سريال شناسنامه خود، از اطلاعات مربوط به واريز مبالغ يارانه به حساب‌هاي مربوطه اطلاع يابند.

در اين اطلاعيه ضمن اعلام اين مطلب كه شماره حساب سرپرستان خانواري كه در سامانه مورد تاييد قرار گرفته، مبلغ يارانه مرحله اول به حساب آنان واريز شده، آمده است: در صورت وجود هرگونه مغايرت در مورد تعداد اعضاي خانوار و تعداد اعضاي اعلامي از سوي مركز آمار، افراد مي‌توانند در آذرماه نسبت به اصلاح اطلاعات اقتصادي خانوار خود اقدام كنند و كليه حق و حقوق اين افراد نيز محفوظ مي‌ماند.

همچنين در صورتي كه حساب اعلام شده از سوي سرپرست خانوار از شش ماه پيش تاكنون غيرفعال بوده، مبالغ يارانه به حساب اعلامي واريز نشده است و افراد بايد به شعب بانك‌هاي مربوطه مراجعه كنند.

ستاد هدفمند كردن يارانه‌هاي استان تهران در ادامه اين اطلاعيه خطاب به سرپرستان خانواري كه حسابهايشان مورد تاييد نهايي قرار نگرفته، آورده است: بايد به يكي از بانك‌هايي كه امكان ثبت حساب در اين سامانه را دارند، مراجعه كنند. در صورتي كه در بانك مذكور حساب فراگير دارند، از بانك بخواهند تا اين حساب را به سامانه اعلام كنند و در غير اين صورت حساب جديدي افتتاح كنند، لذا به سامانه مراجعه و نسبت به اعلام حساب فوق اقدام كنند.

در ادامه اين اطلاعيه آمده است: آن دسته از شهرونداني كه با پيام «اطلاعات هويتي سرپرست خانوار شما داراي اشكال است» روبرو مي‌شوند، بايد منتظر مرحله اصلاح اطلاعات كه بعدا توسط مركز آمار ايران اعلام مي‌شود، بمانند و چنان چه سرپرست خانوار آنان فوت كرده است، شماره ملي و شماره حساب مسن ترين فرد خانوار را وارد كنند.

تصادف مرگبار در اتوبان شهيد بابايي

Posted: 14 Nov 2010 09:41 AM PST

تصادف ميان موتورسيكلت، وانت و ميني بوس جان دو راكب موتورسيكلت را گرفت.

حسن عباسي، مديرروابط عمومي اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه روزگذشته، امدادگران اورژانس از طريق تماس شهروندي با سامانه 115 درجريان حادثه رانندگي در اتوبان شهيد بابايي قرار گرفتند، گفت: امدادگران با حضور در صحنه حادثه دريافتند، اين تصادف ميان يک موتورسيکلت، وانت بار و ميني بوس رخ داده است.

وي افزود: امدادگران در محل حادثه مشاهده كردند يک دستگاه موتورسيکلت پس از برخورد با يک دستگاه وانت بار با يک ميني‌بوس برخورد کرده و دو راكب موتور پيش از رسيدن اورژانس جان خود را از دست داده بودند.

به گزارش ايسنا، يکي از موتورسوارها در زير ميني‌بوس در ميان ميل گاردان و اتاق خودرو گير افتاده بود كه آتش‌نشانان با تجهيزات ويژه فرد گرفتار را خارج کردند.

حركت خلاف جهت مرگ كيف‌قاپ موتور سوار را رقم زد

Posted: 14 Nov 2010 09:41 AM PST

سارقي كه كيف زن جواني را از خودرويش سرقت كرده و با موتور سيكلت در حال فرار بود به دليل سرعت زياد و عدم كنترل وسيله نقليه با درخت برخورد و فوت کرد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ اصلاني، فرمانده انتظامي شهرستان كرج در مورد اين پرونده اظهار داشت: ساعت 5 بعدازظهر روز گذشته (شنبه) در پي تماس تلفني شهروندان با مركز فوريتهاي پليسي 110 و اعلام يک فقره تصادف فوتي، ماموران انتظامي كلانتري 42 شهرك ناز به محل حادثه اعزام شدند.

وي افزود: با حضور ماموران در محل و با بررسي محل حادثه مشخص شد يك دستگاه موتورسيكلت هوندا مشكي به راكبي شخصي به نام «آرش» با درخت كنار خيايان برخورد کرده كه در تماس با 115 عوامل اورژانس در محل حاضر و فوت راکب را تائيد کردند.

اصلاني تصريح کرد: با تحقيقات از شاهدان حادثه مشخص شد راكب موتورسيکلت در حال حركت در خلاف جهت عبور وسائل نقليه بوده که به دليل سرعت زياد و عدم توانايي در كنترل با درخت برخورد كرد.

فرمانده انتظامي شهرستان كرج با بيان اينكه با بررسي بيشتر ماموران يك كيف زنانه دستي در كنار جسد متوفي كشف شد و مشخص شد متعلق به زني است که در محل حادثه حضور داشته خاطرنشان كرد: اين زن در تشريح حادثه گفت كه 300 متر جلوتر هنگام پارك خودرو پرايد كه در حال آموزش رانندگي بودم و قصد پارك دوبل داشتم، کيفم توسط متوفي از داخل خودرو به سرقت رفته است و سارق وقتي كيف را سرقت کرد به سرعت خلاف جهت حرکت در خيابان اقدام به فرار كه در نهايت با درخت برخورد کرد.

دپوي 12 هزار تن ترياک در انبارهاي افغانستان

Posted: 14 Nov 2010 09:40 AM PST

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر کشور از دپوي 12 هزار تن ترياک در انبارهاي کشور افغانستان خبر داد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار حميد رضا حسين آبادي در همايش منطقه‌اي هم‌انديشي مقابله با عرضه مواد مخدر گفت: علي‌رغم حضور نيروهاي غربي در افغانستان، متاسفانه ممانعتي در رابطه با توليد مواد مخدر وجود ندارد و علاوه بر وجود 12 هزار تن ترياک در انبارهاي اين کشور، 17 استان افغانستان امسال زير کشت حشيش خواهد رفت.

وي ادامه داد: برابر اعلام سازمان ملل، سال جاري افغانستان با برداشت مقدار يک هزار و 500 تا سه هزار و 500 تن حشيش بعنوان بزرگترين توليد کننده حشيش در جهان مطرح خواهد شد و کشورهاي آسياي ميانه به ويژه کشورهاي حاشيه خليج فارس که بيشترين مصرف کننده حشيش هستند، آسيبهاي جدي را متحمل خواهند شد.

حسين آبادي افزود: با توجه به وضعيت مواد مخدر در سطح بين‌الملل و کشور ايران، اولويتهايي چون تکميل انسداد نوارهاي مرزي، تقويت و تجهيز يگانهاي مرزي و ايستگاه‌هاي بازرسي و نيز برخورد با شبکه‌ها و باندهاي اصلي مواد مخدر در دستور کار اين پليس قرار دارد.

وي به بحث مطالبات مردمي در ارتقا امنيت اجتماعي پرداخت و خاطر نشان کرد: در اين زمينه پاکسازي چهره شهر از وجود معتادان لامکان و توزيع کنندگان خرد، راه‌اندازي پنج اردوگاه درمان معتادان در استانهاي مهم کشور، توزيع کارت هوشمند اعتياد و شربت ترياک بين معتادان جزء برنامه‌هاي اين پليس است.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر کشور در پايان تصريح کرد: بايد از يک طرف با اقدامات مقابله‌اي و پيشگيرانه امکان دسترسي معتادان به مواد مخدر را سخت‌تر کنيم و از طرف ديگر با همکاري ساير دستگاهها ميزان تقاضا به مواد مخدر را کاهش دهيم تا بتوانيم به هدف نهايي خود دست يابيم.

سرقت از كوچولوها

Posted: 14 Nov 2010 09:39 AM PST

با دستور مقام قضايي، تصوير بدون پوشش سارقان طلاجات كودكان تهراني منتشر شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اواخر سال گذشته والدين دختر بچه‌اي 5 ساله با مراجعه به کلانتري 114 غياثي، اعلام کردند كه دختر بچه آنان در حال بازي در جلوي در منزل بودند كه زن جواني، طلاي دختر را ربوده و سوار يک دستگاه موتور سيکلت شده و فرار کردند.

تحقيقات ماموران براي شناسايي متهمان پرونده آغاز شد كه پرونده مشابه ديگري نيز از دادياري شعبه 12 دادسراي ناحيه 14 به کارآگاهان پليس آگاهي ارجاع داده شد که در اين مورد نيز کارآگاهان در تحقيقات خود با توجه به سن کم دختر بچه متوجه شدند که دراين سرقت نيز زن سارق شباهت‌هائي با سارق پرونده قبلي دارد.

در اوايل سال جاري نيز پرونده‌اي ديگر تحت عنوان سرقت از دختر بچه‌اي در شهربازي به كارآگاهان ارجاع داده شد كه مادر دختربچه به کارآگاهان گفت: به اتفاق چند نفر از دوستانم، به پارک نزديک خانه رفتيم. در حالي که با مادرها در حال صحبت بودم، متوجه گريه دخترم شدم. وقتي به او رسانديم متوجه به سرقت رفتن طلاهاي دخترم شدم. دختر بچه‌هاي ديگر خانمي را نشان مي‌دادند که او را نمي‌شناختيم اما وي دختر بچه خودش را هم به پارک آورده بود و در آنجا بازي مي‌کرد. اما هرچه در پارک گشتم خبري از زن جوان و بچه‌اش نبود.

با توجه به افزايش تعداد سرقت‌هاي مشابه در محدوده جنوب شرق تهران موضوع سرقت طلاجات دختر بچه‌هايي که در کوچه‌ها و پارک‌ها مشغول بازي بودند، در دستور كار ماموران قرار گرفت.

بررسي‌ها ادامه داشت تا اينكه مأموران گشت کلانتري غياثي، در يكي از كوچه‌ها، زني را که در حال سرقت از يک دختر بچه بود را دستگير كردند.

با دعوت از مالباختگان، تعدادي از دختر بچه‌ها وي را به عنوان فردي که اقدام به سرقت طلاي آنها کرده شناسائي کردند. اين زن جوان كه «مهري» نام داشت در تحقيقات پليسي کارآگاهان به سرقت طلاي دختر بچه‌ها اعتراف کرد و گفت كه تعدادي از سرقت‌ها را با فردي به نام «ياسر» و تعدادي ديگر را با فرد ديگري به نام «مجتبي» انجام داده است.

بنابراظهارات متهم، وي در هر سرقت با موتورسيکلت به کوچه رفته و دختر بچه‌هائي داراي طلا را شناسايي كرده و در فرصتي مناسب سريعأ طلاها را از دست و گردنشان در آورده و با موتورسيکلت از آنجا دور مي‌شدند.

بادستگيري «مهري» شناسائي و دستگيري دو متهم مرد پرونده نيز در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت؛ « ياسر» که داراي سوابق ضرب و جرح، اعتياد و سرقت در پليس آگاهي بوده در ميدان شوش شناسائي و «مجتبي» نيز در خيابان سبلان شمالي دستگيرشد.

برابر بررسي‌هاي بعمل آمده، «ياسر» و «مهري» در محدوده سرکلانتري سوم سرقتهائي را به شيوه زورگيري از خانمها داشته‌اند.

بررسي‌ها نشان داد، اين متهمان كه سابقه زورگيري از زنان را در كارنامه خود داشتند، اعتياد به شيشه و کراک دارند و علت آشنائي خود با يکديگر و انگيزه سرقتها را اعتياد خود اعلام کردند.

در ادامه رسيدگي به اين پرونده تعداد سه مالخر بنام «محمدرضا»، «محسن» و «کامبيز» شناسائي و دستگير شده‌اند.

سرهنگ محمد اشراقي رييس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ در مورد اين پرونده گفت: تا کنون 15 مالباخته شناسائي شده‌اند که با توجه به نحوه فعاليت و سرقت‌اي اعلامي در سطح شرق و جنوب تهران به نظر مي رسد تعداد سرقتهاي اين سه متهم بسيار بيشتر باشد که با دستور قاضي پرونده تصوير بدون پوشش متهمان منتشر شد.

وي از شهرونداني که طلاجات دختر بچه‌هاي آنان از اواخر سال گذشته در اين مناطق به سرقت رفته دعوت كرد براي پيگيري پرونده خود به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در بزرگراه شهيد محلاتي – ابتداي نبرد شمالي – جنب سرکلانتري ششم يا شعبه 12 دادياري دادسراي ناحيه 14 تهران مراجعه كنند.

اشراقي با طرح اين سوال كه چه لزومي دارد به دختر بچه‌هاي خود هنگامي كه به ميهماني يا جشني نمي‌رويد طلا و جواهرات آويزان کنيد ؟ به شهروندان توصيه كرد: از رها کردن دختر بچه‌ها در کوچه و به بهانه اينکه جلوي در منزل در حال بازي کردن است خود داراي اشکال است. همچنين والدين وقتي بچه‌ها را براي بازي به پارک و شهر بازي مي‌برند گرم صحبت با دوستانشان نشده و همواره حواسشان به کودکانشان هم باشد.

برپايي پايگاه‌هاي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي و دريافت وجوهات و نذورات گوشت قرباني

Posted: 14 Nov 2010 09:37 AM PST

كميته امداد امام خميني (ره) اعلام كرد: با عنايت به منويات مقام معظم رهبري مبني بر حذف مخارج غيرضروري حجاج جهت كمك به مردم سيل زده كشور پاكستان و ماموريت اين نهاد مقدس به فرمايشات معظم له، اين نهاد اقدام به برپايي پايگاه‌هاي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي در سراسر كشور كرده است.

به گزارش سرويس «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به همين منظور پايگاه اصلي اين نهاد در روز چهارشنبه و همزمان با «عيد سعيد قربان» در محل حسينيه ارشاد آماده جمع‌آوري كمك‌هاي مردم نيكوكار است.

بر پايه اين گزارش، در راستاي دريافت وجوهات و نذورات گوشت قرباني جهت ياري رساندن و اطعام محرومان، كليه دفاتر و پايگاه‌هاي اين نهاد در سراسر كشور آماده دريافت كمك‌هاي مردمي هستند.

همچنين شماره حساب «1118» بانك ملي ايران شعبه كميته امداد امام خميني (ره) جهت دريافت وجوهات نقدي خيرين نيكوكار اعلام مي‌شود.

قاتل خاموش، جان زوجي را گرفت

Posted: 14 Nov 2010 09:36 AM PST

انتشار گاز منواکسيد کربن از بخاري گازي، جان دو شهروند جوان را در خانه‌اي مسکوني در ميدان بروجردي گرفت.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شب گذشته شهروندي با تماس با سامانه 125 اعلام كرد كه ...نان يکي از واحدها پاسخگو نيستند و در همين حال بوي تعفن شديدي به مشام مي‌رسد.

ناصر الماسي فرمانده اعزامي گفت:آتش نشانان ايستگاه 48، با حضور در صحنه حادثه در ميدان بروجردي، از قسمت حيات خلوت وارد واحد مسکوني شدند و در واحد را گشودند که مشاهده شد بخاري گازسوز بدون نصب کردن لوله بخاري روشن است و آبگرمکن ديواري نيز روشن است و زن و مردي جوان که چند روز از مرگ آنها گذشته، در داخل اين منزل هستند.

آتش‌نشانان پس از قطع گاز با استفاده از دستگاه تهويه ويژه آتش‌نشاني اقدام به تخليه گازهاي مسموم و هواي متعفن کردند.

وي گفت: بخاري گازي روشن در اين منزل مسکوني فاقد دودکش بود و گاز منواکسيد کربن از اين طريق در فضاي خانه منتشر شده بود.

جمشيد ترکاشوند کارشناس منطقه دو علت اين حادثه را نشت گاز منواکسيد کربن از بخاري گازي به علت نصب نکردن لوله بخاري اعلام کرد.

كاهش 21 درصدي مصرف انرژي در شهرداري تهران

Posted: 14 Nov 2010 09:35 AM PST

بيش از 40 درصد از كل مصرف انرژي كشور در بخش خانگي، تجاري و عمومي مصرف مي شود كه اين بخش اصلي ترين مصرف كننده نهايي انواع حامل هاي انرژي را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرويس «محيط زيست» ايسنا، محمد هادي حيدرزاده، رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران، اظهار كرد: موتورخانه‌ها يكي از واحدهاي مصرف كننده عمده انرژي در بخش فوق بوده كه از لحاظ مصرف انرژي و آلايندگي محيط زيست وضعيت نامطلوبي را در بردارد.

وي دلايل عمده اين وضعيت را عدم رعايت استانداردها و اصول صحيح در طراحي، انتخاب تجهيزات، نصب و راه اندازي، بهره برداري، راهبري و نگهداشت و عدم بازرسي و نظارت كافي در موارد فوق دانست.

حيدرزاده با اشاره به اينكه طرح «معاينه فني موتورخانه‌هاي ساختمان هاي شهرداري تهران » به عنوان يك گام ضروري جهت بهينه سازي مصرف انرژي است خاطرنشان كرد: اين طرح با نظارت ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران از اول مهرماه سال 1389 در مناطق 22 گانه شهرداري آغاز شده است و تاكنون 11 منطقه( 1 ، 2، 6، 8، 9، 10، 11 ، 12، 15، 18، 21) تعداد 117 ساختمان را جهت انجام طرح فوق معرفي نموده اند.

وي در ادامه افزود: با اجراي طرح معاينه فني موتورخانه ها، ضمن كاهش 21 درصدي مصرف انرژي و 95 درصدي توليد گاز منوكسيد كربن در ساختما‌ن‌ها، مي توان دستورالعملي جامع و الگويي مناسب جهت فرهنگسازي در زمينه طراحي و نگهداري مهندسي موتورخانه و اجراي گسترده طرح فوق در سطح كشور را نيز ارايه داد.

دكتر قلابي دستگير شد

Posted: 14 Nov 2010 09:34 AM PST

كلاهبردار حرفه‌اي و زنداني فراري كه با جعل عنوان و 28 فقره سابقه در 8 استان كشور اقدام به كلاهبرداري كرده بود، توسط پليس آگاهي خراسان رضوي دستگير شد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ بيدمشكي، رييس پليس آگاهي خراسان رضوي گفت: متهم سابقه‌داري كه با 28 فقره در جرايم متعددي از قبيل جعل، كلاهبرداري، دخالت در امور پزشكي، صدور چك بلامحل، جعل عنوان، استفاده از لباس نظامي و سرقت در شهرستانهاي مختلف استان و كشور به زندان افتاده بود، درمدت مرخصي از زندان، علاوه‌ بر متواري شدن، اقدام به 14 فقره كلاهبرداري ديگر كرده بود.

بيدمشكي افزود: كارآگاهان اداره عمليات ويژه اين پليس با بررسي سوابق متهم و استخراج مشخصات و آدرس محل سكونت، بعد از چند روز متوجه رفت و آمد متهم به ديگر استانهاي كشور شدند.

رييس پليس آگاهي خراسان رضوي خاطر نشان ساخت: در ادامه كارآگاهان متوجه شدند كلاهبردار حرفه‌اي با شگرد جعل عنوان دكتر آسيب‌شناس و ادعاي واهي نفوذ در ارگانهاي مهم و حياتي كشور، از شهروند ديگري تحت اين موضوع كه مي‌تواند خودروهاي خارجي را با كمترين قيمت وارد كشور كند، مبلغ 120 ميليون ريال را كلاهبرداري كرده است.

بيدمشكي درباره دستگيري متهم گفت: كارآگاهان بعد از شكايت اين شاكي و پس از احراز شگرد متهم، تجزيه و تحليل اطلاعات بدست آمده، با استفاده از شگردهاي پليسي، مخفيگاه متهم را در مشهد شناسايي و در يك اقدام ضربتي او را دستگير كردند.

وي افزود: متهم از 3سال قبل با سپردن ضمانت از زندان به بهانه مرخصي خارج و ديگر مراجعت نداشته است. متهم تاكنون به ارتكاب 14 فقره كلاهبرداري در استانهاي خراسان‌رضوي، مازندران، فارس، هرمزگان، سمنان، كرمان، گلستان و قزوين اعتراف كرده است.

دفترچه سلامت براي والدين شهدا صادر مي شود

Posted: 14 Nov 2010 09:33 AM PST

معاون بهداشت، درمان بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: همه والدين شهدايي که تحت پوشش طرح پايش سلامت قرار دارند، دفترچه سلامت دريافت مي کنند.

به گزارش سرويس اجتماعي ايسنا، ابوالفضل ملک زاده در دومين همايش فصلي روساي سازمان استاني بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: طرح پايش سلامت در راستاي سياست مراجعه مع... اجرا مي شود که هدف حضور فيزيکي و ملاقات محض با والدين شهدا نيست، بلکه پايش سلامت و رصد وضيعت درمان والدين شهداست که به دليل کهولت سني نيازمند توجه ويژه در حوزه‌ بهداشت و درمان هستند.

وي با اشاره به ضرورت توجه سازمان‌هاي استاني بنياد شهيد نسبت به چگونگي اجراي اين طرح، گفت: کيفيت اجراي اين طرح از اهميت ويژه اي برخوردار است و دفترچه سلامت والدين شهدا به منظور ثبت اطلاعات پايش سلامت توسط مأموران بنياد شهيد صادر و پس از هر بار مراجعه مأموران پايش به والدين شهدا تکميل مي شود.

وي اضافه کرد: سير درمان و تحولات سلامت جسمي والدين شهدا که تحت پوشش طرح پايش سلامت قرار دارند در اين دفترچه به ثبت مي رسد تا از تجويز داروهاي نامناسب پيشگيري شود.

آغاز ثبت نام عمومي داوطلبان شوراي مشورتي استانداران و فرمانداران در امور ايثارگران

Posted: 14 Nov 2010 09:32 AM PST

مديرکل مددکاري و امور اجتماعي بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: ثبت نام عمومي داوطلبان متقاضي عضويت در شوراي مشورتي استانداران و فرمانداران در امور ايثارگران از امروز 23 آبان آغاز شد و تا 30 آبان ماه سال جاري ادامه دارد.

به گزارش سرويس اجتماعي ايسنا، احمد مازني با بيان اينكه ثبت نام از متقاضيان واجد شرايط عضويت با ارايه مدارك مورد نياز در مراکز سازماني بنياد شهيد انجام مي شود، شرايط احراز داوطلبان متقاضي را براساس دستورالعمل انتخابات دومين دوره شوراي مشورتي استانداران و فرمانداران در امور ايثارگران داشتن مقبوليت و حسن شهرت در بين جامعه ايثارگري، داشتن حداقل مدرک کارشناسي براي جانبازان، آزادگان، همسران و فرزندان شهدا و براي والدين شهدا داشتن خبرويت، داشتن توانايي براي مشارکت فعال به ويژه در برقراري ارتباط مؤثر با ديگران، دارا بودن روحيه و انگيزه مشارکت در امور مرتبط با حوزه فعاليت شورا بيان كرد.

وي با اشاره به اينکه بررسي صلاحيت داوطلبان بر عهده بنياد شهيد و امور ايثارگران است، افزود: التزام عملي به اسلام و ولايت مطلقه فقيه و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، عدم سوء پيشينه مؤثر کيفري در محاکم جمهوري اسلامي ايران، بومي بودن و سکونت داوطلب در محل مورد تقاضا، دارا بودن سابقه حضور و فعاليت در صحنه هاي فرهنگي، اجتماعي يا اجرايي از ديگر شرايط احراز داوطلبان است که در صورت لزوم از طريق مراجع صالح استعلام و بررسي مي شود.

وي فتوکپي برابر اصل مدرک تحصيلي کارشناسي يا بالاتر، فتوکپي کارت شناسايي ايثارگري، خلاصه زندگينامه و سابقه خدمت، سه قطعه عکس سه در چهار و تکميل فرم تکميل شده ثبت نام را از مدارک لازم براي ثبت نام داوطلبان بيان كرد.

وي با درخواست از معتمدين معين براي ثبت نام تقاضاي عضويت در شوراي مشورتي استانداران و فرمانداران در امور ايثارگران گفت: عضويت نامزدها در طرح معتمدين معين براي شوراي مشورتي فرمانداران و استانداران در امور ايثارگران الزامي نيست.

مازني در مورد ترکيب اعضاي اين شورا گفت: اعضاي شوراي مشورتي فرمانداران در امور ايثارگران شامل هفت نفر، يک نفر از والدين شهدا، همسر شهيد، فرزند شهيد، جانباز، آزاده و دو نفر از کارشناسان رشته ها و گرايش هاي تحصيلي مرتبط با وظايف شوراي مشورتي که واجد بيشترين آرا هستند، مي باشد.

وي ادامه داد: شوراي مشورتي استانداران، شامل 11 نفر از ايثارگران است که يک نفر از والدين شهدا، همسر شهيد و فرزند شهيد، جانباز، آزاده، کارشناس در امور فرهنگي و آموزشي، کارشناس حوزه بهداشت و درمان، کارشناس حوزه مديريت و برنامه ريزي، کارشناس امور حقوقي و قضايي، کارشناس امور اجتماعي و کارشناس حوزه مشاوره و روانشناسي آن را تشکيل مي دهد.

مازني افزود: رأي دهندگان شوراي مشورتي استانداران و فرمانداران در امور ايثارگران از اعضاي معتمدين معين هستند.

برگزاري دوره‌هاي آموزشي غيرحضوري هدفمندكردن يارانه ها در استان تهران

Posted: 14 Nov 2010 09:30 AM PST

مديركل دفتر آموزش و پژوهش استانداري تهران از برگزاري دوره هاي آموزشي و آزمون غيرحضوري هدفمند سازي يارانه ها در سطح استان تهران خبر داد.

به گزارش سرويس اجتماعي ايسنا، سعيد شمس الديني گفت: با هدف افزايش آگاهي هاي عمومي و ارتقاء دانش كاركنان دولت از قانون هدفمند سازي يارانه ها 250 نفر از كاركنان دستگاههاي اجرايي تحت آموزش و آزمون اين دوره قرار گرفتند.

شمسن الديني با دعوت از كليه كاركنان دولت در استان تهران براي شركت در اين دوره هاي آموزشي ، افزود: برگزاري اين دوره ها براساس ابلاغ معاونت سرمايه مديريت و نيروي انساني رياست جمهوري به دفاتر آموزش و پژوهش استانداري انجام شده و براي هريك از كاركنان شركت كننده هشت ساعت آموزشي منظور مي شود.

به ازاي هر 1392 نفر يك نانوايي در استان تهران داريم

Posted: 14 Nov 2010 09:29 AM PST

مشاور استاندار تهران توسعه نانوائي‌هاي آزادپز را موجب از ميان رفتن صفوف طولاني و سهولت دسترسي مردم به نان دانست.

به گزارش سرويس اجتماعي ايسنا، مسعود كلانتري گفت: هم اكنون به ازاي هر 1392 نفر يك نانوايي در استان تهران وجود دارد در حالي كه قبل از راه‌اندازي نانوايي‌هاي آزادپز اين تعداد 1939 نفر بود.

وي از استقبال شهروندان استان تهران از كيفيت نان آزادپز خبر داد و افزود: استانداري تهران به دليل فراهم نبودن امكان احداث نانوايي يارانه‌اي و ايجاد ساز و كارهاي قانوني در احداث واحدهاي آزادپز، از طريق شوراي سياستگذاري آرد و نان استان و كارگروههاي مربوطه مستقر در فرمانداري‌هاي تابعه توسعه نانوايي‌هاي آزادپز را پيگيري كرده است.

وي به دستور صريح استاندار تهران درباره ساماندهي نانوايي‌هاي آزادپز اشاره و يادآورشد: تمامي نانوايي‌هاي آزادپز درباره رعايت ضوابط و مقررات اعلامي ساماندهي و تعيين تكليف خواهند شد.

رئيس تعزيرات گندم، آرد و نان استان تهران، نان را يك كالاي اقتصادي استثنايي ، بي بديل و بدون جايگزين برشمرد و گفت: با توجه به فرمان ده ماده‌اي اخير مقام معظم رهبري در اصلاح الگوي مصرف كه صراحتاً به لزوم تمركز در سياستگذاري، هدايت و نظارت و تعيين دستگاه متولي تنظيم بازار نان و توسعه توليد انواع نان‌هاي با كيفيت، بهداشتي و متناسب با ذائقه و فرهنگ مردم ، تأكيد كردند، بر كليه مسئولين ذيربط فرض واجب است تا اين پيام و دستور را مبناي تصميمات و جهت گيري‌هاي خود قرار دهند.

وي به موضوع هدفمندي يارانه‌ها و بركات و منافع حاصل از اجراي اين قانون به ويژه در حوزة گندم، آرد و نان و برخي از آسيب‌هاي ناشي از اقتصاد يارانه‌اي نان پرداخت و گفت: نيل به اهداف حاصل از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها موجب افزايش اعتماد و مشاركت بيشتر مردم خواهد بود.

مشاور استاندار تهران حمايت ، تلاش و آمادگي كامل كاركنان تعزيرات گندم ، آرد و نان استان تهران در اجراي هرچه بهتر قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها مورد تأكيد قرارداد و افزود: با اعلام نرخ نان در مرداد 1388 توسط استانداري تهران كه پس از 5 سال صورت پذيرفت، كيفيت نان مصرفي ارتقاء يافته و تعزيرات آرد و نان نيز هويت خود را بدست آورد.

6 ژاپني قرباني مصرف گوشت لاك‌پشت‌هاي سمي شدند

Posted: 14 Nov 2010 09:28 AM PST

پليس ژاپن از كشته شدن شش تن در پي مصرف گوشت لاك پشت‌هاي سمي در اين كشور خبر داد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دپارتمان پليس جزيره «موريلو» در اقيانوس آرام در گزارشي اعلام كرد كه شش تن در پي مصرف گوشت لاك پشت‌هاي سمي در دو روز گذشته جان خود را از دست دادند و 10 تن ديگر هم بشدت مسموم شدند.

در اين گزارش كه در پايگاه اطلاع‌رساني تلگراف منتشر شد، آمده است كه 80 درصد از سكنه اين جزيره از اواسط اكتبر سال جاري به دليل مصرف گوشت اين لاك پشت‌ها بشدت دچار مسموميت شدند، به طوري كه وضعيت برخي از اين افراد همچنان وخيم گزارش شده است.

به گزارش ايسنا، بر اساس گزارش دپارتمان بهداشت جزيره «موريلو» اين لاك پشت‌ها كه «هاكزبيل» نام دارند، نوعي سم در داخل بدن خود دارند كه در صورت مصرف فرد را دچار مسموميت شديد مي‌كند.

در برابر هر يكهزار دختر آماده ازدواج 1020 پسر وجود دارد

Posted: 14 Nov 2010 09:23 AM PST

رييس سازمان نظام روانشناسي كشور گفت: ارائه خدمات مشاوره‌اي بايد بر حسب عقلانيت، معنويت و فطرت باشد.

به گزارش سرويس «جوانان» ايسنا - منطقه خراسان،‌ دکتر غلامعلي افروز در آيين افتتاحيه آموزش‌هاي ارتقايي مربيان و مشاوران در امر ازدواج و خانواده در سالن همايش‌هاي موسسه خدمات مشاوره‌اي آستان قدس رضوي، افزود: در ارائه مشاوره بايد از سليقه‌هاي شخصي پرهيز کنيم و به اصول گرايش داشته باشيم.

وي گفت: خلاقيت‌ها و توانمندي‌هاي انسان با زوجيت پيوند مي‌خورد، رضامندي شغلي با ازدواج افزايش مي‌يابد و ما روانشناسان بايد بيشترين همراهي و هم انديشي را در عرصه ازدواج داشته باشيم.

عضو هيات علمي دانشگاه تهران تصريح کرد: بر اساس آمار، در حال حاضر در برابر هر هزار دختر آماده ازدواج 1020 پسر وجود دارد و آمارهاي ديگر مبني بر بيشتر بودن تعداد دختران نسبت به پسران صحت ندارد و باورهاي غلطي را براي مردم به وجود آورده است.

وي تاکيد کرد: بهترين رويکرد در فرزندپروري اين است که كودكان را از کودکي عروس و داماد بار بياوريم، چون مطابق با فطرت است و بهترين آموزشگاه اين موضوع خانواده است و فرهنگ قرآني و روانشناسي هم همين را ترويج مي‌کند.

رييس سازمان نظام روانشناسي كشور تاکيد کرد: اصلي‌ترين مانع براي شکل‌گيري ازدواج، مانع فرهنگي و خرافه‌هايي است که در اين زمينه وجود دارد.

وي با بيان اينكه رسالت مشاوران در زمينه ترويج ازدواج مضاعف است، ادامه داد: آنچه که موجب شکست ازدواج‌ها مي‌شود، معيارها در کفوّيت است و کفوّيت در بينش، هوش و خلاقيت است لذا لازم است در معيارها دقت کنيم.

رييس سازمان نظام روانشناسي در ادامه با بيان اينكه ازدواج براي فرزندآوري نيست، گفت: ازدواج فاميلي را منع نکنيد، تحصيل، ثروت و سن در ازدواج مهم نيست.

افروز با تاكيد بر اينكه در حال حاضر به مراکز مشاوره ازدواج و خانواده خيلي نياز داريم، افزود: دقت در ازدواج مهم است اما نبايد سخت‌گيري شود.

حفظ طراوت ميوه‌ها با واكس خوراكي!

Posted: 14 Nov 2010 09:20 AM PST

خط توليد پوشش خوراکي محافظ (واکس) ميوه توسط يک شرکت دانش بنيان مستقر در مرکز رشد جامع شهرک علمي تحقيقاتي اصفهان افتتاح شد.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اصفهان، شرکت نانو واحد صنعت پرشيا با طراحي پوشش خوراکي محافظ ميوه که با نام تجاري «کتين سيل» به بازار عرضه مي‌شود، باعث ايجاد يک لايه بسيار نازک خوراکي، براق و شفاف روي ميوه‌ها مي‌شود که تنفس و کاهش وزن ميوه‌ها را به گونه‌اي کنترل مي‌کند تا باعث تبادل گازهاي مناسب در ميوه شود.

به گفته مديرعامل شرکت نانو واحد صنعت پرشيا، اين محصول با کنترل نرخ تنفس ميوه و جلوگيري از کاهش آب آن‌ها، کيفيت ظاهري و داخلي ميوه، شادابي، طعم و بوي طبيعي ميوه را حفظ مي‌کند.

فرشيد سهيلي افزود: اين پوشش خوراکي محافظ ميوه منجر به افزايش طول عمر ميوه تا چندين برابر پس از برداشت مي‌شود و از فاسد شدن داخل ميوه‌ها براي انبارداري و صادرات جلوگيري مي‌كند.

وي اظهار داشت: مواد اوليه موجود در پوشش خوراکي محافظ ميوه اين شرکت فناورانه از امولسيون، ليپيد(چربي)، پايدارکننده، برنج وعسل است و در نمونه‌هاي خارجي علاوه بر قيمت چهار برابر آن از گوگرد و پليمر که سمي هستند، استفاده شده است.

سهيلي با اشاره به ضد قارچ و ضد باکتري بودن اين پوشش خاطرنشان كرد: از يک کيلوگرم اين محصول خوراکي که با ايجاد يک لايه استريل سطحي موجب جلوگيري از نفوذ ميکروارگانيسم‌ها در مرکبات مي‌شود، براي يک تن ميوه استفاده مي‌شود.

شرکت نانو واحد صنعت پرشيا در سال جاري در شهرک علمي وتحقيقاتي اصفهان استقرار يافته و در زمينه شيمي و صنايع شيميايي فعاليت مي‌کند.

فصلنامه علمي – پژوهشي «سياست علم و فناوري» در ISC نمايه شد

Posted: 14 Nov 2010 09:19 AM PST


فصلنامه علمي - پژوهشي «سياست علم و فناوري» در ششمين نشست راهبردي ISC در فهرست نشريات داراي ضريب تأثير در پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) ثبت شد.

به گزارش سرويس علمي ايسنا، فصلنامه «سياست علم و فناوري» به صاحب امتيازي مركز تحقيقات سياست علمي كشور با كسب درجه علمي - پژوهشي از كميسيون نشريات علمي كشور وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با سردبيري دكتر سيد سپهر قاضي نوري، دانشيار دانشگاه تربيت مدرس منتشر مي‌شود.

وضعيت رسيدگي به بيماران با ادغام دو دانشگاه بهتر مي‌شود

Posted: 14 Nov 2010 09:19 AM PST

معاون درمان گفت: وضعيت ارجاع و رسيدگي به بيماران با ادغام دو دانشگاه علوم پزشكي ايران و تهران بهتر مي‌شود.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دكتر امامي رضوي ضمن بيان اين مطلب افزود: با ادغام دو دانشگاه علوم پزشكي ايران و تهران، بيمارستان‌هاي درماني و آموزشي درجه‌بندي و سطح‌بندي مشخصي پيدا مي‌كنند كه قبلاً اين امكان به دليل پراكندگي سه دانشگاه امكان‌پذير نبود.

وي گفت: قبل از ادغام دو دانشگاه، ارجاع بيماران از سطح دو به سطح سه كه در اين سطح بيماران نيازمند به آنژيوگرافي قلب، يا ام‌آر‌آي يا ساير خدمات تخصصي قرار دارند، به علت چينش نامناسب بيمارستان‌هاي هر دانشگاه، مستلزم طي مسافت طولاني و تحميل خطر در موارد اورژانسي و تحميل هزينه‌هاي موارد غيراورژانس مي‌شدند.

بنا بر اعلام وبدا ، معاون درمان با بيان اين كه در گذشته مراجعه بيماران به بيمارستان‌ها نظم مشخصي نداشت، گفت: بيماران مجبور بودند براي دسترسي به يك متخصص خاص، سراسر شهر تهران را بگردند و اطلاعات بگيرند اما با ادغام دو دانشگاه، تنوع تخصص‌ها در گستره شهر تهران ايجاد شده و مردم مي‌توانند به راحتي به متخصص و فوق‌تخصص‌هاي مورد نياز دسترسي پيدا كنند.

برنامه‌هاي هفته پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتي شريف اعلام شد

Posted: 14 Nov 2010 09:18 AM PST

برنامه‌هاي هفته پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتي شريف اعلام شد.

به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا مهندس اسدي، مسوول دفتر ارتباطات پژوهشي دانشگاه شريف در اين باره گفت: امسال به دليل تقارن هفته پژوهش با ايام شهادت حضرت امام حسين (ع)، اين برنامه با حدود يك هفته تاخير، 29 آذر تا اول دي ماه برگزار مي‌شود.

وي افزود: دستاوردهاي منتخب و برگزيده نيز به نمايشگاه پژوهش و فناوري وزارت علوم كه از 4 تا 9 دي ماه سال جاري برگزار خواهد شد، ارسال مي‌شود.

اسدي گفت: هدف اصلي هفته پژوهش معرفي دستاوردهاي پژوهش و فناوري دانشگاه به پژوهشگران و صنعتگران جامعه و تلاش جهت تجاري‌سازي دستاوردهاي دانشگاه از يك سو و تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه از سوي ديگر است تا مسيري براي توسعه روزافزون دانشگاه و كشور ايران باشد.

به گفته وي، برگزاري نمايشگاه‌هاي دانشكده‌اي و شركت فعال در نمايشگاه پژوهش و فناوري وزارت علوم و اهداي تنديس ويژه دانشگاه صنعتي شريف به برگزيدگان در راستاي همين هدف انجام مي‌شود.

اسدي ادامه داد: تقدير از پژوهشگران برتر دانشكده و دانشگاه، تقدير از اساتيد برتر فناور دانشگاه، تقدير از اساتيد منتخب ارتباط با صنعت، تقدير از دانشجويان برتر پژوهشگر و فناور دانشگاه در سه دوره كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري كه امسال براي اولين بار با اين تعداد و با همكاري دانشكده‌ها و معاونت آموزشي انجام خواهد شد، تقدير از شركت‌هاي دانش بنيان برتر دانشگاه، تقدير از كتاب برتر سال دانشگاه، قدرداني از پيشكسوت پژوهشگر دانشگاه، ‌تقدير از مدير پژوهشي برتر دانشگاه، معرفي پژوهشكده‌ها و قطب‌هاي برتر دانشگاه و تقدير از سازمان‌ها و صنايع همكار دانشگاه از جمله برنامه‌هايي است كه در همايش پاياني هفته پژوهش برگزار خواهد شد.

وي گفت: براي انتخاب اين برگزيدگان، كارگروهي ويژه در معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه تحت عنوان «كارگروه تدوين شاخص‌هاي داوري برگزيدگان» تشكيل شده تا معيارها و شاخص‌هاي داوري استاندارد را تدوين كند.

اسدي افزود: ساخت فيلم «دانشگاه صنعتي شريف در يك نگاه» در راستاي نمايش دستاوردهاي پژوهش و فناوري دانشگاه كه فرآيند ساخت آن از هفته قبل در دانشگاه آغاز شده و نسبت به تصويربرداري از تمامي مراكز پژوهشي دانشگاه اقدام خواهد شد، ساخت نمايشگاه مجازي دستاوردهاي پژوهش و فناوري دانشگاه با قابليت تكثير بر روي سي‌دي و ارايه بر روي وب سايت دانشگاه و با قابليت اضافه كردن مداوم دستاوردهاي جديد فناوري دانشگاه، چاپ كتاب سال پژوهش و فناوري دانشگاه در راستاي معرفي تمامي پژوهشكده‌ها، قطب‌ها و مراكز علمي دانشگاه و معرفي بالغ بر 500 طرح پژوهشي و فناور در آن كه با همكاري صميمانه تمامي اساتيد دانشگاه فراهم آمده است و برگزاري نمايشگاه‌هاي دانشكده‌اي در هر دانشكده با توجه به درخواست و توانمندي هر دانشكده از برنامه‌هاي هفته پژوهش و فناوري دانشگاه مي‌باشد.

اسدي با اشاره به تلاش دانشگاه در برگزاري هر چه با شكوه‌تر اين مراسم اضافه كرد: از برنامه‌هاي خاص اين هفته رونمايي از دو محصول برتر دانشگاه، ساخت و پخش مستند زندگينامه يكي از اساتيد دانشگاه كه در راستاي تكريم مقام شامخ اساتيد پژوهشگر دانشگاه انجام خواهد شد و همچنين برگزاري ميزگرد تخصصي مرتبط با پژوهش و فناوري در دانشگاه همانند سال قبل مي‌باشد.

استفاده از دستگاه تشخيص افت سيستم ايمني بدن رايگان است

Posted: 14 Nov 2010 09:15 AM PST

رئيس اداره ايدز وزارت بهداشت اعلام كرد: استفاده از دستگاه تشخيص افت سيستم ايمني بدن بيماران مبتلا به ايدز در مراكز وابسته به وزارت بهداشت و تحت نظام مراقبت در سراسر كشور كاملاً رايگان است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دكتر عباس صداقت با بيان اين مطلب گفت: دستگاه تشخيص افت سيستم ايمني بدن به متخصصان عفوني كه در مراكز مشاوره بيماريهاي رفتاري در سراسر كشور حضور دارند كمك مي‌كند تا زمان شروع درمان و اثربخشي رژيم‌هاي دارويي را با اندازه‌گيري شاخص ايمني بدن ارزيابي كنند.

وي افزود: اين دستگاه‌ها براي تشخيص ايدز در افراد كاربردي ندارد و افراد براي پي‌ بردن به وجود اين بيماري در خود مي‌توانند به مراكز و پايگاه‌هاي مشاوره بيماري‌هاي رفتاري در سراسر كشور مراجعه كنند.

وي در ادامه اظهار داشت: نشاني و تلفن اين مراكز و پايگاه‌ها از طريق معاونت‌هاي بهداشت دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و شبكه‌هاي بهداشت و درمان سراسر كشور قابل دستيابي است.

صداقت در خاتمه بر محرمانه و رايگان بودن احراز هويت بيماران و كليه خدمات ارائه شده از سوي اين مراكز در سراسر كشور تاكيد كرد.

بنا بر اعلام وبدا، رئيس اداره ايدز پيش از اين از تجهيز 70 درصد استان‌هاي كشور به دستگاه تشخيص افت سيستم ايمني بدن خبر داده بود.

بازبيني عملكرد سي ساله جهاد دانشگاهي در راستاي برنامه‌ريزي فعاليت‌هاي آتي

Posted: 14 Nov 2010 09:15 AM PST


رييس جهاد دانشگاهي گفت: با گذشت سي سال از عمر اين نهاد بايد با بهره‌گيري از فرهيختگان جهادي و تجربيات جهادگران باسابقه به بازخواني فعاليت ها پرداخته شود كه مطمئنا اين بازخواني در تصميم‌گيري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي آتي تاثير به سزايي خواهد گذاشت.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محمد حسين يادگاري در بازديد از مجموعه جهاد دانشگاهي واحد خواجه نصيرالدين طوسي فعاليت‌هاي صورت گرفته در اين واحد را كارهايي اساسي و پايه‌اي خواند كه فناوري‌هاي بومي را در حوزه‌هاي مربوطه به كشور هديه كرده است.

وي در اين بازديد كه حدود پنج ساعت به طول انجاميد از قسمت‌هاي مختلف و محصولات توليد شده اين نهاد از قبيل فرستنده‌هاي پر قدرت راديويي و اكسايتر ديجيتال، آر‌دي‌اس توليدي گروه فرستنده، سيستم‌هاي كنترل تردد و انواع موانع فيزيكي توليدي گروه كنترل تردد و شيشه‌هاي هوشمند و ارگانيك، سيستم هوشمندسازي ساختمان، هوشمند سازي كنتور برق ساختمان و سامانه موقعيت‌ياب خودرو كار گروه نانو تكنولوژي و همچنين از گروه آي‌تي و مركز تلفن (ippbx) بازديد و بازديد از قسمت ماشين‌هاي الكترونيكي و قدرت به روز شنبه آينده موكول شد.

يادگاري در حاشيه اين ديدار طي سخناني كوتاه با ابراز خرسندي از دستاوردها و محصولات اين واحد اظهار داشتند: بايد تمام تلاش خود را در شناساندن هر چه بهتر فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي به كار ببنديم.

وي در اين زمينه به طرح ساجد اشاره كرد كه در آينده نزديك به اجرا درخواهد آمد.

يادگاري با تقدير از فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي واحد خواجه نصيرالدين طوسي در زمينه بومي سازي فناوري تاكيد كرد: فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي به ويژه در حوزه فرهنگي بايد به صورتي باشد كه تحولات اساسي در دانشگاه ايجاد كند و بر اساس انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامي مورد بازبيني قرار گيرد.

لاك پشت دو سر در چين!

Posted: 14 Nov 2010 09:11 AM PST

به گزارش ايسنا، رسانه‌هاي دولتي چين در گزارشي از كشف يك لاك پشت دو سر در منطقه «هفئي » در شرق اين كشور خبر دادند.

اين لاك‌پشت سبز رنگ روز گذشته توسط روستاييان در اين منطقه كشف شد و داراي دو سر مجزا است كه از گردن به هم چسبيدند.

درخشش نمايندگان ايران در دور سوم

Posted: 14 Nov 2010 09:06 AM PST


6 پيروزي، 4 تساوي و دو شكست حاصل كار شطرنج بازان ايران تا پايان دور سوم رقابت‌هاي شطرنج بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو بوده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا از گوانگ‌جو، در دور سوم رقابت‌هاي شطرنج بازي‌هاي آسيايي الشن مرادي و احسان قائم مقامي برابر هم قرار گرفتند كه به نتيجه‌ي تساوي رضايت دادند. قائم مقامي و مرادي با اين تساوي 2 امتيازي شدند.

در قسمت زنان شادي پريدر مقابل دوريا محمد قانع قرار گرفت و حريف عراقي‌اش را شكست داد. آتوسا پوركاشيان ديگر نمايند‌ه‌ي ايران در بخش بانوان هم بر آليا بكري از مالزي پيروز شد. پريدر و پوركاشيان با اين پيروزي‌ها جمع امتيازاتشان را به عدد 2 رساندند.

نتايج رقابت‌هاي شطرنج بازي‌هاي آسيايي تا پايان دور سوم به ترتيب زير است.

* دور اول مردان

الشن مرادي 1 - لي سانگ هون (كره جنوبي) صفر

احسان قائم مقامي 1 - بيلام (نپال) صفر

*دور دوم مردان

الشن مرادي 0.5 - كرشنان ساسيكران (هند) 0.5

احسان قائم مقامي 0.5 - كاكاگلديف (تركمنستان) 0.5

* دور سوم مردان

الشن مردي 0.5 - احسان قائم مقامي 0.5

** دور اول زنان

شادي پريدر 1 - بيون سونگ وون (كره جنوبي) صفر

آتوسا پوركاشيان 1 - موناليسا (نپال) صفر

** دور دوم زنان

شادي پريدر صفر - ژائو (چين) 1

آتوسا پوركاشيان صفر - نافبايا (قزاقستان) يك

** دور سوم زنان

شادي پريدر 1 - دوريا محمد قانع (عراق) صفر

آتوسا پوركاشيان 1 - آليا بكري (مالزي) صفر

دور چهارم رقابت‌هاي شطرنج يك شنبه پيگيري مي شود و در بخش مردان احسان قائم مقامي مقابل اراز السفر از عراق قرار مي گيرد و مرادي با كوجيما از ژاپن رقابت مي كند.

در بخش زنان هم پريدر مقابل ايرين سوكاندار از اندونزي قرار خواهد گرفت و پوركاشيان با نوديرا نودريانف از ازبكستان ديدار مي كند.

صعود پاروزن‌هاي ايران به مراحل نيمه نهايي و فينال

Posted: 14 Nov 2010 05:55 AM PST

پاروزن‌هاي قايقراني روئينگ ايران راهي مرحله نهايي و نيمه نهايي در بازي‌هاي آسيايي شدند.

به گزارش ايسنا، در اولين روز از رقابت‌هاي قايقراني روئينگ بازي‌هاي آسيايي، در ماده دو نفره سنگين وزن جفت پاروي مردان تيم ايران متشکل از سيد مجتبي شجاعي و عليرضا اتابکي با زمان 6:36.20 دقيقه در رده سوم ايستاد و راهي فينال A بازي‌ها شد.

در ماده سبک وزن دو نفره جفت پاروي بانوان، نازنين ملائي و فاطمه خلج هدايتي با زمان 7:27.14 دقيقه در گروه خود سوم شدند و جواز حضور در مرحله نيمه نهايي را کسب کردند. در سبک وزن دو نفره جفت پاروي مردان عاقل حبيبيان و حسن جهانيان با زمان 6:44.85 دقيقه در رده سوم ايستادند و راهي مرحله نيمه نهايي شدند.

در ماده چهار نفره مردان، وجيد جوهري، فرزاد و فرهاد کربلايي و سعيد عادلي با زمان 6:34.47 دقيقه و با قرار گرفتن در رده ششم به مرحله نهايي راه يافتند.

فردا، در ادامه اين رقابت‌ها محسن شادي و طاهرکبوتري، نسيم بن يعقوب، تيم سبک وزن چهار نفره بانوان و تيم هشت نفره تک پاروي مردان در دور مقدماتي به مصاف حريفان آسيايي مي روند.

تلاش مي‌كنيم فراتر از دوحه برويم

Posted: 14 Nov 2010 05:49 AM PST

كوزه‌گري بعد از پيروزي تيم ملي هندبال در اولين ديدار خود گفت: از بازيكنان راضي هستم.

سرپرست فدراسيون هندبال بعد از پيروزي تيم ايران بر هنگ كنگ در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به گوانگجو، اظهار كرد: اين اولين بازي ما بود و به همين خاطر بازيكنان اوايل نيمه اول به خودشان نيامده بودند اما كم‌كم شرايط بهتر شد و بچه‌ها توانستند بازي را در دست بگيرند تا در نهايت حريف را شكست دهيم. بازيكنان حدود 14 توپ از دست دادند كه اگر اين اتفاق نمي‌افتاد حتما نتيجه خيلي بهتر مي‌شد. در مجموع از عملكرد بازيكنان راضي هستم.

وي تاكيد كرد: در گروه سختي قرار گرفته‌ايم، بايد تلاش زيادي به كار ببريم تا جزو چهار تيم قرار بگيريم. خوشبختانه بازيكنان گام اول را محكم برداشتند و فردا بايد خود را براي بازي بحرين آماده كنيم چرا كه بازي بحرين از بازي اول سخت‌تر به نظر مي‌رسد.

كوزه‌گري گفت: ايران در سومين بازي خود به مصاف بحرين مي‌رود و در واقع مي‌توان گفت كه بازي‌ها به ترتيب سخت‌تر مي‌شود. بايد ببينيم كه كره با بحرين چه نتيجه‌اي مي‌گيرد.

سرپرست فدراسيون هندبال در پاسخ به اين سوال كه آيا هندبال ايران مي‌تواند نتيجه دوحه را تكرار كند، تاكيد كرد: اميدوارم تمام تلاش ما اين است كه حتي بتوانيم فراتر از دوحه گام برداريم و موفق شويم.

ورپشتي به جمع هشت نفر پاياني 200 متر سرعت رسيد

Posted: 14 Nov 2010 05:49 AM PST

حسنعلي ورپشتي به جمع هشت نفر پاياني رقابت‌هاي دوچرخه سواري 200 متر سرعت پيست راه يافت.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از گوانگجو، دو ركابزن ايران در بخش يك هشتم نهايي رقابت‌هاي 200 متر سرعت برابر حريفان خود حاضر شدند و تنها ورپشتي بود كه توانست با شكست دوچرخه‌سواري از مالزي به جمع هشت نفر پاياني رقابت‌ها راه پيدا كند.

وي در اين رقابت با زمان 11 ثانيه و 88 هزارم ثانيه به كار خود پايان داد.

همچنين فرشاد فارسي نژاديان برابر ركابزني از ژاپن قرار گرفت كه با شكست از اين دوچرخه سوار از صعود به مرحله بالاتر بازماند.

به اين ترتيب، او بايد در گروه بازنده‌ها رقابت خود را ادامه دهد.

تيموريان اختصاصي تمرين كرد

Posted: 14 Nov 2010 05:46 AM PST

تيم ملي فوتبال ايران به منظور آماده‌سازي براي بازي با نيجريه صبح امروز (يكشنبه) با 23 بازيكن تمرين كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملي فوتبال كه چهارشنبه در بازي دوستانه به مصاف نيجريه مي‌رود، صبح امروز (يكشنبه) با حضور 23 بازيكن به مدت يك ساعت و 45 دقيقه در كمپ تيم‌هاي ملي تمرين كرد.

جواد نكونام و مسعود شجاعي امشب به تهران مي‌آيند و از فردا با تيم ملي تمرين مي‌كنند.

اين تمرين از ساعت 10 و 30 دقيقه آغاز شد و تا ساعت 12 و 15 دقيقه به طول انجاميد.

در تمرين امروز آندرانيك تيموريان به دليل مصدوميت زير نظر يكي از پزشكان تيم به طور اختصاصي كار كرد.

ملي‌پوشان پس از گرم كردن بدن‌هايشان به صورت دو به دو ابتدا پاسكاري‌هاي سريع و ضربه سر به سمت پايين را تمرين كردند.

بازيكنان در ادامه به دو گروه تقسيم شدند و روي تمرين حفظ توپ با دستور زدن پاس‌هاي هرچه بيشتر متمركز شدند.

در بخش عمده و پاياني تمرين امروز صبح ملي‌پوشان قطبي سرمربي تيم ملي بازيكنان را به دو گروه تقسيم كرد كه يك گروه را مهاجمان و هافبك‌هاي تهاجمي و گروه ديگر را مدافعان و هافبك‌هاي دفاعي تشكيل مي‌دادند. هر كدام از آن‌ها به صورت نوبتي تمرين حمله به دفاع، عبور دادن توپ از دروازه‌هاي كوچك و در تمرين ديگر حمله به دفاع و زدن توپ به سمت دروازه را كار كردند.

تمرين اول زير نظر قطبي و تمرين دوم كه دروازه‌بان‌ها نيز در آن حضور داشتند زير نظر بيوتر دستيار هلندي قطبي و عليرضا منصوريان انجام مي‌شد.

بازيكنان در نوبت عصر ساعت 16 در كمپ تمرين خواهند كرد.

همچنين عليرضا شهاب يكي از پزشكان تيم ملي درباره‌ي مصدوميت آندرانيك تيموريان به ايسنا گفت: اين بازيكن مصدوميت جزئي دارد. ران پاي او در اثر ضربه دچار كوفتگي شده كه به صلاحديد سرمربي تيم قرار شد با ما كار كند و احتمالا در تمرين عصر و يا تمرين‌هاي فردا به جمع بازيكنان اضافه خواهد شد.

تمرين امروز تيم ملي را تنها سه، چهار نفر از پرسنل كمپ تيم‌هاي ملي تماشا كردند.

ذوب‌آهن الگوي خوبي براي فوتبال باشگاهي است

Posted: 14 Nov 2010 05:44 AM PST


سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: در بازي با نيجريه به دنبال ساختن تيم ملي و انجام يك بازي باهيجان و زيبا و در نهايت كسب نتيجه مطلوب هستيم.

افشين قطبي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ي شرايط آماده‌سازي تيم ملي فوتبال ايران براي بازي با نيجريه اظهار كرد: تمرين پرانرژي و شادابي را امروز (يكشنبه) برگزار كرديم و از شرايط فني بازيكنان رضايت داريم. هر زمان كه بازيكنان جديدي را به تيم ملي دعوت مي‌كنيم، احساس مي‌كنيم انگيزه و انرژي مضاعفي به خصوص از سوي آن‌ها در تمرين ايجاد مي‌شود كه اين براي آماده‌ شدن تيم خوب است. در اين اردو هم چنين اتفاقي افتاد.

وي افزود: حضور ذوب آهن در فينال ليگ قهرمانان آسيا و تيم اميد در بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو فرصتي را براي ما فراهم كرد تا با تيم نيجريه بازي تداركاتي داشته باشيم و به دليل حضور برخي از بازيكنان در تيم اميد و ذوب آهن بتوانيم به برخي بازيكنان جديد در تيم ملي فرصت دهيم. آن‌ها انگيزه زيادي دارند و مي‌توانند خودشان را به مربيان تيم ملي نشان دهند. همان طور كه قبلا هم گفتم درهاي تيم ملي به روي بازيكنان باز است و هر بازيكن باكيفيتي مي‌تواند در تيم ايران حضور داشته باشد.

قطبي با اشاره به برنامه‌هاي تمريني امروز گفت: فعلا روي ريكاوري بازيكنان تمركز داريم، يك سري جزئيات كوچك در برنامه‌هاي حمله و دفاع را كار كرديم. ضمن اين كه بازيكنان جديد را در پست‌هاي مختلف امتحان مي‌كنيم و معتقديم كه اين روند مي‌تواند براي آينده فوتبال ايران خوب باشد. اين اردو فرصتي شده است تا ما ضعف‌هاي تيم ملي را بيشتر بررسي كرده و آن‌ها را پوشش دهيم.

قطبي در پاسخ به اين سوال كه نگاه شما به بازي با نيجريه و دستاوردي كه از آن مي‌خواهيد چيست، به ايسنا گفت: نگاه ما در تمام بازي‌هاي تداركاتي هميشه ساختن تيم ملي بوده است تا بتوانيم در جام ملت‌ها موفق باشيم. ما هميشه براي پيشرفت و ساختن انرژي مي‌گذاريم. ميوه اين تلاش‌ها را مي‌توانيم با نتايج خوب در جام ملت‌ها به دست آوريم. تمام هدف ما در اين بازي بين‌المللي مي‌تواند در سه عنوان خلاصه شود كه ابتدا ساخت و ساز تيم، دوم ايجاد هيجان در تيم ملي با يك بازي هجومي و زيبا و در نهايت كسب نتيجه خوب خواهد بود. اين سه هدف را در تمام بازي‌هاي تداركاتي بنا بر موقعيت‌هاي مختلف پيگيري مي‌كنيم.

سرمربي تيم ملي گفت: من احساس‌هاي مختلف از يك بازي تداركاتي دارم. تيم ايران توانايي‌هاي زيادي دارد. تيم ملي نشان داده كه اگر با آمادگي كامل به ميدان برود، مي‌تواند با همه تيم‌هاي دنيا رقابت كند. اگر ما با انرژي و همدلي ايراني بتوانيم بازي كرده و از موقعيت‌هايمان استفاده كنيم، براي هر تيمي حريفي قدرتمند هستيم. بازي با تيم‌هاي بزرگ به ملي‌پوشان شجاعت بيشتري مي‌دهد.

وي تصريح كرد: در تجربه‌هايي كه با تيم كره به دست آوردم، فهميده‌ام كه بازي با تيم‌هايي كه در سطح بالايي قرار دارند مي‌تواند تيم ما را هم بزرگ كند. بايد آن قدر با اين گونه تيم‌ها بازي كرد تا به سطح بازي‌ آن‌ها نزديك شد. قطعا رسيدن به اين هدف زمان مي‌برد و به يك باره حاصل نمي‌شود. به شرط آن كه مسير پيشرفت را درست طي كنيم.

قطبي با اشاره به تجربه‌هايش در تيم كره جنوبي ادامه داد: وقتي با تيم كره به مصاف حريفان قدرتمندي مي‌رفتيم، ابتدا با تفاضل گل قابل توجهي شكست مي‌خورديم اما بازي به بازي اين تفاضل كمتر شد. تجربه نشان مي‌دهد نتايج بازي با تيم‌هاي بزرگ تحت هر شرايطي براي تيمي كه در رده پايين‌تر قرار دارد مثبت است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا چند هفته قبل از جام ملت‌ها هم حاضريد با تيم‌هاي بزرگ بازي كنيد و يا اينكه در بازي‌هاي تداركاتي به دنبال پيروزي‌هاي پرگل برابر حريفان ضعيف و كسب روحيه براي حضور در جام ملت‌ها هستيد، به ايسنا گفت: اين جا دو نگاه مطرح است؛ مربيان به دنبال حريفاني مي‌گردند كه آن‌ها را با نتايج سنگين شكست داده و تيم‌شان را در شرايط روحي خوبي قرار دهند اما من معتقدم حتي پيش از جام ملت‌ها هم مي‌توان با تيم‌هاي بسيار قدرتمند بازي كرد. قبل از جام جهاني 2002 ، كره جنوبي به مصاف تيم‌هاي فرانسه و انگلستان رفت. ما به فرانسه 3 بر 2 باختيم و با انگلستان به تساوي يك بر يك رسيديم. نتيجه خوب برابر اين تيم‌ها اعتماد به نفس و روحيه فوق‌العاده بيشتري را به تيم مي‌آورد و اگر به آن‌ها ببازيم هم معتقديم از ارزش‌هاي تيم ما چيزي كم نمي‌شويم. تا زماني كه سرمربي تيم ايران باشم آماده‌ام در هر زمان با هر تيم بزرگي بازي كنيم و مشكلي از اين بابت نخواهيم داشت. اگر در تاريخ 7 دسامبر (16 آذر) بتوانيم با يك تيم قدرتمند بازي كنيم هم خيلي خوب است.

وي درباره‌ي خبرهاي برخي روزنامه‌هاي ورزشي مبني بر مذاكره با مربيان خارجي از جمله كلينزمن و دونگا، پاسخ داد: قبلا درباره‌ي حضورم در تيم ملي مفصل صحبت كرده‌ام. ما با حمايت مردم تيم بسيار خوبي ساخته‌ايم و دوست داريم اين تيم در جام ملت‌ها هم قهرمان شود. من دوست دارم كه اين تيم خوب و آماده شده را به يك مربي باتجربه براي ساختن بيشتر و آماده‌سازي جهت جام جهاني 2014 تحويل دهم.

وي در پاسخ به اين سوال كه سرمربي استقلال معتقد است ميلاد ميداودي افت كرده، آيا با نظر او موافقيد و در اين صورت چرا او را به تيم ملي دعوت كرديد، اظهار كرد: قطعا من چيزهايي در ميلاد ديده‌ام كه او را به تيم ملي دعوت كرده‌ام و هدفم داشتن بازيكنان خوب و قدرتمند در تيم ملي است.

قطبي درباره‌ي شكست ذوب آهن در فينال ليگ قهرمانان آسيا اظهار كرد: بايد به مجموعه ذوب آهن شامل مديران باشگاه، مربيان، بازيكنان، مسوولان و هواداران آن‌ها تبريك بگويم كه توانستند به فينال ليگ قهرمانان آسيا راه يابند. حضور در اين مقطع از فوتبال بين‌المللي براي همه ما افتخار است و تجربه بالايي به اين تيم داد. نكته قابل توجه براي تيم‌هاي ايراني اين است كه ديدند ثبات كادر فني و كادر بازيكنان و نيز داشتن امكانات خوب در يك باشگاه چگونه مي‌تواند به نتايج خوب هم منتهي شود. اين نكته براي ما درس بزرگي بود و مي‌تواند الگوي تيم‌هاي باشگاهي ما باشد.

قطبي در پاسخ به اين سوال كه آيا حق ذوب آهن نايب قهرماني آسيا بود يا قهرماني، گفت: در فوتبال نمي‌توانيم بگوييم يك تيم حقش برد بود و يك تيم حقش باخت. بر اساس چيزي كه ما ديديم، سئونگنام توانست 3 گل بزند و ذوب آهن يك گل و در نهايت اين تيم سئونگنام بود كه قهرمان شد.

فارسي نژاديان هم به جمع ‌٨ ركابزن برتر راه يافت

Posted: 14 Nov 2010 05:42 AM PST

فرشاد فارسي نژاديان با پيروزي مقابل حريفاني از مالزي و امارات در بخش شانس مجدد به مرحله يك چهارم نهايي مسابقات دوچرخه سواري ماده 200 متر سرعتي پيست راه يافت.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از گوانگ‌جو، فرشاد فارسي نژاديان كه در مرحله يك هشتم نهايي با شكست مقابل ركابزن ژاپني به گروه بازنده‌ها رفته بود در بخش شانس مجدد حريفاني از كشور مالزي و امارات را پشت سر گذاشت و توانست به مرحله يك چهارم نهايي اين رقابت‌ها راه پيدا كند.

فارسي نژاديان در اين رقابت با زمان 11 ثانيه و 94 هزارم ثانيه توانست زودتر از يونس از مالزي و البلوشي از امارات از خط پايان عبور كند. در همين بخش فنگ يونگ از چين با زمان 11 ثانيه و 133 هزارم ثانيه توانست همانند فارسي نژاديان به جمع هشت ركابزن برتر اين ماده راه يابد.

پيش از اين حسنعلي ورپشتي توانسته بود جواز حضور در مرحله بعدي اين رقابت‌ها را كسب كند.

به اين ترتيب هر دو نماينده ايران در ماده 200 متر توانستند به جمع هشت ركابزن رقابت‌ها راه پيدا كنند. دو دوچرخه‌سوار ژاپني، دو چيني، يك مالزيايي و يك كره‌اي به همراه دو نماينده ايران در مرحله يك چهارم نهايي با هم رقابت مي‌پردازند.

كسب مدال توسط بانوان تيرانداز نشانگر توسعه ورزش در ايران است

Posted: 14 Nov 2010 05:41 AM PST

وزير ورزش و رييس كميته ملي المپيك چين اعلام كرد: كسب مدال نقره توسط بانوان تيرانداز ايران در نخستين روز بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو نشان دهنده توسعه ورزش در ايران است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ليو پنگ در حاشيه امضاء تفاهم نامه گسترش همكاري با علي سعيدلو رييس سازمان تربيت بدني ايران با بيان اين مطلب افزود:‌ از اين رو چين علاقه دارد همكاري هاي ورزشي بين دو كشور توسعه يابد.

وزير ورزش چين افزود: حضور موفق بانوان ايراني در نخستين روز رقابت ها و كسب مدال توسط تيراندازان بانوي ايراني حاكي از رشد قابل توجه ورزش حرفه اي در ايران است.

ليو پنگ اظهار كرد: افزايش تعداد ورزشكاران زن ايراني حاكي از توسعه ورزش در ايران به ويژه در بخش بانوان است و اميدوارم در روزهاي آتي شاهد موفقيت‌هاي بيشتر ورزشكاران ايران در رشته هاي مختلف ورزشي باشيم.

وزير ورزش چين افزود: ايران داراي جايگاه ويژه‌اي در ورزش آسياست و آرزو داريم در آينده اي نزديك بستري مناسب براي ارتباط و همكارهاي بيشتر بين دو كشور مهيا شود.

تيم تيراندازي تفنگ 10 متر بادي زنان ايران در نخستين روز بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو موفق شد مدال نقره كسب كند.

چطور افت كرده‌ام كه به تيم ملي دعوت مي‌شوم؟!

Posted: 14 Nov 2010 05:39 AM PST

مهاجم تيم فوتبال استقلال گفت: چطور افت كرده‌ام كه به تيم ملي دعوت مي‌شوم؟!

ميلاد ميداودي با اظهار بي‌اطلاعي از جريمه شدنش از سوي باشگاه استقلال به دليل عملكرد ضعيف به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: از اين موضوع اطلاعي ندارم و احتمالا رسانه‌ها از خودشان چيزي نوشته باشند. از شنبه به اردوي تيم ملي آمده‌ام و نمي‌دانم چه تصميمي درباره‌ام در باشگاه استقلال گرفته شده است.

وي در واكنش به صحبت‌هاي پرويز مظلومي سرمربي استقلال كه گفته بود ميداودي در دوران افت خودش به سر مي‌برد، گفت: چطور در افت هستم و به تيم ملي دعوت مي‌شوم؟ بايد از قطبي پرسيد كه چرا من را به تيم ملي دعوت كرده است. در اين زمينه نمي‌خواهم بيش از اين صحبتي داشته باشم و وقتي از اردوي تيم ملي بازگشتم بيشتر صحبت مي‌كنم.

ايران تركمنستان را سه بر صفر شكست داد

Posted: 14 Nov 2010 05:37 AM PST

تيم ملي واليبال ايران در دومين ديدار خود تركمنستان را از پيش رو برداشت.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از گوانگ‌جو، تيم ملي واليبال ايران در دومين ديدارخود در بازي‌هاي آسيايي با نتيجه 3 بر صفر تركمنستان را از پيش رو برداشت.

ملي‌پوشان ايران در اين ديدار با امتيازهاي 25 بر 10 ، 25 بر 17 و 29 بر 27 تركمنستان را از پيش رو برداشتند.

گيم‌هاي اول و دوم اين ديدار با برتري مطلق ايران در سرويس و دفاع روي تور همراه بود اما در ست سوم تركمنستان با چند دفاع خوب كار را براي ايران سخت كرد و حتي در آستانه گرفتن ست سوم از ايران بود كه حسين معدني با تقاضاي وقت استراحت، شرايط را دگرگون كرد و ايران در پايان، اين ست را با نتيجه 29 بر 27 به سود خود پايان داد.

ملي‌پوشان واليبال ايران دوشنبه در سومين ديدار مرحله گروهي مقابل عربستان به ميدان خواهند رفت.

فوتسال ايران با او به آخر خط رسيده است...

Posted: 14 Nov 2010 05:36 AM PST

خسرو والي زاده گفت: فوتسال ايران با حسين شمس به آخر خط رسيده و از اين بيشتر رشد نخواهد كرد.

والي زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دررابطه با صحبت‌هاي اخير حسين شمس و انتقاد از او در راديو ورزش اظهار كرد: متاسفانه شمس از آنجايي كه جايگاه افراد را نمي‌داند با همه توهين آميز صحبت مي‌كند. من بيش از 30 سال است كه در ورزش هستم اما تا به حال با كسي با اين ادبيات صحبت نكرده‌ام.

وي با انتقاد از شمس ادامه داد: متاسفانه شمس در مورد تيم ملي فوتبال هم صحبت كرده و اين تيم را زير سوال برده است. به نظر من كميته انضباطي بايد از شمس توضيح بخواهد. اين مايه تاسف است که سرمربي يک تيم در يک فدراسيون در مورد تيم ديگر چنين توهين آميز صحبت کند ضمن اينکه اصولا حرفهاي من ارتباطي به تيم ملي فوتبال نداشت . من در آن برنامه در راديو از جايگاه كارشناس راديو صحبت كردم . اگر اقاي شمس واقعا برنامه اي براي آينده فوتسال حداقل براي 4 سال بعد دارد، اعلام كند اما وي متاسفانه هميشه با فرافکني کارهايشان را جلو مي برند. در ضمن من آن قدر منطقي هستم كه اگركسي از من درست انتقاد كند صحبت‌هاي او را بپذيرم و حرف‌هاي خودم را اصلاح كنم، اما متاسفانه شمس با اينگونه رفتارها بيگانه است.

والي زاده با بيان اينكه فوتسال ايران با حسين شمس به آخر خط رسيده گفت: شمس فكر مي‌كند كه بهترين مربي براي تيم ملي فوتسال است در حالي كه اينگونه نيست و خيلي‌ها شايسته‌تر از وي هستند. با وجود شمس فوتسال ما بيشتر از اين رشد نخواهد كرد. به نظر من فوتسال ايران با شمس به آخر خط رسيده است و نياز به خون جديدي در رگهاي تيم ملي احساس مي شود.

وي ادامه داد: من هيچ گاه يادم نمي‌آيد كه به كسي بي‌ احترامي كرده باشم. هميشه با احترام نظراتم را گفته ام و اگر هم انتقادي بوده به صورت منطقي مطرح کرده و صحبت هاي منطقي طرف مقابل را هم شنيده ام. اما شمس با فرافكني و بي ادبي مي‌خواهد حرفش را به كرسي بنشاند. او حتي به راديو ورزش هم توهين كرده است. البته من راجع به راديو ورزش هيچ صحبتي نمي‌كنم زيرا مردم بايد درباره اين رسانه محترم و عملکرد آن نظر بدهند اما بايد بگويم كه شخصيت ايشان به هيچ عنوان در شان سرمربي تيم ملي ايران نيست زيرا هر فردي در اين پست ابتدا بايد شخصيت و ادب داشته و انتقادپذير باشد و به نظر من دانش فني در درجه بعدي است. خدايش بيامرزد پرويز دهداري معلم اخلاق را که او هم زماني سرمربي تيم ملي اين کشور بود.

والي زاده گفت: من در سال 98 مدير رسانه‌اي تيم ملي در جام جهاني بودم ، بيش از 30 سال در ايرنا و چندين سال در راديو تلويزيون و نشريات مختلف كار كرده و هميشه سعي کرده ام با متانت ، ادب و اخلاق با همه، حتي افراد جوان تر از خودم برخورد کنم. من اين موضوع را همين جا خاتمه مي دهم زيرا بيش از اين وقت پاسخ دادن به اينگونه افراد را ندارم. آرزوي همه ما پيروزي و کسب افتخار در فوتسال و همه رشته هاي ورزشي با مربياني است که خود "معلم اخلاق" باشند.

تمام تلاشم را براي احياي جايگاه ايران در IOC به كار خواهم گرفت

Posted: 14 Nov 2010 05:32 AM PST

رييس شوراي المپيك آسيا تاكيد كرد كه تمام تلاش خود را براي احياي دوباره جايگاه ايران در كميته بين‌المللي المپيك به كار خواهد گرفت.

به گزارش ايسنا، شيخ "احمد الفهد الصباح" در ديدار با علي سعيدلو ضمن تمجيد از جايگاه ويژه ورزش ايران در سطح آسيا و جهان گفت: بسيار خوشحالم كه اين موقعيت پيش آمد تا در خدمت مسئولان بلند پايه ورزش ايران باشم كه البته اين هم يكي از معجزات بزرگ ورزش است كه انسان‌ها را در كنار هم قرار مي‌دهد. من به صورت لحظه‌اي نتايج كاروان ايران را پيگيري مي كنم و بسيار هم خوشحال هستم كه ملي پوشان شما در روز نخست به سه مدال با ارزش دست يافتند.

وي با اشاره به روابط بسيار نزديك دولت‌هاي ايران و كويت خاطرنشان كرد: ما خودمان را در اين بازي هاي پر اهميت نه رقيب، بلكه برادر ورزشكاران ايران مي دانيم و اميدواريم كه در ادامه هم از طريق ورزش دوستي عميق‌تري را بين دو كشور ايجاد كنيم.

رييس كويتي شوراي المپيك آسيا در ادامه با تاكيد بر جهش ورزش ايران در سطح آسيا و جهان گفت: خوشبختانه ورزش ايران در طول چند سال اخير پيشرفت قابل ملاحظه‌اي داشته است كه بي‌ترديد كسب نايب قهرماني بانوان تيرانداز ايراني در باز‌هاي آسيايي اين ادعا را به اثبات مي‌رساند.

وي در ادامه از علي سعيدلو براي سفر به كشور كويت به صورت رسمي دعوت كرد و افزود: ما شما را به منظور ايجاد تعامل بيشتر و تبادل نظر در خصوص ورزش‌ آسيا به كشورمان دعوت مي كنيم تا به صورت عميق‌تر در خصوص مباحث پر اهميت اين مقوله مهم صحبت كنيم. ايران از كشورهاي تاثيرگذار ورزش آسيا به شمار مي‌رود و قطعا نظرات شما به عنوان رييس دستگاه ورزش اين كشور براي ما با ارزش خواهد بود.

شيخ احمد الفهد الصباح همچنين با تاكيد بر ايجاد روابط نزديكتر كشورهاي اسلامي براي توسعه ورزش آسيا گفت: ما تمايل داريم تا هرچه سريع‌تر مسابقات ويژه‌اي را تحت عنوان مسابقات كشورهاي اسلامي برگزار كنيم چرا كه در اين مسابقات است كه بانوان ما بدون كوچكترين محدوديتي مي توانند توانايي بسيار زياد خود را به منصه ظهور يگذارند.

وي با آرزوي قهرماني تيم ملي فوتبال اميد ايران در بازي هاي آسيايي تصريح كرد: نمايندگان ايران در بازي هاي آسيايي همواره جزو نفرات مدال آور و موفق بوده‌اند. اميدوارم كه در ادامه اين رقابت‌ها نيز كاروان ايران با كسب مدال‌هاي رنگارنگ به جايگاهي كه در شان ملت بزرگ شماست دست يابد.

رييس شوراي المپيك آسيا(OCA) در پايان تاكيد كرد كه تمام تلاش خود را براي بازگرداندن جايگاه جمهوري اسلامي ايران در كميته بين‌المللي المپيك(IOC) به كار خواهد گرفت.

عليرضايي در 50 متر قورباغه چهارم شد

Posted: 14 Nov 2010 05:31 AM PST

محمد عليرضايي با قرار گرفتن در مكان چهارم ماده 50 متر قورباغه از كسب مدال باز ماند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از گوانگ‌جو، محمد عليرضايي شناگر قورباغه ايران در فينال 50 متر بازي‌هاي آسيايي با ثبت زمان 28 ثانيه و 15 صدم ثانيه و با 35 صدم ثانيه اختلاف نسبت به نفر اول، در مكان چهارم قرار گرفت.

در اين ماده ژي شي از چين با 27 ثانيه و 80 صدم ثانيه مدال طلا را بر گردن آويخت و ريو تاتي شي از ژاپن با 27 ثانيه و 86 صدم ثانيه به نشان نقره دست يافت. لي ژيان يان ديگر شناگر چيني با زمان 27 ثانيه و 89 صدم ثانيه مدال برنز اين ماده را از آن خود كرد.

عليرضايي در مرحله مقدماتي با ثبت ركورد 27 ثانيه و 95 صدم ثانيه به فينال راه يافته بود.

سه پيروزي و يك تساوي نمايندگان ايران در دور چهارم

Posted: 14 Nov 2010 05:23 AM PST

دور چهارم مسابقه‌هاي شطرنج بازي‌هاي آسيايي، نمايندگان ايران صاحب سه پيروزي و يك تساوي شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از گوانگ‌جو، در دور چهارم مسابقه‌هاي شطرنج بازي‌هاي آسيايي و در بخش مردان احسان قائم مقامي موفق شد اراز الصفر از عراق را شكست دهد. همچنين الشن مرادي برابر شينيا كوجيما از ژاپن به پيروزي رسيد.

در مسابقه‌هاي بخش بانوان نيز شادي پريدر مقابل ايرينه سوكاندار از اندونزي مساوي كرد و آتوسا پوركاشيان نوديريانو از ازبكستان را شكست داد.

برنامه ورزشكاران ايران در روز سوم رقابت‌ها

Posted: 14 Nov 2010 05:21 AM PST

ورزشكاران ايران در سومين روز بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو در ده رشته با حريفان به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از گوانگ‌جو، كاروان ورزشي ايران يكي از پركارترين روزهاي خود را دوشنبه پشت سر خواهد گذاشت.

كاروان ايران كه تاكنون هنوز موفق به كسب نشان طلا در بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو نشده است، دوشنبه كار خود را در ده رشته آغاز خواهد كرد.

** برنامه سومين روز نمايندگان ايران در بازي‌هاي آسيايي:

* تيراندازي

رضا كريم‌پور (مرحله مقدماتي 25 متر تپانچه سريع)

ساسان شهسواري، ابراهيم اينانلو و امين حيدري (مرحله مقدماتي 50 متر تفنگ درازكش)

الهه احمدي، مريم طالبي، مه‌لقا جام‌بزرگ (فينال 50 متر تفنگ درازكش)

* شنا

محمد بيداريان و پاشا وحدتي (50 متر آزاد)

سروش خواجگي و محمد عليرضايي (100 متر قورباغه)

* دوچرخه‌سواري

آروين موذني، عباس سعيدي تنها، عليرضا حقي، مهدي سهرابي، حسين ناطقي، محمد رجبلو و امير زرگري (تعقيب تيمي)

حسنعلي ورپشتي و فرشاد فارسي نژاد (يك چهارم نهايي 200 متر سرعتي پيست)

* رويينگ

نسيم بن يعقوب (يك نفره زنان)

طاهر كبوتري (يك نفره مردان)

محسن شادي (يك نفره مردان سبك وزن)

تيم سبك وزن زنان

تيم هشت نفره مردان

سينا آرش (RSX مردان)

كيوان حسن‌زاده (اپتيميست مردان)

كيميا مينابي نژاد و پريسا مرادي (دو نفره 420 زنان)

فاطمه جعفري (اپتيميست زنان)

حسين عيسي پور و محمد رهي (هابي 16)

* قايق بادباني

اميرمحمد فتاح‌پور و برديا مهرجو (كانوي دو نفره)

مجيد سيفي و محمد هرمزي (دو نفره 420)

* جودو

علي معلومات (وزن 73 كيلوگرم مقابل ژين ژيوي از چين)

اكرم خاني (وزن 57 كيلوگرم مقابل پونچاليف از تايلند)

آرش ميراسماعيلي (وزن 66 كيلوگرم مقابل عيسي العلي از كويت)

نوشين تقي لو (وزن 52 كيلوگرم مقابل مونخ باتار از مغولستان)

* تنيس روي ميز

افشين نوروزي

* واليبال

ايران ـ عربستان

* فوتبال

ايران ـ مالزي

* وزنه‌برداري

مرتضي رضاييان و سيد مهدي پانزوان (گروه A دسته 69 كيلوگرم)

* ژيمناستيك

انفرادي هنرهاي نمايشي

* ووشو

خديجه آزادپور ( وزن 60 كيلوگرم سان شو)

حميدرضا قلي پور ( وزن 70 كيلوگرم سان شو)

تبريك رئيس كنفدراسيون تيراندازي آسيا براي مدال نقره بانوان ايران

Posted: 14 Nov 2010 05:18 AM PST

شيخ سلمان، رئيس کنفدراسيون تيراندازي آسيا موفقيت بانوان تيرانداز ايراني را در عرصه بين الملل به رئيس فدراسيون تيراندازي ايران تبريک گفت.

به گزارش ايسنا، سيدمهدي هاشمي امروز در حاشيه رقابت‌هاي تپانچه بادي 10 متر زنان و مردان در سالن برگزاري مسابقات تيراندازي با شيخ سلمان رئيس كنفدراسيون تيراندازي آسيا ديدار كرد.

در اين ديدار رئيس كويتي كنفدراسيون تيراندازي آسيا كسب نخستين مدال نقره ايران در بازي‌هاي آسيايي و صعود سه تيرانداز زن ايران به فينال اين رقابت‌ها را به رييس فدراسيون ايران تبريك گفت.

شيخ‌سلمان اضافه كرد: تلاش فدراسيون تيراندازي در ايران براي كنفدراسيون آسيا بسيار مهم و باارزش است. قطعا برنامه شما باعث شده كه امروز تيراندازي ايران بتواند سهمي از مدال‌هاي آسيايي داشته باشد.

وي درباره اعطاي امتياز راه‌اندازي آكادمي بين‌المللي تيراندازي در ايران متذكر شد: اين امتياز حق ايران بود و ما مطمئن هستيم كه فدراسيون تيراندازي ايران به بهترين شكل ممكن مي‌تواند اين آکادمي را راهبري کند.

سيدمهدي هاشمي نيز در ادامه اين ديدار ضمن تشكر از رئيس كنفدراسيون تيراندازي آسيا به جهت حمايت از ايران براي گرفتن امتياز راه‌اندازي آكادمي درباره دريافت نخستين مدال نقره تيمي بانوان ايران در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو اظهار كرد: حمايت كنفدراسيون تيراندازي آسيا از ايران در کسب اين مدال ارزشمند تأثيرگذار بوده است.

در پايان اين ديدار به پيشنهاد سيدمهدي هاشمي رئيس فدراسيون تيراندازي ايران و با موافقت شيخ سلمان رئيس كنفدراسيون تيراندازي آسيا قرار شد نشستي با رئيس آكادمي تيراندازي چين ترتيب داده شود تا خط مشي‌ و سياست‌هاي ايران براي راه‌اندازي آكادمي بين‌المللي در ايران مرور و بازنگري شود.

از موضع خود عقب‌نشيني نمي‌کنيم

Posted: 14 Nov 2010 05:16 AM PST

رئيس کانون هواداران باشگاه استقلال در خصوص اظهارنظر برخي رسانه‌ها درباره پخش آهنگ‌هاي غيرمجاز از راديو ورزشگاه آزادي در جريان ديدار تيم‌هاي استقلال و شاهين بوشهر گفت: معتقدم اين شايعات هجمه‌اي است که از طرف مطبوعات زرد قرار است عليه استقلال شروع شود چون آنها مي‌بينند هوادار استقلال حاشيه ندارد.

به گزارش ايسنا، غلامرضا سعادتي ادامه داد: آنها حتي اعتراض هواداران را به اسم فحاشي گذاشتند که اين اصلا درست نيست. آنها از اينکه مي‌بينند تماشاگر استقلال حاشيه ندارد، ناراحت مي‌شوند. راديو ورزشگاه متعلق به ورزشگاه آزادي نيست و مسئولان ورزشگاه طبق هماهنگي، اين راديو را در اختيار کانون هواداران گذاشته‌اند. مسئوليت تمام آهنگ‌هايي که از آن پخش مي‌شود با ماست.

وي ادامه داد: تمام آهنگ‌ها همگي شاد و گزينشي از بين آهنگ‌هاي داخلي هستند و مسئله غير مجاز بودن اين آهنگ‌ها برداشت شخصي برخي خبرنگاران بوده است. آهنگ‌ها نيز همگي بر مبناي هنجارهاي داخلي انتخاب شده‌اند که شامل موسيقي عربي، ترکي و بوشهري بوده‌اند با اين شرايط ما به هيچ عنوان از فعاليت‌هاي خود عقب‌نشيني نخواهيم کرد.

مدال برنز الهه منصوريان قطعي شد

Posted: 14 Nov 2010 05:02 AM PST

مدال برنز الهه منصوريان در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو قطعي شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از گوانگجو، در ادامه دومين روز از شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي گوانگجو و در رشته سانداي بانوان الهه منصوريان در وزن منفي 52 كيلوگرم كه شنبه با شكست حريف خود راهي مرحله يك چهارم نهايي شده بود در گام دوم حريفي از فيليپين را در دو راند پياپي از پيش رو برداشت و به مرحله نيمه نهايي اين بازي‌ها صعود كرد.

حريف فيليپيني‌ منصوريان عنوان نايب قهرماني جهان را در اختيار دارد.

اين سانداكار منفي 52 كيلوگرم ايران فردا بايد در مرحله نيمه نهايي به مصاف حريفي از ويتنام برود. منصوريان حتي در صورت شكست در اين ديدار هم مدال برنز خوا هد گرفت.

قادر اسماعيل حسن بامداد فردا به تهران وارد مي‌شود

Posted: 14 Nov 2010 05:00 AM PST

قادر اسماعيل حسن بامداد فردا (دوشنبه) وارد ايران مي‌شود.

به گزارش ايسنا، بازيكن مدنظر آبي‌ها ‌ساعت 2 و 30 دقيقه فردا به تهران سفر مي‌كند و طبق برنامه قبلي قرار است اين بازيكن در تست پزشكي تيم استقلال شركت كند.

تمرين روز دوشنبه استقلال در دو نوبت صبح و بعدازظهر انجام خواهد شد. تمرين صبح از ساعت 10 و 15 دقيقه و تمرين بعدازظهر از ساعت 15 و 15 دقيقه آغاز مي‌شود. حضور تماشاگران و اصحاب رسانه در تمرينات فردا بلامانع است.

افشين قطبي دوشنبه پاسخگوي خبرنگاران خواهد بود

Posted: 14 Nov 2010 04:59 AM PST


افشين قطبي روز دوشنبه در نشست خبري به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نشست خبري سرمربي تيم ملي فوتبال ايران ساعت 14 فردا برگزار خواهد شد.

افشين قطبي در اين نشست كه در سالن همايش هتل المپيك واقع در ضلع غربي ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود، به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.

هر جا که دايي بخواهد بازي مي‌کنم

Posted: 14 Nov 2010 04:58 AM PST

سکو برت مدافع اهل مالي امروز (شنبه) قرارداد رسمي خود را با تيم فوتبال پرسپوليس به ثبت رساند.

به گزارش ايسنا، سايت باشگاه پرسپوليس پس از امضاي اين قرارداد مصاحبه‌اي را با اين بازيکن انجام داده است که متن آن در زير آمده است:

*به خاطر اين که به عضويت خانواده بزرگ پرسپوليس درآمده‌ايد به تو تبريک مي‌گوييم. لطفا از سوابقتان به ما بگوييد.

متشکرم. من در سال‌ها و دوره‌هاي متفاوتي در تيم‌هايي چون موناکو فرانسه، وست برومويچ، فولام و ريموت انگليس و مينيوس يونان بازي کرده‌ام که با تيم آخري در جام يوفا نيز به ميدان رفته‌ام. در رده ملي در رده‌هاي جوانان، اميد و بزرگسالان نيز براي تيم ملي کشورم، مالي به ميدان رفته‌ام و با اين تيم مقام سوم جام ملت‌هاي آفريقا را به دست آورديم.

*در چه پست يا پست‌هايي مي‌تواني بازي کني؟

پست من دفاع وسط است اما در هر جايي از ميدان که علي دايي صلاح بداند به ميدان خواهم رفت.

*پرسپوليسي شدن چه حسي دارد؟

خوشحالم که با يکي از بزرگترين تيم‌هاي آسيا قرارداد بسته‌ام، از اين موضوع احساس خوبي دارم و از روز اول با اطمينان مي‌دانستم که مي‌توانم در تمرينات اين تيم رضايت کادر فني را جلب کنم.

*ميان حضور تو در تمرينات و عقد قراردادت فاصله‌اي افتاد، آيا اين تاخير تاثير منفي روي عمل کردت نمي‌گذارد؟

به هيچ وجه. اصلا مي‌شود اين تاخير را با نگاهي مثبت ديد. در جاهاي ديگر دنيا هم براي ثبت قراردادها چنين اتفاقاتي مي‌افتد. اين قرارداد در شرايطي بسته مي‌شود که کادر فني از من و من از مجموعه تيم آشنايي کاملي پيدا کرده‌ايم.

*از نظر هماهنگي با تيم در چه شرايطي قرار داري؟

از نظر خودم با تيم هماهنگي خوبي پيدا کرده‌ام اما اين بستگي به کادر فني دارد که کي از من استفاده کند. در حال حاضر از نظر آمادگي بدني نيز مشکلي ندارم.

*در اين مدت با کداميک از بازيکنان تيم بيشتر دوست شده‌ايد؟

تياگو براي هماهنگ شدن من با فضا خيلي به من کمک کرد او به زبان انگليسي مسلط است و در آشنايي‌ام با ساير بازيکنان بسيار کمک کرد. البته در اين مدت کلمات فارسي زيادي ياد گرفته‌ام و اميدوارم بتوانم به زبان فارسي با ديگران ارتباط برقرار کنم.

*بازي پرسپوليس با مس کرمان را ديدي؟

بله اين بازي را از تلويزيون ديدم. متاسفانه گل زودهمنگام حريف باعث شد که در ادامه بازي را با عجله دنبال کنيم. 10 نفره شدن تيم هم در نيمه دوم برنامه‌ها را به هم زد، هرچند پرسپوليس تحت اين شرايط نيز نشان داد تيم بزرگي است.

کــتـابت را جـا بگذار !!!! ...

Posted: 13 Nov 2010 11:43 PM PST

جا گذاشتن کتاب در مکان‌های عمومی رفتاری است که اکنون در ایتالیا و فرانسه هم رو به فزونی گذاشته.
کسی که کتابش را در مکانی عمومی رها می‌کند، هویت خود را آشکار نمی‌کند و ادعایی هم بابت قیمت کتاب ندارد، اما یک درخواست از خواننده یا خوانندگان احتمالی بعدی دارد: "شما نیز بعد از خواندن کتاب، آن را در محلی مشابه قرار دهید تا دیگران هم بتوانند از این اثر استفاده کنند.
" رول هورنباکر نخستین کسی بود که این حرکت را انجام داد. او یک فروشنده کامپیوتر در ایالت میسوری امریکا بود و نام این رفتار را Book Crossingگذاشت؛ یعنی کتاب در گردش.
در فرانسه کتاب‌های در حال گردش از 10 هزار جلد فراتر رفته است. این رفتار جدید را می‌شود به نوعی "کمپین کتابخوانی" یا "کمپین به اشتراک گذاشتن کتاب" در نظر گرفت؛ کمپینی که می‌تواند به مثابه یک پروژه فرهنگی قابل تامل باشد.

حالا رفتار مذکور به قدری در غرب رواج یافته که کم‌کم از ترکیه نیز سر درآورده است. در ترک‌بوکو – یکی از شهرهای ساحلی ترکیه – کنار دریا قدم می‌زدم که کتابی روی شن‌ها توجهم را جلب کرد. فکر کردم حتما صاحب کتاب‌ فراموش کرده آن را با خود ببرد. برش داشتم و همین‌که چشمم به صفحه اولش افتاد؛ از خوشحالی در پوست خود نگنجیدم. در صفحه اول کتاب یک نفر متن زیر را نوشته بود:
"من این کتاب را با علاقه خواندم و آن را در همان مکانی که به آخر رسانده بودم رها کردم. امیدوارم شما هم از این کتاب خوش‌تان بیاید. اگر از آن خوش‌تان آمد بخوانید و گرنه در همان نقطه‌ای که پیدایش کرده‌اید، بگذارید بماند اگر کتاب را خواندید شماره‌ای به تعداد خوانندگان اضافه کنید و با ذکر محل پایان مطالعه، در جایی رهایش کنید."

در همان صفحه دستخط سومین خواننده توجهم را جلب کرد: "خواننده شماره سه در ترک‌بوکو". پس تا به‌حال سه نفر که همدیگر را نمی‌شناسند این کتاب را خوانده‌اند. طبق اصلاعات موجود در همان صفحه، خواننده اول کتاب را در استانبول و خواننده دوم در شهر بُدروم مطالعه‌ی آن را به پایان رسانده و رهایش کرده بود.

برای این سنت جدید کتابخوانی سایت اینترنتی‌ای راه‌اندازی شده تا علاقمندان بتوانند با عضویت در آن به رهگیری کتاب‌هایی که رها کرده‌اند، بپردازند. توصیه می‌کنم سری به سایت bookcrossing.com بزنید.
طبق اطلاعات موجود در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 500 هزار جلد کتاب که اطلاعات‌شان در این سایت ثبت شده در حال گردش هستند.
هدف گردانندگان سایت یاد شده، تبدیل کردن دنیا به یک کتابخانه‌ی بزرگ است. از این به بعد اگر در کافه، در لابی هتل، یا سالن انتظار سینما کتابی را پیدا کردید، تعجب نکنید چون ممکن است با یک جلد "کتاب در گردش" روبرو شده باشید ...

حکایت آرش کمانگیر !!!! ...

Posted: 13 Nov 2010 11:38 PM PST

آرش گفت: زمين كوچك است. تير و كماني مي خواهم تا جهان را بزرگ كنم…
به آفريد گفت: بيا عاشق شويم. جهان بزرگ خواهد شد، بي تير و بي كمان.
به آفريد كماني به قامت رنگين كمان داشت و تيري به بلنداي ستاره.كمانش دلش بود و تيرش عشق...
به آفريد گفت: از اين كمان تيري بينداز، اين تير ملكوت را به زمين مي دوزد.
آرش اما كمانش غيرتش بود و جز خود تيري نداشت.
آرش مي گفت: جهان به عياران محتاج تر است تا به عاشقان. وقتي كه عاشقي تنها تيري براي خودت مي اندازي و جهان خودت را مي گستري.
اما وقتي عياري، خودت تيري؛ پرتاب مي شوي؛ تا جهان براي ديگران وسعت يابد.
به آفريد گفت: كاش عاشقان همان عياران بودند و عياران همان عاشقان...
آن گاه كمان دل و تير عشقش را به آرش داد و چنين شد كه كمان آرش رنگين شد و قامتش به بلنداي ستاره و تيري انداخت تيري كه هزاران سال است مي رود...
هيچ كس اما نمي داند كه اگر به‌آفريد نبود، تير آرش اين همه دور نمي رفت!

مرد بزرگ وقار دارد اما متکبر نيست و مرد کوچک تکبر دارد ولي وقار ندارد
کنفوسيوس

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! گفت و گوی من و خدا تست آلزایمر دختر فداکار کفر دخترا رو در بیارید! داستان جالب امتحان داماد ها! ( انده خنده! ) تصاویری شگفت انگیز و جالب راز شگفت‌انگیز لبخند مونالیزا فاش شد!! Posted: 31 Jan 2011 11:09 AM PST فرهنگ > تجسمی - محققان با استفاده از اشعه ‌ایکس در مطالعه نقاشی معروف لئوناردو داوینچی موفق شدند از شیوه رنگ‌آمیزی و قرار گرفتن این لایه‌ها در نقاط مختلف چهره مونالیزا سر دربیاورند. به گزارش خبرآنلاین، دانشمندان موفق به کشف این نکته شده‌اند که داوینچی در نقاشی‌هایش جلوه‌ای به کار می‌برد که به «سفوماتو» یا محوکاری شهرت دارد. آنها به نتیجه رسیده‌اند داوینچی برای خلق این جلوه بصری حدود 40 لایه بسیار نازک رنگی روی نقاشی‌هایش بکار برده و برای این کار از انگشت دستش استفاده کرده است. این لایه‌های نازک رنگدانه‌های هم‌خانواده نوعی سایه دور دهان مونالیزا ا

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 2 Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 1 تارنگار : زيبا ترين كلام ها Parsine.Com | پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 3 Posted: 19 Oct 2011 08:07 AM PDT رمز جذابیت برخی افراد چیست؟ یکی از مهمترین رازهای رسیدن به آن جذابیت است و قبل از هر چیز باید بدانیم که جذابیت چیزی غیر از زیبایی است‌. شخص می‌تواند صورت زیبایی نداشته باشد اما بسیار جذاب باشد و هم چنین می‌تواند بسیار زیبا باشد اما اصلاً جذابیت نداشته باشد. جذابیت و گیرایی یک ویژگی کاملاً اکتسابی است و به راحتی می‌توانیم صاحب آن باشیم‌: ظاهری آراسته داشته باشید. تمیز و مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. بعضی از افراد براساس تصوری اشتباه برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌افتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند. مهمترین مسئله این است که مرتب

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ داستان : قلب هدیه... Posted: 27 Jan 2011 11:39 AM PST پسر به دختر گفت اگه یه روزی به قلب احتیاج داشته باشی اولین نفری هستم که میام تا قلبمو با تمام وجودم تقدیمت کنم.دختر لبخندی زد و گفت ممنونم تا اینکه یک روز اون اتفاق افتاد..حال دختر خوب نبود..نیاز فوری به قلب داشت..از پسر خبری نبود..دختر با خودش میگفت :میدونی که من هیچوقت نمیذاشتم تو قلبتو به من بدی و به خاطر من خودتو فدا کنی..ولی این بود اون حرفات..حتی برای دیدنم هم نیومدی…شاید من دیگه هیچوقت زنده نباشم.. آرام گریست و دیگر چیزی نفهمید چشمانش را باز کرد..دکتر بالای سرش بود.به دکتر گفت چه اتفاقی افتاده؟دکتر گفت نگران نباشید پیوند قلبتون با موفقیت انجام شده.شما باید استراحت کنید..درضمن این نامه برای شماست..! دختر نامه رو برداشت.اثری از اسم روی پاکت دیده نمیشد. بازش کرد و درون آن چنین نوشته شده بود : سلام عزیزم.الان که این نامه رو میخونی